FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvis jeg ikke tager fejl så får Messi ca 30% af vores lønbudget. Hvis Cou, Pjanic og umtiti (og lenglet) bliver sendt med så gør det en kæmpe forskel.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 915
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 173 gange
Blevet takket: 150 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Det er uanset hvordan vi vender og drejer det et kæmpe puslespil at få til at gå op ihvertfald.
Men det er klart at transferfrie spillere er aktuelle da overgangssummen derved kan spares.

For at lege lidt med tanken om at bytte fx Lenglet ud med Alaba:

Lenglet tjener ca. 5,5 mill. euro om året hos os. Han er pt. på kontrakt til 2023. Det vil sige han skal have løn 3 år i endnu svarende til 16,5 mill. euro. Vi gav selv 35 mill. for ham i 2018, så med hans dalende niveau in mente samt corona, kan vi vel forvente at få måske 25. mill. for ham (Transfermarkt har ham vurderet til 40 mill.)

Det vil sige at hvis vi sælger ham til sommer sparer/tjener vi 2 årslønne á 5,5 mill. samt indkasserer en transfersum på 25 mill, altså i alt 36 mill.

Alaba forlanger tilsyneladende 12 mill. årligt i løn, hvilket vil sige at udskiftningen fra Lenglet til Alaba på en 3-årig aftale kan gøres mere eller mindre omkostningsfrit, endda med Alaba på kontrakt til 2024 fremfor Lenglets til 2023. Her er der dog ikke taget højde for en eventuel sign on fee.

Ovenstående er selvfølgelig ekstremt forsimplet, men omvendt heller ikke total umuligt i min verden.

Som lille sideinfo tjener Messi vidst i omegnen af 70 mill. euro årligt hos os... :crazy:
Rey Abi!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Han vil nok have en forholdsvis stor sign on. Det samme vil depay. Men for mig at se er det vejen frem.

Omkring Messi så må og skal beslutningen om at sende ham videre ske nu. Med vores situation trupmæssigt og økonomisk kan vi ikke forsvare at have så dyr en spiller i truppen.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

SuperBarca
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 7:57 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SuperBarca »

Jeg har lige et enkelt spørgsmål til ikke at beholde Messi.

Er der nogen som ved eller har et bud på hvad han generere af indtægter til klubben?
Her tænker jeg - trøjesalg, bedre sponsoraftaler, merchandise, PR, udenlandske tilskuere på stadion (når man må) etc.

Ved godt at det er nærmest umuligt at opgøre, men hører ofte folk argumentere for at dyre signings hurtigt tjener sig selv hjem og har også hørt kampkommentatorer stille spørgsmålstegn ved om de har råd til at undvære ham fordi han generere meget "skjult" indtægt. Er der nogen af jeg kloge hoveder der har et bud på det?

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2776
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 415 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

SuperBarca skrev:
man jan 25, 2021 6:19 pm
Jeg har lige et enkelt spørgsmål til ikke at beholde Messi.

Er der nogen som ved eller har et bud på hvad han generere af indtægter til klubben?
Her tænker jeg - trøjesalg, bedre sponsoraftaler, merchandise, PR, udenlandske tilskuere på stadion (når man må) etc.

Ved godt at det er nærmest umuligt at opgøre, men hører ofte folk argumentere for at dyre signings hurtigt tjener sig selv hjem og har også hørt kampkommentatorer stille spørgsmålstegn ved om de har råd til at undvære ham fordi han generere meget "skjult" indtægt. Er der nogen af jeg kloge hoveder der har et bud på det?
Det er faktisk den rigtige vinkel at have på det. Først og fremmest, så skaber Messi rigtig meget på banen hvilket i sig selv giver en del penge (tænker at han skaffer os point som gør og liga bejlere), derudover så trækker han en masse PR med sig. Det ved klubber som PSG, City etc. også godt. Jeg vil tro, at Messi ender med at "få" 15-20 mio om året. Hvis man trækker det fra som han selv bidrager med. Men vil rigtig gerne se en dybdegående analyse, måske giver man endnu mindre for ham?
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

SuperBarca
Indlæg: 43
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 7:57 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SuperBarca »

Jeg har lige læst denne artikel som er fra i sommers.

https://www.bloomberg.com/opinion/artic ... -barcelona

Der er lidt tal på Messis løn og truppen samlet set. Så vi er slet ikke oppe på de 30% som nogle skriver. Men artiklen har en lidt interessant vinkel på om hans løn presser de andre spilleres løn op.
Jeg synes selv at Barcas økonomiske og sportslige problemer har været fejlcastede dyre prestigeindkøb som selvfølgelig skal have en virkelig god løn. Hvis man smider 100+ mil for en spiller, så skal man altså virkelig være sikker på at de passer ind i truppen, de positioner der skal spilles og hvilken rolle de skal have. Synes barcelona i for mange år har købt spillere der ikke helt passer ind. Dembele skulle leve en useriøs livsstil (Han er dog ved at være rigtig fin hvis han kan holde sig skadesfri), Griezmann passer bare ikke ind, Coutinho troede jeg ville passe bedre ind, men han var måske alligevel ikke helt den position og type vi manglede.

Tænker at vi havde haft det bedre hvis vi var lidt mere nærrige og pengebevidste når det kom til spillerkøb.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Hvad Messi generer og hvad klubben ville genere uden ham er ikke bare komplicerede tal, men og skøn.
Uanset hvad, så gør den store løn os sårbare, når indtjening pt udebliver. Det er usikkert hvad vi og Messi kan indhente næste sæson. Der har gået Gaspart og Nunez i den den senere tid, men under Laporta var vi også rundhåndede.

Mht Alaba, så skal vi vel have transfer og løn med for Firpo også, når nu vi får en mand ind til to pladser.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Endnu en parameter i forhold til Messi... vil vi kunne kvalificere os til at spille CHL uden Messi de næste par sæsoner? Hvis ikke er der rigtig mange millioner vi mister der også.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Madameskrald
Indlæg: 1232
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

Det bliver spændende at følge, hvordan man vil tilpasse organisationen med den kæmpe gæld. Lønningerne skal i hvert fald skæres markant ind + der vil formentligt kun være plads til få yderst nødvendige investeringer, og gælden skal om muligt omlægges.

En re-signing af Messi kan fra mit perspektiv ikke forsvares, medmindre han accepterer max. 50 % af hans nuværende lønniveau (lønningsniveauet skal tilpasses ASAP; så fpr vi at se, hvem der har hjertet med). Et sammenspillet hold uden Messi ala skitseret af PB bør kunne nå CL-pladserne (maksimering af indtægterne er selvsagt, men det vil være direkte uansvarligt at opretholde Messis løn i denne situation; ikke dermed sagt, at man ikke vælger den strategi).

Hvis Griezman og Coutinho har præstationsafhængige kontrakter (hvilket vist er tilfældet for Coutinho), så kan det betyde deres afgang fra klubben til udsalgspris (evt. m. en del af lønningerne betalt af Barca).

Selv uden Corona, så har den tidligere ledelse, jo åbenlyst drevet klubben fuldstændig hovedløst - og alle røster om storindkøb fra præsident kanditaterne må for nu betegnes ukompetent.

Vi kommer nok til at se en længere periode med et langt mindre profileret Barca; udover de profiler, som klubben selv skaber.

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Meget enig i dine betragtninger. Hvor mange pct Messi skal gå ned ved jeg ikke, men jeg er også lidt nervøs for hvor meget man vil investere i spillere, for at please Messi med et CL projekt.

Er i det hele taget nervøs for en Laporta vil sweet talke bankerne, og køre driften lige langs grænsen.
Har mere tiltro til Font vil skære ind til benet.

Selvfølgelig kan vi nå CL pladser uden Messi med en ny træner, så har vi masser af gode unge spiller. Der kan præstere på både den korte og lange bane.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg tror ligeså godt vi kan forholde os til at laporta bliver præsident. Han har et kæmpe forspring i samtlige målinger. Og desværre vil han efter alt at dømme forsøge at forlænge med Messi.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Du har sgu nok ret.

Så er spørgsmålet, om Messi gider at rode mere rundt med os.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Jeg tror simpelthen ikke Messi pludselig får lyst til at blive.

Bartho er væk yes, men holdet kan på ingen måde siges at være stærkere til sommer, end 1-2 år tidligere, hvor han ønskede et mere kompetent hold. Der er en relativ stor talentmasse, og ‘thank god’ for det, men der er ikke udsigt til europæisk dominans lige foreløbigt.

Så skulle han have skiftet fuldstændig fokus, til at stå for genopbygning af et forfald, i modsætning til at indfri hans ambitioner om en sidste tur på Europas top, i en anden klub.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det lyder komplet åndssvagt at sige men lad os håbe det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ja og jeg personligt er 100% uenig.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 9 gæster