FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9206
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 919 gange
Blevet takket: 944 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Så det gør vi...

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Moderne fodbold ...................................................
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

http://indkast.dk/index.php?nyhed=170959

Wtf???? Troede klubberne var imod lortet??
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14962
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1675 gange
Blevet takket: 1116 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Billede
MDCCCXCIX

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bar ... mpe-i-usa/

Jeg fucking hader den mand. Kæft en klam suit. Ja, du er skide meget fan af penge, det ved vi alle. Glæder mig til han er væk snart, så vi kan have en, der bløder for klubben, passionen og kulturen og ikke bare tænker i penge, penge og penge.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

1 dag til lenglet. Er det ikke en underlig straf? Jeg tænker at en albue skal være bevidst før man kan få direkte rødt. Og en bevidst albue må betegnes som en voldelig aktion og give 2-4 dage. Men lenglet får samme straf som et direkte rødt efter en nødbremse. Hmm.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Det der med, at træneren nærmest er tvunget til at have en fortid i Barcelona, er noget bullshit efterhånden. Dvs. at man i realiteten om 15 år, eksempelvis, ville kunne ansætte Douglas eller Hleb som træner.

Klopp og Sarri spiller mere som Barcelona end vi gør. Tror i øvrigt også, at Lopetegui's (stavelse?) Madrid hold vil minde langt mere om et Barca hold, end Barca, efter noget tid.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Klopp spiller ikke boldbesiddende fodbold og har aldrig gjort det. I øvrigt er han ikke fan af det. Det er meget omstillingsparat og direkte fodbold, han praktiserer. Valverde prøver noget af det samme bare med boldbesiddelse for øje. Ved ikke, hvorfor det skulle være Barca-bold(hvis man tænker Cruyff og Pep), når Valverdes ikke er det?

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Men deres disciplin, genpres, kontrol, fokus osv. Føler vi slacker engang imellem og lever på de individuelle mirakler.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det er ikke nogen forsvarstale for Valverde eller noget. Det skal lige med. Og jo, disciplin, kontrol, fokus og genpres er der i Klopps koncept/system, og det er ikke kun forbundet med tiki taka, andre koncepter har det også. At Barca ikke har det samme, kan der være mange årsager til. Jeg vil dog sige, at Valverde sammenblander for meget, derfor virker konceptet noget rodet og til tider ideforladt.

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Men det er/var implementeret i Pep's tiki taka, Barca stilen, Cruyff stilen. Det var det jo for sin vis også under Rijkaard's tid.

Giver dig ret i, at der er en masse rod.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Som jeg skrev: Andre koncepter har det også. Det er ikke alene tiki taka, der har de elementer. Klopps filosofi er stadig ikke den samme som Barcas, altså hvis man tænker på Pep og Cruyff. Luchos første sæson mindede meget om Klopps filosofi. Sarris derimod kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har set nok til hans hold, men noget kunne tyde på, at det ligner mere Barca stil, især når en spiller som Jorginho har så centralt en rolle og de har i gennemsnittet bold lidt over 65% af tiden.

I øvrigt er Jorginho for vild. Ham skulle man have købt, hvis man ville have en Xavi type og en, der var etableret.
Senest rettet af Kubala ons sep 26, 2018 6:36 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Noget andet. Har Jorginho ikke slået Xavis rekord, hvad angår afleveringer gennemført pr. kamp? Havde 162 af 180 for nogle dage siden.

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Kubala skrev:Som jeg skrev: Andre koncepter har det også. Det er ikke alene tiki taka, der har de elementer. Klopps filosofi er stadig ikke det samme som Barcas, altså hvis man tænker på Pep og Cruyff. Luchos første sæson mindede meget om Klopps filosofi. Sarris derimod kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har set nok til hans hold, men noget kunne tyde på, at det ligner mere Barca stil, især når en spiller som Jorginho har så centralt en rolle og de har i gennemsnittet bold lidt over 65% af tiden.

I øvrigt er Jorginho for vild. Ham skulle man have købt, hvis man ville have en Xavi type og en, der var etableret.
Sarri burde vi have ansat - og købt Jorginho med.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Tello
Indlæg: 7692
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 557 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Tello »

Og ja, det findes også i andre koncepter. Måske er det bare mig der savner de mange skarpe afleveringer, det endeløse genpres, de små trekanter i angrebsspillet osv. Klopp har det endeløse genpres, Sarri har Barca stil, Madrid er ved at få etableret noget flot sammenspil osv.

Er træt af tilfældigheder og mirakler.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster