FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvis vi skiller os af med både Munir og Paco, hvem er det så lige der skal være back up for Suárez? Piqué?

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 921
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af !Option »

Syntes klart vi skal beholde Paco. Han er ung, brokker sig ikke over manglende spilletid og har et fint scoringssnit :smile:

Munir kommer selvfølgelig også fra fin sæson, men tror ikk han kan holde samme scoringssnit som Paco desværre.
Rey Abi!

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Blaugrana92 skrev:Hvis vi skiller os af med både Munir og Paco, hvem er det så lige der skal være back up for Suárez? Piqué?

Men mon ikke også den ene bliver (mindst!)

gygfo

Re: FC Barcelona

Indlæg af gygfo »

Hvordan er jeres forventninger til næste sæson med de nye indkøb in mente, og valverde har fået arbejdet mere med truppen?

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

SpillerSomMESSI skrev:Hvis vi siger at der skal ca 120 mål til at vinde CHL og La Liga f.eks

Messi 50
Dembele 12
Luis Suarez 17
Willian 12
Coutinho 17
Resten 12 tilsammen

Er det urealistisk.. L Suarez kommer jo også til at spille mange kampe fra start?
Coutinho har vi ikke nogen som helst idé om, hvordan det vil påvirke hans spil, når/hvis han skal spille CM. Hvis han skal spille VW, så SKAL han som allermindste krav være god for 15 mål. Alt andet vil simpelthen ikke være godt nok for vores målsætning. Men som CM vil jeg have meget svært ved at se Coutinho kunne være garant for 15-20 mål. Jeg håber det virkelig, men det er primært de tre forreste, som skal bombardere, og som CM skal COutinho have nogle helt andre arbejdsopgaver at løse.

Dembele har jeg seriøst ikke nogen fidus til rent scoringsmæssigt. Fantastisk skaber og kan rive ethvert forsvar op, men han har så røvringe sparketeknik og kynisme. Han bliver ren afrikaner, så snart han skal afslutte. Han får Iniesta til at ligne Harry Kane afslutningsmæssigt.

Nu har Malcom dog være en tiltrængt forstærkning af truppens bredde og spilletyper, fordi han i modsætning til Cou og Dembele ikke er en skaber, men langt mere aggressiv i sin målsøgen. Han er ikke nogen kynisk afslutter, men han stræber efter det. Det er hans game.

Jeg håber jeg æder alle mine ord i mig igen, for hvis Messi skal spille eksklusiv falsk 9'er i år, så skal suarez sælges for mit vedkommende, fordi han er for dyr at have som reserve, og han er simpelthen ikke god nok som kant.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/kobet ... -valg.html

På en måde interessant og på en måde alligevel ikke. Noget jeg tænker ikke er usædvanligt.! Valverde kan jo i princippet være ude om 6 måneder.

Men det fortæller vel lidt om Valverdes magt eller mangel på samme!? Mener LE fik trumfet en del køb igennem..


Edit: billedet der, minder mig bare om Michael Corleone der tager imod. Tom Hagen ovre til venstre og så Malcolm som en eller anden dude, der beder om almisser!

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Kommer der kamptråd til sæsonens første kamp mod Tottenhan 05:00? Eller må vi nøjes uden? Vi snakker Arthur's debut osv. Det bliver et brag.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Antimadridista skrev:http://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/kobet ... -valg.html

På en måde interessant og på en måde alligevel ikke. Noget jeg tænker ikke er usædvanligt.! Valverde kan jo i princippet være ude om 6 måneder.

Men det fortæller vel lidt om Valverdes magt eller mangel på samme!? Mener LE fik trumfet en del køb igennem..


Edit: billedet der, minder mig bare om Michael Corleone der tager imod. Tom Hagen ovre til venstre og så Malcolm som en eller anden dude, der beder om almisser!
Valverde kan være pisse ligeglad med hvad Malcom kan om 5 år. Han skal bruge en spiller der kan levere med det samme og ærlig talt så ved vi ikke om Malcom kan det.

Men udover det så tror jeg ikke valverde blander sig så meget. Han er mere tilbageholdende end lucho, pep osv.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Men altså jeg tænker ikke vi kan regne mere med Dembele end Malcom til at levere lige med det samme

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Hvorfor? Dembele gjorde det rigtig fint statsmæssigt i sidste sæson. Og så har han også vist mere i Europa end Malcom.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Men han var os omringet af verdensklasse spillere i Barca hvor Malcom ikke ligefrem var i Bordeaux

Har ikke set dembeles stats men mindes ikke noget vildt imponerende
Piquénbauer skrev:Hvorfor? Dembele gjorde det rigtig fint statsmæssigt i sidste sæson. Og så har han også vist mere i Europa end Malcom.
Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Dembele snittede i sidste sæson 1 mål/assist pr 107 minut i ligaen og cl. Så stort set hver kamp leverede han et mål. Her brugte Malcom 150 minutter for at levere 1 mål/assist.

Men ok hvis vi siger at det var fordi han var omringet af verdensklasse hvordan stod det så til i Dortmund og Rennes? Her leverede han hhv 1 mål/assist pr 108 min og 114 min.

Imo er dembele en af de absolut farligste offensive spillere overhovedet. Det har han vist i Frankrig, Tyskland og til dels Spanien. Og det med det samme. Der hvor Malcom muligvis har en fordel er i defensiven hvor dembele mildest talt ikke har en anelse om hvad han laver.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rb88 »

Men i dortmund var han os omringet af bedre spillere end Malcom I Bordeaux. Og vigtigst af alt spillede dortmund meget offensivt

Men lad os nu I den kommende sæson hvordan snittet bliver hver især for de 2. Skulle ikke undre mig hvis dembele ikke kommer til at føre den statistik

Noget helt andet er. Hvis vi gør op i mål/assist per minut så vil jeg langt hellere have en spiller der kan bidrage mere med mål end assist. Vi har i forvejen Messi til at lave 456 assist per sæson. Jeg savner en spiller der løfter lidt af scoring byrden fra ham. Præcist som cou gjorde de sidste par måneder så vi får andre mål trusler end Messi

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Men det var han ikke i rennes hvor han også snittede bedre end malcom. Man kan også vende den om og sige at dembele har vist at han kan tage skridtet op og levere på et højere niveau. Det gjorde han i hvert fald med dortmund. Det ved vi ikke om malcom kan.

Som jeg ser det så har dembele altså vist en del mere end malcom. Men vi må se hvad der sker.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Men det er jo også enormt stor forskel på, hvordan de to spiller. Malcom arbejder meget begge veje og yder et signifikant bidrag i defensiven. Han er ikke ligeså direkte og chanceopsøgende som Dembélé er. I princippet kunne jeg egentlig se Malcom passe bedre til os, da Dembélé trives i de åbne rum og omstillinger, og er meget direkte i sin spillestil, hvor Malcom er noget mere tålmodig og tager færre risici.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster