FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Omkring transfers så er der også spillere der skal den anden vej. Vi kan ikke lave de transfers uden en masse spillere forlader klubben.

I forhold til titler, omsætninger, spillernes niveau osv så er det så utroligt spekulativt. Det kræver en spåkuglen at komme frem til de rigtige “svar”. Men jeg ser det ikke som fuldkommen umuligt at komme op omkring tidligere tiders omsætning. Vi er stadig en af de mest værdifulde klubber i verden (blev vi ikke lige kåret til det af et eller andet blad?), vi kan på trods af en dårlig sæson stadig få folk til skærmene og med en spiller som lewa helt fremme og nogle af de mest spændende talenter på jorden kan vi spille med om la ligaen. Kommer det så til at ske? Ingen anelse. Men det bliver spændende at se.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
tirs maj 31, 2022 9:30 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs maj 31, 2022 8:54 pm
Piquénbauer skrev:
tirs maj 31, 2022 8:19 pm
Selvfølgelig skal man ikke bruge 200 mio på transfers. Det siger sig selv. Og det er uden tvivl en økonomisk lappeløsning med de aftaler hvorfor der også skal stemmes om det. Det er ikke en simpel beslutning og vi må se hvor medlemmerne står i forhold til det.

Omkring fremtiden, budgetter osv så er det utroligt svært at spå om. Ja vi vil miste penge på feks tv-indtægter men omvendt vil nuværende ledelse ikke kaste komplet idiotiske aftaler ud til spillere og lade lønbudgettet stikke af som under barto.

Før Covid havde vi en rigtig flot omsætning og hvis vi kan komme bare i nærheden af det med en sundere økonomi omkring førsteholdet (færre transfers/bedre kontrakter) så kan de manglende tv-penge nok håndteres.
Indtil nu, så er de mest hårdnakkede rygter: Azpi, 10 mio euro brutto om året(det er et ca tal, alt indberegnet. Løn, sign on, transfer, agent). Alonso, 10 mio euro om året. Raphinha, 30 mio euro om året. Koulibaly, 20 mio euro om året. Lewa, 40 mio euro om året. Dertil: Kessie, 15 mio euro om året. AC, 15 mio euro om året. Det er omkring 140 mio euro om året de syv spillere vil koste klubben.

Vi har endnu til gode at se, om den nye ledelse rent faktisk vil gøre det bedre, end den forrige.

Pre covid tal kan man ikke bruge til ret meget. Barca indtægter er faldet drastisk, efter Messi smuttede For at opnå dem, skal man for det først og fremmest vinde titler og det ved vi allerede nu, det kommer til at blive meget, meget svært, og slet ikke i det niveau, man så med Messi. Derudover, så skal have stjerner, der kan sælge som Messi, Suarez, Coutinho, Grizmann, Neymar, Iniesta, Xavi osv. Vi har nogle i støbeskeen, men det kommer til at tage dem lang tid, at nå det niveau, ikke bare sportsligt, men kommercielt. De nævnte spillere kommer ikke til at bidrage i den retning, udeover Lewa, som også er lidt af en joker. Han skal ramme et højt niveau og igen skal der helst være titler indblandet, hvis han skal være en kommerciel succes. Læg dertil de fladende indtægter på tv-rettigheder og et Camp Nou, der vil være under renovation og nedsætte tilskuertallet, der allerede er ramt massivt af post Messi æra og covid følger. Og, så er vi ikke engang begyndt at snakke om en sandsynlig recession i verdens økonomien.
Der vil være 100 mio euro at lave transfers for til sommer, hvis aftalerne kommer i hus.
Nej, man vil lave transfers til 100 mio euro + løn + sign on. Det er noget, man tager sig råd til. I realiteten, har ikke råd til noget som helst. Man har ingen likviditet og budgetterne kan ikke bæres.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
tirs maj 31, 2022 9:47 pm
Omkring transfers så er der også spillere der skal den anden vej. Vi kan ikke lave de transfers uden en masse spillere forlader klubben.

I forhold til titler, omsætninger, spillernes niveau osv så er det så utroligt spekulativt. Det kræver en spåkuglen at komme frem til de rigtige “svar”. Men jeg ser det ikke som fuldkommen umuligt at komme op omkring tidligere tiders omsætning. Vi er stadig en af de mest værdifulde klubber i verden (blev vi ikke lige kåret til det af et eller andet blad?), vi kan på trods af en dårlig sæson stadig få folk til skærmene og med en spiller som lewa helt fremme og nogle af de mest spændende talenter på jorden kan vi spille med om la ligaen. Kommer det så til at ske? Ingen anelse. Men det bliver spændende at se.
Omkring transfers, så sker der uendeligt lidt. Ingen gider væk og ingen gider købe. Det er realiteterne.

Omkring titler, spillernes niveau osv, så er netop utroligt spekulativt og altså ikke noget, man kan basere sit budget på. Hvad man derimod nu ved med sikkerhed, er at Messi´s afgang har været en utrolig dyr fornøjelse, mens det har været en top handel for PSG, nøjagtig ligesom der blev forudsagt. Det er ikke umuligt at komme med estimater i forhold til omsætning baseret på spillernes kommercielle værdi. Som jeg sagde, så har ingen af de nævnte spillere, nogen synderlig kommerciel værdi. Den skal skabes gennem sportslige resultater, som igen, er utrolig svære at spå om, med den svage sportslige situation, man står i, i forhold til konkurrenterne. Jo, man har talenter, men som jeg skrev, så bliver de ikke kommercielle verdensstjerner i morgen. Den skal igen skabes, gennem langvarig sportslig succes.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Piquenbauer. Hvordan i alverdan skal vi nå tidl tiders omsætning, når vi frasiger os hhv 25 og 50 pct af to ud af tre-fire primære indtægtskilder?
Påvirkningen af vores nøgletal vil jo bære enorm.
Det kommer til at være invaliderende på den lange bane. Intet mindre.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det skulle vi ved at holde os fra at lave enorme transfers og holde lønbudgettet på et ordentligt niveau. Hvis jeg ikke tager fejl så stod især lønbudgettet under barto for en markant del af vores udgifter. Men altså jeg ved ikke en skid om hvordan det økonomiske hænger sammen.

@easy
Jeg vil godt se noget data på hvorfor det har været en dyr fornøjelse for os og omvendt for psg. Bare af ren interesse.

Det eneste jeg kan finde omkring “værdi” er forbes lister og der blev vi i 21 kåret til den mest værdifulde klub i verden mens vi er nummer to nu.
Omkring transfers, så sker der uendeligt lidt. Ingen gider væk og ingen gider købe. Det er realiteterne.
Lad os nu se. Det er den første juni og tingene ændre sig hurtigt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
ons jun 01, 2022 7:23 am
Det skulle vi ved at holde os fra at lave enorme transfers og holde lønbudgettet på et ordentligt niveau. Hvis jeg ikke tager fejl så stod især lønbudgettet under barto for en markant del af vores udgifter. Men altså jeg ved ikke en skid om hvordan det økonomiske hænger sammen.

@easy
Jeg vil godt se noget data på hvorfor det har været en dyr fornøjelse for os og omvendt for psg. Bare af ren interesse.

Det eneste jeg kan finde omkring “værdi” er forbes lister og der blev vi i 21 kåret til den mest værdifulde klub i verden mens vi er nummer to nu.
Omkring transfers, så sker der uendeligt lidt. Ingen gider væk og ingen gider købe. Det er realiteterne.
Lad os nu se. Det er den første juni og tingene ændre sig hurtigt.
https://psgtalk.com/2022/05/psg-see-maj ... nel-messi/

https://healthyhorsemassage.com/how-mes ... matically/

Kan ikke lige finde den artikel, jeg så om Barca´s foreløbige dyk i indkomst tilskrevet Messi´s ankomst. Det var inden for de sidste par uger, men der kommer helt sikkert flere efterhånden regnskabsåret nærmer sig sin afslutning. Alle med øjne i hovedet kan dog se, tilskuertallene har været katastrofale. Kan man så tilskrive Messi det? Eller den sportslige deroute? De to ting hænger sammen og der kom rigtig mange tilskuere udelukkende for at se Massi spille. Selv ikke Xavineta har kunne mønstre bare lidt af den enorme eksponering, Messi tog med sig. Som sagt, det kommer til at tage tid at komme tilbage på det niveau og endnu længere, når man ikke har penge til at hente superstjerner, men er nødsaget til selv at skabe dem. De nævnte spillere vil ikke gøre meget i den sammenhæng.

I min verden, så vil det bedste være at satse på kerneværdierne i klubben i stedet for at sælge ud af dem endnu engang. Hvis man får en god sæson med god ungdommelig fodbold under Xavi, så vil man kunne lægge kimen til noget stort. Fansene vil kunne identificere sig med sådan et projekt i langt højere grad, end hvis man henter en masse gamle spillere, man ikke har noget forhold til.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Men vores reelle omsætning bliver lavere, eftersom vi jo frasiger os anseelige andele af af den. De penge forsvinder jo inden, der betales løn og transfers.
Udover vi naturligvis ikke skal køre Barto style. Så skal fremtidige transfers, lønninger , investeringer og andre udgifter holdes endnu lavere for at kompensere den manglende indtjening. Det er derfor, det her er at pisse i bukserne for at holde sig varm.
Nogen der ved hvor lang tid aftalen kører på?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Haha jeg tør ikke sgu klikke på de links. Healthy horse massage? Men jeg kan se at der henvises til EFE. Jeg er generelt lidt nervøs for at snakke psg og sponsorater. Især op til et vm når vi ved hvor langt størstedelen af deres penge kommer fra.

Omkring tilskuertal så er der mange ting der spiller ind. Corona har også haft betydning osv pga turister. For ja mens de er faldet så er interessen der stadig qua seneste seertal. Der er tydeligvis stadig en interesse for holdet og det uden Messi og resultater.

I forhold til næste sæson så har mit ståsted hele tiden været at man skal gå efter ligaen uden at tage chancer økonomisk. Jeg er derfor åben for feks lewa (og ser generelt hellere at vi henter ældre billige spillere som kan sendes videre om et par sæsoner) men det skal KUN gøres hvis det kan gøres forsvarligt. Og ærlig talt så har ikke indsigt i om det er forsvarligt at sælge ud af BLM osv. Det må ledelsen/medlemmerne vurdere.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Tænker I at klubben kommer med noget mere uddybende info inden afstemningen? Hvad sker der hvis man ikke indgår aftalerne? Hvor mange år skal indtægterne deles?

Jeg tænker at de skal redegøre for konsekvenserne ved at indgå aftalerne og ved at lade være. Det vil gøre det markant nemmere at stemme.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
ons jun 01, 2022 8:30 am
Piquénbauer skrev:
ons jun 01, 2022 7:23 am
Det skulle vi ved at holde os fra at lave enorme transfers og holde lønbudgettet på et ordentligt niveau. Hvis jeg ikke tager fejl så stod især lønbudgettet under barto for en markant del af vores udgifter. Men altså jeg ved ikke en skid om hvordan det økonomiske hænger sammen.

@easy
Jeg vil godt se noget data på hvorfor det har været en dyr fornøjelse for os og omvendt for psg. Bare af ren interesse.

Det eneste jeg kan finde omkring “værdi” er forbes lister og der blev vi i 21 kåret til den mest værdifulde klub i verden mens vi er nummer to nu.
Omkring transfers, så sker der uendeligt lidt. Ingen gider væk og ingen gider købe. Det er realiteterne.
Lad os nu se. Det er den første juni og tingene ændre sig hurtigt.
https://psgtalk.com/2022/05/psg-see-maj ... nel-messi/

https://healthyhorsemassage.com/how-mes ... matically/

Kan ikke lige finde den artikel, jeg så om Barca´s foreløbige dyk i indkomst tilskrevet Messi´s ankomst. Det var inden for de sidste par uger, men der kommer helt sikkert flere efterhånden regnskabsåret nærmer sig sin afslutning. Alle med øjne i hovedet kan dog se, tilskuertallene har været katastrofale. Kan man så tilskrive Messi det? Eller den sportslige deroute? De to ting hænger sammen og der kom rigtig mange tilskuere udelukkende for at se Massi spille. Selv ikke Xavineta har kunne mønstre bare lidt af den enorme eksponering, Messi tog med sig. Som sagt, det kommer til at tage tid at komme tilbage på det niveau og endnu længere, når man ikke har penge til at hente superstjerner, men er nødsaget til selv at skabe dem. De nævnte spillere vil ikke gøre meget i den sammenhæng.

I min verden, så vil det bedste være at satse på kerneværdierne i klubben i stedet for at sælge ud af dem endnu engang. Hvis man får en god sæson med god ungdommelig fodbold under Xavi, så vil man kunne lægge kimen til noget stort. Fansene vil kunne identificere sig med sådan et projekt i langt højere grad, end hvis man henter en masse gamle spillere, man ikke har noget forhold til.
Hvis vi satser på den spillertrup vi har nu, minus Dembele, så vil vi kunne blive udsat for samme skader til Ansu og Pedri og være totalt på skideren. Det ville være et kæmpe sats. Det er slet ikke sikkert at de unge ville kunne præstere og at vi ville have kvalitet nok til at kunne gå videre i CL eller komme i top 4
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Jeg synes ikke vi skal sælge 50% af BLM. De andre aftaler løber på en bestemt tidsperiode. Hvis man i fremtiden vil sælge klubben hjælper det.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Isageren skrev:
ons jun 01, 2022 11:32 am
Jeg synes ikke vi skal sælge 50% af BLM. De andre aftaler løber på en bestemt tidsperiode. Hvis man i fremtiden vil sælge klubben hjælper det.
BLM er en relativt ny del afdeling af FC Barcelona, der tideligere var drevet af Nike. Jeg ved ikke om en partner vil kunne booste omsætningen af merchandise, men en samarbejdspartner kunne være en god ting, hvis det er den rigtige. Det er klart, det vil betyde en nedgang i indtægter på den korte bane, men det kan godt vise sig at være en styrke på den lange.

Det samme gælder med tv-rettighederne, selvom det er en del, der er svær at optimere på. CVC kunne være en god partner for La liga i fremtidige forhandlinger om tv-rettigheder. Det vil helt klart koste på den korte bane, men det er svært at spå om fremtiden.

Og, det er ikke for at lyde optimistisk ;-) Jeg er realist før det meste andet :lol:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Piquénbauer skrev:
ons jun 01, 2022 9:51 am
Tænker I at klubben kommer med noget mere uddybende info inden afstemningen? Hvad sker der hvis man ikke indgår aftalerne? Hvor mange år skal indtægterne deles?

Jeg tænker at de skal redegøre for konsekvenserne ved at indgå aftalerne og ved at lade være. Det vil gøre det markant nemmere at stemme.
Ja, jeg tænker helt klart, der kommer tal på bordet inden længe.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
ons jun 01, 2022 1:03 pm
Isageren skrev:
ons jun 01, 2022 11:32 am
Jeg synes ikke vi skal sælge 50% af BLM. De andre aftaler løber på en bestemt tidsperiode. Hvis man i fremtiden vil sælge klubben hjælper det.
BLM er en relativt ny del afdeling af FC Barcelona, der tideligere var drevet af Nike. Jeg ved ikke om en partner vil kunne booste omsætningen af merchandise, men en samarbejdspartner kunne være en god ting, hvis det er den rigtige. Det er klart, det vil betyde en nedgang i indtægter på den korte bane, men det kan godt vise sig at være en styrke på den lange.

Det samme gælder med tv-rettighederne, selvom det er en del, der er svær at optimere på. CVC kunne være en god partner for La liga i fremtidige forhandlinger om tv-rettigheder. Det vil helt klart koste på den korte bane, men det er svært at spå om fremtiden.

Og, det er ikke for at lyde optimistisk ;-) Jeg er realist før det meste andet :lol:
Jeg læste godt at det var en ny afdeling, men også at det virkelig var gået dem dårligt under corona. De er ved at sælge det til Fanatics, stor kæde fra USA. Så vidt jeg ved står de også for salg af meget NBA, NFL og MLB merchandise, måske det ikke er så værst.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2650
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

Svar lige på det her Easy:

Hvis vi satser på den spillertrup vi har nu, minus Dembele, så ville vi kunne blive udsat for samme skader til Ansu og Pedri og være totalt på skideren. Det ville være et kæmpe sats. Det er slet ikke sikkert at de unge ville kunne præstere og at vi ville have kvalitet nok til at kunne gå videre i CL eller komme i top 4
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 47 gæster