FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jep og prøv lige at tjek hvor mange skader dortmund havde i sidste sæson da de mødte real. De manglede næsten halvdelen af deres hold.

Det er en latterlig undskyldning og vi kommer desværre til at høre en del på den hvis vi vinder cl.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

SpillerSomMESSI skrev:
Piquénbauer skrev:
Storken skrev:
Piquénbauer skrev:http://www.goal.com/en/news/1717/editor ... ID=HP_BN_4

Det var bare et spørgsmål om tid og nu er den her så...
Artiklen har jo en pointe. Jeg synes i hvert fald konklusionen er spot on.

"Undoubtedly coach Luis Enrique deserves great credit for this having rotated his team smartly in the first half of the season, but equally it can be argued that this brilliant Barcelona side has profited at least partly this year from the misfortune of their opponents."
Det at man overhovedet bruger tid på at skrive denne "artikel" viser at man har en klar dagsorden. Du vil ALTID kunne finde noget der taler til det vindende holds fordel.

Prøv lige at huske på hvilket held Real har haft... Sidste sæson i finalen... Diego Costa ogTouran var ude af finalen, og alligevel er det først i det 93. minut at Ramos scorer til 1-1

I år har Real haft den klart letteste vej til finalen... Jeg mener hvad har de haft i knock out fasen? Shalke, Ath Mad, Juventus... Imod vores: City, PSG og Bayern...

At de var yderst heldige med at gå videre mod Schalke, og dernæst at Touran blev udvist før de kunne score eet eneste sølle mål i 2 kampe mod Ath Mad var også yderst heldigt for dem... De trak Juventus som det svageste af holdene til semien og de havde ikke Pogba med i første kamp, men Real formåede ikke at vinde over Juventus over 2 kampe...

Man kan snakke om at vi har været heldige med at de andre har haft skadede spillere på nøglepositioner, men vi har jo også været i den situation.. Feks mod Bayern i 2013

I mine øjne har Real været mere heldige i hele Chl knock out fasen end vi har været.
Det kan faktisk ikke diskuteres. Jeg kan ikke blive oprevet over sådan en artikel. Vi har slået samtlige mestre fra de store ligaer og nu mangler vi bare de Italienske for at fuldbyrde den sværeste vej til en CL-triumf nogensinde. Så kan folk da skrige om skader så tosset de vil. Hvad fanden er pointen? Vi er verdens bedste hold, og det har vi bevist de sidste 3 måneder.
Forumlegende

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Culé »

Jeg undrer mig stadig over det bag det ene mål som også kan anes her - nogen der ved det?

Billede

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af abx »

Er der nogen der ved hvor man kan se fejring med kørsel mv?
Billede
Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Man mangler jo ord.

Først vil jeg gøre den største pointe af alle; hvor er vi forkælede som fodboldfans. Vi brokker os over spillere, træner, ledelsen, vitterligt alt hvad man kan brokke sig over, og så kvitterer klubben med at vinde alt hvad der vindes kan. Efter Guardiola, har vi gjort dét alle barca-fans har forventet med dette hold, nemlig at vinde The Treble igen. Det, man ikke tænker over er hvor svært det er, og hvor sjældent det sker i fodbold. Som fans tænker vi jo bare at med dette hold, kommer det automatisk til at kaste trofæer af sig. Efter de sidste par sæsoners skuffelser, er det dog utrolig dejligt at stå på toppen af fodboldtronen igen.

Eventyrlig sæson fra vores hold. Spillerne har konkurreret eksemplarisk hele vejen igennem. Lucho har fornyet konceptet. Staben har hold holdet sulten, i form og skadesfri. Klubben har troet på konceptet, købt klogt ind og styrket holdet på de rigtige steder. Selvom vi tit betragter klubben i stykker, så er der altså rigtig meget der virker.

Vi har også haft en turbulent sæson. I forhold til de forgangne sæsoner, har det ikke været så meget uden for klubben som inden i. Vi startede sæsonen godt, og faldt så lidt af på den i de sidste par mdr. I januar kom vendepunktet allerede efter første kamp mod Sociedad, hvor vi tabte, og hvor Lucho angiveligt skændtes med Messi. Vi var bagud med 6 (?) point i ligaen, og havde et svært program foran os. Lucho var formentlig tæt på bagdøren, men han og holdet fik det vendt i kampene mod Atletico og lige siden er det kun gået én vej.

Det er anden gang i klubbens historie vi vinder The Treble. Og det er inden for seks år. Det er ikke tilfældigt. Jeg er overbevist om, at når Messi trækker sig tilbage, så vil vores pokalskab skulle åbnes en del mindre hyppigt end nu. Den her frekvens i pokalhøst er ikke almindelig. Sagen er såre simpel den, at vi er velsignede med et utroligt fodboldhold anført af tidens største fodboldspiller. Det er først når Messi trækker sig tilbage, at vi er klar over hvor heldige hvor rent faktisk har været.

Jeg kunne forestille mig, at det er liiiidt akavet mellem ledelsen og Zubi nu. Der er nogle, der må sidde og se ualmindelig dum ud og have en virkelig dårlig smag i munden. Hvordan man end vender og drejer det, så har Zubi været med til at bygge det her hold, som bejler til at være det stærkeste barca-hold nogensinde. Han har hentet Rakitic, Suarez, Mathieu osv. samtidig med at han har beholdt de spillere vi har i dag. Det er altid en sats, og nu hvor der skal fældes dom, så må man sige, at han satsede rigtigt.

Hvad der skal ske med Lucho nu er åbenbart uvist. Det virker uvirkeligt - og lidt overraskede - at Luchos forsættelse i klubben ikke er en selvfølgelighed. Nogle siger at han ikke vil arbejde sammen med denne ledelse længere, andre siger at han ikke vil arbejde med andre ledelser. Han har holdt kortene tæt til kroppen. Vi må se hvad der sker. Jeg håber ihvertfald, at han fortsætter. Hans hold og taktik er først lige foldet ud. Lad ham nu udvikle videre på den. Vi spiller godt nu, men jeg viil gerne se hvad det kan udvikle sig? Hvor er det også befriende at se, i forhold til Pep, at vi bruger angrebsspillere til angrebet og forsvarsspillere til forsvaret. Før var alt for meget lagt over på Messis skuldre. Igår var han næsten udstyret med et gangstativ (arh, okay overdrivelse fremmer forståelsen).

Det kan godt være jeg er mentalt retarderet, men igår bed jeg mærke i et nyt begreb til Barca-håndbogen; et tiki-taka mål. Dette er skrevet med en overvejende positiv vinkel til tiki-taka. Det kan godt være vi ikke spiller tiki-taka længere, men vores første mål var jo ren tiki-taka. Altså hvor vi mere eller mindre spiller bolden i målnettet. Det er for mig et klassisk barca-mål. Og Lucho er altså garant for det.

Det er hvad jeg lige kan formulere lige nu. Holdet fortjener meget mere anerkendelse end det. Men det er nok også fordi det ikke rigtig er gået op for én endnu.

Tillykke til klubben og fansene. Visca el Barca! :)
Visca el Barca

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

abx skrev:Er der nogen der ved hvor man kan se fejring med kørsel mv?
Billede
Er det i dag, der skal køres i bus i verdens dejligste by?

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Bager skrev:Man mangler jo ord.
Tydeligvis ikke ;)

Ej, men flot indlæg Bager. Er enig i meget af det. For mig står det ret klart, at man i år kæmper hårdere og ikke giver op - også når man er 6 point efter. Og at man har flere strenge at spille på. Jeg synes du mangler Douglas i dine konklusioner?

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Smider den også lige herinde!

Fantastisk video fra vores fantastiske sæson!!

phpBB [video]
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Guardiola »

Kuldegysninger.

Brugeravatar
puyol83
Indlæg: 269
Tilmeldt: man dec 08, 2008 1:56 pm
Har takket: 10 gange
Blevet takket: 27 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af puyol83 »

JonasV skrev:Er det i dag, der skal køres i bus i verdens dejligste by?
Ja, og jeg tror og håber at det kan ses på TV3.cat uden nogen dikkedarer :glad:
http://www.ccma.cat/tv3/tv3-segueix-en- ... a/2669447/

Og nå ja: CAMPEOOONES, CAMPEOOONES, OLÉ OLÉ OLÉ!
O le le O la la, ser del Barça és el millor que hi ha

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

puyol83 skrev:
JonasV skrev:Er det i dag, der skal køres i bus i verdens dejligste by?
Ja, og jeg tror og håber at det kan ses på TV3.cat uden nogen dikkedarer :glad:
http://www.ccma.cat/tv3/tv3-segueix-en- ... a/2669447/

Og nå ja: CAMPEOOONES, CAMPEOOONES, OLÉ OLÉ OLÉ!
Ja, det starter kl 19

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af B-Freak »

Brombi skrev:
puyol83 skrev:
JonasV skrev:Er det i dag, der skal køres i bus i verdens dejligste by?
Ja, og jeg tror og håber at det kan ses på TV3.cat uden nogen dikkedarer :glad:
http://www.ccma.cat/tv3/tv3-segueix-en- ... a/2669447/

Og nå ja: CAMPEOOONES, CAMPEOOONES, OLÉ OLÉ OLÉ!
Ja, det starter kl 19
Kan streames på youtube :-)
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Madbassen
Indlæg: 1431
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Valby
Har takket: 156 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Madbassen »

Culé skrev:Jeg undrer mig stadig over det bag det ene mål som også kan anes her - nogen der ved det?

Billede
Det er noget der skal bruges til senere i forbindelse med fejringen iflg. Barcastuff på Twitter.
Soci nummer 122.432

Barça - RCD Espanyol 1-0 (Z. Ibrahimović pen.)
F.C. København - Barça 1-1 (L. Messi)
Barça - Arsenal F.C. 3-1 (L. Messi, Xavi H., L. Messi pen.)
Barça - Real Madrid C.F. 2-1 (J. Mathieu, L. Suarez)

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af JonasV »

puyol83 skrev:
JonasV skrev:Og nå ja: CAMPEOOONES, CAMPEOOONES, OLÉ OLÉ OLÉ!
I manglede på The Rusty Nail igår! Håber, det var fedt i Tivoli :)

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af PuyolErGud »

Nogle der ved hvornår og hvor man kan købe den T-shirt spillerne har på? Altså Treble T-shirten?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster