FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

michaelk94 skrev: Om det er Madrid-spin kan der selvfølgelig godt argumenteres for, men der er flere der bekræfter, at der er sket noget i parkeringskælderen inklusiv en Barcaspiller.
Viser det sig at være sandt, er det en episode der vil gøre haterne 10 % mere hatere, for alle andre ville det være, "nå, ok, fint".

Desuden, Goal.coms Alba artikel, der er ingen reference til noget som helst i den, hvor de har det fra. Der snakkes om Arbeloas kone havde skrevet det på twitter, men ingen steder på hendes twitter, har der været en besked omhandlende dette (måske slettet, hvis man kan det).

Du hænger dig i at det er bekræftet, men kilden er hele tiden den samme. Jeg hænger mig i at det ikke er bekræftet og at blandt andet Marca som i første omgang hoppede med på vognen men sidenhen åbenbart udtalt at dette skulle være spin.
The Messi/parking lot story was invented by the Madrid press based on a tweet from Arbeloa's wife… which wasn't actually about Messi at all:

Arbeloa's wife clarifies her tweet was not about Messi but about someone on twitter: https://

... understøttes af en Marca journalist.


Keder mig så læser meget stuff på nettet pt...
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Du er så nice, emo! Du er sådan en omvendt Qureshi! Sådan en der har styr på sagerne, du ved!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5500
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 577 gange
Blevet takket: 565 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

michaelk94 skrev: Jeg vil blot se om man også kunne se kritisk på Messi, når man nu har så nemt ved at se kritisk på en lignende situation med Mourinho, selvom jeg tydeligt medgiver at Mourinhos situation er værre, fordi han er træner og gør det mod dommeren.
Arrrhhhhh jeg tror den eneste fællesnævner i de 2 situationer (hvis de overhovedet er sket) er "parkeringskælder"

Jeg tror også Pique) (eller en anden Barca spiller har sagt noget ufordel agtig i en parkeringskælder i en eller anden situation... men at gøre sådan noget lige med Mou's opførsel som træner ovenfor en dommer er jo tomater og granater i min bog, hvis du spørger mig... men det gør du nok ikke :-)

Men at abeloa er et SVIN på banen og klapper (sammen med Xabi) Messi provokerende Messi på kinden efter at have begået X antal fine og ufine frispark på Messi er helt uden for din ligning... Der skal bare indgå et ord som "parkeringskælder" - så har vi hele balladen.

Ok, still nada pointe, som jeg kan se i det her.

Messi er ikke fuldkommen, begår fejl, find blot een bruger der herinde siger modsat - se, så har du en pointe.

Men Arbeloa, Michael, er han ikke lidt af et svin på banen.. hvad synes du om de provokerende klaps på Messi's kind... ?

Michael?
Senest rettet af SpillerSomMESSI fre feb 01, 2013 1:54 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

SpillerSomMESSI skrev:
michaelk94 skrev: Jeg vil blot se om man også kunne se kritisk på Messi, når man nu har så nemt ved at se kritisk på en lignende situation med Mourinho, selvom jeg tydeligt medgiver at Mourinhos situation er værre, fordi han er træner og gør det mod dommeren.
Arrrhhhhh jeg tror den eneste fællesnævner i de 2 situationer (hvis de overhovedet er sket) er "parkeringskælder"

Jeg tror også Pique har sagt noger ufordel agtig i en parkeringskælder i en eller anden situation... men at gøre sådan noget lige med Mou's opførsel som træner ovenfor en dommer er jo tomater og granater i min bog, hvis du spørger mig... men det gør du nok ikke :-)

Men at abeloa er et SVIN på banen og klapper (sammen med Xabi) Messi provokerende Messi på kinden efter at have begået X antal fine og ufine frispark på Messi er helt uden for din ligning... Der skal bare indgå et ord som "parkeringskælder" - så har vi hele balladen.

Ok, still nada pointe, som jeg kan se i det her.

Messi er ikke fuldkommen, begår fejl, find blot een bruger der herinde siger modsat - se, så har du en pointe.

Men Arbeloa, Michael, er han ikke lidt af et svin på banen.. hvad synes du om de provokerende klaps på Messi's kind... ?

Michael?
Nu sagde Mourinho også blot nogle ord til dommeren, men som jeg også nævner udenfor det du har understreget, så skriver jeg også det er værre med Mourinho fordi det er træner vs dommer, hvor Messi er spiller vs spiller.

Men når DU nu kan skrive, at Mourinho har overfaldet en dommer uden beviser, så kan du vel tage ligeså meget stilling til denne parkerinskælder sag med Messi.

Mht Arbeloa, så er han et svin og bruger alle de ufine metoder han overhovedet kan komme til.
Klappene er selvfølgelig super provokerende, men Messi virkede i det hele taget også meget aggressiv i kampen, og som Morten Bruun også sagde, så havde Messi helt sikkert også sagt diverse ting til Arbeloa. Han havde jo bla kaldt Karanka for Mourinhos lille hund efter kampen.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Michael referer til klappet som værende " et lille uskyldig klap på kinden". Men jeg vidste, at Du havde et formål med artiklen. Du ville jo ikke pointere noget reelt, men Os her på forumet, skulle kigge indad, og så kigge kritisk på vores egne, for du vil frem til, at Barca spillere, ledelse og whatsoever ikke er englebørn. Det er netop, som Visca skrev at du spiller dum( for du ved udmærket godt, hvad dagsorden med dine indlæg er, og hvilke formål det skal tjene), nogle gange, for at se vores reaktioner vedr. sande eller usande artikler angående Barca.


Og du vil jo ikke rigtig høre på os, for du afviger fra alt. Om vi skulle bringe beviser, som siger at artiklen er usand, og at man har trukket historien tilbage, så vil du heller ikke forholde dig til det. Du er fast besluttet på, at du har ret og vi herinde tager fejl. Derfor skrev jeg også, at det er umuligt, at diskutere med dig, for du har farvet briller på og det gør, at jeg også begynder på selv samme.
Senest rettet af Kubala fre feb 01, 2013 1:59 pm, rettet i alt 2 gange.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

michaelk94 skrev:Han havde jo bla kaldt Karanka for Mourinhos lille hund efter kampen.
... havde han nu også det? Indtil videre ligeså gode kilder som på den anden historie :) !
Allez...

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

Kubala skrev:Michael referer til klappet som værende " et lille uskyldig klap på kinden". Men jeg vidste, at Du havde et formål med artiklen. Du ville jo ikke pointere noget reelt, men Os her på forumet, skulle kigge indad, og så kigge kritisk på vores egne, for du vil frem til, at Barca spillere, ledelse og whatsoever ikke var englebørn. Det er netop, som Visca skrev at du spiller dum( for du ved udmærket godt, hvad dagsorden med dine indlæg er, og hvilke formål det skal tjene), nogle gange, for at se vores reaktioner vedr. sande eller usande artikler angående Barca.


Og du vil jo ikke rigtig høre på os, for du afviger fra alt. Om vi skulle bringe beviser, som siger at artiklen er usand, og at man har trukket historien tilbage, så vil du heller ikke forholde dig til det. Du er fast besluttet på, at du har ret og vi herinde tager fejl. Derfor skrev jeg også, at det er umuligt, at diskutere med dig, for du har farvet briller på og det gør, at jeg også begynder på selv samme.
Se nu kører du jo diskussionen over på et helt andet spor. Jeg er ikke ude på noget specielt og spiller ikke dum, men jeg tager selvfølgelig en anden vinkel til sådan en her artikel fremfor jer, da I nok slet ikke ville se på denne her sag.

Og der er jo ingen tvivl om at Real Madrid er værre end Barca mht alt, men derfor kan man godt vælge at se indad engang imellem når Barca begår fejl.

Om kilden er sand vælger jeg at tro på, da jeg er Pro-Madrid ligesom I valgte 100p at tro på at Mourinho havde overfaldet dommeren, selvom det også blev afvist af diverse kilder osv.
Jeg vender dog ikke bare det blinde øje til hvad emo skriver, men jeg tror stadig der er hold i at der har været kontroverser i parkeringskælderen og skulle der have været det, så er meget forkert af Messi.

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

emo skrev:
michaelk94 skrev:Han havde jo bla kaldt Karanka for Mourinhos lille hund efter kampen.
... havde han nu også det? Indtil videre ligeså gode kilder som på den anden historie :) !
Ja når du sidder og surfer så meget på nettet, så skal der nok ikke gå lang tid før du finder en rengøringsmand på Bernabeu hvis familie stammer fra Catalonien, som skriver på sin twitter, at han bestemt ikke hørte Messi og Karanka tale sammen i tunnellen. :)

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Gør jeg ikke mere, skal igang med at skrive lidt igen, på tide at man tager skolen lidt seriøst.
Allez...

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5500
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 577 gange
Blevet takket: 565 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Michael

Du skrev:
Men når DU nu kan skrive, at Mourinho har overfaldet en dommer uden beviser, så kan du vel tage ligeså meget stilling til denne parkerinskælder sag med Messi.
Nej det har jeg aldrig sagt at Mou har, men DU har flere gange haft den ligning oppe og vende med at Messi's opførsel i en parkeringskælder er ligeså slem som Mou's ditto.

Hvis begge historier er sande er der jo den forskel (som du selv siger) at Mou = træner, Messi = Spiller, Mou mod dommer, Messi mod spiller...

Jeg aner ikke om nogen af de 2 historier er sande, men selvom de var begge to, så er Messi slet ikke i nærheden af det Mou gør som træner mod en dommer og truer.

Messi er ikke fuldkommen, han begår fejl..

Men Abeloa, Michael, igen.. se lige kampen og provokationerne .. klapper Messi provokerende på kinden efter at have spillet svinsk (og sluppet af sted med det) overfor Messi, at Messi så (angiveligt) kalder en spade for en spade i en parkeringskælder er i min bog forståeligt, dog ikke ok, men forståeligt.

Igen.. Michael ... forestil dig at jeg vifter i luften med begge arme, som symbolsk skal forestille at jeg forgæves forsøger at fange din eksakte POINTE i den her Messi historie.

Michael?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

michaelk94 skrev:
Kubala skrev:Michael referer til klappet som værende " et lille uskyldig klap på kinden". Men jeg vidste, at Du havde et formål med artiklen. Du ville jo ikke pointere noget reelt, men Os her på forumet, skulle kigge indad, og så kigge kritisk på vores egne, for du vil frem til, at Barca spillere, ledelse og whatsoever ikke var englebørn. Det er netop, som Visca skrev at du spiller dum( for du ved udmærket godt, hvad dagsorden med dine indlæg er, og hvilke formål det skal tjene), nogle gange, for at se vores reaktioner vedr. sande eller usande artikler angående Barca.


Og du vil jo ikke rigtig høre på os, for du afviger fra alt. Om vi skulle bringe beviser, som siger at artiklen er usand, og at man har trukket historien tilbage, så vil du heller ikke forholde dig til det. Du er fast besluttet på, at du har ret og vi herinde tager fejl. Derfor skrev jeg også, at det er umuligt, at diskutere med dig, for du har farvet briller på og det gør, at jeg også begynder på selv samme.
Se nu kører du jo diskussionen over på et helt andet spor. Jeg er ikke ude på noget specielt og spiller ikke dum, men jeg tager selvfølgelig en anden vinkel til sådan en her artikel fremfor jer, da I nok slet ikke ville se på denne her sag.

Og der er jo ingen tvivl om at Real Madrid er værre end Barca mht alt, men derfor kan man godt vælge at se indad engang imellem når Barca begår fejl.

Om kilden er sand vælger jeg at tro på, da jeg er Pro-Madrid ligesom I valgte 100p at tro på at Mourinho havde overfaldet dommeren, selvom det også blev afvist af diverse kilder osv.
Jeg vender dog ikke bare det blinde øje til hvad emo skriver, men jeg tror stadig der er hold i at der har været kontroverser i parkeringskælderen og skulle der have været det, så er meget forkert af Messi.

Du bliver bare ved, og jeg har jo også skrevet i samtlige af mine indlæg, hvis nu historien havde noget på sig eller lad os bare sige at den er sand, så er det beklageligt og forkasteligt. Og de fleste medgiver jo på en eller anden måde også, at hvis den er sand, så er Messi skyldig og vi bør tage afstand fra sådan noget. Og til Mourinho, så forstå det dog, DE bekræftede episoden selv, og se igen afviger du fra det. Man kan ikke diskutere med dig, Michael. Altså det er jo ikke kun mig, som er uenig med dig, det er stort set alle. Du vil ikke indrømme noget som helst, og hvorfor skulle vi så gøre det!! Jeg spørger bare. Du har ultra farvet briller på og det samme gør vi andre så også, og når du siger du er PRO-Madrid, har vi så ikke ret til at være PRO-Barca? Det er bare underligt, at du må det ene og det andet, men VI herinde skal være enormt bærende og objektive.


Hvorfor har man ikke taget sagen op?, der kan være mange grunde, f.eks. kan det være at ingen har set den, før du postede den, kunne det tænkes Michael eller er det bare OS herinde, der afviger fra sådan noget?

ladislau
Indlæg: 1267
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Det går stærkt i denne diskussion. For lige at skrue tilbage, så har du da så evigt ret Michael. Det er forkert at stå og råbe i parkeringskælderen(også af Arbeloa).
Er der kød på historien, så skal Messi ud og sige undskyld, og det regner jeg også med han er mand nok til. Barca skal også ud og sige, at det ikke er det vi står for.

At sige mine holdninger er konspiratoriske på linie med Mous, det skuffer mig en del Michael.
Vi har alle været vidne til, at Real spiller grovere og grovere, og er blevet ret så svinske. Til gengæld, så er man helt oppe i det røde felt, hver gang de får kort af enhver art. Man skaber sig som børn på banen og i pressen(sågar i parkeringskælderen).
Soldado var også ude, og gøre pressen opmærksom på problemet for nylig. Det er altså ikke kun mod Barca, men i El Classicos har det været meget udpræget. Så lad være med, at sige det er en bemærkning om sidste kamp. Det ved du godt det ikke isolerer sig til.

Med ovennævnte opførsel in mente, så kan jeg kunkonkludere, at det enten er en bevidst taktik, eller man simpelthen føler sig berretiget til at opføre sig anderledes en resten af ligaen. Sandheden kan van selvfølgelig være både og, eller et sted midt imellem.

Hvis du ikke kan anerkende den her problemstilling, og at det har konsekvenser for vores elskede Classicos, og spansk fodbold generel. Så har jeg sgu ualmindelig svært ved at se, hvad fanden der berretiger dig til at tage lakmusprøver af vores objektivitet.

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

SpillerSomMESSI skrev:Michael

Du skrev:
Men når DU nu kan skrive, at Mourinho har overfaldet en dommer uden beviser, så kan du vel tage ligeså meget stilling til denne parkerinskælder sag med Messi.
Nej det har jeg aldrig sagt at Mou har, men DU har flere gange haft den ligning oppe og vende med at Messi's opførsel i en parkeringskælder er ligeså slem som Mou's ditto.

Hvis begge historier er sande er der jo den forskel (som du selv siger) at Mou = træner, Messi = Spiller, Mou mod dommer, Messi mod spiller...

Jeg aner ikke om nogen af de 2 historier er sande, men selvom de var begge to, så er Messi slet ikke i nærheden af det Mou gør som træner mod en dommer og truer.

Messi er ikke fuldkommen, han begår fejl..

Men Abeloa, Michael, igen.. se lige kampen og provokationerne .. klapper Messi provokerende på kinden efter at have spillet svinsk (og sluppet af sted med det) overfor Messi, at Messi så (angiveligt) kalder en spade for en spade i en parkeringskælder er i min bog forståeligt, dog ikke ok, men forståeligt.

Igen.. Michael ... forestil dig at jeg vifter i luften med begge arme, som symbolsk skal forestille at jeg forgæves forsøger at fange din eksakte POINTE i den her Messi historie.

Michael?
SpillerSomMESSI skrev: Her er min kommentar til ovennævnte:

1) Ok, respekt for den titel, længere er den ik'
2) Det var i min bog SLET IKKE en fin omgang fodbold de spillede i sæsonen. Utallige kampe var de heldige og selv Mou sagde et par gange at det ikke var fair de vandt.
3) Mou har intimideret dommerne i den grad i hans 1. sæson i RMD at de gang på gang "overså" modstanders straffespar, og tilfældigvis dømte et hav af straffe i RMD'd favør.. altså se bare på tildelte straffespark RMD/Barca indtil for et par runder siden!! Det er jo latterligt.
4) "Kontinuerlig" er = svinsk spil og opførsel af træner staben hos RMD + et væld af opkast i pressen mod ALT og ALLE
5) Tak til RMD og Mou for dette flashback fra sæsonen 2011/2012 hvor de altså løb med mesterskabet
- a. Mou's øjeprik på Tito
- b. Mou kalder Tito en P.. efterfølgende
- c. Pepe laver en milliard overfald på modspillere, sparker dem og generelt ligner en alien
- d. Pepe stopper ikke der - han træder Messi bevidst på hånden
- e. Mou overfalder dommer i parkeringskælder og truer ham
- f. Higuan redder bold på stregen med hånden mod Valencia i sidste minut... nada
- g. Alonso har min. 3 gange taget bolden med hånden i eget felt... nada
- h. Mou går ud i pressen og siger at Pep burde være flov at den måde han har vundet titler på
- Fyld selv på listen....

Ja, RMD er vel stolte over denne titel og alle deres mål, men når jeg tænker på sæsonen er det ovennævnte der springer mig i øjnenen.. og hey! hvis det er sådan man vil vinde, så congrats dudes i Madrid.

Jeg ville personligt være mere end alm. flov over at have været indblandet i ovennævnte punkter for at få en liga titel.

Ære, folkens, ære... og respekt for fodbold og modstandere er mere værd i min bog en en la Liga titel.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Michael du danser jo let og elegant rundt om alle spørgsmål... Du burde blive politiker! Fakta er at PP bringer en historie først. Derefter bringer marca en hsitorie meget senere som de siger er god nok (hvordan ved jeg ikke eftersom det er hende damen fra PP som har "fundet" på den). Og nu har alba sagt at messi var sur... IMO er det ikke en bekræftelse og jeg tror ikke på den.

Men hvis nu hvis siger at historien er rigtigt (hvilket jeg stadig ikke tror at den er) så skulle man måske vende den om og se hvad det var der ellers kunne gøre den så unaturligt rolige messi sur? Var det måske fordi at real igen spillede svinsk? Jeg er glad for at han ikke slog arbeloa ned eller gjorde noget dumt på banen som ville kunne ødelægge det for FCB. Og hvor slemt er det egnetlig? 2 spillere møder tilfældigt hinanden hvor den ene kalder en spade for en spade... Slemmere er det vel ikke? Det er jo ikke fordi messi gik bevist ned i kælderen og ventede på arbeloa for derefter at svine ham til...

Men du tror jo ikke på mou historien så lad os bare sige at begge historier i opfundet!

Holy shit EB bringer også historien nu!! Så må det være rigtigt ;-)
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

michaelk94

Re: FC Barcelona

Indlæg af michaelk94 »

ladislau skrev:Det går stærkt i denne diskussion. For lige at skrue tilbage, så har du da så evigt ret Michael. Det er forkert at stå og råbe i parkeringskælderen(også af Arbeloa).
Er der kød på historien, så skal Messi ud og sige undskyld, og det regner jeg også med han er mand nok til. Barca skal også ud og sige, at det ikke er det vi står for.

At sige mine holdninger er konspiratoriske på linie med Mous, det skuffer mig en del Michael.
Vi har alle været vidne til, at Real spiller grovere og grovere, og er blevet ret så svinske. Til gengæld, så er man helt oppe i det røde felt, hver gang de får kort af enhver art. Man skaber sig som børn på banen og i pressen(sågar i parkeringskælderen).
Soldado var også ude, og gøre pressen opmærksom på problemet for nylig. Det er altså ikke kun mod Barca, men i El Classicos har det været meget udpræget. Så lad være med, at sige det er en bemærkning om sidste kamp. Det ved du godt det ikke isolerer sig til.

Med ovennævnte opførsel in mente, så kan jeg kunkonkludere, at det enten er en bevidst taktik, eller man simpelthen føler sig berretiget til at opføre sig anderledes en resten af ligaen. Sandheden kan van selvfølgelig være både og, eller et sted midt imellem.

Hvis du ikke kan anerkende den her problemstilling, og at det har konsekvenser for vores elskede Classicos, og spansk fodbold generel. Så har jeg sgu ualmindelig svært ved at se, hvad fanden der berretiger dig til at tage lakmusprøver af vores objektivitet.
Jeg har nævnt op til mange gange at Real Madrid på mange måder er værre end Barca. Det synes jeg ikke står til diskussion og dommerpropagandaen er da bestemt heller ikke noget jeg er vild med, men jeg er ikke enig I, at det er derfor vi får kendelser med os. Jeg tror det er en del af fodbold, for det var heller ikke så lang tid siden at Adan fik et noget tvivlsomt rødt kort efter blot 4 minutter.

Det kan være det er en taktik fra Real Madrid, men at vi har været heldige med nogle offsidekendelser betyder jo ikke, at LFP favoriserer os. Så jeg prøver ikke at isolere Barca kampen, for der har da også været andre eksempler, men jeg tror det handler mere om tilfældighed, at man dømmer Soldado offside, når han er en halv meter onside.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 33 gæster