FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2652
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
ons jun 01, 2022 3:45 pm
Isageren skrev:
ons jun 01, 2022 3:43 pm
EasyBuddhist skrev:
ons jun 01, 2022 3:38 pm
Isageren skrev:
ons jun 01, 2022 3:33 pm
EasyBuddhist skrev:
ons jun 01, 2022 3:02 pm
Piquénbauer skrev:
ons jun 01, 2022 2:36 pm
Jamen så er neves ikke svaret. Længere er den ikke.

Og ja vi er meget uenige omkring både vores chancer i la liga og styrkeforholdet mellem klubberne.
Jamen, jeg vil da med glæde tage fejl i styrkeforholdet. Ikke at nogen af de nævnte spillere, der er rygtet til Barca vil gøre noget for min entusiasme for Barca. Dertil er det simpelthen ikke spillere, jeg kan blive underholdt af, men det vil da være dejligt om jeg tog fejl desuagtet.

Mht til dobbelt pivotén, så tror jeg du skal vænne dig til tanken. Alt på rygtebørsen indikerer, Xavi vil spille 3-4-3. Alonso, Azpi, Koulibaly og Neves. Det er alt sammen spillere, der fungerer bedst i 3-4-3 eller i en 4-3-3 med dobbelt pivot. Samme med de to, de allerede er signet, AC og Kessie.

En mulig opstilling kunne meget vel være:

Araujo-Piqué, AC

Azpi-Neves-Kessie-Alonso

Ferran-Lewa-Fati

Hvis man synes, Barca har været vertikale i denne sæson, så er det intet i forhold til, hvad det ser ud til, der sker næste sæson med de "forstærkninger".

Både Neves og Kessie er progressere fra deres positioner. Ingen af dem i samme klasse som de Jong, da de ikke har de samme pasningsevner, men de er spillere, der har samme skillset mht at løbe bolden og angribe hver gang, de får den. Samme med Alonso og Azpi, som simpelthen ikke har den teknik, der skal til, for at cirkulere bolden hurtigt og sikkert. Men vi kommer, om ikke andet, til at ligne en masse andre hold, der ikke tænker så meget på spillet, men mere på resultatet. Der bliver ikke meget gammelkendt barcabold over det hold.
Neves har bedre overblik og pasningsevner end De Jong.
ok :thumbup:
Hvis der er én ting som Neves er mester til, så er det hans afleveringer. Det får du mig godt nok ikke til at indkassere på. Det kan man ikke sige om De Jong. Hvis der er noget man savner fra De Jong så er det hans pasningspil. Det bliver for meget løbe med bold og løb ind i boksen, ikke særlig meget kontrol.
https://fbref.com/en/players/44bfb6c5/Ruben-Neves

https://fbref.com/en/players/1bacc518/Frenkie-de-Jong

Og skal vi så ikke bare ligge den lige så stille i graven :shh: ;-)
Jeg har ikke tænkt mig at gå ind på de der links. Jeg ser Wolves og Barcelona og jeg er ikke blind. De Jong slår ikke lange afleveringer eller laver killer passes, men det gør Neves til gengæld. I England er han kendt for sin teknik til at ligge afleveringer. Det kan godt være du kan finde en eller anden stat om FDJ, men af hvad jeg ser er det enormt meget løb med bold, løb ind i feltet, samt aflevere for at aflevere. Lad os ikke lade som om FDJ har haft en god sæson. Hvis dine stats fortæller dig at han har haft det, så fortæller det vist alt om de stats.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Det er fint nok, du har det anderledes. Jeg kan rigtig godt lide Neves, men der vil være en stor omstilling i vente for ham, hvis han skifter til Barca.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9309
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 945 gange
Blevet takket: 954 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
tirs maj 31, 2022 7:25 pm
Isageren skrev:
tirs maj 31, 2022 7:12 pm
:lolno:
EasyBuddhist skrev:
tirs maj 31, 2022 7:06 pm



Jo, men vi er nødt til at få noget revenue ind, ellers går det ud over en fyr som Frenkie eller Gavi, så er det bare to skridt tilbage.
Men det ser det også ud til, der kommer. Med de oplysninger, der kommer ud, vil Barca sælge/pantsætte op mod 35% af sine tv rettigheder. 25% til Goldman Sachs og 10% til CVC. Derudover vil de sælge 49% af BLM for 200 mio euro. Hvis ikke de penge bliver brugt på at nedbringe gælden, så vil man se alvorlige problemer igen, inden længe. De kan bruges positivt, til at bringe budgetterne i balance, men det vil være utroligt dumt at begynde at bruge likviderne til at opnå en kortvarig sportslig optur. Det vil gældsætte klubben endnu hårdere end, den allerede er og næste gang vil man have endnu mindre at forhandle med, end man har nu.
Er der en tidshorisont på de aftaler? 10,15,20 år eller er det infinitiv i resten af klubbens levetid??

Derudover er det nogle virkelig høje procenter :eek: Det vil være til at acceptere og arbejde med, hvis vi talte 15-20% Max, for begge aftaler. Det vil stadig give en god mønt, der med den rette snusfornuft, både vil kunne give noget her og nu likviditet, men også polstre de kommende år, hvor vi forhåbentlig bygger huset op igen..

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
ons jun 01, 2022 5:27 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs maj 31, 2022 7:25 pm
Isageren skrev:
tirs maj 31, 2022 7:12 pm
:lolno:
EasyBuddhist skrev:
tirs maj 31, 2022 7:06 pm



Jo, men vi er nødt til at få noget revenue ind, ellers går det ud over en fyr som Frenkie eller Gavi, så er det bare to skridt tilbage.
Men det ser det også ud til, der kommer. Med de oplysninger, der kommer ud, vil Barca sælge/pantsætte op mod 35% af sine tv rettigheder. 25% til Goldman Sachs og 10% til CVC. Derudover vil de sælge 49% af BLM for 200 mio euro. Hvis ikke de penge bliver brugt på at nedbringe gælden, så vil man se alvorlige problemer igen, inden længe. De kan bruges positivt, til at bringe budgetterne i balance, men det vil være utroligt dumt at begynde at bruge likviderne til at opnå en kortvarig sportslig optur. Det vil gældsætte klubben endnu hårdere end, den allerede er og næste gang vil man have endnu mindre at forhandle med, end man har nu.
Er der en tidshorisont på de aftaler? 10,15,20 år eller er det infinitiv i resten af klubbens levetid??

Derudover er det nogle virkelig høje procenter :eek: Det vil være til at acceptere og arbejde med, hvis vi talte 15-20% Max, for begge aftaler. Det vil stadig give en god mønt, der med den rette snusfornuft, både vil kunne give noget her og nu likviditet, men også polstre de kommende år, hvor vi forhåbentlig bygger huset op igen..
CVC er på op imod 50 år, mens lignende har været på tale til GS
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9309
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 945 gange
Blevet takket: 954 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Men er det ikke absurd!!! Max 15 år + Max 20%. Det MÅ sku også kunne rykke noget. Det andet virker nærmest som på tilbud :|

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2652
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 262 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Isageren »

EasyBuddhist skrev:
ons jun 01, 2022 3:02 pm
Piquénbauer skrev:
ons jun 01, 2022 2:36 pm
Jamen så er neves ikke svaret. Længere er den ikke.

Og ja vi er meget uenige omkring både vores chancer i la liga og styrkeforholdet mellem klubberne.
Jamen, jeg vil da med glæde tage fejl i styrkeforholdet. Ikke at nogen af de nævnte spillere, der er rygtet til Barca vil gøre noget for min entusiasme for Barca. Dertil er det simpelthen ikke spillere, jeg kan blive underholdt af, men det vil da være dejligt om jeg tog fejl desuagtet.

Mht til dobbelt pivotén, så tror jeg du skal vænne dig til tanken. Alt på rygtebørsen indikerer, Xavi vil spille 3-4-3. Alonso, Azpi, Koulibaly og Neves. Det er alt sammen spillere, der fungerer bedst i 3-4-3 eller i en 4-3-3 med dobbelt pivot. Samme med de to, de allerede er signet, AC og Kessie.

En mulig opstilling kunne meget vel være:

Araujo-Piqué, AC

Azpi-Neves-Kessie-Alonso

Ferran-Lewa-Fati

Hvis man synes, Barca har været vertikale i denne sæson, så er det intet i forhold til, hvad det ser ud til, der sker næste sæson med de "forstærkninger".

Både Neves og Kessie er progressere fra deres positioner. Ingen af dem i samme klasse som de Jong, da de ikke har de samme pasningsevner, men de er spillere, der har samme skillset mht at løbe bolden og angribe hver gang, de får den. Samme med Alonso og Azpi, som simpelthen ikke har den teknik, der skal til, for at cirkulere bolden hurtigt og sikkert. Men vi kommer, om ikke andet, til at ligne en masse andre hold, der ikke tænker så meget på spillet, men mere på resultatet. Der bliver ikke meget gammelkendt barcabold over det hold.
https://www.sport.es/es/noticias/selec ... o-13752598

SPORT spår Neves som PIVOT. ALENE. I morgen mod Spanien. En midtbane bestående af Bruno Fernandes, Bernardo Silva og RUBEN NEVES. Han kan altså godt spille DM alene.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Isageren skrev:
tors jun 02, 2022 12:14 am
https://www.sport.es/es/noticias/selec ... o-13752598

SPORT spår Neves som PIVOT. ALENE. I morgen mod Spanien. En midtbane bestående af Bruno Fernandes, Bernardo Silva og RUBEN NEVES. Han kan altså godt spille DM alene.
Selvfølgelig kan han det :)

Men kan han også det mod et hold, hvor man skal være det skabende hold. Mod Spanien bliver hans rolle formentlig i høj grad som oprydder. Og i mindre grad som spilstarter og spilfordeler. Det er jo blandt andet det Busquet også ligger højt på udover også at læse spillet godt defensivt (hvormed han så stadig kan kompensere noget for sin mere og mere langsommelighed :) ). For Portugal bliver det nok mere Bruno Fernandes og Bernando Silva der kommer til at svinge den taktiske dirigentstok. I Busquets periode har han netop i høj grad bidraget med det sammen med de to fremskudte midtbanespillere (Xavi, Iniesta, Rakitic, Pedri og hvem der så ellers været rotationsspiller)

nosslo15
Indlæg: 1050
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

sorens skrev:
tors jun 02, 2022 12:32 pm
Isageren skrev:
tors jun 02, 2022 12:14 am
https://www.sport.es/es/noticias/selec ... o-13752598

SPORT spår Neves som PIVOT. ALENE. I morgen mod Spanien. En midtbane bestående af Bruno Fernandes, Bernardo Silva og RUBEN NEVES. Han kan altså godt spille DM alene.
Selvfølgelig kan han det :)

Men kan han også det mod et hold, hvor man skal være det skabende hold. Mod Spanien bliver hans rolle formentlig i høj grad som oprydder. Og i mindre grad som spilstarter og spilfordeler. Det er jo blandt andet det Busquet også ligger højt på udover også at læse spillet godt defensivt (hvormed han så stadig kan kompensere noget for sin mere og mere langsommelighed :) ). For Portugal bliver det nok mere Bruno Fernandes og Bernando Silva der kommer til at svinge den taktiske dirigentstok. I Busquets periode har han netop i høj grad bidraget med det sammen med de to fremskudte midtbanespillere (Xavi, Iniesta, Rakitic, Pedri og hvem der så ellers været rotationsspiller)
I de første mange år af Busis karriere, der var han også kun oprydder. Det var først omkring 15 at han blev mere og mere spilfordelende.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af sorens »

nosslo15 skrev:
tors jun 02, 2022 12:55 pm
sorens skrev:
tors jun 02, 2022 12:32 pm
Isageren skrev:
tors jun 02, 2022 12:14 am
https://www.sport.es/es/noticias/selec ... o-13752598

SPORT spår Neves som PIVOT. ALENE. I morgen mod Spanien. En midtbane bestående af Bruno Fernandes, Bernardo Silva og RUBEN NEVES. Han kan altså godt spille DM alene.
Selvfølgelig kan han det :)

Men kan han også det mod et hold, hvor man skal være det skabende hold. Mod Spanien bliver hans rolle formentlig i høj grad som oprydder. Og i mindre grad som spilstarter og spilfordeler. Det er jo blandt andet det Busquet også ligger højt på udover også at læse spillet godt defensivt (hvormed han så stadig kan kompensere noget for sin mere og mere langsommelighed :) ). For Portugal bliver det nok mere Bruno Fernandes og Bernando Silva der kommer til at svinge den taktiske dirigentstok. I Busquets periode har han netop i høj grad bidraget med det sammen med de to fremskudte midtbanespillere (Xavi, Iniesta, Rakitic, Pedri og hvem der så ellers været rotationsspiller)
I de første mange år af Busis karriere, der var han også kun oprydder. Det var først omkring 15 at han blev mere og mere spilfordelende.
Der er ikke nogen tvivl om betydningen af hans spilfordelende rolle blev større med årene - og måske særligt med Xavi's pension og senere Iniesta's ditto. Men han fik tidligt en rolle som spilopbygger og generel spilskaber både med og uden bold. Altså at skabe situation og plads til Xavi/Iniesta. Så det er nok nærmere en glidende overgang med et par spring når den spilstyrende kvalitet blev svækket fremme på banen (jf. Xavi og Iniesta's stop i Barca).

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af sorens »


sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af sorens »

sorens skrev:
tors jun 02, 2022 2:59 pm
Og oversat og forkortet :)


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Det ville være så fedt hvis vi kunne undgå CVC (fuck tebas) og stadig nå målet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Der er flere medier der skriver at vi har droppet cvc. Men jeg må indrømme at jeg ikke kan forstå ideen ved at bede store dele af truppen om at gå 50% ned i løn. Slet ikke hvis man samtidig vil hente spillere ind. Det virker for voldsomt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Muddi12345
Indlæg: 1466
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:47 pm
Geografisk sted: Camp Nou
Har takket: 40 gange
Blevet takket: 74 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Muddi12345 »

Er der nogen der ved, hvor længe TV2 har rettighederne til La Liga? De viser alle Barcas kampe, men indtil videre har jeg set dem på diverse streaming sider, men overvejer TV2 abonnement til den kommende sæson.
Barcas kampe er det eneste jeg vil bruge det til, så det er derfor jeg ikke har købt det indtil videre, men er blevet træt af dårlige streams.
"Carrick was faced with Xavi and Iniesta coming past him, and Messi in behind him. That’s 3rd, 2nd and 1st in the 2010 World Footballer of the Year award forming a triangle around him. He desperately needed help".

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi spoke to some players regarding their exit. Mingueza reacted gracefully to the news of his exit, stating how he could have done better and thanking Xavi. Riqui & Umtiti accepted that their time was over whereas Braithwaite had no intention to move.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster