Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9327
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 948 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

PuyolErGud skrev:Nu er Lopetegui også ude at bekræfte at Kovacic vil væk. Han kunne ellers være spændende for os, men vi er vist fint dækket ind nu.

Sendt fra min EVA-L09 med Tapatalk

Tror du..;)

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af JonasV »

PuyolErGud skrev:Nu er Lopetegui også ude at bekræfte at Kovacic vil væk. Han kunne ellers være spændende for os, men vi er vist fint dækket ind nu.
Jeg forventer at Troels Bech præsenterer ham som Vestegnens nye signing any minute now ;-)

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Al det arbejde for Courtois, når de har andre pladser og roller på holdet der virkelig skriger efter opgraderinger. Og det bliver bare endnu bedre, når man ser tilbage på alle de gange de er blevet reddet af Keylor Navas, se bare i sidste sæson mod Bayern og Juve. Courtois har virkelig været shaky i sin tid hos Chelsea, hvem husker stadigvæk ikke hans kamp mod os i sidste sæson, hvor han ikke kunne lukke benene. Det er virkelig en overflødig signing, imo. Kovacic går den anden vej på en etårig låneaftale.

Og de engelske klubber kan ikke hente spillere fra i morgen af, når vi rammer midnat. Det ser altså ud til at Hazard bliver i Chelsea, og Mbappe og Neymar bliver også i PSG. Nu må vi bare håbe, at Inter nakker Modric.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af MessiPogba »

Af alle målmænd i verden, så henter man Courtois. Han er virkelig ikke så god, som folk gør ham til, synes jeg. Navas har sine issues, men han har reddet Reals røv fandme mange gange de sidste tre år. Spændende at se, om Courtois evner det samme på et hold, hvor der intet defensivt struktur er, og han har en såkaldt leder foran sig i Ramos, der er god for 2-3 tåbelige hjerneblødninger pr. kamp og to hypperoffensive back i Marcelo og Carvajal, der ofte ikke når hjem. Det er trods alt en forandring i forhold til hans tid i Chelsea, hvor han har spillet for Mourinho og Conte. To managers, der gør en stor dyd af organiseret fodbold og stå meget lavt.

Jeg kan ikke se den reelle opgradering fra Navas til Courtois. Derudover er Courtois helelre ikke så god med fødderne, som jeg er meget sikker på, at Lopetegui vil sætte pris på, hvis han vil videreføre sit filosofi fra det spanske landshold.

Men jeg er seriøst fuldkommen overrasket over Reals passivitet på transfermarkedet. Hvis Lopetegui har så meget tiltro til sig selv, at han tror, at han kan hæve Isco, Asensios, Vinicius Junior, Bale og Benzmeas niveau et nøk op, så er det fandme dygtig trænerarbejde, for det er vel det, han er nødt til nu, for de kan ikke hente Hazard nu, for Chelsea sælger ham ikke med en dag tilbage af transfervinduet uden at kunne erstatte ham.

Har Real ikke nogen penge, eller hvad sker der? Og nu med Kovavic væk, og Modric måske væk, så kan Real Madrid stå væsentligt svagere til denne kommende sæson med CR7s afgang in mente.

Jeg havde virkelig troet, at Real ville gå amok - især da de solgte så stort et posterboy som Ronaldo. Det ligner slet ikke Perez det her.

Courtois
Carvajal - Varane - Ramos - Marcelo
Casemiro - Kroos
Bale - Isco - Asensio
Benzema

Det er deres hold i skrivende stund, hvis vi antager rygterne om Modric sande. Det eneste positive der er at sige om deres hold, er at de er meget sammentømret og har spillet sammen i en del år nu sammen og kender hinandne ind og ud, det er ikke noget, man skal undervurdere. Men der mangler noget edge.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

https://gianlucadimarzio.com/it/inter-m ... a-giornata

Real Madrid har kig på Eriksen og Thiago som erstatning for Modric, skulle han skifte til Inter. Det ville være lidt af en lussing, at se Thiago hos Real Madrid. Jeg ville dog 100% godt kunne forstå ham, hvis han har en lille lyst til det, også på grund af Segura osv..

Eriksen har jeg virkelig aldrig haft nogen fidus til, ham må de gerne springe banken for. Det sker dog aldrig med Tottenham, og når vinduet lukker for dem, om 24 timer.

Disse rygter betyder vel, at chancerne for at Modric skifter bliver større og større.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Jeg er helt enig. Keylor Navas var markant bedre end Courtois i sidste sæson, hvis man ser på xG forhindret og han havde endda også lidt flere redninger pr. mål imod. Jeg synes ikke Courtois er nogen kæmpe opgradering i forhold til Navas, særligt ikke fordi Navas lader til at være utrolig vellidt på holdet z og en mand som Ramos, Varane, Carvajal og Marcelo tør stole på. Det er langt fra givet at Courtois bliver nogen succes i Madrid.

I øvrigt så selvom Courtois var rigtig god i Atléti, er det jo ikke helt tilfældigt at både De Gea og Oblak har overstrålet ham både i Atléti og - for De Gea - i tiden efter.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Xavi6Smede »

Det ville gøre ondt at se Thiago i Real Madrid, men Eriksen i Madrid ville slet ikke være til at bære. Først og fremmest fordi det ville kræve, at man håber det ville gå skidt for vores helt store danske stjerne, men også alt den ekstra fokus, der ville være på Real Madrid i danske medier. Det eneste positive ville være, at vi sandsynligvis ville få spansk fodbold tilbage i tv'et.
- Men Eriksen får de ikke i dette transfer.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af MessiPogba »

Blaugrana92 skrev:Jeg er helt enig. Keylor Navas var markant bedre end Courtois i sidste sæson, hvis man ser på xG forhindret og han havde endda også lidt flere redninger pr. mål imod. Jeg synes ikke Courtois er nogen kæmpe opgradering i forhold til Navas, særligt ikke fordi Navas lader til at være utrolig vellidt på holdet z og en mand som Ramos, Varane, Carvajal og Marcelo tør stole på. Det er langt fra givet at Courtois bliver nogen succes i Madrid.

I øvrigt så selvom Courtois var rigtig god i Atléti, er det jo ikke helt tilfældigt at både De Gea og Oblak har overstrålet ham både i Atléti og - for De Gea - i tiden efter.
Karius og Mignolet ville se vilde ud i Atleticos blodkæmpende æresfrygtindgydende forsvarsspil.

Courtois minder mig på mange punkter om Lloris. En mand, der bliver hyped helt vildt op. Han kan have nogle vilde redningerp å dagen, men overall er de en meget almindelig målmand, der laver lidt for mange fejl til at være anset som blandt de absolut bedste.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1253
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Rb88 »

Jeg diskuterede Courtois med mine Chelsea fans venner meget for nogle år siden. De mente han ville være bedre end Cech på toppen var

Jeg er også enig i at han er overvurderet. Helt simpelt så de Aller bedste målmænd har en evne til at holde deres hold inde i kampen gennem vanskelige situationer. De Gea er vel det største eksempel på dette. Neuer er også vild til det. Navas på trods af fejl har faktisk gjort dette utallige gange for real og MATS har gjort det for os

Courtois er ikke typen der gør det. Han er typen der tager de bolde han skal, og uden de store fejl, men han er ikke typen der laver alle de redninger hvor man sidder og tænker "det burde have været et mål" "der reddede han dem igen fra at tabe". Det gør MATS, Neuer, oblak, de Gea osv.
Og som nævnt så virker Courtois bare ikke til at passe til spansk fodbold og den måde Julen vil spille på. Jeg glæder mig lidt til at se ham for real men jeg ser ham heller ikke som nogen opgradering. De har hver især deres forcer, men vil næsten mene Navas spids kompetencer passer bedre til real end Courtois

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Thiago eller Eriksen til real gør mig ikke så meget... Det ville sikkert betyde et salg af modric hvilket måske på sigt vil være godt for klubben men på nuværende tidspunkt er en nedgradering. Ydermere er deres problem ikke den centrale/offensive midt men derimod angrebet hvor de på nuværende tidspunkt mangler mål.

Real har virkelig haft et skidt transfervindue indtil videre. Lad det fortsætte!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Det ville da være forfærdeligt at se Thiago i den trøje?

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

MessiPogba skrev:Har Real ikke nogen penge, eller hvad sker der? Og nu med Kovavic væk, og Modric måske væk, så kan Real Madrid stå væsentligt svagere til denne kommende sæson med CR7s afgang in mente.
Det virker lidt som om de gemmer på pengene til at købe Neymar eller Mbappe næste sommer. Men ja, indtil videre er de klart svækket. Og hvis de også mister Modric, så er de ekstremt svækket.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Blaugrana92 skrev:Det ville da være forfærdeligt at se Thiago i den trøje?
Nej ikke for mig.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:Thiago eller Eriksen til real gør mig ikke så meget... Det ville sikkert betyde et salg af modric hvilket måske på sigt vil være godt for klubben men på nuværende tidspunkt er en nedgradering. Ydermere er deres problem ikke den centrale/offensive midt men derimod angrebet hvor de på nuværende tidspunkt mangler mål.

Real har virkelig haft et skidt transfervindue indtil videre. Lad det fortsætte!
På en eller anden måde, så håber jeg altid, at vores konkurrenter er så toptunet og gearet og forstærket, at vi får den bedste sæson som fodboldfan og fodboldelskere. Jeg synes, det var lidt kedeligt i år, hvordan vi allerede ved november var lysår foran Real Madrid i ligaen.

Langt hellere vinde ligaen fortjent i sidste runde end at være mester allerede 6-7 kampe inden den slutter.

Så Real må gerne få fingeren ud af røven og forstærke sig. Atletico har forstærket sig fantastisk, så Real må også gerne, så vi kan få en fed, fed sæson.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Real Madrid

Indlæg af zqa »

Du er underlig, pb.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 24 gæster