Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

vamosbarca

Re: Real Madrid

Indlæg af vamosbarca »

http://www.madridista.dk/main/forum/vis ... 696#122897

tja vi må konstatere at selv abiol og arbeloa er klasser over messi iniesta og xavi,real madrid er lysår foran alle andre hold i verden,var det ikke osse morinho der mente at ingen barca spillere var gode nok til at spille i RM
hu hej hvor det går,håber fandme vi smadre RM i år.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

michaelk94 skrev:Nu er Casillas jo Spaniens største målmand gennem tiderne, så en eller anden pris skal sgu nok blive opkaldt efter ham.

Casillas er langt bedre end Valdes. Det var jo netop Storken som prøvede at argumentere for, at Valdes skulle være bedre end Casillas. Det er vidst kun Barca fans der kan sige sådan noget, for ingen andre steder kan det overhovedet blive diskuteret.
Det er stadig svært at gennemskue hvordan Casillas' meritter på landsholdet skulle kunne retfærdiggøre et navneskift på en pris der udelukkende har med La Liga at gøre. Casillas har jo faktisk ikke vundet flere La Liga mesterskaber end Valdés. De har 5 hver og hvad angår selve Zamora-trofæet er Valdés som tidligere skrevet langt foran Casillas.

I øvrigt er det nok at stramme den en anelse, når du skriver at Casillas er langt bedre end Valdés. Jeg er nok enig med dig i at Casillas er den bedste af de to, men Valdés er altså uhyggeligt tæt på. Havde du spurgt mig for 6 eller 7 år siden, havde jeg ikke været et sekund i tvivl, men Valdés har forbedret sig ustyrligt meget siden, især på dødbolde. Han har lært at være dominerende i feltet og at udstråle den krævede autoritet.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

vamosbarca skrev:http://www.madridista.dk/main/forum/vis ... 696#122897

tja vi må konstatere at selv abiol og arbeloa er klasser over messi iniesta og xavi,real madrid er lysår foran alle andre hold i verden,var det ikke osse morinho der mente at ingen barca spillere var gode nok til at spille i RM
hu hej hvor det går,håber fandme vi smadre RM i år.
Det kunne jeg ikke rigtig læse ud af det du linkede til?

Jeg sidder altid sammen med min glødende RMD fan og ser La Liga og han er faktisk ret objektiv og langt fra så ultrahvid som madridista.dk brugere generelt.

Da vi så EM finalen sammen, ligesom vi også så VM finalen sammen, snakkede vi om at det var godt hvis dette fællesskab mellem spillerne kunne tages med hjem i klubben og respekten overfor hinanden kunne bliv mere nobel og gentleman agtig.

Jeg tror self. Mou puster for meget til ilden og det tror jeg også Tito vil gøre.. men spillerne må da have blevet gode venner uden denne fantaktiske turnering hvor de SAMMEN fik det til at fungere.

Ramos var bedre end Pique i forsvaret.. det har jeg ingen problemer med at sige, Alba var bedre end Abeloa, Xabi og Xavi var lige suveræne og Ini og Iker var ligeledes lige suveræne på hver deres plads...

Jeg håber at denne sæson vil være en der samler fansene mere end at splitte dem.. jeg vil i hvertfald gerne gøre mit til det.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

vamosbarca

Re: Real Madrid

Indlæg af vamosbarca »

jeg vil have krig :devil:

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

SpillerSomMESSI skrev:Hej du.. du skrev at Ronaldo var LYSÅR foran INIESTA!

Jeg skriver at det er han ikke... jeg mener endda at Iniesta er bedre på alle andre punkter end de 3,4 spidskompetencer som Ronaldo har.

Ronaldos priser er mange, og mange af dem er jo Portugisiske priser.. men det skal man heller ikke tage fra ham.

Men pointen er at DU mener at Ronaldo er LYSÅR FORAN INIESTA er jo vås for fodbold verden.

Jeg viste med listen over Ini's priser at han er i top 5 i verden over de sidate 4 år. Det er Ronaldo vel også. Så ligefrem LYSÅR foran Ini synes jeg var ret hvidfarvet i snæversynethed.

Ini er i manges øjne bedre end Ronaldo, også i mine øjne.. du har self. ret til at mene at der er lysår forskel, det synspunkt tror jeg dog at du og dine RMD venner står ret alene med :-)
Jeg har aldrig nogensinde skrevet, at Ronaldo var lysår bedre end Iniesta. Jeg synes faktisk at Iniesta er en undervurderet spiller, men nu handlede snakken bare om Balon d'or, som det jo oftest handler om. Her nævner jeg så, at Iniesta og Pirlo er lysår fra Ronaldo og Messi. Jeg tror kun den pris kommer til at handle om Messi og Ronaldo, når de hver især laver så mange mål og assist. Iniesta er sikkert mange steder bedre end både Ronaldo og Messi, men han kommer bare ikke tæt på Balon d'or i år.
Blaugrana92 skrev:
Det er stadig svært at gennemskue hvordan Casillas' meritter på landsholdet skulle kunne retfærdiggøre et navneskift på en pris der udelukkende har med La Liga at gøre. Casillas har jo faktisk ikke vundet flere La Liga mesterskaber end Valdés. De har 5 hver og hvad angår selve Zamora-trofæet er Valdés som tidligere skrevet langt foran Casillas.

I øvrigt er det nok at stramme den en anelse, når du skriver at Casillas er langt bedre end Valdés. Jeg er nok enig med dig i at Casillas er den bedste af de to, men Valdés er altså uhyggeligt tæt på. Havde du spurgt mig for 6 eller 7 år siden, havde jeg ikke været et sekund i tvivl, men Valdés har forbedret sig ustyrligt meget siden, især på dødbolde. Han har lært at være dominerende i feltet og at udstråle den krævede autoritet.
Jeg synes stadig Valdes har langt op til Casillas, men Valdes er blevet en langt bedre målmand, det er rigtigt. Jeg tror også godt Valdes kunne stå for de fleste andre landshold, men jeg mener ikke han har en chance overfor Casillas, som Storken jo prøvede at antyde.

Jeg synes heller ikke man skal skifte Zamora-prisen til Casillas-prisen, men en eller anden pris skal Casillas nok få opkaldt efter sig, hvilket vil være mere end fortjent. ;)

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

michaelk94 skrev:quote]

Jeg har aldrig nogensinde skrevet, at Ronaldo var lysår bedre end Iniesta. Jeg synes faktisk at Iniesta er en undervurderet spiller, men nu handlede snakken bare om Balon d'or, som det jo oftest handler om. Her nævner jeg så, at Iniesta og Pirlo er lysår fra Ronaldo og Messi. Jeg tror kun den pris kommer til at handle om Messi og Ronaldo, når de hver især laver så mange mål og assist. Iniesta er sikkert mange steder bedre end både Ronaldo og Messi, men han kommer bare ikke tæt på Balon d'or i år.
Så må jeg have misforstået dig... sorry

Jeg er stadig uenig med dig i at Ini er lysår fra Ronaldo i Ballon D'or i år. Men Messi mener jeg er et stykke fra alle de andre i år også.

Ini som MVP i EM og en Copa del Rey titel oveni at han spiller med en teknik der er næsten alle overlegen (ja jeg kan ikke se hvem der er ham overlegen i teknik - altså udover Messi).. jo han kandiderer da ret meget til Ballon D'or - i hvertfald på lige fod med Ronaldo.. måske er EM endda mere værd som MVP end en liga titel...

Med Messi er det bare ikke lige titler der kigges på... det er hans sublime teknik og det faktum at han (måske) er tidernes allerbedste fodboldspiller.. det er der jo ingen i hele verden der nogensinde har tænkt på i hverken Ini eller Ronaldos tilfælde, og det er der self. en indlysende grund til.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Et godt afsluttende argument i den sag. For Messi er i betragtning som den største spiller gennem tiden, allerede i en alder af 25 år. Dette er Ronaldo i den grad ikke.
Forumlegende

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

SpillerSomMESSI skrev:
michaelk94 skrev:quote]

Jeg har aldrig nogensinde skrevet, at Ronaldo var lysår bedre end Iniesta. Jeg synes faktisk at Iniesta er en undervurderet spiller, men nu handlede snakken bare om Balon d'or, som det jo oftest handler om. Her nævner jeg så, at Iniesta og Pirlo er lysår fra Ronaldo og Messi. Jeg tror kun den pris kommer til at handle om Messi og Ronaldo, når de hver især laver så mange mål og assist. Iniesta er sikkert mange steder bedre end både Ronaldo og Messi, men han kommer bare ikke tæt på Balon d'or i år.
Så må jeg have misforstået dig... sorry

Jeg er stadig uenig med dig i at Ini er lysår fra Ronaldo i Ballon D'or i år. Men Messi mener jeg er et stykke fra alle de andre i år også.

Ini som MVP i EM og en Copa del Rey titel oveni at han spiller med en teknik der er næsten alle overlegen (ja jeg kan ikke se hvem der er ham overlegen i teknik - altså udover Messi).. jo han kandiderer da ret meget til Ballon D'or - i hvertfald på lige fod med Ronaldo.. måske er EM endda mere værd som MVP end en liga titel...

Med Messi er det bare ikke lige titler der kigges på... det er hans sublime teknik og det faktum at han (måske) er tidernes allerbedste fodboldspiller.. det er der jo ingen i hele verden der nogensinde har tænkt på i hverken Ini eller Ronaldos tilfælde, og det er der self. en indlysende grund til.
Hvorfor skal der kigges på titler med Ronaldo, men ikke Messi. Ronaldo er jo også en fuldstændig sublim spiller, og han scorer jo masser af mål ligesom Messi. Det er derfor, det skal afgøres mellem de to, og ikke Iniesta, som også er en fantastisk spiller eller Andrea Pirlo.
Messi og Ronaldo ligger side om side. I mener måske Messi er foran, men der er masser der mener Ronaldo fører i øjeblikket. Det kan man diskutere længe, men at sætte Ronaldo ned sammen med Iniesta og Messi langt foran, det kan man sgu ikke.
Daluigi skrev:Et godt afsluttende argument i den sag. For Messi er i betragtning som den største spiller gennem tiden, allerede i en alder af 25 år. Dette er Ronaldo i den grad ikke.
Et godt afsluttende argument for hvad?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

For at Messi selvfølgelig skal have hans 4. gyldne bold, da han er verdens ubestridt bedste spiller.

Læg lige dertil individuelle rekorder som LANGT overskygger Ronaldo. Og da det er en individuel pris, så skal der altså lidt mere til end et spansk mesterskab, før man kan begynde at tale om, at Ronaldo er i tæt kapløb med Messi.

Jer Real-fans og Ronaldo fanboys vil så utrolig gerne have det til at ligne et kapløb. mellem de to. Men faktum er, at ingen kan følge med Messi. Inderst inde... helt derinde hvor din fornuft befinder sig, så ved du jo også godt, at Messi er et større unikum end Ronaldo.
Forumlegende

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Daluigi skrev:For at Messi selvfølgelig skal have hans 4. gyldne bold, da han er verdens ubestridt bedste spiller.
Enig
Daluigi skrev:Læg lige dertil individuelle rekorder som LANGT overskygger Ronaldo. Og da det er en individuel pris, så skal der altså lidt mere til end et spansk mesterskab, før man kan begynde at tale om, at Ronaldo er i tæt kapløb med Messi.
Uenig. Jeg synes helst bestemt, at det er tæt de to imellem. Ja, Messi er bedst, Ja, han bør vinde titlen i år baseret ud fra, hvem der er bedst. Dog har de sidste mange år har vist, at titler vægter en del.

Ronaldo har vundet La liga, kommet i semifinalen i Champions League og har gjort en rigtig god figur i EM. Det ville kunne forståes - ud fra måden, man dømmer på - hvis han vandt.
Daluigi skrev:Jer Real-fans og Ronaldo fanboys vil så utrolig gerne have det til at ligne et kapløb. mellem de to.
Fanboys? Hold nu fast.
Daluigi skrev: Men faktum er, at ingen kan følge med Messi. Inderst inde...


Hvor er det fantastisk at starte en sætning ud med faktum er, efterfulgt af intet belæg. Kom nu lidt.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:For at Messi selvfølgelig skal have hans 4. gyldne bold, da han er verdens ubestridt bedste spiller.

Læg lige dertil individuelle rekorder som LANGT overskygger Ronaldo. Og da det er en individuel pris, så skal der altså lidt mere til end et spansk mesterskab, før man kan begynde at tale om, at Ronaldo er i tæt kapløb med Messi.

Jer Real-fans og Ronaldo fanboys vil så utrolig gerne have det til at ligne et kapløb. mellem de to. Men faktum er, at ingen kan følge med Messi. Inderst inde... helt derinde hvor din fornuft befinder sig, så ved du jo også godt, at Messi er et større unikum end Ronaldo.
Jamen fordi Messi har et langt mere stille og beskedent look, så gør det ham ikke til en LANGT bedre fodboldspiller. Det er virkelig tæt med disse to spillere. De minder ikke om hinanden, men deres resultater ligger utrolig tæt, selvom Messi har spillet med spillere som Xavi og Iniesta bag sig. Det er fair nok, ligesom at Jbinic at mene, at Messi har fortjent Balon d'or, men du kan ikke engang anerkende, at det er et tæt løb. Det ved du ellers godt inderst inde, selvom du har et had til Ronaldo, fordi han er rig, smuk, en fantastisk fodboldspiller og spiller for Real Madrid.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

michaelk94 skrev:Jamen fordi Messi har et langt mere stille og beskedent look, så gør det ham ikke til en LANGT bedre fodboldspiller.
Det kan jeg nu heller ikke se at Daluigi skriver på noget tidspunkt. Ingen grund til at begynde at lægge ord i munden på ham.

BarçaDK

Re: Real Madrid

Indlæg af BarçaDK »

Jeg forstår ikke at mange af mine venner, som har ondt i røven over Barça, vil jeg tillade mig at sige, synes at Messi er så heldig at spille foran Xavi og Iniesta (når det handler om Messi vs. Ronaldo).

Samme folk siger, at Alonso er ligeså god som Xavi (og langt bedre end Busquets rent defensivt i øvrigt), og at Özil er verdens bedste midtbanespiller og playmaker.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Blaugrana92 skrev:
michaelk94 skrev:Jamen fordi Messi har et langt mere stille og beskedent look, så gør det ham ikke til en LANGT bedre fodboldspiller.
Det kan jeg nu heller ikke se at Daluigi skriver på noget tidspunkt. Ingen grund til at begynde at lægge ord i munden på ham.
Han skriver ikke ordret, nej. Men han skriver det ikke er et kapløb, så jeg fortolker det som om Ronaldo bare er så langt fra Messi, at der ikke engang er konkurrence om titlen?

Han skriver, hvad jeg ved inderst inde, så må jeg da også gerne skrive, hvad jeg kan se han tænker om Messi/Ronaldo=

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Det var skam ikke nogen som helst form for forsvarstale. Den slags vil jeg overlade til Sokrates og andre gamle mennesker. Du fik det blot til at lyde som om at det var Daluigi's trumf af et argument, og det er absolut ikke det indtryk jeg får. Jeg skal dog gerne undskylde, hvis det rent faktisk er Daluigi's trumf.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster