Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Ronaldinho skrev:
michaelk94 skrev:
Blaugrana92 skrev:
michaelk94 skrev:Så har Ronaldo endda vist, at han også kan med landsholdet.
Den lader vi lige stå for sig selv i et par minutter.

(Og så spørger jeg dig, efter de minutter er gået, om den skal tolkes således at Messi ikke kan med landsholdet?)
Utroligt nok var det ikke engang en sammenligning med Messi. Jeg synes faktisk Messi gør det ganske glimrende for sit landshold, hvilket man bla. så mod Brasilien.

Det var mere til de utallige kritikere af Ronaldo, som siger han aldrig har præsteret for landsholdet. Det har han i hvert fald gjort nu, endda med et landshold som er langt dårligere end Argentina. Ups, så kom der alligevel en sammenligning til Messi. ;)
Offensiven, ja. Den argentinske defensiv sutter godt og grundigt, hvor jeg her finder portugals defensiv langt bedre. Messi har flere fordele offensivt med Argentina, men nu er Portugal heller ikke helt dårlige. Nani, Moutinho, Varela/Postiga er ikke dårlige spillere, ej heller middelmådige imo.
Defensivt er Portugal helt bestemt bedre, men nu er det jo også i offensiven at Ronaldo og Messi skal levere. Her ved jeg da godt, hvem jeg ville vælge. Det er altså spillere som Di Maria, Higuain, Tevez, Lavezzi, Aguero osv fremfor Nani, Helder Postiga og Moutinho. Og til et Europamesterskab, så er det uden Ronaldo, et rimelig middelmådigt hold.

BarçaDK

Re: Real Madrid

Indlæg af BarçaDK »

Med et godt forsvar er det jo også nemmere at være angriber. Jo hurtigere forsvaret får snuppet bolden, jo mere kan man angribe :smile:

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

BarçaDK skrev:Med et godt forsvar er det jo også nemmere at være angriber. Jo hurtigere forsvaret får snuppet bolden, jo mere kan man angribe :smile:
Ja bestemt, og det netop det med et godt forsvar, hvorefter man kan spille hurtige kontra'er, passer super godt til Cristiano. Jeg tror dog stadig de fleste havde foretrukket at spille sammen med de argentinske spillere, præcis som de fleste foretrækker Xavi og Iniesta frem for Terry, Cahill og Cole. ;)

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Ronaldinho »

michaelk94 skrev:
Ronaldinho skrev:
michaelk94 skrev:
Blaugrana92 skrev:
michaelk94 skrev:Så har Ronaldo endda vist, at han også kan med landsholdet.
Den lader vi lige stå for sig selv i et par minutter.

(Og så spørger jeg dig, efter de minutter er gået, om den skal tolkes således at Messi ikke kan med landsholdet?)
Utroligt nok var det ikke engang en sammenligning med Messi. Jeg synes faktisk Messi gør det ganske glimrende for sit landshold, hvilket man bla. så mod Brasilien.

Det var mere til de utallige kritikere af Ronaldo, som siger han aldrig har præsteret for landsholdet. Det har han i hvert fald gjort nu, endda med et landshold som er langt dårligere end Argentina. Ups, så kom der alligevel en sammenligning til Messi. ;)
Offensiven, ja. Den argentinske defensiv sutter godt og grundigt, hvor jeg her finder portugals defensiv langt bedre. Messi har flere fordele offensivt med Argentina, men nu er Portugal heller ikke helt dårlige. Nani, Moutinho, Varela/Postiga er ikke dårlige spillere, ej heller middelmådige imo.
Defensivt er Portugal helt bestemt bedre, men nu er det jo også i offensiven at Ronaldo og Messi skal levere. Her ved jeg da godt, hvem jeg ville vælge. Det er altså spillere som Di Maria, Higuain, Tevez, Lavezzi, Aguero osv fremfor Nani, Helder Postiga og Moutinho. Og til et Europamesterskab, så er det uden Ronaldo, et rimelig middelmådigt hold.
Jep, men nu er det svært at præstere uden et godt forsvar. Hvis Argentina havde som Spaniens defensiv fx. havde Messi aldrig skulle møde kritik for ikke at kunne præstere på landsholdet. Såvel som angribere skal score mål, skal forsvaret holde nullet. De fleste af Argentina's nederlag skyldes netop dårligt forsvarsspil, hvortil det går hen og bliver Messi's skyld.
Ronaldinho Gaúcho

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af fidanho »

michaelk94 skrev:...Manden er i gang med at føre et totalt middelmådigt hold til toppen af Europa...
Real Madrid?


Hæhæ
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

Afellay99

Re: Real Madrid

Indlæg af Afellay99 »

er det uden messi og ronaldo på holdet der der? eller bare uden deres mål ? eller hvordan

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Afellay99 skrev:er det uden messi og ronaldo på holdet der der? eller bare uden deres mål ? eller hvordan
Uden deres mål og assists, så vidt jeg er orienteret.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Messi1987 skrev:
michaelk94 skrev:Ligesom han vandt det spanske mesterskab, hvor han var den afgørende spiller for sit hold.
Billede
Det fortæller netop, at Real Madrid havde tabt mesterskabet uden Ronaldo. Han blev vores topscorer, så selvfølgelig var han den afgørende mand for Real Madrid.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

michaelk94 skrev:Det fortæller netop, at Real Madrid havde tabt mesterskabet uden Ronaldo. Han blev vores topscorer, så selvfølgelig var han den afgørende mand for Real Madrid.
Vrøvl. Den opgørelse viser jo lige netop det modsatte; at selv hvis man trækker Cristiano Ronaldo's scoringer og oplæg fra, ville Madrid stadig have vundet mesterskabet, endda næsten med 10 point ned til nummer 2. Barcelona uden Messi's mål og assists, ville derimod have været landet helt nede på en 6. plads.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Statestikken på alle leder og kanter viser at Messi er verdens bedste - og rekordbrydende statestikker endda.

Hvis man skal slå historiens bedste spiller af tronen, så kræver det mere end et spansk mesterskab og mulig succes med et stærkt portugisisk landshold (man er da en fodboldignorant af dimensioner hvis man påstår Portugal er et middelmådigt hold!!)
Forumlegende

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Jeg ved ikke hvor middelmådigt det portugiske landshold er, da de har iscenesat CR7 ret godt under denne slutrunde. Mod Danmark (dog kunne han ikke få udbytte af de chancer, men det sker jo i fodbold), mod Holland og senest mod Tjekkiet. Og med så kompakt defensiv, samt dygtige spillere til kontrabaseret fodbold, så er det lidt at negligere de resterende portugiseres indsats, ved at sige de er middelmådige imo. Den tyske landsholdtræner sagde på den seneste pressekonference at de resterende 4 semifinalister alle er dygtige mandskaber, og det er marginalerne, som bliver afgørende for at man ender som vinderen af turneringen.

Det er så også rigtigt at CR7 har været skarp og dygtig her i slutfase af turneringen, men igen det har altså også været en holdindsats. Og ja nu bliver Messi igen inddraget i diskussionen, når snakken falder på CR7 og omvendt, og man skal straks tale om hvem er den bedste fodboldspiller osv. Ja Argentina har en fremragende offensiv, med spillere som Aguero, Tevez, Higuain, Lavezzi, Di Maria, men til gengæld er deres defensiv pivringe, det demonstrerede de under VM mod Tyskland og selv i en venskabskamp mod Brasilien skulle de score 4 gange for at vinde. Min pointe er bare at man kan ikke stille tingene så sort på hvidt, for nogle gange kan man vinde med en kompakt defensiv og andre gange med en fremragende offensiv, altså Grækenland vandt jo EM med de defensive dyder.
Senest rettet af Kubala tirs mar 05, 2013 4:25 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

http://madridista.dk/main/?kat=5&vis=1&id=17240

Hvem skriver deres artikler!? Jeg vil vide det! Skal ikke komme med trusler over nettet, men FOR SATAN HVOR GAD JEG GODT TALE MED VEDKOMMENDE I EN MØRK GYDE!!!!!!!

Det er decideret sindsygt. Jeg ville krumme tæer og brække mig, hvis jeg som Real-fan... Ja, hvis jeg som et ordentligt menneske skulle være i deres lejr og bakke de skrivelser op! De skulle seriøst skamme sig! Føj for en gang hyklerisk bull shit
Forumlegende

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:http://madridista.dk/main/?kat=5&vis=1&id=17240

Hvem skriver deres artikler!? Jeg vil vide det! Skal ikke komme med trusler over nettet, men FOR SATAN HVOR GAD JEG GODT TALE MED VEDKOMMENDE I EN MØRK GYDE!!!!!!!

Det er decideret sindsygt. Jeg ville krumme tæer og brække mig, hvis jeg som Real-fan... Ja, hvis jeg som et ordentligt menneske skulle være i deres lejr og bakke de skrivelser op! De skulle seriøst skamme sig! Føj for en gang hyklerisk bull shit
Looooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool!. Det er sjovt, men samtidigt er det lidt skræmmende, at der findes mennesker i DK, som æder det her lort råt!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Haha, hvor det desperat skrevet. Madridista.dk minder mig så meget om "En skør skør verden" bladet.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Nemlig. Barcelona er kendte for at give verdens højeste lønninger for at kunne holde på deres spillere
Kassow, my man!! Vi er kendt som verdens bedste klub, men vi er ifølge spassren også kendt for at vi bliver nødt til at betale folk høje lønninger for at beholde vores spillere....

Nu siger jeg det - Real-fans på nettet er uintelligente tangerende til idioti... Det er hermed et faktum.
Forumlegende

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster