Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

Man må dog respektere Mourinho for hans mandskabspleje, der på mange måder er fænomenal.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Blaugrana92 skrev:Zeman er på flere måder innovativ rent taktisk, hvor man vel i bedste fald kan kalde Mourinho for konservativ.
Kan du ikk forklare det her yderligere..

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Innovativ var måske også lige at stramme den en tand - det er trods alt ikke hans påfund. Så lad os kalde det; anderledes. Han gik jo i den fuldstændig modsatte retning af hvad enhver anden Serie A træner gjorde i 90'erne, og brugte en formation à la den vi ser Napoli bruge i dag. Det hele skulle foregå i et hæsblæsende tempo og det var angreb på angreb på angreb. Mourinho har jo aldrig skilt sig ud fra mængden rent taktisk. Den taktik han i Chelsea, Inter og også det første år i Madrid praktiserede mod os, er jo dybest set ikke anderledes end den taktik Sporting Gijón, Osasuna og formentlig også Stoke ville bruge mod os; stå dybt og forsvar dit mål med liv og lemmer, spil omstillingerne og sats benhårdt på dødboldene.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

Okay. Nu er det fordi jeg ikke rigtig kender til Zeman, men ellers virker det da som at han var nytænkende, eller at han bare praktiserede taktiker fra eksempelvis Holland.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Ja, det er jo lige det - der er som regel nogen som allerede har prøvet det før du selv gør det! ;-)
Men det var fuldstændig anderledes, så på den led kan man vel godt kalde det for nytænkende. Han kritiserede i øvrigt også Mourinho og Capello for et par år siden, hvor han sagde at de ikke vandt fordi at de var taktiske genier, men fordi at de havde de bedste spillere. Han mente at de gik mest op i ikke at lukke mål ind, og så overlod de ellers resten til spillerne - og så rundede han af med at sige at 'hans døde bedstefar kunne have vundet Champions League med de hold som Mourinho og Capello har gjort det med'. Så han virker i hvert fald også som en modig mand. Jeg læser lidt i Zlatan's bog lige i øjeblikket, og det er da til at forstå at Capello er en noget så respektindgydende mand.

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Blaugrana92 skrev:Men det var fuldstændig anderledes, så på den led kan man vel godt kalde det for nytænkende. Han kritiserede i øvrigt også Mourinho og Capello for et par år siden, hvor han sagde at de ikke vandt fordi at de var taktiske genier, men fordi at de havde de bedste spillere.
Det er jo ikke en nyhed. Bare se Pep. Han havde absolut ingen førsteholdserfaring og vandt ene og alene på det ekstraordinære spillermateriale.

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Jbninc skrev: Det er jo ikke en nyhed. Bare se Pep. Han havde absolut ingen førsteholdserfaring og vandt ene og alene på det ekstraordinære spillermateriale.
Du må mene det siden du skriver det, så ingen idee i at jeg skriver "seriøst?", men har så alligevel gjort det. Det er sq for nemt at sige at han vandt på baggrund af spiller-materialet. Jeg læser det som om enhver anden træner ville kunne have gjort det samme som Pep, og det er jeg slet ikke enig i. Det er at pisse på Peps kvaliteter som træner. Måske jeg overfortolker, men sådan læser jeg det.

Han tog en drastisk beslutning med at smide Deco og Ronaldinho ud, han tog en endnu større beslutning ved at give Messi friheden og placere ham i den position som han owner nu, og det skyldes Pep.
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

... og så havde han muligvis skelettet til et winning team, rent taktisk, men han har trods alt selv bragt en del nye taktiske tiltag ind i spillet, for at slibe den uslebne diamant, som jeg vil mene at holdet var tilbage i 2008 inden Pep tog over. Læs eksempelvis denne artikel, hvor Simon Kuper fik sig en god snak med Albert Capellas om lige netop Pep's taktiske input. Ligesom med Zeman er der ikke noget af det som han selv har opfundet - men han har til gengæld haft modet og hjernen til at kombinere lidt af det ene med lidt af det andet.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

http://madridista.dk/main/?kat=5&vis=1&id=17228

Det er godt nok uhyggeligt så stor en kampagne man har sat i værks for at få manden til at vinde en individuel titel...
At Peter Schmeichel nu mener han er verdens bedste er svært at forstå, når man har hørt ham i studiet hylde Messi over Ronaldo stort set hver eneste kamp... Men jaja, når TV'et er slukket, så kommer skyklapperne vel på.

Messi vinder den titel, ellers står verden ikke længere.
Forumlegende

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Det er sandt med PS, men kan ikke finde Rios udtalelse nogensteder, er nok ikke en god nok google-søger. Men flot at de bruger Messi som reference i overskriften istedet for Cristiano.
Allez...

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

emo skrev:Det er sandt med PS, men kan ikke finde Rios udtalelse nogensteder, er nok ikke en god nok google-søger. Men flot at de bruger Messi som reference i overskriften istedet for Cristiano.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sp ... 389677.ece Her er Ferdinands udtalelse. :)
Daluigi skrev:http://madridista.dk/main/?kat=5&vis=1&id=17228

Det er godt nok uhyggeligt så stor en kampagne man har sat i værks for at få manden til at vinde en individuel titel...
At Peter Schmeichel nu mener han er verdens bedste er svært at forstå, når man har hørt ham i studiet hylde Messi over Ronaldo stort set hver eneste kamp... Men jaja, når TV'et er slukket, så kommer skyklapperne vel på.

Messi vinder den titel, ellers står verden ikke længere.
Jeg tror skam stadig verden står, hvis Cristiano skulle gå hen og vinde. Manden er i gang med at føre et totalt middelmådigt hold til toppen af Europa, ligesom han vandt det spanske mesterskab, hvor han var den afgørende spiller for sit hold. Resultaterne taler ligesom til Ronaldo's fordel. Messi kan stadig også godt vinde, men lad nu vær med at nedgør Ronaldo så meget. Han har da en ligeså stor chance lige nu, især hvis han går hen og vinder EM. Så har Ronaldo endda vist, at han også kan med landsholdet.

emo
Indlæg: 17780
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

michaelk94 skrev:
emo skrev:Det er sandt med PS, men kan ikke finde Rios udtalelse nogensteder, er nok ikke en god nok google-søger. Men flot at de bruger Messi som reference i overskriften istedet for Cristiano.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sp ... 389677.ece Her er Ferdinands udtalelse. :)
Danke...
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

michaelk94 skrev:Så har Ronaldo endda vist, at han også kan med landsholdet.
Den lader vi lige stå for sig selv i et par minutter.

(Og så spørger jeg dig, efter de minutter er gået, om den skal tolkes således at Messi ikke kan med landsholdet?)

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Blaugrana92 skrev:
michaelk94 skrev:Så har Ronaldo endda vist, at han også kan med landsholdet.
Den lader vi lige stå for sig selv i et par minutter.

(Og så spørger jeg dig, efter de minutter er gået, om den skal tolkes således at Messi ikke kan med landsholdet?)
Utroligt nok var det ikke engang en sammenligning med Messi. Jeg synes faktisk Messi gør det ganske glimrende for sit landshold, hvilket man bla. så mod Brasilien.

Det var mere til de utallige kritikere af Ronaldo, som siger han aldrig har præsteret for landsholdet. Det har han i hvert fald gjort nu, endda med et landshold som er langt dårligere end Argentina. Ups, så kom der alligevel en sammenligning til Messi. ;)

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Ronaldinho »

michaelk94 skrev:
Blaugrana92 skrev:
michaelk94 skrev:Så har Ronaldo endda vist, at han også kan med landsholdet.
Den lader vi lige stå for sig selv i et par minutter.

(Og så spørger jeg dig, efter de minutter er gået, om den skal tolkes således at Messi ikke kan med landsholdet?)
Utroligt nok var det ikke engang en sammenligning med Messi. Jeg synes faktisk Messi gør det ganske glimrende for sit landshold, hvilket man bla. så mod Brasilien.

Det var mere til de utallige kritikere af Ronaldo, som siger han aldrig har præsteret for landsholdet. Det har han i hvert fald gjort nu, endda med et landshold som er langt dårligere end Argentina. Ups, så kom der alligevel en sammenligning til Messi. ;)
Offensiven, ja. Den argentinske defensiv sutter godt og grundigt, hvor jeg her finder portugals defensiv langt bedre. Messi har flere fordele offensivt med Argentina, men nu er Portugal heller ikke helt dårlige. Nani, Moutinho, Varela/Postiga er ikke dårlige spillere, ej heller middelmådige imo.
Ronaldinho Gaúcho

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster