Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Rb88 »

Jeg kaster en lille smule op hver gang jeg hører en madridista omtale Real Madrid som "verdens bedste klub"

Lidt ligesom når United fans omtaler Man U som verdens største klub

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Rb88 skrev:Jeg kaster en lille smule op hver gang jeg hører en madridista omtale Real Madrid som "verdens bedste klub"

Lidt ligesom når United fans omtaler Man U som verdens største klub

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Og største, ej at forglemme :cool:

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blach »

LeoMessi skrev: Det er ikke ligefrem det bedste førstehåndsindtryk når man ankommer til verdens største og bedste klub, men at Florentino Pérez ligefrem skulle have mistet troen på ham er jo at blæse det fuldstændigt ud af proportioner. Han er trods alt den der indtil videre har gjort det bedst i pre-season, eller ihvertfald lignet en der før har rørt en bold før.
Sig mig, er du seriøs?

Bare lige for at hjælpe dig lidt, så er her nogle gode områder at læse op på før man udtaler sig om det:
Hvem
- har vundet flest titler de sidste 5, 10 og 20 år?
- har den bedste trup på nuværende tidspunkt?
- har verdens bedste fodboldspiller?
- har flest følgere på de sociale medier?
- smadrede deres ærkerivaler i sidste sæson?
etc...
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af LeoMessi »

Blach skrev:
LeoMessi skrev: Det er ikke ligefrem det bedste førstehåndsindtryk når man ankommer til verdens største og bedste klub, men at Florentino Pérez ligefrem skulle have mistet troen på ham er jo at blæse det fuldstændigt ud af proportioner. Han er trods alt den der indtil videre har gjort det bedst i pre-season, eller ihvertfald lignet en der før har rørt en bold før.
Sig mig, er du seriøs?

Bare lige for at hjælpe dig lidt, så er her nogle gode områder at læse op på før man udtaler sig om det:
Hvem
- har vundet flest titler de sidste 5, 10 og 20 år?
- har den bedste trup på nuværende tidspunkt?
- har verdens bedste fodboldspiller?
- har flest følgere på de sociale medier?
- smadrede deres ærkerivaler i sidste sæson?
etc...
Jeg ved ikke hvad du forbinder med den største og bedste klub, men jeg ser det fra et historisk perspektiv, hvilket forhåbentligt har noget at skulle sige. Tager vi et kig på de to bedste turneringer i verden (La Liga og Champions League), så har Real Madrid vundet dem flest gange.

33 La Liga og 13 Champions League titler (hvoraf 4 af dem er blevet vundet inden for 5 år i nyere tid).
FC Barcelona har 5 Champions League titler..... i alt, og mangler stadig 7 La Liga titler for at nå Real Madrid.

Ser vi på Forbes' liste over de mest værdifulde fodboldklubber i verden, så ligger Real Madrid sjovt nok også på nummer et.

Jeg melder pas hvad angår følgere på de sociale medier, siger mig ikke super meget. Cristiano Ronaldo har også langt flere følgere end Messi, men han er ikke bedre af den grund. Apropos jeres storhedstid, så kommer den jo nærmest udelukkende på baggrund af Messi, og når han er færdig så kommer i nok til at, og jeg vælger lige at citere Del Bosque;
''When I was Real Madrid coach, the only thing Barcelona celebrated was the club's birthday."
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Alle de penge brugt, men de har stadigvæk ikke tilnærmelsesvis fået fixet den midtbane. Under Ancelotti gik Kroos og Modric, med Di Maria som omdrejningspunktet. Nu er Ronaldo der ikke til at sparke Marcelo og Carvajals indlæg ind. I dag blev de så reddet fra endnu en røvfuld efter en super kamp fra Keylor Navas, mod Tottenham.

Kroos har været ude og sige, at han vil overveje at sætte støvlerne på hylden efter kontraktudløb i 2023. Men altså, han kunne jo lige så godt bare stoppe i dag. Modric ligner også en, som bare hellere vil nyde sine sidste dage i USA eller Kina.

De har solgt både Kovacic og Llorente. Ceballos er blevet lånt til Arsenal. James er tilbage i klubben, men han bliver vel også solgt. Asensio ude i hele sæsonen.

Et lyspunkt er dog Kubo. Han har gjort det godt i de træningskampe han har spillet, og han har også vist virkelig gode takter til træning.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Jep. Det er kun pga Messi.

Man skulle næste tro at det kommer fra en Madridfan der forguder Messi på baggrund af en eller anden forskruet ide om at han er så guddommelig at han alene har kunne overvinde mægtige Real Madrid...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af LeoMessi »

Piquénbauer skrev:Jep. Det er kun pga Messi.

Man skulle næste tro at det kommer fra en Madridfan der forguder Messi på baggrund af en eller anden forskruet ide om at han er så guddommelig at han alene har kunne overvinde mægtige Real Madrid...
Argh, nu skrev jeg jo nærmest udelukkende pga. Messi, de resterende 10% må i finde ud af indbyrdes - dem er jeg ikke interesseret i.

Apropos min forskruet idé om, at han alene har kunne overvinde mægtige Real Madrid. Tja, spørger vi manden ham selv, så har han selv været ude og sige at han ikke er interesseret i at dyste mod enkelte spillere, det er ikke der fokus eller motivation ligger, men derimod klubber som f.eks. Real Madrid.

Ser vi fra år 2008/2009, hvor han for alvor begyndte at sætte sit aftryk, så har han frataget os 8 La Liga titler ud af 11 mulige, så jeg tror da jeg har fat i noget. De indbyrdes kampe gider jeg slet ikke komme ind på.
Hvad angår de manglende Champions League titler, så vil jeg igen referere til de 10% i starten(som i høj grad kom til udtryk i forrige kamp mod Liverpool), som jeg ikke fandt super interessante.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Rb88 »

Frataget jer 8 ud af 11 titler? Så du implicerer at var det ikke for Barca var de endt hos jer. Haha. Real Madrid og deres egoer. De sidste 2 sæsoner havde der stået Atletico på dem var det ikke for Barca. Ikke mægtige Real Madrid på deres mægtige 3. plads

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

PuyolErGud
Indlæg: 10610
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 595 gange
Blevet takket: 563 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af PuyolErGud »

Sjovt at snakke om at fratage, som om mesterskabet hvert år starter med at tilhøre Real Madrid.

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

PuyolErGud skrev:Sjovt at snakke om at fratage, som om mesterskabet hvert år starter med at tilhøre Real Madrid.
Det er jo blot mejslet Real logik :cool:

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Alle Real fans vil altid henvise til deres historiske dominans, fyldt med titler, til tider erobret på tvivlsom bagrund. Dette vil alle Real fans i øvrigt også til alle tider sige, er en typisk Barca offer replik. Så kan man kaste den frem og tilbage :glad:

Personligt forholder jeg mig gerne til nyere tid (uden jeg dog fornægter de officielle evighedstal). De seneste 3 årtier har givet følgende

La liga: 16-9
Copa del rey: 9-3
CL: 5-7
Div super cups & klub VM: 20-18

Tripple 2-0
Liga/Copa double 3-0
Liga/CL double 0-1
Copa/CL double 0-1

Hvilket jeg egentlig syntes ser meget godt ud :smile: (alle titler selvfølgelig med Messi i truppen...)

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ulrich »

Antimadridista skrev:Alle Real fans vil altid henvise til deres historiske dominans, fyldt med titler, til tider erobret på tvivlsom bagrund. Dette vil alle Real fans i øvrigt også til alle tider sige, er en typisk Barca offer replik. Så kan man kaste den frem og tilbage :glad:

Personligt forholder jeg mig gerne til nyere tid (uden jeg dog fornægter de officielle evighedstal). De seneste 3 årtier har givet følgende

La liga: 16-9
Copa del rey: 9-3
CL: 5-7
Div super cups & klub VM: 20-18

Tripple 2-0
Liga/Copa double 3-0
Liga/CL double 0-1
Copa/CL double 0-1

Hvilket jeg egentlig syntes ser meget godt ud [emoji2] (alle titler selvfølgelig med Messi i truppen...)
Tvivler på at Messi var med i 92.

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

ulrich skrev:
Antimadridista skrev:Alle Real fans vil altid henvise til deres historiske dominans, fyldt med titler, til tider erobret på tvivlsom bagrund. Dette vil alle Real fans i øvrigt også til alle tider sige, er en typisk Barca offer replik. Så kan man kaste den frem og tilbage :glad:

Personligt forholder jeg mig gerne til nyere tid (uden jeg dog fornægter de officielle evighedstal). De seneste 3 årtier har givet følgende

La liga: 16-9
Copa del rey: 9-3
CL: 5-7
Div super cups & klub VM: 20-18

Tripple 2-0
Liga/Copa double 3-0
Liga/CL double 0-1
Copa/CL double 0-1

Hvilket jeg egentlig syntes ser meget godt ud [emoji2] (alle titler selvfølgelig med Messi i truppen...)
Tvivler på at Messi var med i 92.

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk
Du tror ikke den sætning var en joke...læs evt leomessis indlæg, så tror jeg du fanger den..

ulrich
Indlæg: 1701
Tilmeldt: ons sep 01, 2010 1:47 pm
Har takket: 275 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ulrich »

Jeg springer altid over LeoMessi indlæg, så ellers tak.

Sendt fra min ONEPLUS A5010 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Real's seneste 9 kampe (5 la liga, 4 trænings):

Sejre 1
Uafgjort 2
Nederlag 6

Lige pt 1-1 mod Fenerbache.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 8 gæster