Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Luis Enrique skrev:Det er vist et definitionsspørgsmål. Guardiola solgte Deco og Ronaldinho og kunne handle så ekspedit og til dels kontroversielt, blandt andet fordi han havde de øvrige nøglespillereres opbakning og i øvrigt gjorde det rigtige. I truppen var der også flere, ret motiverede nyindkøb, der ikke kunne være tilfredse med Rijkaards sidste sæson - Abidal, Touré og Henry. Både Dani Alves og Keita kunne også overtales til at komme til klubben fra et Sevilla-hold, der var noget mere højtprofileret dengang. Den væsentligste debat, den sommer, hvor undertegnede i øvrigt tog fejl, gjaldt mere om det var klogt i det hele taget at ansætte Guardiola. De fleste var enige om, at spillermaterialet og stemningen i truppen var i orden.
Ja, det må man sige er et definitionspørgsmål. Du arbejder åbenbart med tolkningen af at når tre stamspillere får at vide, de ikke har noegt at gøre i klubbem længere, så er der stadig fuglesang og solskin i truppens omklædningsrum. Fair nok. Så har jeg ikke lyst til at se et scenarie, hvor du mener der er ikke er harmoni.

Jeg har svært ved at se, hvordan du ved at Guardiola havde opbakning fra størstedelen af spillerne, da han ankom. Du mener det var polemisk af mig at nævne det, men det er stadig imponerende at du tager din antagelse som absolut viden uden noget belæg, hvilket mudrer dit ellers fine indlæg. Pep havde Messis store tillid? Han var et talent dengang, og det var vidst mere omvendt end det scenarie, du opstiller.

Brugeravatar
Luis Enrique
Indlæg: 1085
Tilmeldt: fre maj 04, 2007 11:55 am
Har takket: 85 gange
Blevet takket: 105 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Luis Enrique »

Jesni skrev: Du mener det var polemisk af mig at nævne det, men det er stadig imponerende at du tager din antagelse som absolut viden uden noget belæg, hvilket mudrer dit ellers fine indlæg.
Lad os lige tage det her først. Store dele af det, det her forum blandt andet diskuterer, drejer sig om ting, ret få mennesker har sikker viden om. Det er dog et held, at langt de fleste på det her forum gør det på kvalificeret og interessant vis. For at undgå misforståelser: jeg regner dig for hørende hertil. Derfor virker det ret kikset at skose mig for at hævde, at de nævnte spillere nærede tillid til Guardiola, og derefter selv hævde at det virker til, at der er harmoni hos Real Madrid. Hvad ved du egentlig om det?
Jesni skrev: Du arbejder åbenbart med tolkningen af at når tre stamspillere får at vide, de ikke har noegt at gøre i klubbem længere, så er der stadig fuglesang og solskin i truppens omklædningsrum.
Med den logik synes det svært i det hele taget at skille sig af med veltjente spillere og gentænke en klubs trup og koncept. Jeg vil hævde, at det lykkedes at skille sig af med Ronaldinho og Deco på sikker vis, fordi de begge vidste, at de havde udrettet hvad de kunne i klubben, og at de resterende spillere vidste det samme. Desuden stod der andre spillere klar, der havde en rimelig forventning om at de skulle overtage den rolle, de to havde spillet, blandt andet fordi de gjorde det bedre. Dertil skal nævnes, at Guardiolas personlige kvaliteter har stor andel i at det lykkedes. Man kunne eks. godt have forventet, at tilhængerne havde næret større loyalitet mod de to spillere end mod en udefrakommende manager. I den henseende var Guardiola så absolut - også - et rigtigt valg.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »


Sky Sports spanske fodboldekspert Guillem Balague mener, at den nuværende Real Madrid-trup er mæt, at spillerne mangler sulten og er begyndt at kede sig, fordi de har brug for nye udfordringer.


Mætte af hvad dog?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Af Benitez' rester.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20615
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1110 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Han ligner ellers ikke typen der levner.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Luis Enrique skrev:.... Derfor virker det ret kikset at skose mig for at hævde, at de nævnte spillere nærede tillid til Guardiola, og derefter selv hævde at det virker til, at der er harmoni hos Real Madrid. Hvad ved du egentlig om det?
Jeg skriver netop ikke, at jeg ved det. Se her:
Jesni skrev:Reals hold virker ærligt talt noget mere harmonisk
Relativt.

Modsat din version:
Luis Enrique skrev:Guardiola havde desuden Puyol, Xavi, Iniesta og Messis fulde tillid.
Hvor ved du lige det fra? Du præsenterer dig selv som havende en absolut viden, som du ikke har, hvilket lå til baggrund for min kritik af den del af dit indlæg.

Details matter, når man kommunikerer på skrift. Og lad os lukke den her, for det skulle egentligt ikke have været en stor diskussion, da netop ingen af os ved noget, men kun kan antage, hvilket jo så opildnede en anden diskussion ;)

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Parla skrev:Jeg sagde til min ven der er Real Madrid fan da Benitez blev ansat: Hvorfor fanden ansætter de ikke Zidane, han var en klog fodboldspiller, han er en naturlig leder og han kender klubben og spillerne.

Nu er jeg faktisk lidt bange men håber at han klarer det godt (uden at slå os self) så La liga kan blive mere spændende end den har været de seneste år.
Ligaen er de da de sidste 3 sæsoner blevet afgjort ganske sent? Spænding har der da været masser af?

Min holdning til Reals trænerskifte: Galehus! Har en kollega som er RM-fan. Hun ved ikke hvor længe hun orker det mere siger hun :lol:
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7076
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

emo skrev:

Sky Sports spanske fodboldekspert Guillem Balague mener, at den nuværende Real Madrid-trup er mæt, at spillerne mangler sulten og er begyndt at kede sig, fordi de har brug for nye udfordringer.


Mætte af hvad dog?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Af at tabe til os... Det må virkelig være drænende at få røvtures på 5-0 og 0-4 ...
Forumlegende

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Bager »

Hey jeg har en god ide! Lad os komme op og diskutere helt vildt ved at sammenligne Zidanes nuværende situation med Guardiolas ditto anno 2008!
Visca el Barca

kklaus
Indlæg: 9727
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 632 gange
Blevet takket: 1283 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af kklaus »

Luis Enrique: "Surprised by Benitez being sacked by Madrid? No. The coach always pays, it happens to all of us." #fcblive
Luis Enrique: "Being coach is risky, like bungee jumping. You have to accept that." #fcblive
Luis Enrique: "Tv showing images of new Madrid coach Zidane attacking me when we were players? Didn't watch tv, everyone defends his team."
Giv mig min sko tilbage, røv!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Efter 1 1/2 sæson:

Barca: 5 trofæer
Real madrid: 3 trænere
Billede
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

kklaus skrev:
Luis Enrique: "Surprised by Benitez being sacked by Madrid? No. The coach always pays, it happens to all of us." #fcblive
Luis Enrique: "Being coach is risky, like bungee jumping. You have to accept that." #fcblive
Luis Enrique: "Tv showing images of new Madrid coach Zidane attacking me when we were players? Didn't watch tv, everyone defends his team."
Det er fandme bare nogle konge udtalelser det der. Det er virkelig noget vi tager for givet nogle gange. Se bare hvordan Espanyols præsident udtalte sig den anden dag. Tak LE!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Siden Rijkaard tog over har vi i det hele taget haft trænere, der gebærder sig med en vis klasse udenfor banen, både overfor modstanderne og overfor pressen. Det er fedt.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af B-Freak »

Managers in last 20 years:
Real Madrid: 21
Chelsea: 16
Barcelona: 13
Bayern: 12
Liverpool: 8
Man Utd: 4
Arsenal: 1
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

13 på 20 år er også en del alligevel. Det tal havde dog nok været mindre, havde Tito været rask.
#jesuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster