Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Modric minder for meget om özil, og jeg synes, at de skulle have erhvervet sig en Scott Parker type, hvis de skulle have den dynamik på midten, som vi f.eks. har.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Kubala skrev:Modric minder for meget om özil, og jeg synes, at de skulle have erhvervet sig en Scott Parker type, hvis de skulle have den dynamik på midten, som vi f.eks. har.
Scott Parker? Arrrgh. Jeg ved godt, at Xabi Alonso ikke er nogen Roy Keane, der smider sig, men jeg mener, at han er berettiget til at spille den bagerste af de tre midtbanespiller. Så skal de finde sig en tekniskbaseret boks-to-boks.

Arturo Vidal ville f.eks. være ekstremt godt køb for Real også. En Fabregas-type ville også have været guld.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

# 23 skrev:
Kubala skrev:Modric minder for meget om özil, og jeg synes, at de skulle have erhvervet sig en Scott Parker type, hvis de skulle have den dynamik på midten, som vi f.eks. har.
Scott Parker? Arrrgh. Jeg ved godt, at Xabi Alonso ikke er nogen Roy Keane, der smider sig, men jeg mener, at han er berettiget til at spille den bagerste af de tre midtbanespiller. Så skal de finde sig en tekniskbaseret boks-to-boks.

Arturo Vidal ville f.eks. være ekstremt godt køb for Real også. En Fabregas-type ville også have været guld.

Ok, så det mener du, så må jeg jo bare holde kæft. Det er ikke sådan, at han kun skal agere en afrydder, men kan også være den, som binder leddene, som et supplement med Xabi Alonso, som en sprællemand, som kan justere tempoet på midten, men Cesc kunne også pynte meget på det hold.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

# 23 skrev:
Gode pointer. Der er muligvis ikke nogen tvivl om, at Real måske er verdens allerbedste omstillingshold, når både Ronaldo, Di Maria og Benzema nogenlunde kan præstere samtidig. Så er de fire fuldkommen modbydelige med deres lynende hurtige spil.

Men jeg synes virkelig, i de snart 3 år, Mourinho har været i klubben, har været den plads ved siden af Xabi Alonso været deres akilleshæl. Ingen tvivl om at Xabi er indiskutabelt berettiget til startopstillingen, da han er fandens dygtig, men ofte har det været Sami Khedira, der har vundet Mourinhos hjerte til den plads. Problemet er bare, at Khedira er virkelig en all-round spiller. Manden ejer ikke nogen spidskompetence. Han bidrager IMO med for lidt i forhold til de andre. Moderne fodbold kampe vindes i dag med en fantastisk midtbane. Xabi og Özil er fantastisk at have, men de mangler lige manden ved siden af.

Jeg troede virkelig, at både Sahin og Modric ville forestærke dem, men ingen af dem levede op til det. De faldt igennem. Modric har stadig en del tid at modbevise det, men han har ikke bevist, at han evner at spille flot på den plads.

Real mangler ganske enkelt en spiller ved siden af Xabi, der dominerende. En Bastian Schweinsteiger tror jeg virkelig at han ville hive Real op på et højere niveau eller Yaya Toure. En, der har nogle spidskompetencer og ikke bare kan lidt af det hele. Khedira har f.eks. intet flair i sit spil, hvorfor han ofte generelt bliver en habil boldskubber, og dem er der IMO ikke brug for i store klubberne i dag. De typer er ved at uddø. Så når holdene er blevet bedre til at dæmme ned for Reals kontraspil, så kommer Reals egentlige problemer centralt fuldt til syne.
Jeg er helt enig. Jeg kan sådan set godt lide Khedira. Han er en meget fair spiller og man kan virkelig mærke, at han er stolt over at spille for Real Madrid, hvilket mangler hos nogle andre spillere i vores trup. Samtidig kan man heller ikke være decideret utilfreds med ham, fordi han sådan set altid leverer en fin indsats og sjældent falder igennem. Han lyser dog heller aldrig op og det er det helt store problem. Måske ikke når vi spiller mod hold som Barcelona, Valencia osv, for her synes jeg, at han er en rigtig god spiller for holdet, men når vi skal møde hold, som graver sig ned, så hjælper han absolut intet.

Jeg troede så det skulle være Sahin, men han kom aldrig rigtig i gang. Han fik heller aldrig rigtig chancen, men jeg har stadig stor tiltro til Modric. Jeg tror stadig vores opstilling vil være bedst med Xabi, Modric og Ozil, i hvert fald når vi skal nedbryde modstanderen. Jeg synes Modric er en helt fantastisk spiller og jeg synes slet ikke, at han har været en så stor skuffelse, som alle gør ham til. Jeg kan stadig huske kampen mod Manchester City i 2. halvleg, hvor Modric kom ind og vi spillede præcis med den midtbane. Vi fik sat City under et kæmpe pres og endte med at score 3 mål på en halvleg mod Manchester City.
Og selvom vi aldrig kommer til at spille tiki-taka (heldigvis/desværre), så flyder kombinationsspillet langt bedre med Modric og Ozil på banen samtidig, hvilket også er bedre til at nedbryde en defensiv modstander i forhold til Khediras ufattelig mange ligegyldige løb blot for at miste bolden i første kombination.

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Har godt nok svært ved at se Xabi Alonso, som den bagerste på midten mod større hold. En sådan midtbane tror simpelthen vil tabe slaget om midtbanen meget hurtigt.
Selv hvis de laver stilen helt om, og bliver et boldbesiddende hold, så ser jeg ikke denne midtbane erobre mange bolde. Når man dertil lægger den defensive arbejdsrate fra Ronaldo og Di Maria, så bliver det op ad bakke.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

ladislau skrev:Har godt nok svært ved at se Xabi Alonso, som den bagerste på midten mod større hold. En sådan midtbane tror simpelthen vil tabe slaget om midtbanen meget hurtigt.
Selv hvis de laver stilen helt om, og bliver et boldbesiddende hold, så ser jeg ikke denne midtbane erobre mange bolde. Når man dertil lægger den defensive arbejdsrate fra Ronaldo og Di Maria, så bliver det op ad bakke.
Nu er Xabi Alonso jo faktisk den spiller der erobrer flest bolde for Real Madrid og en spiller som Di Maria laver jo rent faktisk meget defensivt arbejde, men ellers vil jeg give dig ret og det er også derfor jeg stadig foretrækker Khedira i de store kampe.
Mou har dog endnu ikke tør satse med midtbanen bestående af Xabi, Modric og Ozil mod de større hold, kun mod City da man var bagud, og det gik jo rimelig godt kan man sige.

Brugeravatar
Valdééés
Indlæg: 137
Tilmeldt: tirs dec 13, 2005 1:44 pm
Geografisk sted: Kbh S
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Valdééés »

De er lidt bitre på Madrid avisen AS efter et katalansk TV program har lavet en video der sammenligner MAdridspillerne med Hyæner.

Videoen er iøvrigt fantastisk:
Her er den
[youtube]ljBPLQ2aces[/youtube]
# soci: 111109 - Barca, folkets opium

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg synes videoen er lidt unødvendig, minder for meget om noget Marca og Punto Pelota kunne finde på at lave. Synes ikke man har tænkt det igennem, det et journalistisk arbejde på et ret lavt niveau (at sammenligne Real spillere med hyænere og lave dertilhørende lyde).
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Valdééés
Indlæg: 137
Tilmeldt: tirs dec 13, 2005 1:44 pm
Geografisk sted: Kbh S
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 6 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Valdééés »

Det er jo ikke et seriøst indslag, så jeg morede mig da jeg så den. JEg kan godt huske den følelse jeg sad med da jeg så sidste kamp og Arbeloa m.fl. blev ved og ved. Helt ærligt så syntes jeg det er mere end okay at lufte sin frustration på denne måde, så længe det ikke er klubben Barcelona der gør det.
# soci: 111109 - Barca, folkets opium

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Rosell (president): "Signing a Madrid player? There's one I like a lot, but won't say the name to avoid creating a show." [abcpuntoradio]
Det er Pepe, han snakker om.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Higuaín. Uden tvivl. Ham kan alle lide.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:
Rosell (president): "Signing a Madrid player? There's one I like a lot, but won't say the name to avoid creating a show." [abcpuntoradio]
Det er Pepe, han snakker om.
:lol:

Udover det oplagte valg i Pepe, så gad vide hvem han mener. P.t. har Barca vel for alvor antennen ude ifht en målmand og måske en midterforsvar. Målmanden er dog oplagt. Så det kunne være Casillas, hvis altså det ikke er det oplagte valg Pepe, som vil kunne gå hen og direkte afløse Puyol og blive anfører.

Billede
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Nej, rumme. Det er ikke Casillas. Det tør Sandro ikke gøre overfor Pinto.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Blaugrana92 skrev:Higuaín. Uden tvivl. Ham kan alle lide.
Ikke noget dårligt bud BGneinerto.

EDIT: Nå ja, sorry, Pinto my man!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Real Madrid

Indlæg af Bager »

Hvorfor går folk ud fra det er en nuværende RM-spiller? Så vidt jeg kan se, så siger Rosell bare at han beundrer en RM-spiller. Ikke noget med han har tænkt sig at hente ham. Det kunne for så vidt lige så godt være Raul.
Visca el Barca

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 46 gæster