Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Ramos, Coentrao, Marcelo, Modric, Di Maria.... han har sq haft udfald med dem alle stort set, nok ikke Modric endnu. Men ja, kunne godt gå på en Ramos, og evt. Marcelo som han vidst er blevet knap så glad for.
Ja Marcelo havde jeg glemt alt om. De er vidst ikke så glade for ham, efter han positive kommentarer omkring Leo for nogle måneder siden.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Men han er jo verdens bedste til mandskabspleje? Så der er nok en plan med at han indirekte sviner sine spillere til i pressen ;-)

Jeg er ligeglad med hvad alle siger om mou men hans tid i real må seriøst have smadret en stor del af hans rygte! Lang tid siden at jeg har set en træner brænde så meget ud som han pt er i gang med! Ikke bare personligheds mæssigt men det ligner seriøst også at manden er blevet 20 år ældre på de 3 år han har været i real... Lad os håbe at det her er hans sidste sæson i spanien og at vi slipper for at se på ham næste sæson! Folk kunne ikke klare ham i italien og nu ikke i spanien så lad ham smutte tilbage til "verdens bedste liga" så kan udøve sin kontrabold der!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Squix

Re: Real Madrid

Indlæg af Squix »

hahahah..

Mourinho er bare til grin.

Sagde allerede dengang han blev ansat, at Real solgte deres sjæl for lidt sølvtøj - og nu viser det sig bare at komme frem, så enhver stupid idiot kan se det.

fryd,fryd,fryd.

Lige så meget som jeg elsker Clasico, og konkurrencen imellem Barca og Madrid, lige så meget AFSKYR og HADER jeg Mourinho.

Taber han til os på Camp Nou, og ryger ud af CdR, og evt. ikke vinder CL (enten ryger han mod os eller United) så tror jeg sgu' han bliver fyret. Uanset hvad, så er han væk til sommer.

Og hold nu op hvor jeg glæder mig til manden er væk, så Real kan få noget klasse tilbage igen,

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Bager »

Omvendt hvis de sender os ud af CdR, vinder CL og haler lidt ind på os i ligaen, så vil man betragte Mourinho som en succes tror jeg. De kan stadig nå at vende det, så man skal ikke afskrive dem.
Visca el Barca

Squix

Re: Real Madrid

Indlæg af Squix »

Bager skrev:Omvendt hvis de sender os ud af CdR, vinder CL og haler lidt ind på os i ligaen, så vil man betragte Mourinho som en succes tror jeg. De kan stadig nå at vende det, så man skal ikke afskrive dem.
Om de så vandt VM, EM, CL, BBVA, PL, CdR, FA og SERIE A på samme sæson, så tror jeg folkene bag Madrid vil af med Mourinho.

Man skal slet ikke afskrive dem - med med deres nuværende spillestil, og spillelyst, så ser jeg nemt United slå dem ud af CL.

Uanset om de så henter 15 point på os i La Liga, vil det jo aldrig accepteres at blive nummer 2.
At de så måske er 18 point efter os, efter iaften, og 9 til Atl. Madrid, kan de da på absolut ingen måde acceptere.

Mourinho har fået såååå lang snor, forhold til ALLE andre tidligere trænere i den klub.
At de så vælger, ligesom de fleste kan se Mourinhos storhedsvanvid, at fyrer hele deres orginisation bag ved klubben, for at give Mourinho ALT magt i klubben - er jo direkte stupidt. Og er det de lider under nu.

Den suppedas de er havnet i, med Mourinho som styrmand for intern splid, manglede spillelyst osv. kan kun bebrejdes 2 person (1 person) .. Nemlig Perez, som ikke havde nosserne til at sparke Mourinho ud, efter alt hans lort i de uger, hvor vi mødte dem 3-4 gange på 14 dage.
Havde han kylet ham ud der, og f.eks. havde ansat pellegrini tilbage, så havde de været en konkurrende nu, i stedet for et hold man griner af.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Mmmm suppedas...

Ret enig.
Måske Perez gerne vil af med ham, men han simpelthen ikke har de mange mio., som det vil koste.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Ja, kunne godt tænkes at penge er et issue p.t, meeen hvis Perez mener at han ødelægger klubben så burde han betale hvad det koster for at sætte ham af. På den anden side kan det være at det kan gøres billigt ved sæsonafslutning i form af mangel på titler.

Der er selvfølgelig nogle forbrugslån som skal tilbagebetale samtidig med at CR skal skal have ny kontrakt, og Kaka en kæmpe hæmsko (grineren at følge). Gad vide hvor mange trøjer brasilianeren har været god for i denne sæson?

Så mener jeg at den trup de har p.t. har store mangler i.f.h.t. at gøre det vilde med en anden træner med et mere sofistikeret koncept (for meget muscle og for lidt brain). Derfor SKAL der ske en stor udskiftning i truppen, og mon ikke de har brug for €50mio udover hvad de tjener på salg. Mourinho som sportsdirektør har jo mildt sagt gjort nogle ringe indkøb (et issue mange ikke har talt, men noget Ben Hayward(?) har været inde på). Deres bedste indkøb kan vise sig at være Varane som Zidane skal have æren for.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Jeg har aldrig helt forstået den fascination af Mourinho som visse steder er ret fremherskende. Allerede i Chelsea-tiden var manden overdrevet teatralsk og selviscenesættende i en grad som ville få Linse Kessler til at himle med øjnene og udbryde "Diva"

Jeg forventer at manden snart får løbepas - Real Madrid fortjener en bedre træner end ham. Selv om han jo selvfølgelig er verdens bedste til mandskabspleje og alt det der :mrgreen:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg giver ikke så meget for, at Real fortjener en bedre træner. De fortjener nu engang den træner, som de finder værdig til at repræsentere Real. Faktum er den, at de har ansat oversætteren, fordi de mener han er den bedste til at repræsentere klubben, det gør ledelsen i hvert fald, med Florentino i spidsen. De har endda gang på gået meget langt for at forsvare nogle af hans mest vanvittige handlinger, ligesom det heller ikke er alle Real fans, som er imod manden.

Hvad angår fans, hvis de er utilfredse med manden, hvis de mener at deres instituions glorværdig historie bliver plettet, er de jo heldigvis i den gunstig situation, at de rent faktisk kan gøre noget ved sagen. Det er trods alt i sidste ende dem, som ejer klubben. Hvis de mener at manden er pest for klubben, at Florentino er handlingslammet, så kan de komme af med begge to. At de ikke gør det, er helt deres egen skyld.

Jeg giver ikke så meget for, at Real Madrid og dens tilhængere skal gøres til ofrer, ja de får nogen gange nærmest martyrer status.
Senest rettet af Visca El Barca søn feb 03, 2013 4:39 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Synes nu ikke at det virker til at de har tænkt på hvordan en træner repræsenterer klubben, men blot er gået efter hurtig succes, koste hvad det måtte koste. Dette har så ikke båret frugt, en liga titel og allerede på vej ned.

Reals dispositioner er ikke altid logiske. De er rastløse.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

#12
Synes faktisk ikke det er så utroligt igen når man tænker over det. Vi har under hele Mourinhos era (ja egentlig også før den) været elendige til at bryde igennem en kompakt defensiv struktur. Og jeg har kunne leve med det da vi som regel har fået de fornødne resultater vha. en effektiv kontra og livsfarlige omstilling.

I denne sæson ser vi at behovet for at kunne dirke en stærk defensiv op er essientielt. Der skal lægges mere oveni det Madrid allerede kan. Desværre ligner Mourinho een der ikke deler den holdning. Og så kan det godt være vi hader Real-Barca sammenligninger, men den del af spillet som catalanerne er bedst til, må vi kraftigt forbedre.
Taget fra Madridista, han siger nogle fornuftige ting. Bare for at tilføje, måske er holdene begyndt at spille mod Real, som de plejer at spille mod os, altså ultra defensivt, hvor omstillingsspil og kontra bold (som Real praktiserer) er uden nytte. Det er heller ikke tilfældigt, at de smadrer et hold som Valencia f.eks., et hold der spiller med høj forsvarslinje. Real har brug for et såkaldt plan b, de har brug for at udvikle spillet, hvilket de i bund og grund ikke har gjort, siden oversætteren satte sig ind i cheftræner stolen.

Brugeren som har skrevet indlægget ovenover, mener så at deres træner ikke deler denne holdning. Jeg tror snarere at han bare ikke kan spille på en anden måde. Jeg kan ikke finde en anden fornuftig forklaring på, hvorfor han ikke har videreudviklet deres spil.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Sv: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Synes nu ikke at det virker til at de har tænkt på hvordan en træner repræsenterer klubben, men blot er gået efter hurtig succes, koste hvad det måtte koste. Dette har så ikke båret frugt, en liga titel og allerede på vej ned.

Reals dispositioner er ikke altid logiske. De er rastløse.

Exactly, derfor synes jeg ikke, man skal passe på med at have for meget ondt af Real. De har i bund og grund selv valgt manden, vedvidende om hvad han står for, og hvordan han er som offentlig person.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Visca,
Du har selvfølgelig ret. Jeg skulle nok i virkeligheden have formuleret mig anderledes end jeg gjorde. De har den træner som de selv har valgt, den mand som de mener kan styre klubben i den retning som ledelsen nu engang mener den skal.

Det jeg mente var egentlig:
En så stor og traditionsrig klub som Real Madrid bør have en træner som ikke alene værner om klubbens værdier, det skal også være en mand (Eller kvinde) som erkender at det handler om tilhængerne. Jeg mener det ville klæde klubben med en træner som har ydmyghed - En træner som ikke strør om sig med uklædelige insinuationer om beskidt, aftalt spil.


Beklager svipsersen - Man lærer dog heldigvis altid noget når man ikke lige får placeret fødderne korrekt.

Jeg gi'r en is når det bliver sommer!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Bager »

Folk de snakker om at man skal blive bedre til at lirke defensive hold op som om det er noget der automatisk kommer hvis man bruger en given tilgang. Hvis det var tilfældet burde hverken vi eller RM have besvær med dette, da vi råder over nogle af verdens bedste spillere osv. Faktum er bare at det altid vil være svært at nedbryde betondefensiver ligegodt hvilken tilgang man tager, om man vælger en boldbesiddende stil som vores eller en direkte og omstillingsparat stil som RM eller en helt tredje. Det er selvfølgelig noget man kan blive bedre til, men aldrig noget der vil være nemt, for så ville vi vinde hver gang.

Jeg synes dog vores stil har større anlæg for at være bedre på dette punkt end RM. Vi er eksperter i spil på små områder, hurtige i vores boldomgang osv. RM er til gengæld bedre i luftrummet og mere fysiske end os.

Det er også svært for RM pludseligt at ændre spillestil til at lirke disse betonforsvar op. For det første tror jeg ikke man har lyst til at ændre spillestil, for det andet så afhænger ens spillestil af de spillere man har til rådighed. Det er svært at få spillere som Khedira, Xavi Alonso og Özil til at spille som Busquets, Xavi og Iniesta eller omvendt for den sags skyld.

Men det er da dejligt at se andre hold spille mod RM som de spiller mod os. Jeg tror, som sagt, de vil have større besvær ved at overkomme sådanne forsvar end os.
Visca el Barca

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Visca El Barca skrev:
#12
Synes faktisk ikke det er så utroligt igen når man tænker over det. Vi har under hele Mourinhos era (ja egentlig også før den) været elendige til at bryde igennem en kompakt defensiv struktur. Og jeg har kunne leve med det da vi som regel har fået de fornødne resultater vha. en effektiv kontra og livsfarlige omstilling.

I denne sæson ser vi at behovet for at kunne dirke en stærk defensiv op er essientielt. Der skal lægges mere oveni det Madrid allerede kan. Desværre ligner Mourinho een der ikke deler den holdning. Og så kan det godt være vi hader Real-Barca sammenligninger, men den del af spillet som catalanerne er bedst til, må vi kraftigt forbedre.
Taget fra Madridista, han siger nogle fornuftige ting. Bare for at tilføje, måske er holdene begyndt at spille mod Real, som de plejer at spille mod os, altså ultra defensivt, hvor omstillingsspil og kontra bold (som Real praktiserer) er uden nytte. Det er heller ikke tilfældigt, at de smadrer et hold som Valencia f.eks., et hold der spiller med høj forsvarslinje. Real har brug for et såkaldt plan b, de har brug for at udvikle spillet, hvilket de i bund og grund ikke har gjort, siden oversætteren satte sig ind i cheftræner stolen.

Brugeren som har skrevet indlægget ovenover, mener så at deres træner ikke deler denne holdning. Jeg tror snarere at han bare ikke kan spille på en anden måde. Jeg kan ikke finde en anden fornuftig forklaring på, hvorfor han ikke har videreudviklet deres spil.
Gode pointer. Der er muligvis ikke nogen tvivl om, at Real måske er verdens allerbedste omstillingshold, når både Ronaldo, Di Maria og Benzema nogenlunde kan præstere samtidig. Så er de fire fuldkommen modbydelige med deres lynende hurtige spil.

Men jeg synes virkelig, i de snart 3 år, Mourinho har været i klubben, har været den plads ved siden af Xabi Alonso været deres akilleshæl. Ingen tvivl om at Xabi er indiskutabelt berettiget til startopstillingen, da han er fandens dygtig, men ofte har det været Sami Khedira, der har vundet Mourinhos hjerte til den plads. Problemet er bare, at Khedira er virkelig en all-round spiller. Manden ejer ikke nogen spidskompetence. Han bidrager IMO med for lidt i forhold til de andre. Moderne fodbold kampe vindes i dag med en fantastisk midtbane. Xabi og Özil er fantastisk at have, men de mangler lige manden ved siden af.

Jeg troede virkelig, at både Sahin og Modric ville forestærke dem, men ingen af dem levede op til det. De faldt igennem. Modric har stadig en del tid at modbevise det, men han har ikke bevist, at han evner at spille flot på den plads.

Real mangler ganske enkelt en spiller ved siden af Xabi, der dominerende. En Bastian Schweinsteiger tror jeg virkelig at han ville hive Real op på et højere niveau eller Yaya Toure. En, der har nogle spidskompetencer og ikke bare kan lidt af det hele. Khedira har f.eks. intet flair i sit spil, hvorfor han ofte generelt bliver en habil boldskubber, og dem er der IMO ikke brug for i store klubberne i dag. De typer er ved at uddø. Så når holdene er blevet bedre til at dæmme ned for Reals kontraspil, så kommer Reals egentlige problemer centralt fuldt til syne.
Senest rettet af # 23 man feb 04, 2013 8:47 pm, rettet i alt 1 gang.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 40 gæster