Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Visca El Barca skrev:Michael:

Jeg synes det er forkert at skrive vi praktiserer boldskubberi, det er langtfra tilfældet, ligesom det er forket at skrive at vi tit ikke formår at skabe chancer?. Hvis du referer til Chelsea kampene, så var det ineffektivitet der var skyld i vores exit, chancer skabte vi masser af. Det samme skete mod Real også, især i første halvleg, dog ikke i ligeså høj grad som i kampene mod Chelsea.

Vi ville heller ikke have så mange skudforsøg på mål, hvis vi praktiserede boldskubberi eller vi spillede kedelig fodbold. VI har f.eks. flere skud på mål pr. kamp end Real Madrid, og vi har scoret over 100 mål alene i ligaen. Jeg synes vi tit har løsninger, og vi har tit mange forsøg, men når modstanderholdet vælger at spille med næsten alle mand bag bolden ig nærmest i eget felt, så er det ikke underligt, at de vil komme i vejen for nogle af vores forsøg.

Det betyder dog ikke, at vi ikke kan skabe chancer. Hvis vores angribere havde været nogenlunde skarpe i de 3 kampe mod henholdsvis Chelsea og Real, så havde vi haft mulighed for at få en endnu mere succesfuld sæson, og Chelsea og Di Matteo var helt sikkert blevet kritiseret for defensivt, destruktivt spil, der ikke gavnede dem på nogen måde. Altså, det var mere held end dygtigheden, der gjorde at Chelsea gik videre, synes jeg. Vi havde jo så mange chancer for at lukke og slukke for dem, både i London men så sandelig også på Camp Nou.

Jeg kan virkelig ikke pege på et hold i denne sæson, hverken i C.L eller i ligaen, hvor man kan sige, de lykkedes med at lukke af for Barca.
I har spillet en del kampe i år, hvor bolden bare er blevet flyttet rundt og man bare har ventet på, at Messi skulle lave noget. Det er jo ikke kun de afgørende kampe jeg snakker om, men også kampe mod Levante osv. I skabte stort set ikke en eneste chance mod Chelsea i 2. halvleg på Camp Nou, selvom I var 11 mod 10. I flyttede bolden rundt, men tog ikke et eneste skud, undtagen Messi som så også ramte stolpen. Ellers spillede i den rundt i 45 minutter indtil I var ude af CL. Det synes jeg var kedeligt, i forhold til hvis man skyder på mål og hele tiden søger målet i stedet for at søge kanten, og derefter tilbage til midten igen.
Desuden lukkede vi jer da ned på Camp Nou. I havde nogle enkelte chancer, men det havde jo også, hvor vi kunne have afgjort den. I vil jo altid skabe nogle chancer, men det var ikke meget der blev skabt. Vi fik jo også skabt chancer da I vandt 3-1 på Bernabeu. Derfor fik i jo stadig lukket ned for vores spil, så det synes bestemt ikke passer det du skriver.

Mvh Michael.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

michaelk94 skrev: I har spillet en del kampe i år, hvor bolden bare er blevet flyttet rundt og man bare har ventet på, at Messi skulle lave noget. Det er jo ikke kun de afgørende kampe jeg snakker om, men også kampe mod Levante osv. I skabte stort set ikke en eneste chance mod Chelsea i 2. halvleg på Camp Nou, selvom I var 11 mod 10. I flyttede bolden rundt, men tog ikke et eneste skud, undtagen Messi som så også ramte stolpen. Ellers spillede i den rundt i 45 minutter indtil I var ude af CL. Det synes jeg var kedeligt, i forhold til hvis man skyder på mål og hele tiden søger målet i stedet for at søge kanten, og derefter tilbage til midten igen.
Desuden lukkede vi jer da ned på Camp Nou. I havde nogle enkelte chancer, men det havde jo også, hvor vi kunne have afgjort den. I vil jo altid skabe nogle chancer, men det var ikke meget der blev skabt. Vi fik jo også skabt chancer da I vandt 3-1 på Bernabeu. Derfor fik i jo stadig lukket ned for vores spil, så det synes bestemt ikke passer det du skriver.

Mvh Michael.
En del kampe, og så kommer du ind på Levante kampen?. De kom foran og derefter lukkede de sig ned, men var truede dem, derudover hopper du let og elegant over, at vi trods alt har scoret over 100 mål i ligaen ( det lyder i hvert fald på mig som om, du mener antal scorede mål er lige med attraktivt spil). Mod Chelsea, er det trods alt svært at skabe mere end 17-18 målforsøg i en kamp. Hvis vi Leo havde scoret på straffesparket, så var Chelsea jo blevet kritiseret for deres defensiv taktik. Men det gjorde han ikke, og så stod de med 9 mand i feltet. Og hvordan var det nu, Real gjorde mod Bayern på Bernabeu?. Eller i München, i begge kampe var Bayern bedre. Real gik også i stå efter Bayerns reducering, med andre ord, man kan ikke undgå at der i en sæson altid er nogle kampe, hvor man af forskellige årsager ikke får det ønskede resultat, eller hvor spillet ikke lige køre.

Hvad passer ikke?. måske har du glemt 3-1 kampen, men efter chokstarten var det en meget komfortabel sejr i sidste ende. Og for at snakke om ud til kanten og midten og alt det der, hvad skal man så sige om Reals spil?. & mand der står foran eget felt, og så spiller man en lang bold, hvor de 4 hurtige spillere skal jagte den. Det er sådan set det der sker i real kampe, og ja nu er jeg meget grov, men det er lidt det samme som at sige, vores spil er kedeligt.

Bare for at understrege det igen, min pointe er at det nærmest er dumt at påstå, Barca spiller kedeligt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Visca El Barca skrev:
michaelk94 skrev: I har spillet en del kampe i år, hvor bolden bare er blevet flyttet rundt og man bare har ventet på, at Messi skulle lave noget. Det er jo ikke kun de afgørende kampe jeg snakker om, men også kampe mod Levante osv. I skabte stort set ikke en eneste chance mod Chelsea i 2. halvleg på Camp Nou, selvom I var 11 mod 10. I flyttede bolden rundt, men tog ikke et eneste skud, undtagen Messi som så også ramte stolpen. Ellers spillede i den rundt i 45 minutter indtil I var ude af CL. Det synes jeg var kedeligt, i forhold til hvis man skyder på mål og hele tiden søger målet i stedet for at søge kanten, og derefter tilbage til midten igen.
Desuden lukkede vi jer da ned på Camp Nou. I havde nogle enkelte chancer, men det havde jo også, hvor vi kunne have afgjort den. I vil jo altid skabe nogle chancer, men det var ikke meget der blev skabt. Vi fik jo også skabt chancer da I vandt 3-1 på Bernabeu. Derfor fik i jo stadig lukket ned for vores spil, så det synes bestemt ikke passer det du skriver.

Mvh Michael.
En del kampe, og så kommer du ind på Levante kampen?. De kom foran og derefter lukkede de sig ned, men var truede dem, derudover hopper du let og elegant over, at vi trods alt har scoret over 100 mål i ligaen ( det lyder i hvert fald på mig som om, du mener antal scorede mål er lige med attraktivt spil). Mod Chelsea, er det trods alt svært at skabe mere end 17-18 målforsøg i en kamp. Hvis vi Leo havde scoret på straffesparket, så var Chelsea jo blevet kritiseret for deres defensiv taktik. Men det gjorde han ikke, og så stod de med 9 mand i feltet. Og hvordan var det nu, Real gjorde mod Bayern på Bernabeu?. Eller i München, i begge kampe var Bayern bedre. Real gik også i stå efter Bayerns reducering, med andre ord, man kan ikke undgå at der i en sæson altid er nogle kampe, hvor man af forskellige årsager ikke får det ønskede resultat, eller hvor spillet ikke lige køre.

Hvad passer ikke?. måske har du glemt 3-1 kampen, men efter chokstarten var det en meget komfortabel sejr i sidste ende. Og for at snakke om ud til kanten og midten og alt det der, hvad skal man så sige om Reals spil?. & mand der står foran eget felt, og så spiller man en lang bold, hvor de 4 hurtige spillere skal jagte den. Det er sådan set det der sker i real kampe, og ja nu er jeg meget grov, men det er lidt det samme som at sige, vores spil er kedeligt.

Bare for at understrege det igen, min pointe er at det nærmest er dumt at påstå, Barca spiller kedeligt.
Jeg pointerer lige. Jeg synes som generelt ikke Barca spiller kedeligt. De spiller flot fodbold, men jeg vil til tider kalde det mere overlegenhed end flot, da man I nogle kampe ikke får skabt specielt meget. Det er jo i hvert fald også derfor at nogle folk mener Barca er kedelige at se på. De spiller dog også fantastiske kampe, hvor det er noget af det flotteste fodbold der nogensinde er blevet set. Der er dog også bare kampe, hvor det bliver for meget. Det har Real Madrid selvfølgelig også kampe af, hvor det endda ser værre ud, da Real Madrid ikke har et system på samme måde som Barca har det.
Men jeg fik heller ikke rigtig svar på mit spørgsmål. Kan man ikke spille flot fodbold uden det behøver være Tika-Taka. Jeg synes selv Tika-Taka er det ypperste fodbold jeg nogensinde har set. Det er overlegent og når det lykkedes bliver der jo lavet de flotteste angreb. Men Real Madrid har trods alt scoret flere mål end Barca, men I mener stadig ikke det er flot. Er det fordi det er for defensivt. Skal man have bolden hele tiden, før det kan være flot? :)

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

michaelk94 skrev:Kan man ikke spille flot fodbold uden det behøver være Tika-Taka.
Det er en personlig mening, det jeg finder flot er ikke flot for ham der sidder tre veje væk... nogen mener man kan, andre mener man ikke kan.
michaelk94 skrev:Men Real Madrid har trods alt scoret flere mål end Barca, men I mener stadig ikke det er flot.
Jeg har skrevet det før, for mig afgør mål ikke om det er smukt eller ej. Om du scorer 80 eller 110 er ligegyldigt for om du ifølge mig spiller smukt eller ej. Man kan sige at mål er en faktor for angrebsfodbold, men det er ikke ensbetydende med at det er smukt. City og United har scoret en del, men det har langt fra været smuk hele tiden, samme med Real.
michaelk94 skrev:Skal man have bolden hele tiden, før det kan være flot? :)
Det vil nogen mene, andre vil ikke...
Allez...

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

For mit vedkommende i hvert fald kan jeg da godt se, at det er spændende med Reals mange mål (hvis ikke de var rivaler..), og de er gode til at tage den direkte vej. Jeg ville dog aldrig nogensinde bytte Reals spillestil, og mange mål, for den måde vi spiller på. Jeg foretrækker vores, by far. Deres spillestil er måske nok spændende, men den siger mig ikke så meget rent æstetisk.

Når det så er sagt, så kan jeg da også godt lide at se Premier League, hvor de nogle gange spiller en lidt dårligere udgave af Reals spillestil. Det kan være underholdende at se, men samme som det andet: Ikke lige så æstetisk pleasende.

Mon ikke jeg ville nyde Real en hel del mere, hvis jeg ikke sad og håbede på, at de ville tabe. Det er svært at nyde deres mål, når de helst skal tabe hver gang.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

emo skrev:
michaelk94 skrev:Skal man have bolden hele tiden, før det kan være flot? :)
Det vil nogen mene, andre vil ikke...
Man kan vel sige at det næppe er smukt fodbold man spiller hvis man har bolden mindre end modstanderen. I sidste Clasico var tallene:
Barca - RMD
73% Boldbesiddelse 27%
11 Målforsøg 11
1 Mål 2
Kilde: http://www.resultat.dk/kamp/z1EgREac/#kamp-statistik

Det er ikke ensbetydende med at det ikke kan være uhyre effektivt, for det var det da i netop denne kamp. Det var det jo også da Chelsea vandt over os i semi finalen.

Men smukt, det synes jeg personligt ikke man kan sige når man spiller defensivt og ikke kan holde på bolden mere end 3 eller 4 afleveringer ad gangen og ikke kan styre spillet. Igen det er en personlig mening, og der er sikkert dem der netop synes det er flot fodbold når man lever på kontra og vinder kampen.

Det er ok at have personlig opfattelse af det, og smag er selvfølgelig subjektivt.

P.S. Men noget vil jeg da gerne hylde RMD for: Når vi taler om effektivt kontra fodbold findes der næppe noget bedre udført end netop dette RMD hold, som også udfører det noget nær på hurgtigste måde det kan gøres.
Det er jo en kvalitet, der er ikke noget hold i verden der kan udføre det spil bedre end RMD.
Det er bare ikke I MIN OPTIK særligt smukt... men særdeles effektivt, når man samtidig kan omstille sig til at spille defensivt og spille meget hårdt fysisk, ja, så virker det jo.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

michaelk94 skrev: Jeg pointerer lige. Jeg synes som generelt ikke Barca spiller kedeligt. De spiller flot fodbold, men jeg vil til tider kalde det mere overlegenhed end flot, da man I nogle kampe ikke får skabt specielt meget. Det er jo i hvert fald også derfor at nogle folk mener Barca er kedelige at se på. De spiller dog også fantastiske kampe, hvor det er noget af det flotteste fodbold der nogensinde er blevet set. Der er dog også bare kampe, hvor det bliver for meget. Det har Real Madrid selvfølgelig også kampe af, hvor det endda ser værre ud, da Real Madrid ikke har et system på samme måde som Barca har det.
Men jeg fik heller ikke rigtig svar på mit spørgsmål. Kan man ikke spille flot fodbold uden det behøver være Tika-Taka. Jeg synes selv Tika-Taka er det ypperste fodbold jeg nogensinde har set. Det er overlegent og når det lykkedes bliver der jo lavet de flotteste angreb. Men Real Madrid har trods alt scoret flere mål end Barca, men I mener stadig ikke det er flot. Er det fordi det er for defensivt. Skal man have bolden hele tiden, før det kan være flot? :)
Lad mig svare på dit spørgsmål først. Jeg tror ikke jeg har sagt, at Barcas måde at spille fodbold på, er den eneste rigtig måde. Jeg synes blot at argumentet med at Barca spiller for kedeligt holder bare ikke. Så nej, man behøver ikke at have bolden hele tiden. Men jeg synes heller ikke at antal scorede mål er et bevis på, at et hold spiller attraktivt eller flot.

At Barca i enkelte kampe har det lidt svært, det er ikke så anerledes end mange andre hold. Men hvis man ser på antal mål de scorer, samt antal forsøg de har på mål i hver kamp, krydret med de spillere de har på holdet, så er det dumt at kalde Barcas spil for kedeligt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Mander skrev:For mit vedkommende i hvert fald kan jeg da godt se, at det er spændende med Reals mange mål (hvis ikke de var rivaler..), og de er gode til at tage den direkte vej. Jeg ville dog aldrig nogensinde bytte Reals spillestil, og mange mål, for den måde vi spiller på. Jeg foretrækker vores, by far. Deres spillestil er måske nok spændende, men den siger mig ikke så meget rent æstetisk.

Når det så er sagt, så kan jeg da også godt lide at se Premier League, hvor de nogle gange spiller en lidt dårligere udgave af Reals spillestil. Det kan være underholdende at se, men samme som det andet: Ikke lige så æstetisk pleasende.

Mon ikke jeg ville nyde Real en hel del mere, hvis jeg ikke sad og håbede på, at de ville tabe. Det er svært at nyde deres mål, når de helst skal tabe hver gang.
Jeg er meget enig med dig. Jeg vil da også langt hellere have, at det var Real Madrid der havde spillet det smukke Tika-Taka fodbold de seneste år. Det har bestemt været det smukkeste. Men det er det altså bare ikke, men så er det godt fodbold også kan være flot på andre måder. Jeg synes vi har spillet flottere end jer i denne sæson. Vores spil har fungeret så godt som det stort set har kunnet, mens jeg ikke synes jeres Tika-Taka har lykkedes helt så godt, som de seneste sæsoner, hvor i har været uovervindelige. Derfor synes jeg heller ikke man bare kan sige, I spiller det smukkeste fodbold pr definition fordi i har et system der fungerer.

Men igen, når Tika-Taka fungerer for jer, så er det klart det flotteste fodbold.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

michaelk94 skrev:
Mander skrev:For mit vedkommende i hvert fald kan jeg da godt se, at det er spændende med Reals mange mål (hvis ikke de var rivaler..), og de er gode til at tage den direkte vej. Jeg ville dog aldrig nogensinde bytte Reals spillestil, og mange mål, for den måde vi spiller på. Jeg foretrækker vores, by far. Deres spillestil er måske nok spændende, men den siger mig ikke så meget rent æstetisk.

Når det så er sagt, så kan jeg da også godt lide at se Premier League, hvor de nogle gange spiller en lidt dårligere udgave af Reals spillestil. Det kan være underholdende at se, men samme som det andet: Ikke lige så æstetisk pleasende.

Mon ikke jeg ville nyde Real en hel del mere, hvis jeg ikke sad og håbede på, at de ville tabe. Det er svært at nyde deres mål, når de helst skal tabe hver gang.
Jeg er meget enig med dig. Jeg vil da også langt hellere have, at det var Real Madrid der havde spillet det smukke Tika-Taka fodbold de seneste år. Det har bestemt været det smukkeste. Men det er det altså bare ikke, men så er det godt fodbold også kan være flot på andre måder. Jeg synes vi har spillet flottere end jer i denne sæson. Vores spil har fungeret så godt som det stort set har kunnet, mens jeg ikke synes jeres Tika-Taka har lykkedes helt så godt, som de seneste sæsoner, hvor i har været uovervindelige. Derfor synes jeg heller ikke man bare kan sige, I spiller det smukkeste fodbold pr definition fordi i har et system der fungerer.

Men igen, når Tika-Taka fungerer for jer, så er det klart det flotteste fodbold.
Real har spillet flottere end Barca i denne sæson, oooooook..
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

michaelk94 skrev:Jeg synes vi har spillet flottere end jer i denne sæson. Vores spil har fungeret så godt som det stort set har kunnet, mens jeg ikke synes jeres Tika-Taka har lykkedes helt så godt, som de seneste sæsoner, hvor i har været uovervindelige. Derfor synes jeg heller ikke man bare kan sige, I spiller det smukkeste fodbold pr definition fordi i har et system der fungerer.

Men igen, når Tika-Taka fungerer for jer, så er det klart det flotteste fodbold.
Ja, spillet har ikke været så kontinuerligt for Barcelona, som det har for Real Madrid i denne sæson. Om hvem der har spillet flottest må være åbent for fortolkning, men jeg er enig med dig i, at Real Madrid har praktiseret en rigtig god omgang fodbold, der har været meget underholdende.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Det er nok nyttestløst at diskuterer hvilket af de to hold der har spillet det flotteste spil denne sæson. Det er selvsagt en smagssag - omend de fleste neutrale fans lader til at favorisere tika-taka bold.
Forumlegende

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Barca spiller nogle kampe ufattelig søvndyssende kampe, hvor de bare kører bolden rundt og nulrer neutrale fans i søvne. Det billede kan jeg godt nikke genkendende til. Nogle af Barcas kampe er jeg ved at falde søvn, og det plejer normalt at være udebanekampe. Fordi man har 75 procent af bolden er i sig selv ikke resultatet af du skal vinde bolden. Det er hvor meget udbytte du får ud af bolden i egne rækker, der tæller.

De kampe, hvor Barca går op i en højere enhed er en fuldkommen vanvittig at se på, men de der nulre-i-søvn-kampe er jeg ved at falde i søvn :)
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Bager »

michaelk94 skrev:Jeg synes vi har spillet flottere end jer i denne sæson.
Ej nu stopper festen sgu...
Visca el Barca

vamosbarca

Re: Real Madrid

Indlæg af vamosbarca »

:lol: jaja hver sin smag,Gud bevare danmark.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

# 23 skrev:Barca spiller nogle kampe ufattelig søvndyssende kampe, hvor de bare kører bolden rundt og nulrer neutrale fans i søvne. Det billede kan jeg godt nikke genkendende til. Nogle af Barcas kampe er jeg ved at falde søvn, og det plejer normalt at være udebanekampe. Fordi man har 75 procent af bolden er i sig selv ikke resultatet af du skal vinde bolden. Det er hvor meget udbytte du får ud af bolden i egne rækker, der tæller.

De kampe, hvor Barca går op i en højere enhed er en fuldkommen vanvittig at se på, men de der nulre-i-søvn-kampe er jeg ved at falde i søvn :)
Jeg er helt enig her. Barca spiller da klart det flotteste fodbold, når de rammer topniveau. Det har de bestemt også gjort de seneste sæsoner. Jeg synes dog ikke der har været så mange af de kampe i år, hvor Real Madrid flere gange har ramt topniveau, hvor jeg i hvert fald synes de spiller flot. Ikke ligeså godt som Barca på deres bedste dage, ikke engang tæt på, men som sagt synes jeg ikke Barca har ramt det særlig meget, i forhold til de seneste sæsoner.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster