Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

I sidste ende er det altså ikke held, der gør, at man vinder en liga over 38 kampe. 38 kampe! Medmindre man i de indbyrdes kampe mellem de to deltagende hold har været helt hen i vejret, ligesom sæson 2009-2010 i Premier League, hvor Chelsea vandt de to indbyrdes kampe over United grundet elendige dommerfejl, som gjorde, at de vandt de to kampe, som endte med, at de vandt ligaen med 1 point.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

# 23 skrev:I sidste ende er det altså ikke held, der gør, at man vinder en liga over 38 kampe. 38 kampe! Medmindre man i de indbyrdes kampe mellem de to deltagende hold har været helt hen i vejret, ligesom sæson 2009-2010 i Premier League, hvor Chelsea vandt de to indbyrdes kampe over United grundet elendige dommerfejl, som gjorde, at de vandt de to kampe, som endte med, at de vandt ligaen med 1 point.
Nu var det jo heller ikke enadet end et par kampe som endte i afstanden. :)

Brugeravatar
BarcaRJ
Indlæg: 56
Tilmeldt: ons jul 06, 2011 1:13 pm
Geografisk sted: Fyn, DK
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af BarcaRJ »

I har spillet godt, det syns jeg...dog skal det siges at jeg er pænt træt af at høre mou beskylde alle og enhver for dommerhjælp osv, når det ikke lige går efter hans hoved..for så at sidde musestille og lade som ingenting, når hans hold får kendelserne med sig..og det er altså sket pænt mange gange i år.
han er og blir en dårlig taber..en fodboldens svar på anja andersen.
han er en meget ynkelig person at se på indimellem.

michaelk94 skrev:Hey alle sammen.

Jeg har ikke altid være stolt af Real Madrid når vi har tabt. Jeg er også selv en pisse dårlig taber, som også hurtigt kan finde gode undskyldninger, hvorfor det lige var mit hold tabte, så det sgu ikke fordi jeg prøver at være bedre, bare fordi det var os der vandt denne gang.

Men, men, men. De seneste år har vi brokket os over I vandt det hele og fundet mange spekulationer frem, hvorfor i vandt (Hvilket var på grund af UEFAlona og at alle hader Real Madrid. Det gør alle bare). Men her synes jeg så det kunne være stort af jer, hvis i bare anerkender vores sejr. Det hjælper sgu ikke at synke ned på vores niveau, som jeg gerne indrømmer har været lavt. Især efter semifinalerne sidste år, hvor det hele rablede. Det er selvfølgelig nemt at sige når man vinder, men ikke destro mindre mener jeg det. Anerkend det, vind Copa del Rey, og kom tilbage næste år.

Jeg håber selvfølgelig denne sæson er jeres tilbagefald og samtidig vores skridt mod den kongeplads som i har haft de seneste år. Jeg tvivler, men det er det jeg håber sker. Vi har fortjent denne liga titel. Ja vi har sikkert fået noget dommerhjælp, I fører stadig i indbyrdes opgør og ja, alle kampene har ikke været lige gode. Men vi har slået målrekorden, vi er tæt på at nå 100 points og vi har ville vinde denne titel som bare fanden. I har vundet alt de seneste år. Endelig får vi noget tilbage. Vi har bestemt ikke skubbet jer væk fra tronen. Endnu.
Me, cracy? Nope, my mom had me tested !

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

King-Carles skrev:rummenigge

Det var måske også lidt dumt formuleret, men ikke ment så hårdt som det måske lød;)

SpillersomMessi

Jo det kan jeg godt se, med "tosserne" mente jeg også kun en eller to brugere... Du var nok den ene;)

Min pointe er blot, at et mesterskab spilles over 38 kampe. Og der er sgu ikke nogen dommere, som bestemmer hvem der vinder...

Drop nu din latterlig attitude. Hvis det er sådan du diskuterer, så findes der også bold.dk!. Det er virkelig irriterende, at folk herinde ikke må have en anden holdning, uden at blive svinet til.

Det kan da godt være at du og jeg ikke er enige i ALT SSM skriver og mener, men det er nu engang hans mening. Hvis han kan argumentere for det, så er det fint nok. Er du enig, så kan du på en meget bedre og saglig måde, modargumentere, i stedet for at kalde folk for tosser. Latterlig retorik, som er med til at skade niveauet.

Og jeg kan også fortælle dig, at man kan skrive ligeså meget mn vil herinde, Rosell læser det ikke, så du behøver ikke at være nervøs på Barcas vegne, på grund af hvad enkelte brugere skriver herinde. Det Rosell og ledelsen har planlagt, i samråd med træner-teamet, det kan en fan på FCbarcelona.dk ikke ændre på. Så tag lige en slapper, lad SSM og de andre have sin mening ( selvom det i din verden er langt ude at de har denne mening), og his du absolut føler at du skal skrive noget til deres indlæg, så venligst hold dig fra person angreb.

Hvorfor er det bevet en trend herinde, at nærmest alt der er Real, oversætteren og Perez kritisk, så bliver det fejet væk under gulvtæppet, med samme argument. Jamen i skriver kun det her, fordi det er Real og i hader dem. Det er lidt mærkeligt, at man ikke forholder sig til argumenter, men hurtigt konkluderer at det må være sådan.

De sidste par indlæg du har skrevet irriterede mig så meget, at jeg ikke kunne lade være med at skrive til dig. Når du kalder folk tosser (hvilket er et person angreb), så kan det føre til, at de svarer tilbage i samme tone, eller endda hårdere, og det ødelægger i sidste ende forummet. Så hold dig venligt fra det, tak.

Mikael;

Jeg synes nu at de fleste herinde anerkender Reals mesterskab, ingen behov for at komme en "opsang" synes jeg :).

At folk finder en årsag til, hvorfor Barcas sæson ikke gik efter planen, er vel ikke kriminelt?. Især fordi Real indbyrdes ikke har været bedre, men faktisk dårligere. Ligesom Real indbyrdes har spillet på Barcas præmisser, ikke omvendt. Så er det helt ok, at man spørger sig selv, hvorfor Barca (som virkede et bedre hold end Real), ikke ender med mesterskabet i sidste ende. Nogen mener det er manglende motivation, andre mener mental træthed. Nogle mener det er de 42 kampe, som Barcas spillere har spillet mere end Reals spillere over en 4 årig periode, der i sidste ende har gjort at Barcas spillere nu er tømt for energi. Nogle brugere mener så, at der er skaderne på vigtige positioner, der har gjort udslaget, eller Abi og Titos sygdom (som måske har påvirket stemning i truppen).

Jeg synes godt de kan have lov til at have disse holdninger, for alt dette er sket i sæsonen. Min personlig holdning er, at det ikke var Barcas sæson fra start til slut. Det begyndte med en pre-season, som træner-teamet ikke var tilfreds med. Man snakkede om, at man ikke fik optimale betingelser for at forberede sig til sæsonen, altså allerede starten var dårlig. Derudover har spillerene virket trætte, ikke bare mentalt, men fysisk har jeg lagt mærke til, at de har virket trætte, folk som Ini, Xavi, Pique, Busi og Leo virker trætte. Jeg tror det er en af de afgørende grunde til, at man ikke har set meget af det genpres, vi ellers er kendt og berygtet for. Jeg tror også det er en af de afgørende grunde bag 3-4-3 eller 3-3-4.

Real har derimod virket mere tændte end længe set, derfor er deres mesterskab fortjent i sidste ende. Nej jeg mener heller ikke de har spillet godt, altså præsteret flot spil over en hel sæson, men det gør deres mesterskab ikke mindre fortjent. Med den træner de har, så forventer jeg ikke at de skal spillere flot, men derimod vil de få resultater. Det har de gjort, og selvfølgelig er det fortjent.

Jeg synes også det er sundt for Barca, at man lige går et skridt tilbage, og smager nederlaget. Det er sundt at man kan opleve, hvordan et nederlag føles, især for spillerene men også fans. Det er med til at man værdsætter sejrene endnu mere. De sidste sæsoner var man blevet vant til sejre, det virkede jo næsten som om sejre på 2-eller 3-0 blev betegnet som en krise hos holdet. Nu er vi gået glip af både ligaen og C.L, og mon ikke det kan få sulten tilbage hos spillerene (hvis den har manglet), ligesom lysten til sejren også er større næste sæson. Fans kan så tage en slapper, se tilbage på de sidste 3-4 år, reflektere over de resultater og det spil holdet har vist, og frhåbentlig kommer de frem til, at det ikke er noget man lige kan gentage igen. Altså, jeg tror fans vil begynde at værdsætte de smalle sejre også, måske vil vi se tider, hvor 2-0 sejre ikke betegnes som en krise.

Summa-summarum, fortjent mesterskab til Real, godt for dem og deres spillere og fans. Det trængte man til i Madrid. Men som Pep siger, ingen grund til at se udelukkende negativt på nederlag, man bliver stærkere af nederlaget, og nogen gange er det nødvendigt at opleve nederlag for at værdsætte sejre. Det skal nok blive en spændende sæson når spillerene kommer tilbage fra sommerferien.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Visca El Barca skrev:
King-Carles skrev:rummenigge

Det var måske også lidt dumt formuleret, men ikke ment så hårdt som det måske lød;)

SpillersomMessi

Jo det kan jeg godt se, med "tosserne" mente jeg også kun en eller to brugere... Du var nok den ene;)

Min pointe er blot, at et mesterskab spilles over 38 kampe. Og der er sgu ikke nogen dommere, som bestemmer hvem der vinder...

Drop nu din latterlig attitude. Hvis det er sådan du diskuterer, så findes der også bold.dk!. Det er virkelig irriterende, at folk herinde ikke må have en anden holdning, uden at blive svinet til.

Det kan da godt være at du og jeg ikke er enige i ALT SSM skriver og mener, men det er nu engang hans mening. Hvis han kan argumentere for det, så er det fint nok. Er du enig, så kan du på en meget bedre og saglig måde, modargumentere, i stedet for at kalde folk for tosser. Latterlig retorik, som er med til at skade niveauet.

Og jeg kan også fortælle dig, at man kan skrive ligeså meget mn vil herinde, Rosell læser det ikke, så du behøver ikke at være nervøs på Barcas vegne, på grund af hvad enkelte brugere skriver herinde. Det Rosell og ledelsen har planlagt, i samråd med træner-teamet, det kan en fan på FCbarcelona.dk ikke ændre på. Så tag lige en slapper, lad SSM og de andre have sin mening ( selvom det i din verden er langt ude at de har denne mening), og his du absolut føler at du skal skrive noget til deres indlæg, så venligst hold dig fra person angreb.

Hvorfor er det bevet en trend herinde, at nærmest alt der er Real, oversætteren og Perez kritisk, så bliver det fejet væk under gulvtæppet, med samme argument. Jamen i skriver kun det her, fordi det er Real og i hader dem. Det er lidt mærkeligt, at man ikke forholder sig til argumenter, men hurtigt konkluderer at det må være sådan.

De sidste par indlæg du har skrevet irriterede mig så meget, at jeg ikke kunne lade være med at skrive til dig. Når du kalder folk tosser (hvilket er et person angreb), så kan det føre til, at de svarer tilbage i samme tone, eller endda hårdere, og det ødelægger i sidste ende forummet. Så hold dig venligt fra det, tak.

Mikael;

Jeg synes nu at de fleste herinde anerkender Reals mesterskab, ingen behov for at komme en "opsang" synes jeg :).

At folk finder en årsag til, hvorfor Barcas sæson ikke gik efter planen, er vel ikke kriminelt?. Især fordi Real indbyrdes ikke har været bedre, men faktisk dårligere. Ligesom Real indbyrdes har spillet på Barcas præmisser, ikke omvendt. Så er det helt ok, at man spørger sig selv, hvorfor Barca (som virkede et bedre hold end Real), ikke ender med mesterskabet i sidste ende. Nogen mener det er manglende motivation, andre mener mental træthed. Nogle mener det er de 42 kampe, som Barcas spillere har spillet mere end Reals spillere over en 4 årig periode, der i sidste ende har gjort at Barcas spillere nu er tømt for energi. Nogle brugere mener så, at der er skaderne på vigtige positioner, der har gjort udslaget, eller Abi og Titos sygdom (som måske har påvirket stemning i truppen).

Jeg synes godt de kan have lov til at have disse holdninger, for alt dette er sket i sæsonen. Min personlig holdning er, at det ikke var Barcas sæson fra start til slut. Det begyndte med en pre-season, som træner-teamet ikke var tilfreds med. Man snakkede om, at man ikke fik optimale betingelser for at forberede sig til sæsonen, altså allerede starten var dårlig. Derudover har spillerene virket trætte, ikke bare mentalt, men fysisk har jeg lagt mærke til, at de har virket trætte, folk som Ini, Xavi, Pique, Busi og Leo virker trætte. Jeg tror det er en af de afgørende grunde til, at man ikke har set meget af det genpres, vi ellers er kendt og berygtet for. Jeg tror også det er en af de afgørende grunde bag 3-4-3 eller 3-3-4.

Real har derimod virket mere tændte end længe set, derfor er deres mesterskab fortjent i sidste ende. Nej jeg mener heller ikke de har spillet godt, altså præsteret flot spil over en hel sæson, men det gør deres mesterskab ikke mindre fortjent. Med den træner de har, så forventer jeg ikke at de skal spillere flot, men derimod vil de få resultater. Det har de gjort, og selvfølgelig er det fortjent.

Jeg synes også det er sundt for Barca, at man lige går et skridt tilbage, og smager nederlaget. Det er sundt at man kan opleve, hvordan et nederlag føles, især for spillerene men også fans. Det er med til at man værdsætter sejrene endnu mere. De sidste sæsoner var man blevet vant til sejre, det virkede jo næsten som om sejre på 2-eller 3-0 blev betegnet som en krise hos holdet. Nu er vi gået glip af både ligaen og C.L, og mon ikke det kan få sulten tilbage hos spillerene (hvis den har manglet), ligesom lysten til sejren også er større næste sæson. Fans kan så tage en slapper, se tilbage på de sidste 3-4 år, reflektere over de resultater og det spil holdet har vist, og frhåbentlig kommer de frem til, at det ikke er noget man lige kan gentage igen. Altså, jeg tror fans vil begynde at værdsætte de smalle sejre også, måske vil vi se tider, hvor 2-0 sejre ikke betegnes som en krise.

Summa-summarum, fortjent mesterskab til Real, godt for dem og deres spillere og fans. Det trængte man til i Madrid. Men som Pep siger, ingen grund til at se udelukkende negativt på nederlag, man bliver stærkere af nederlaget, og nogen gange er det nødvendigt at opleve nederlag for at værdsætte sejre. Det skal nok blive en spændende sæson når spillerene kommer tilbage fra sommerferien.
Dette er skrevet i en mindre ædru tilstand, så undskylder på forhånd, hvis noget skulle være dårligt formuleret. ;)

Selvfølgelig skal i have lov til at finde årsager til, hvorfor I ikke vandt, og det var heller ikke ment som en opsang, for at I skulle holde jeres kæft. ;)

Jeg er dog bare langt fra stolt af den måde Real Madrid reagerer på et nederlag på. Jeg er selv en pisse dårlig taber, som finder mange latterlige undskyldninger frem, præcis som klubben har gjort under Mou. Der har i været gode de seneste år, hvilket selvfølgelig også skyldes, at I stort set ikke har tabt og så er det jo ikke så svært. Jeg synes bare det kunne være flot af jer, hvis i bare anerkendte Real Madrids mesterskab, uden at snakke om dommerhjælp og, at Mou skulle have styret dommerne til mesterskabet. For det passer selvfølgelig ikke, ligesom det ikke passer, at I vandt CL på grund af UEFA. I vandt det fordi, I var det bedste hold, præcis som vi har været i ligaen i år.

Jeg synes Real Madrid har spillet godt fodbold i det meste af sæsonen. Vi styrer på ingen måde kampene så kontrolleret som i har gjort det i jeres Tika-Taka system. Vi har dog spillet fantastisk offensivt, direkte spil, som har resulteret i flere mål, end hvad i nogensinde har opnået under jeres Tika-Taka system. Det kan godt være smukt fodbold for jer, er at styre kampene med 80% boldbesiddelse, men jeg synes det vi spiller, er noget af det flotteste. Det er hver sin mening, og det respekterer jeg.

Jeg tror også i har haft godt af jeres nederlag denne sæson. I fans virker jo nærmest som om i har haft brug for det, så i også kan få ryddet ud af alle de medløber fans på 10 år. ;)
Jeg tror i kommer stærkt tilbage næste år, hvor jeg faktisk frygter jeg mere end i år. Også selv om i kun har assistenten til at styre det. Han har jo ikke en chance mod Oversætteren. I så fald, får han bare fingeren i øjet igen. :)

Mvh Michael.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

michaelk94 skrev:...Jeg synes bare det kunne være flot af jer, hvis i bare anerkendte Real Madrids mesterskab, uden at snakke om dommerhjælp og, at Mou skulle have styret dommerne til mesterskabet. For det passer selvfølgelig ikke, ligesom det ikke passer, at I vandt CL på grund af UEFA. I vandt det fordi, I var det bedste hold, præcis som vi har været i ligaen i år.

Jeg synes Real Madrid har spillet godt fodbold i det meste af sæsonen.
Hej du

Jeg pointerer lige igen igen igen:

1) Tillykke med mesterskabet, det er en FACT, det accepterer alle Barca fans.

2) Jeg er direkte uenig med dig i at i har spillet godt fodbold det meste af sæsonen. Det underbygges meget godt af jeres egne fans buhen på jeres hjemmebane og jeres fans diskutionsfora hvor i siger ja ja ok så længe vi vinder kampene så er det ligemeget hvordan vi spillede.

3) Dommerhjælp? Har Mou ikke konstant været ude i pressen og beskylde dommeren for det ene og det andet i hele hans 1. sæson? Det er da at presse dommerne til at have marginalerne på sin side i 2. sæson.

Jeg tror ikke at det har afgjort ligaen, mne det har da været et tema hele sæson med bevidst hånd på i egen felt = nada, i meget afgørende situationer + en hav af straffespark provokeret af især Di(ver) Maria, som jo tydligvis slet ikke var der, modsat Barca som ikke fik nogen, derimod indimellem gult kort for at dive når der tydligvis VAR straffe.

På et tidspunkt stod der vist 9- i tilkendte straffespark i jeres favør, samtidig med at det ofte resulterende i at i spillede en mand i overtal.

4) HER er det vigtige som ingen åbenbart har forstået i min "kritik" af jeres sæson. Jeg anerkender jeres mesterskab, bevares, jeg rejser mig blot ikke anerkendene og klapper af jer fordi jeres sæson efterlader mig mig flg. billeder på nethinden:
Mou's øjeprik
Mou kalder Tito for en kønsdel i pressen
Pepe spiller uhyrlig svinsk
Pepe træder bevidst Messi på hånden
Mou overfalder en dommer i kælderen efter en Clasico
RMD trænerstab og spillere beskylder dommere for at have tabt til os i Clasico

Jeg mener.. come on, forventer du at efter en sæson hvor den samlede verdenspresse har været ude og skrive om ikke Mou ved at miste grebet med virkligheden pga. sit had til Barca, og pressen skriver at Pepe ikke burde spille fodbold.

Det er jeres sæson, sådan som jeg ser den.. men ja det vandt i så mesterskabet på.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Bager »

Jeg tror aldrig jeg kommer til at købe den der med at Barca spiller kedeligt eller at direkte fodbold skulle være flottere end pasningsbaseret fodbold. Jeg kan simpelthen ikke tage det seriøst. Det virker som et argument der bunder mere i at folk bevidst vil tage afstand til Barca fordi man godt ved at man ikke kan måle sig med dem. Hvad kan være mere æstetisk når holdspillet går op i en højere enhed, og bolden kører 30-40-50 gange rundt før den bliver sendt i kassen? Det er jo sådan spillet bør spillet. Som om man altid har en idé om hvad der skal ske med bolden. For mig er det med det spil i hovedet at spillet blev opfundet. Ikke med loseri, tilfældigheder eller defensive udgangspunkter osv. Hvad er der flot ved at give boldbesiddelsen væk til Barcelona? Bayern Munchen? Til Bilbao? Til en række La liga-hold? Og så på hjemmebane. Hvad er der flot ved at have en regel om at man skal komme til chance inden for en kort periode efter man har vundet bolden, for således kan man stille sig organiseret igen? Man frygter bolden mere end man elsker den. Men når det er sagt, så fortjener RM at vinde la liga. Det kan 100 point snart bevidne. Sådan er det. Det var som om de ville det mere.
Visca el Barca

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Bager skrev:Jeg tror aldrig jeg kommer til at købe den der med at Barca spiller kedeligt eller at direkte fodbold skulle være flottere end pasningsbaseret fodbold. Jeg kan simpelthen ikke tage det seriøst. Det virker som et argument der bunder mere i at folk bevidst vil tage afstand til Barca fordi man godt ved at man ikke kan måle sig med dem. Hvad kan være mere æstetisk når holdspillet går op i en højere enhed, og bolden kører 30-40-50 gange rundt før den bliver sendt i kassen? Det er jo sådan spillet bør spillet. Som om man altid har en idé om hvad der skal ske med bolden. For mig er det med det spil i hovedet at spillet blev opfundet. Ikke med loseri, tilfældigheder eller defensive udgangspunkter osv. Hvad er der flot ved at give boldbesiddelsen væk til Barcelona? Bayern Munchen? Til Bilbao? Til en række La liga-hold? Og så på hjemmebane. Hvad er der flot ved at have en regel om at man skal komme til chance inden for en kort periode efter man har vundet bolden, for således kan man stille sig organiseret igen? Man frygter bolden mere end man elsker den. Men når det er sagt, så fortjener RM at vinde la liga. Det kan 100 point snart bevidne. Sådan er det. Det var som om de ville det mere.
Jeg forstår i hvert fald ikke den del med, at det skulle være specielt underholdende at modstanderen har bolden ca. lige så meget som en selv. Hvad er der sjovt ved, at de har chancen for at score? Så skal man da i hvert fald være lidt masochist.

Derudover bunder det vel i, at det er deres hold, der står og mangler bolden, ikke vores. Eller også bedømmer de slet og ret spillestilen på kampene mod Inter og Chelsea, hvor alle vist er enige om, at vi spillede den så meget rundt, at det blev kedeligt. På trods af, at vi kun spiller den sidelæns som reaktion på, at de andre står i eget forsvarsfelt.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Mander og Bager, jeg kan kun erklære mig enig i det i skriver. Jeg fatter ikke, at folk kan kalde vores pasningsspil for kedeligt, det er jo direkte dumt. Hvis vi trillede bolden rundt i den 70-80% af tiden vi har bolden, så kunne jeg forstå det. Men vi har altså et hold der har scoret over 100 mål i ligaen, vi har i næsten hver kamp sådan ca. 10-12 skudforsøg og målchancer. Bland det med spillere som Dani, Leo, Xavi, Cesc, Alexis, Ini m.fl. folk der kan lave det spektakulære, hvis det ikke er underholdende, så ved jeg ikke hvad underholdende spil er.

Michael;

Hvor mange herinde mener for alvor, at grunden til Real vinder mesterskabet er dommerhjælp, bestikkelse og at Reals træner skulle have skræmt dem?. Der er nogle stykker, der skriver at de vil huske denne sæson for mange forkerte dommerkendelser, at Real træneren konstant brokkede sig over dommerne, ventede på dommeren i parkeringskælderen, hans øjeprik på Tito osv osv. Det er blot sandheden, for alle disse ting skete faktisk. At det ikke var grunden bag mesterskabet er en anden ting, men det er fint nok hvis folk skriver at det er sådan de husker denne sæson.

Og det der med medløber fans, det er nok en af de mest dumme argumenter jeg har hørt. Man skal altid høre på medløber fans, hvad dækker begrebet over egentlig?. (Ham der har opfundet begrebet må have været en spade, for at sige det rent ud). Du går så langt at sige 10 år, amen seriøst? :eek: .

Så alle de folk som ikke var fans af FC Barcelona ført 2001/2002, det er alle medløbere?. Hvad med Real så?. Er alle deres fans også medløbere, fordi Real hele tiden har haft succes?. Eller er det sådan at alle de Man Utd fans som har hold med klubben efter 93 er medløbere?. Noget af det mest dumme jeg længe har hørt.

Alle er fans, ingen bedre end andre synes jeg.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

vamosbarca

Re: Real Madrid

Indlæg af vamosbarca »

hold da op diskutere vi stadig det mesterskab?jeg er begyndt at kigge frem mod næste sæson glæder mig dog til pokalfinalen :smile:

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Vi har sådan set 17 skud på mål per kamp i gennemsnit. Det er lige så meget som United, lidt mere end Bayern, og lidt mindre end Real og City.

Til gengæld har vi jo så også omkring 70 % boldbesiddelse i gennemsnit, så mon ikke det, de andre fans klager over, i virkeligheden er, at vi har bolden for meget, og ikke så meget hvad vi gør med den?

Og Visca - så vidt jeg kan læse mig til, mener han 10-årige medløberfans, ikke medløberfans, der har været med de sidste 10 år...
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Mander skrev:Vi har sådan set 17 skud på mål per kamp i gennemsnit. Det er lige så meget som United, lidt mere end Bayern, og lidt mindre end Real og City.

Til gengæld har vi jo så også omkring 70 % boldbesiddelse i gennemsnit, så mon ikke det, de andre fans klager over, i virkeligheden er, at vi har bolden for meget, og ikke så meget hvad vi gør med den?

Og Visca - så vidt jeg kan læse mig til, mener han 10-årige medløberfans, ikke medløberfans, der har været med de sidste 10 år...



Yes, det kan jeg se nu, my bad. Jeg siger undskyld til Michael :).

Ikke desto mindre er det irriterende, at de fleste anti-Barce folk kalder Barca fans for medløbere.

Og tak for stats, 17 skud på mål er virkelig meget, vi spiller altså underholdende. Og ja, det kan være at det er kedeligt for de fans hvis hold spiller mod os, fordi vi har så meget af bolden og er så dominerende. Men hvis man skal objektivt på det, så synes jeg ikke man kan kalde vores spil for kedeligt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Visca El Barca skrev:Mander og Bager, jeg kan kun erklære mig enig i det i skriver. Jeg fatter ikke, at folk kan kalde vores pasningsspil for kedeligt, det er jo direkte dumt. Hvis vi trillede bolden rundt i den 70-80% af tiden vi har bolden, så kunne jeg forstå det. Men vi har altså et hold der har scoret over 100 mål i ligaen, vi har i næsten hver kamp sådan ca. 10-12 skudforsøg og målchancer. Bland det med spillere som Dani, Leo, Xavi, Cesc, Alexis, Ini m.fl. folk der kan lave det spektakulære, hvis det ikke er underholdende, så ved jeg ikke hvad underholdende spil er.

Michael;

Hvor mange herinde mener for alvor, at grunden til Real vinder mesterskabet er dommerhjælp, bestikkelse og at Reals træner skulle have skræmt dem?. Der er nogle stykker, der skriver at de vil huske denne sæson for mange forkerte dommerkendelser, at Real træneren konstant brokkede sig over dommerne, ventede på dommeren i parkeringskælderen, hans øjeprik på Tito osv osv. Det er blot sandheden, for alle disse ting skete faktisk. At det ikke var grunden bag mesterskabet er en anden ting, men det er fint nok hvis folk skriver at det er sådan de husker denne sæson.

Jeres system fungerer altid. Det har jeg stor respekt for. Når Real Madrid spiller dårlige kampe, så er det fordi man slet ikke kan få styr på bolden. Her har Barca altid 70-80% boldbesiddelse. I har virkelig et flot system. Folk har bestemt også ondt i røven over Barca, fordi det betyder jo man på mange måder er bedre fodboldspillere, når modstanderen så sjældent har bolden. Det er overlegenhed.
Jeg synes ikke det er kedeligt, men for den neutrale seer, så er det på mange måder sjovere at se en bølgende kamp mellem Real vs Bayern end en semifinale som skal være tæt, men ender med i skubber bolden frem og tilbage i 120 minutter uden at kunne score. Jeg synes det sker flere gange, at I har haft svært ved at skabe de afgørende chancer og dermed spillet de lidt kedelige kampe, i forhold til Reals udsving denne sæson. Jeg er desuden fan af det fodbold, hvor der bliver scoret mest. Det har Real Madrid jo gjort i år, og de skaber åbenbart også flere chancer pr kamp. Den sindssyge angribsmaskine de har, synes jeg er langt flottere end jeres Tika-Taka bold, som stadig er mere overlegent. Det medgiver jeg gerne.
Men så spørg jeg bare til Barca fans. Kan fodbold ikke være flot, uden man behøver spille som Barca? Det med at man har en vanvittig stabil defensiv, og så snart man får bolden får man skabt en chance. Det buldrer frem så snart man får bolden. Kan det ikke også være smukt eller skal man være boldbesiddende?

Jeg mente selvfølgelig drenge på 10 år. Desuden var det skrevet lidt spøjst, da man jo netop forbinder Barca fans med 10-årige drenge der er glad for Messi. Det passer selvfølgelig på ingen måde, men I må da hade det. Selvfølgelig kan sådan noget være svært at se på nettet. ;-)
Alle hold får jo først fans når det godt. Det handler om at hænge i, når det også går mindre skidt. Det har jeres "nye" fans jo ikke vist endnu, men det regner jeg da stærkt med. Om tyve år regner jeg da med at der er rigtig mange Barca fans, da de netop har vundet en masse fans i denne tid. Tag det som et kompliment, I har mange medløberfans, som selvfølgelig nok skal blive til "rigtige" fans, når i ikke får den store succes her de næste sæsoner på grund af oversætteren. ;-)

Mvh Michael

Og det der med medløber fans, det er nok en af de mest dumme argumenter jeg har hørt. Man skal altid høre på medløber fans, hvad dækker begrebet over egentlig?. (Ham der har opfundet begrebet må have været en spade, for at sige det rent ud). Du går så langt at sige 10 år, amen seriøst? :eek: .

Så alle de folk som ikke var fans af FC Barcelona ført 2001/2002, det er alle medløbere?. Hvad med Real så?. Er alle deres fans også medløbere, fordi Real hele tiden har haft succes?. Eller er det sådan at alle de Man Utd fans som har hold med klubben efter 93 er medløbere?. Noget af det mest dumme jeg længe har hørt.

Alle er fans, ingen bedre end andre synes jeg.
Jeg læste kun noget med nogen der mente, at Real Madrid vandt mesterskabet på grund af dommerne, og jeg har også tidligere læst, at dommerne skulle være blevet skræmte på grund af Mou.(?) Det sker sgu ikke på det her niveau. Jeg forstår selvfølgelig godt i hellere vil fokusere på det negative, som selvfølgelig har været Mou's gentagne dommersnak, Pepes sindssyge episoder og det der skete nede i parkeringskælderen. Det er jeg selvfølgelig heller ikke stolt af, men det tager bare ikke alt fokus fra, at vi har haft en fantastisk sæson.

Fodbold

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

michaelk94 skrev: Jeg forstår selvfølgelig godt i hellere vil fokusere på det negative, som selvfølgelig har været Mou's gentagne dommersnak, Pepes sindssyge episoder og det der skete nede i parkeringskælderen. Det er jeg selvfølgelig heller ikke stolt af, men det tager bare ikke alt fokus fra, at vi har haft en fantastisk sæson.
Og det er her vi åbenbart er en kende uenige, og det er jo sagens kerne.

I har haft en sæson hvor i har vundet La Liga, er slået ud af Super Copa, CDR af Barca og CHL af BM.

Jeres Liga sæson er vundet og i den sæson har netop de negative episoder som hele verdenspressen har kommenteret været det aftryk der sat af jer.

Derfor rejser jeg mig ikke i en stående ovation og hylder jer. MÅDEN i har vundet på er jo netop med disse sindsyge episoder som ikke burde finde sted i FODBOLD!

Hvad ville du have sagt i sidste sæson efter Barca havde vundet ligaen, hvis Pep havde prikket Karanka i øjet efter en tabt kamp og sagt at RMD burde skamme sig over den måde de havde vundet deres titler på, og Pep havde truet dommere i parkeringskældere og kaldt Karanka for en kønsdel på pressemøde og Pique have bevidst trådt Ronaldo på hånden i en svinsk kamp fra vores side... ville du så klappende anerkende over vores vundne mesterskab - selvom vi havde scoret mange mål.

HVIS i havde vundet La liga ved at være os overlegne når i spillede mod os og optrådt sportslig og netop spillet flot FODBOLD og ikke spillet svinsk, så ville jeg som sagt være den første til at rejse mig og klappe anerkendene..

Sådan er jeres sæson bare langt fra, desværre for jer.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Michael:

Jeg synes det er forkert at skrive vi praktiserer boldskubberi, det er langtfra tilfældet, ligesom det er forket at skrive at vi tit ikke formår at skabe chancer?. Hvis du referer til Chelsea kampene, så var det ineffektivitet der var skyld i vores exit, chancer skabte vi masser af. Det samme skete mod Real også, især i første halvleg, dog ikke i ligeså høj grad som i kampene mod Chelsea.

Vi ville heller ikke have så mange skudforsøg på mål, hvis vi praktiserede boldskubberi eller vi spillede kedelig fodbold. VI har f.eks. flere skud på mål pr. kamp end Real Madrid, og vi har scoret over 100 mål alene i ligaen. Jeg synes vi tit har løsninger, og vi har tit mange forsøg, men når modstanderholdet vælger at spille med næsten alle mand bag bolden ig nærmest i eget felt, så er det ikke underligt, at de vil komme i vejen for nogle af vores forsøg.

Det betyder dog ikke, at vi ikke kan skabe chancer. Hvis vores angribere havde været nogenlunde skarpe i de 3 kampe mod henholdsvis Chelsea og Real, så havde vi haft mulighed for at få en endnu mere succesfuld sæson, og Chelsea og Di Matteo var helt sikkert blevet kritiseret for defensivt, destruktivt spil, der ikke gavnede dem på nogen måde. Altså, det var mere held end dygtigheden, der gjorde at Chelsea gik videre, synes jeg. Vi havde jo så mange chancer for at lukke og slukke for dem, både i London men så sandelig også på Camp Nou.

Jeg kan virkelig ikke pege på et hold i denne sæson, hverken i C.L eller i ligaen, hvor man kan sige, de lykkedes med at lukke af for Barca.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster