Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

JonasV skrev:Nogen, det lige hurtigt kan ridse op hvor stor en procentdel af Messis mål, der er scoret på straffe?
http://messivsronaldo.net/

Hold cursor over All Competitions - og man kan se antal straffescoringer for hver af dem.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

JonasV skrev:Nogen, det lige hurtigt kan ridse op hvor stor en procentdel af Messis mål, der er scoret på straffe?
Man skal huske at tage statistikken fra Messi begyndte at sparke straffe. Det er ikke sammenligneligt, hvis man medtager de sæsoner, hvor Messi ikke sparkede straffe.

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Piquénbauer skrev:
I øvrigt, hvad er mange mål? Hvad er mange assists?
30-40 mål... Tror ikke han kommer op på de tidligere 60-70 mål.

Jo, men nu har Messi jo også "kun" været oppe på 60-70 mål i to sæsoner, altså i sæsonen 2011/2012 og 2012/2013, ellers har det heddet 30-50 mål i de andre sæsoner siden sæsonen 2008/2009.

Du svarede ikke på, hvor mange assists, det ville blive til, men han skal i hvert fald over 33 assist, da han lavede 33 assist i sæsonen 2011/2012; han lavede i alt 37 assist, men 33, hvis man lukkende tager de tre turneringer: La liga, Copa del Rey og CL.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Mit skud er mellem 30-40 mål og 30+ assists. Jeg ved ikke lige hvor du får dine assist stats fra men det højeste jeg har set er 28 i 11/12. Ellers har han ca ligget mellem 10 og 20. Men hele min pointe var at messi kommer til at skabe spillet mere. Han bliver i det nye system ikke anset som "afslutteren" men playmakeren.

Men igen... Der er ikke spillet mange kampe så det er for tidligt at konkludere noget. Og håber jo stadig at messi laver ekstremt mange mål hvilket han gerne må begynde på i aften!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10050
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 107 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Har dem fra: http://www.transfermarkt.co.uk/lionel-m ... aison/2011

Jeg synes, at det er svært at konkludere så tidligt. Ja, han har fået en ny rolle, det er et nyt system osv., men vi aner jo reelt set ikke, hvordan det kommer til at forløbe sig. Desuden kunne Messi jo ikke blive ved med at score i omegnen af 60-70 mål pr. sæson; altså det var lidt naturligt, at det tal ville falde.

30-40 mål er også rimelig mange, hvis du spørger mig.
Senest rettet af Kubala ons sep 24, 2014 1:20 pm, rettet i alt 1 gang.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen jeg er helt enig. Og for mig er det vigtigste overhovedet ikke målene men derimod hvad han ellers bidrager med. Ronaldo knalder f.eks. kasser ind på samlebånd men der kommer ikke så meget mere fra ham. Messi er så klog en spiller at han kan dominere kampe på andre måder end ved at score. Trække spillere til sig, assists, starte angreb osv.

Jeg tror vi får en rigtig god sæson fra messi!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Der var en, der spurgte om Messis straffe-stats.

Jeg har brugt stats indefra den side, der tidligere blev nævnt og har taget udgangspunkt i sæsonerne 11/12, 12/13 og 13/14, da det er disse sæsoner, som der foreligger stats på. Der er taget udgangspunkt i alle turneringer (naturligvis kun for deres klubhold).

Messi:

Mål: 174
Straffe: 27
Procentdel: 15.5 %

Ronaldo:

Mål: 166
Straffe: 31
Procentdel: 18.6 %

Vi kan altså konkludere, at begge spillere scorer en sjat af deres mål på straffespark. Ronaldo scorer lidt flere straffespark end Messi, men uden at have statistisk bevis, så tror jeg, at Ronaldo er en lille smule mere træfsikker fra 11 meter pletten, hvilket kan forklare den forskel i mål.

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Jeg husker anden del af 11/12 sæsonen (Peps sidste), hvor ligaen reelt var afgjort, som at vi fik en del straffespark tildelt, som en slags "gave" fra dommerne, fordi de havde røvrendt os i den første del af sæsonen. Hvis man ser på straffesparks stats i den første og i den sidste del af den sæson er jeg sikker på at der vil være et fint gap mellem de to dele.
Allez...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20391
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 315 gange
Blevet takket: 1081 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

emo skrev:Jeg husker anden del af 11/12 sæsonen (Peps sidste), hvor ligaen reelt var afgjort, som at vi fik en del straffespark tildelt, som en slags "gave" fra dommerne, fordi de havde røvrendt os i den første del af sæsonen. Hvis man ser på straffesparks stats i den første og i den sidste del af den sæson er jeg sikker på at der vil være et fint gap mellem de to dele.
Det var helt til grin..

emo
Indlæg: 17777
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Haha, godt så, så er jeg ikke den eneste der husker det :) !
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

@Journalisten

Fint stykke arbejde. Det er dog interessant, at Ronaldo har scoret flere straffesparksmål (43) end Messi (33) i Spanien. Det ville jeg alligevel ikke have troet.


Jeg argumenterede tidligere for at Suarez var den bedste i sidste sæson, når man så spillet på banen. Han var egentlig også den bedste rent statistisk:

Messi:
46 kampe - 41 mål (8 af dem på straffe) - 16 assists.
0,72 på mål pr kamp uden straffe og 0,35 assists pr kamp.

Ronaldo:
47 kampe - 51 mål (10 af dem på straffe) - 19 assists.
0,87 mål pr kamp uden straffe og 0,40 assists pr kamp.

Suarez:
37 kampe - 31 mål (ingen mål på straffe) - 24 assists.
0,84 mål pr kamp uden straffe og 0,65 assists pr kamp.


Alle tallene kan findes på transfermakt, hvor man kan se straffespark under 'Detailed view'.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Whoscored på twitter.
Cristiano Ronaldo: Has now scored 38 penalties in La Liga since August 2009, at least 13 more than any other player

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Enig med dig. Suarez var den bedste spiller. Både statistisk, som du giver belæg for, men i særdeles hed rent spilmæssigt. Eneste anke er, at han desværre ikke præsterede i samme grad mod de store hold.

Men han var udslagsgivende. Lavede ekstremt mange flotte mål. Det ser vi ikke ligeså meget fra Ronaldo mere. Han har ændret sig. Jeg synes, det er interessant at se på hans udvikling.

Rent statistisk set har han ikke ændret sig, men det har han som spiller. Han dribler ikke ligeså meget, han scorer ikke ligeså meget ude fra og hans mål er generelt ikke ligeså ekstravagante som tidligere. Til gengæld har han 'oparbejdet' sig en placeringsevne, som jeg mener er den absolut bedste i verden. Man forbinder det ikke med en spiller som Ronaldo, men det er faktisk det, som er hans gave nu. Placeringsevne og afslutningsevne (med hovedet og foden).

Det er også derfor, at jeg til dels kan følge jer i jeres snak om Ballon D'or snak tidligere i denne tråd. Ronaldo er ikke ligeså indflydelsesrig i selve spillet, men er der, når det skal være. Man kan så diskutere, om hvad der er mest 'værd'. Det er en anden diskussion :)

Messi er heller ikke ligeså magisk mere. Der er momenter, men jeg husker sæsonerne, hvor han tog bolden ala målet mod RM, afdribler 3 mand og sparker den ind for kanten af feltet. Det sker ikke mere, men der er stadig mere drive i ham end i Ronaldo!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

Journalisten skrev:Enig med dig. Suarez var den bedste spiller. Både statistisk, som du giver belæg for, men i særdeles hed rent spilmæssigt. Eneste anke er, at han desværre ikke præsterede i samme grad mod de store hold.

Men han var udslagsgivende. Lavede ekstremt mange flotte mål. Det ser vi ikke ligeså meget fra Ronaldo mere. Han har ændret sig. Jeg synes, det er interessant at se på hans udvikling.

Rent statistisk set har han ikke ændret sig, men det har han som spiller. Han dribler ikke ligeså meget, han scorer ikke ligeså meget ude fra og hans mål er generelt ikke ligeså ekstravagante som tidligere. Til gengæld har han 'oparbejdet' sig en placeringsevne, som jeg mener er den absolut bedste i verden. Man forbinder det ikke med en spiller som Ronaldo, men det er faktisk det, som er hans gave nu. Placeringsevne og afslutningsevne (med hovedet og foden).

Det er også derfor, at jeg til dels kan følge jer i jeres snak om Ballon D'or snak tidligere i denne tråd. Ronaldo er ikke ligeså indflydelsesrig i selve spillet, men er der, når det skal være. Man kan så diskutere, om hvad der er mest 'værd'. Det er en anden diskussion :)

Messi er heller ikke ligeså magisk mere. Der er momenter, men jeg husker sæsonerne, hvor han tog bolden ala målet mod RM, afdribler 3 mand og sparker den ind for kanten af feltet. Det sker ikke mere, men der er stadig mere drive i ham end i Ronaldo!
Flot indlæg. Og det er ikke bare fordi vi er enige ;-)

Messi og Ronaldo er blevet meget kliniske på det seneste. Det hele handler om effektivitet og og om at minimere resursespild. Der er i hvert fald langt mellem det spektakulære og magiske.

Jeg tror, at de ville have have gavn af nye udfordringer. Ronaldo kunne eksempelvis tage tilbage til United og Messi kunne få en ny rolle på holdet. Det tror jeg vil gøre dem godt. Den besættelse der har været på antal mål har på en eller anden måde ødelagt spilleglæden.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Takker :-) Ilm.

Ja, du har ret. Personligt ville jeg heller ikke begræde et United-skifte for Ronaldo, da det ville åbne op for nogle helt andre muligheder med holdet.

Hvad angår Messi, må jeg indrømme, at jeg er lidt skeptisk over den nye rolle. Nu så jeg kampen i går, og jeg synes måske, at han er lige lovligt langt nok tilbage i banen. I kan på samme måde ikke lukrere på hans trussel udefra, når han modtager bolden nede i cirklen. Men nu må vi se!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster