Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

FCBarcelonaChr skrev:
Visca El Barca skrev:
FCBarcelonaChr skrev:Klamt at Mou ikke tør at deltage på pressemødet.. Og med den kommentar vil jeg takke af for nu og sige på gensyn. Smutter til USA om ganske få timer, så skal have lidt søvn.. Ha' det godt gutter til vi skrives ved igen.

VAMOS!
God og sikker tur over atlanten. Håber du nyder opholdet, hvilke steder skal du besøge?.
Jo tak Visca. Og jeg skal besøge Washington og New York. ;-)
Jeg er SLET ikke misundelig! ;-) God tur!

Jep det har været den perfekte weekend (næsten i hvertfald) og det lover rigtig godt med henblik på Barcas form.

Vi bliver meget klogere efter April måned, som jeg ser det er Madrid dog stadig favoritter til at tage guldet.

Alle vores udekampe (Levante, Rayo og Betis) er svære. Madrid har også svære udekampe imod bl.a. Atletico, Barca og Bilbao...dvs. på papiret er programmet måske en anelse mere tricky for dem men de har en bredere trup samt et væsentligt pointforspring:

Dato Kamp Resultat

Runde 33
10-04-2012 21:00 Barcelona-Getafe #-#
11-04-2012 22:00 Atletico Madrid-Real Madrid #-#

Runde 34
14-04-2012 20:00 Real Madrid-Gijon #-#
14-04-2012 22:00 Levante-Barcelona #-#

Runde 35
22-04-2012 20:00 Barcelona-Real Madrid #-#

Runde 36
29-04-2012 20:00 Rayo Vallecano-Barcelona #-#
29-04-2012 20:00 Real Madrid-Sevilla #-#

Runde 20
02-05-2012 20:00 Barcelona-Malaga #-#
02-05-2012 20:00 Athletic Bilbao-Real Madrid #-#

Runde 37
06-05-2012 20:00 Barcelona-Espanyol #-#
06-05-2012 20:00 Granada-Real Madrid #-#

Runde 38
13-05-2012 20:00 Real Madrid-Mallorca #-#
13-05-2012 20:00 Betis-Barcelona #-#

Er vi heldige med skader og bidrager alle i truppen med noget så er treblen absolut inden for rækkevidde! ...men venligst mindst ét mere point tab inden Clasico så skal det nok blive rigtig skægt!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af abx »

Tja ved nu ikke. Så optimistisk er jeg nu ikke.

Real skal tabe point til Atl. Madrid, men det er jo umuligt. Sevilla hjemme, den vinder Real stort. Så er der Bilbao ude. Spørgsmålet er om Bilbao har krudt tilbage så sent i sæsonen.

Det er reelt set de eneste 2 kampe som kan pille ved Madrid. Og når Atl. Madrid er kendt for at lade sig tæske af storbroren, så er i realiteten kun Bilbao, som måske kan pille ved Madrid. Spørgsmålet er om Bilbao har mandskabet til det, så sent på sæsonen.

Der er lang vej endnu
Próxima Estación.... Parallel!

Pieyanthikos
Indlæg: 495
Tilmeldt: fre jul 22, 2005 9:20 pm
Geografisk sted: Østjylland
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Pieyanthikos »

Al den kritik af dommerne, ligegyldig hvilket hold der bringer den, tror jeg har en selvforstærkende effekt. Jo mere kontinuerlig kritik, jo mere fokus er der på dem - og dermed lægges der et højere pres, som kan udmønte sig i flere tvivlsomme kendelser.

Kritikken fra Karanka synes jeg heller ikke er berettiget. Jeg husker bl.a. også, at Pepe holdt om en Valencia-spiller ved et hjørnespark, hvilket i sig selv kunne have fremtvunget et straffe. Situationen med Ronaldo kan ses her, og jeg har meget svært ved at se kontakt:

[youtube]m9bznMjk1-k[/youtube]

Om ikke andet, så er det et dumt tidspunkt at give dommerkritik. Det udstråler alt andet end selvsikkerhed og hvilen i sig selv, og med det momentumskift, som vi måske ser i toppen af ligaen i øjeblikket, kan de her psykiske facetter blive udslagsgivende. Det samme sker lidt på banen, hvor Real-spillerne igår virkelig manglede ro og tro på fælles evner - det blev ene lange ego-tripper aktioner, og dertil var Valencia for gode taktisk.
Anders Grønborg - Soci #107531
Twitter @a_groenborg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

abx skrev:Tja ved nu ikke. Så optimistisk er jeg nu ikke.

Real skal tabe point til Atl. Madrid, men det er jo umuligt. Sevilla hjemme, den vinder Real stort. Så er der Bilbao ude. Spørgsmålet er om Bilbao har krudt tilbage så sent i sæsonen.

Det er reelt set de eneste 2 kampe som kan pille ved Madrid. Og når Atl. Madrid er kendt for at lade sig tæske af storbroren, så er i realiteten kun Bilbao, som måske kan pille ved Madrid. Spørgsmålet er om Bilbao har mandskabet til det, så sent på sæsonen.

Der er lang vej endnu
Jeg er enig med dig, jeg mener også der er lang vej endnu. Atleti har 3 mand i karantæne og de tabte i weekendens kamp. De har været gode hjemme, men vi ved at de har for vane at tabe til Real, en Real sejr er det mest sandsynlige resultat.

Derudover skal vi som sagt vinde alle vores resterende kampe, bare et enkelt pointtab, og så er Real overnpå igen. Altså at vinde de resterende 7 kampe i ligaen, samtidig med at vi har C.L kampe, så bliver det ikke nemt. Vi har nogle svære udebane kampe tilbage, f.eks i Sevilla mod Betis og så på lørdag mod Levante.

Real har råd til at fejle en enkelt gang, det har vi slet ikke, og derfor sidder med de bedste kort på hånden.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Enig Pieyanthikos - dog ku et frispark og et rødt kort godt forsvares mht CR7-friløberen hvis i fald hans dårlige anden touch skyldtes kontakt. CR7 falder jo selv da han finder ud af at bolden er løbet fra ham.

Tilgengæld skulle Valencia også ha et klart straffe i forbindelse med Pepes groteske brydergreb i feltet samtidig med at uhyret burde ha fået to gule kort men fik intet(!) osv osv...

Summa summarum Valencia havde stor ære af kampen og det ville ha være ufortjent hvis de havde fået den omtalte kendelse imod sig samtidig med at Madrid samtidig ikke fik andre kritiske kendelser imod sig...det er kun Madrid lejren som er for smålige til at kunne se det og det er jo Madrid i en nøddeskal siden Perez og især Tolken er kommet til.

...men jeg er også lidt bekymret for at det vil påvirke dommerne imod sæsonafslutningen. Madrid propaganden er stærk, Franco har ikke levet forgæves.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Pieyanthikos skrev:Al den kritik af dommerne, ligegyldig hvilket hold der bringer den, tror jeg har en selvforstærkende effekt. Jo mere kontinuerlig kritik, jo mere fokus er der på dem - og dermed lægges der et højere pres, som kan udmønte sig i flere tvivlsomme kendelser.

Kritikken fra Karanka synes jeg heller ikke er berettiget. Jeg husker bl.a. også, at Pepe holdt om en Valencia-spiller ved et hjørnespark, hvilket i sig selv kunne have fremtvunget et straffe. Situationen med Ronaldo kan ses her, og jeg har meget svært ved at se kontakt:

[youtube]m9bznMjk1-k[/youtube]

Om ikke andet, så er det et dumt tidspunkt at give dommerkritik. Det udstråler alt andet end selvsikkerhed og hvilen i sig selv, og med det momentumskift, som vi måske ser i toppen af ligaen i øjeblikket, kan de her psykiske facetter blive udslagsgivende. Det samme sker lidt på banen, hvor Real-spillerne igår virkelig manglede ro og tro på fælles evner - det blev ene lange ego-tripper aktioner, og dertil var Valencia for gode taktisk.
Jeg kan heller ikke se en ide i at konstant snakke om dommerne. Jeg mener også at det kan have en negativ effekt, i stedet for at udstråle ro og sikkerhed, viser man usikkerhedstegn og nervøsitet, når man konstant snakker om dommeren og alle andre udefrakommende faktorer.

Jeg synes egentlig også det er forkert, at man hele tiden giver alle andre skylden, det kan være med til at en taber mentalitet bliver implementeret i truppen, hvor man kan opgive tingene bare ved den mindste modgang. Hvis man f.eks overbeviser sine spillere tilstrækkeligt at dommeren bare har bestemt på forhånd hvilket hold der skal vinde, så kan det hurtige koge over, hvis en tvivlsom kendelse går imod en under selve kamp. Det er en farlig taktik oversætteren og hans bagland har gang, især i en klub som Real med dens historie og mentalitet, hvor folk helst ikke skal snakke om dommeren.

Det kan godt være taktikken har virket i hans tidligere klubber ( Inter og Chelsea) fordi alle bakkede ham op, men sådan er det ikke i Real. Der er i hvert fald mange fans som er uenige i den taktik, plus der er nogle klublegender, folk der har meget at sige, som heller ikke er så vilde med denne taktik ( her tænker jeg på folk som Di Stefano, Guti, Valdano m.fl).
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

rummenigge skrev:Enig Pieyanthikos - dog ku et frispark og et rødt kort godt forsvares mht CR7-friløberen hvis i fald hans dårlige anden touch skyldtes kontakt. CR7 falder jo selv da han finder ud af at bolden er løbet fra ham.

Tilgengæld skulle Valencia også ha et klart straffe i forbindelse med Pepes groteske brydergreb i feltet samtidig med at uhyret burde ha fået to gule kort men fik intet(!) osv osv...

Summa summarum Valencia havde stor ære af kampen og det ville ha være ufortjent hvis de havde fået den omtalte kendelse imod sig samtidig med at Madrid samtidig ikke fik andre kritiske kendelser imod sig...det er kun Madrid lejren som er for smålige til at kunne se det og det er jo Madrid i en nøddeskal siden Perez og især Tolken er kommet til.

...men jeg er også lidt bekymret for at det vil påvirke dommerne imod sæsonafslutningen. Madrid propaganden er stærk, Franco har ikke levet forgæves.

Jeg synes ærlig talt ikke der er kontakt, eller sagt på en anden måde, hvis vi selv med video billeder og slow motion er i tvivl om, hvorvidt der er kontakt eller ej, hvordan skal en dommer så bedømme om der er kontakt eller ej. Og så falder Cristiano klart og tydeligt over sine egne ben, ikke på grund af den kontant, der måske var der. Læg mærke til at han tage 2-3 skridt inden han falder, i sådan situation kan dommeren ikke dømme et frispark som helt sikkert også skulle resultere i et rødt kort til Valencia spilleren.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Ronaldo's kamp mod Valencia i går: 11 skud forsøgt - 2 af dem ramte mål. 2 key passes. 3 vellykkede driblinger. 39 forsøgte aflevering - 29 af dem ramte en medspiller. Kun Casillas og Higuaín havde, af de spillere der startede på banen, færre afleveringer end Ronaldo.

Messi's sidste kamp mod Valencia: 4 mål scoret. 10 skud forsøgt - 5 af dem på mål. 7 key passes. 9 vellykkede driblinger. 65 forsøgte afleveringer - 53 af dem ramte en medspiller. Kun Busquets, Abidal og Cesc havde, af de spillere der startede på banen, flere afleveringer end Messi.

Bare lige ét af de mange eksempler på at Messi stepper up, hver gang vi står overfor en af de sværeste modstandere, hvor Ronaldo lidt for ofte gør det modsatte.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af klogfyr »

Jeg synes lige han får ramt ham lidt i hælen, men som sagt, det er ikke det, der får Ronaldo til at falde, men hans dårlige berøring med bolden. Så synes ikke der kan dømmes noget på den.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Al statistik taler til Messis fordel. Han er svær at komme uden om, til næsten års gyldne bold. Jeg ville ihvertfald have en dårlig smag i munden, hvis jeg stemte på en anden. Bevares, Ronaldo er også fantastisk. Men de har meget samme rolle på holdet, ham og Messi, og Messi gør det simpelthen bare bedre. Skal prisen ikke gå til Messi, giver det mere mening at se på andre positioner på banen. Hvor sammenligningen ikke er så simpel at foretage.

Håber Messi tager den igen. Det har han fortjent, og vil manifestere i historiebøgerne, hvilket unikum han er. Han bør blive den første med 4 titler. Jeg tror desværre bare det ligger i menneskets natur, at søge mod forandring. På den baggrund kunne jeg måske godt forestille mig, at det bliver en tæt afstemning.

Er Messi en enkelt pind foran på topscorer listen i La Liga nu?

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:
rummenigge skrev:Enig Pieyanthikos - dog ku et frispark og et rødt kort godt forsvares mht CR7-friløberen hvis i fald hans dårlige anden touch skyldtes kontakt. CR7 falder jo selv da han finder ud af at bolden er løbet fra ham.

Tilgengæld skulle Valencia også ha et klart straffe i forbindelse med Pepes groteske brydergreb i feltet samtidig med at uhyret burde ha fået to gule kort men fik intet(!) osv osv...

Summa summarum Valencia havde stor ære af kampen og det ville ha være ufortjent hvis de havde fået den omtalte kendelse imod sig samtidig med at Madrid samtidig ikke fik andre kritiske kendelser imod sig...det er kun Madrid lejren som er for smålige til at kunne se det og det er jo Madrid i en nøddeskal siden Perez og især Tolken er kommet til.

...men jeg er også lidt bekymret for at det vil påvirke dommerne imod sæsonafslutningen. Madrid propaganden er stærk, Franco har ikke levet forgæves.

Jeg synes ærlig talt ikke der er kontakt, eller sagt på en anden måde, hvis vi selv med video billeder og slow motion er i tvivl om, hvorvidt der er kontakt eller ej, hvordan skal en dommer så bedømme om der er kontakt eller ej. Og så falder Cristiano klart og tydeligt over sine egne ben, ikke på grund af den kontant, der måske var der. Læg mærke til at han tage 2-3 skridt inden han falder, i sådan situation kan dommeren ikke dømme et frispark som helt sikkert også skulle resultere i et rødt kort til Valencia spilleren.
Frisparket havde under alle omstændigheder været tyndt og filmen var en Oscar værdig. Dog siger jeg bare at hvis Valenciaspilleren vitterlig havde kontakt (hvilket måske/måske ikke kan anes på repriserne) og dette medførte den dårlige anden touch som CR7 får på bolden (der hvor bolden løber fra ham og får ham til at lave et dive efterfølgende) så kan den måske forsvares med et frispark. Set i kontekst af kampen så er det dog helt på sin plads at sådan et gråzone frispark ikke blev dømt, og faktisk udemærket håndværk af dommeren set i lyset af han ikke blev revet med af stemningen.
(
EDIT: Jep, Guardi 38 vs 37 til Messis fordel. For alle turneringer er der dog markant forskel. 60/24 i 50 kampe vs 49/(? CR7s fan bruger ikke denn stat på wiki) i 46 kampe

@Skydefinten, enig det er svært at se men det ser ud til der er kontakt uden dog at jeg er sikker!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Rumme.
Hehe. Ja, bemærkede godt at wiki ikke anfører Ronaldos assist ;)

En foldboldspiller bør toppe, når han er 27 til 29 stykker. Messi giver ikke rigtig mening. Man kan umuligt blive bedre, end det han viser nu.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Cristiano er en rigtig god spiller, han er måske endda verdens anden bedsts spiller, men han er ingen Lionel Messi. Udover alle de stats der tæller til Leos fordel (mål, assists, afslutninger på mål), så er han bare generelt et niveau over ham sådan over alt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17789
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Alonso og Crisitano er et gult fra karantæne..., fact.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Alonso og Crisitano er et gult fra karantæne..., fact.
Mon ikke de trækker et gult mod Atleti så.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 22 gæster