Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Freixa: "The pardon doesn't make an aggressor innocent. It could make people believe they can continue doing this without consequences."
Freixa (spokesman): "Mourinho not punished? We think that such an aggression deserves punishment. It’s a bad example for Spanish football."
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Skandale..., håber et sted at denne episode bliver kæmpe i medierne og får alt for meget fokus. Men hvis dette er en ny linje der er sat, så bliver det da spændende at følge de kommende "skandaler" i La Liga.

Har medierne skrevet om en grund til hvorfor deres karantæner er blevet annulleret?
Allez...

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Villanova får jo også annulleret hans karantæne. For at nuancere billedet, så var det ikke kun Mourinho, der greb til vold i den episode selvom han uden tvivl var roden til det.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Imo, ændrer det intet at Titos også er annulleret, de skulle begge have afsonet deres givne karantæner. At nogen så mener at Titos er hård i forhold til den Mou fik, er noget andet. Kan slet ikke se hvordan det kan retfærdigøres at annullere 2 dages karantæne for et øjeprik og samtidigt annullere 1 dags karantæne for at skubbe/slå med flad hånd tilbage. Er nogen blevet snydt og gjort til grin her, er det Tito.
Allez...

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

emo skrev:Imo, ændrer det intet at Titos også er annulleret, de skulle begge have afsonet deres givne karantæner. At nogen så mener at Titos er hård i forhold til den Mou fik, er noget andet.
Han giver ham alligevel en flad i nakken. Det er heller ikke super sportsligt.
emo skrev:Kan slet ikke se hvordan det kan retfærdigøres at annullere 2 dages karantæne for et øjeprik og samtidigt annullere 1 dags karantæne for at skubbe/slå med flad hånd tilbage.
Jeg ved heller ikke, hvorfor de vælger at gøre det, men det skulle ikke undre mig, at det har noget med spansk fodbolds image at gøre. Begge førsteholdstrænere fra hhv. FC Barcelona og Real Madrid kan ikke være med pga. vold. Det ser ikke super godt ud.

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Jbninc skrev:
emo skrev:Imo, ændrer det intet at Titos også er annulleret, de skulle begge have afsonet deres givne karantæner. At nogen så mener at Titos er hård i forhold til den Mou fik, er noget andet.
Han giver ham alligevel en flad i nakken. Det er heller ikke super sportsligt.
Det er slet ikke sportsligt at røre en modstander. Jeg ser Tito skubbe Mou i ryggen/skulderen med begge hænder da denne er på vej væk, som er vel en naturlig reaktion på det der lige er sket. Det samme som det er en naturlig reaktion at man fare op og vinker og vifter efter taklinger... reaktioner kan straffes og det bliver de også.

Men det er så stor en forseelse at den ikke bare kan annulleres blot fordi det er to chef-trænere nu, eller fordi man ønsker at vise et andet image. Man viser netop noget forkert ved ikke at stå fast, er jo ikke basalt det der er sket. Jeg har fuld forståelse for at Barcelona vil agere videre i denne sag. Hvis jeg var Tito ville jeg da ikke have det super godt med at få stukket og nippet mit øje, denne fik en straf, men straffen blev trukket tilbage.

Som sagt, håber at sagen føres videre... af Barcelona.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev: Det er slet ikke sportsligt at røre en modstander. Jeg ser Tito skubbe Mou i ryggen/skulderen med begge hænder da denne er på vej væk, som er vel en naturlig reaktion på det der lige er sket. Det samme som det er en naturlig reaktion at man fare op og vinker og vifter efter taklinger... reaktioner kan straffes og det bliver de også.

Men det er så stor en forseelse at den ikke bare kan annulleres blot fordi det er to chef-trænere nu, eller fordi man ønsker at vise et andet image. Man viser netop noget forkert ved ikke at stå fast, er jo ikke basalt det der er sket. Jeg har fuld forståelse for at Barcelona vil agere videre i denne sag. Hvis jeg var Tito ville jeg da ikke have det super godt med at få stukket og nippet mit øje, denne fik en straf, men straffen blev trukket tilbage.

Som sagt, håber at sagen føres videre... af Barcelona.

Enig. Dog er det ret tydleigt, at Tito giver ham en flad, men jeg vil mene at der er stor forskel på det oversætteren lavede og så Titos reaktion.

Oversætteren går meget stille og nærmest målrettet efter Tito, prikker ham i øjet, og går stille væk. Det lignede nærmest en gennemtænkt handling. Titos reaktion er ret spontant, han reagerer på at en mand sætter en finger lige i øjet på ham.

Tito skulle straffes, men oversætteren skal i min verden have haft en hårdere straf end de der 2-3 dage han fik. At man hans straf, det er næsten en skandale, synes jeg.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Lad mig høre Jeres mening? Selvom Real vandt mesterskabet i denne sæson, så er det i denne sæson, der beviser, om de virkelig har overhalet Barca som verdens bedste klub, eller det bare var en engangstilfælde.

Derfor er spørgsmålet: Kan de seneste transferrygter om Modric gøre, at Real tager et skridt tættere på Barca, hvis de henter ham eller hvad?

Mit svar: Jeg mener helt klart, at Modric kan forstærke Real. Modrics fodboldhjerne, teknik og overblik sammen med de engelske dyder om hårdt arbejde og arbejde både defensivt og offensivt er en forbedring af Khedira. Med Modric kan Real måske evne at holde bolden bedre fast i egne rækker, når de møder Barcas vanvittige høje pres grundet hans teknik. Vi så f.eks. mod Spanien, at Modric gjorde en flot figur over for Xaviesta og Busquets.

Der er selvfølgelig også det punkt, at Real ikke er så sammenspillet som Barcas spillere er, fordi de har spillet sammen siden de kunne gå, men Modric kunne forstærke dem en del. Fantastisk spiller.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

emo
Indlæg: 17788
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Jeg frygter ikke Modric, slet ikke. Han er en rigtig dygtig fodboldspiller, men han er ikke en der hiver niveauet markant op på Real holdet, hvis de skulle ende med at købe ham. Har aldrig været en af dem der har måbet over Modric, om de får ham eller ej, har ingen betydning som jeg ser det. De har haft Kaka imo er en bedre spiller end Modric når han vil spiller og når han kan spiller og når han er på det niveau han var på i Milan.
Allez...

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

# 23 skrev:Derfor er spørgsmålet: Kan de seneste transferrygter om Modric gøre, at Real tager et skridt tættere på Barca, hvis de henter ham eller hvad?
Modric er fantastisk, men at han kan tage Real Madrid "skridtet videre", ved jeg ikke. Jeg tvivler på, at han kan gøre Real Madrid meget bedre, for deres start 11'er er jo i forvejen absolut verdensklasse. Men han kunne være spændende i Real Madrid.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Modric til Real er ret tæt på at blive en realitet, hvis man skal tro rygterne i den engelske presse. Så sent som i dag har AVB sagt, at Modric kan skifte, hvis køberen er villig til at betale den rette pris. Mon ikke Real er villige til at betale de 40-45 millioner euro, som Spurs efter sigende forlanger.

Modric er en virkelig dygtig spiller, en mand der vil forstærke Real, tror jeg. De har i forvejen et stærkt hold og en stærk start ellever, men jeg synes Modric er en af de bedste midt-midt der findes. Spørgsmålet er dog, om det er Khedira der må en tur på bænken, eller vil man sælge Xabi, som der har været svage rygter om. Juve skulle være interesseret.

Jeg synes Modric som type minder mere om Xabi end Khedira, han er en spilstyrer, en playmaker. Khedira er mere boks til boks spiller, synes jeg. Spørgsmålet er så, om man vil satse på to utrolig boldsikre spillere i Xabi og Modric, som minder utrolig meget om hinanden, og arbejder lidt mindre end en mand som Khedira, eller vil man ofre Xabi?. Jeg synes den er lidt svær, Xabi har været en god mand for dem, men det kan godt gå hen og blive en Veron-Keano situation, hvor to playmakers går lidt i vejen for hinanden.

Det kan godt være jeg tager fejl, men jeg synes ikke Xabi og Modric på midtbanen er en særlig god ide. De skal have en Khedira type ved siden af sig synes jeg, eller også skal man lave systemet lidt om, så man spiller lidt ala Spanien. Det er dog ikke deres træners stil, så det tvivler jeg på de vil gøre.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7077
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Tror ikke Real kan forstærke deres hold yderligere ved simpel spillerkøb. Modric er en super spiller, omend han aldrig har spillet i de største klubber. Spændende at se hvordan han falder ind i deres system med hurtige omstillinger.
Forumlegende

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Ronaldinho »

Kan ikke se den store fidus ved indkøbet. Han vil blive hentet som en erstatning for Kaká, som i forvejen starter ude. Hvem vil Modric skubbe ud? Kan ikke komme på andre end Khedira, og hvis han ryger, så sejler Madrid godt nok defensivt. Özil, Modric, Alonso og Dí María på midten, ingen er rigtig gode defensivt. Måske en Alonso lidt, men overhovedet ikke en type som Khedira.
Ronaldinho Gaúcho

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Daluigi skrev:Tror ikke Real kan forstærke deres hold yderligere ved simpel spillerkøb. Modric er en super spiller, omend han aldrig har spillet i de største klubber. Spændende at se hvordan han falder ind i deres system med hurtige omstillinger.
Selvom de har et godt hold, så kan det stadig forstærkes, synes jeg. Også af spillerkøb. En mand som Modric mener jeg vil forstærke holdet, men det vil også betyde at de enten skal lave systemet lidt om, for at have plads til begge Xabi og ham, eller også skal Xabi sælges efter min mening.

Det der med hurtige omstillinger bliver ikke noget problem tror jeg. Det er han vant til fra sin tid i Spurs, omend niveauet ikke var ligeså højt som det vil være i Real.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
SirJonas
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons okt 14, 2009 3:47 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 19 gange
Blevet takket: 18 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SirJonas »

Modric passer perfekt ind i spansk fodbold...
Men reals trup er simpelthen for stor.. De ligger i forvejen på... ja hvad 25-26 spillere + unge spillere som banker på..
efter hvad jeg ved, så vil Mourinho sælge altintop, kaka, Cavalho og Lass. Ja de 3 af dem vil de nærmest forære væk.. Kaka er de tilsyneladende nærige med.
Men hvis nu at de fjerner altintop, cavalho og lass, jamen så begynder der pludselig at være plads til Modric, som jeg vil mene passer godt ind..
MEEN!
Hvem helved skal ofres for Modric? Khedira er en af de mest urokkelige spillere på reals hold selvom han ikke er en stjerne, fordi hele lortet vil falde sammen uden en boldvindende midtbanespiller.
Spiller man med modric og Xabi, jamen så må det være fordi at man VIRKELIG tror at man vil kunne holde på bolden a la barca style. Men så må de smide verdens bedste kontramaskine væk og det gør de simpelthen ikke..

Så skal han erstatte Özil som har haft en dårlig sæson, men som er genial som bare fanden?
Det er, for mig, den mest naturlige løsning. Og så må man rotere lidt så Özil også får lidt spilletid.
-----------------------Iker------------------------
-Arbeloa--Pepe----Ramos-------Marcelo-
-----------Khedira----Alonso-----------------
-di maria------Modric--------Ronaldo----
-----------------Benzema----------------------

Og så kan man i nogle kampe smide modric tilbage på banen istedet for Khedira eller Alonso, og så smide Özil ind.
Dette vil jeg mene faktisk godt kan lade sig gøres for dem, hvis de får fjernet altintop, lass og Carvalho... Skræmmende!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 28 gæster