Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7077
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Du rammer hovedet på sømmet der, Ladislau.
Forumlegende

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Ladislau tak for et godt og positivt indlæg.

Måske du har ret i at jeg mangler empati. Jeg har skam heller aldrig påstået, at jeg var neutral :glad: På den anden side har jeg jo heller ikke stillet mig over i den anden grøft og sagt at det Mou gør altid er det rigtige, og at Real Madrid ikke har tabt image. Tvært imod har jeg i de sidste indlæg skrevet at jeg til tider både var imod hans spillestil og hans ageren. Det er da trods alt en slags indrømmelse. Det ville vel svare til at folk herinde udtaler sig negativt om Xavi eller Rosell's udtalelser, for nu at tage et par eksempler. Det ser man ikke for tit...

Og det er netop der, jeg synes, at problemets kerne ligger. Folk er alt for ofte fuldstædigt subjektive og taler kun i sort og hvidt. Det gode mod det onde. Det er selvfølgelig ikke bare et problem på dette site, men lige så meget alle muligt andre steder. Det ender i mudderkastning og selvforherligelse og det vil ingen ende tage. Det er en selvforstærkende ond cirkel, for folk opildner hinanden.

Det var egentligt det jeg opponerede imod ved Daluigi's indlæg. Nu var det så lige hans indlæg, jeg tog fat i. Det kunne have været mange mange andre. Nu er der sikkert nogen der vil sige, at hvad fanden havde jeg forventet på et Barcelona site? Til det kan jeg kun svare, at jeg selvfølgelig ikke havde forventet meget andet end netop det, men omvendt synes jeg også, at det netop er det bedste sted at starte, hvis man vil have vendt tendensen, som jeg nu mener og håber at klubberne nu selv er ved at prøve. Men det kræver selvfølgelig også at man selv rent faktisk har lyst til at vende den tendens. Hvis man har det bedst med bare at hade, og synes at det er nemmest, ja så er der jo ikke så meget at gøre.

Nu må vi jo se i morgen og i næste uge, hvrdan det bliver. Hvis det ender i masseslagsmål og øjenprikken igen, ja så må jeg jo tage mine ord i mig igen. Så er der ingen tendens og så må vi jo bare blive ved med at hade. :smile:

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7077
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Synes det er lidt et problem, at du prædiker og prædiker, men lever ingenlunde selv op til de standarder, du ønsker skal herske her på sitet.

Dine indlæg præges som du selv siger af subjektivitet. Rossel har netop forsøgt at appellerer til Reals samvittighed, dog uden held - fordi der hersker så stort et had i den klub. Det er jo sort på Hvidt Mourinhos had til Barca, som har skabt denne stemning. Der var ikke nærheden af så meget splid mellem klubberne, før han kom med sine injurier og voldelige udbrud.

Tænk over det, næste gang du prædiker.
Forumlegende

ladislau
Indlæg: 1266
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Altså, jeg synes faktisk nok meningerne angående Rosell, er meget delte herinde på dette forum. Det var de før, under og efter valget. Det tror jeg faktisk, de er stadigvæk. Faktisk gik bølgerne ret højt under og lige efter valget, men min erfaring var at alles meninger blev respekteret.
Nu ved jeg ikke hvilke udtalelser, som du hentyder til, men jeg synes nok den kære Rosell har fået på puklen herinde.
Faktisk så var jeg også en af få, som også kritiserede Laporta i hans tid, ellere rettere hans økonomi. Det var der ikke mange, som var enige i, men selvom jeg var en del af en lille minoritet, så fik jeg rig lejlighed for at fremføre mine argumenter og debatten var saglig, selvom Laportavar/er et koryfæ.

For et stykke tid siden førte jeg en heftig debat om Xavis udtalelser. Quresma tror jeg det var. Mente Xavis udtalelser var respektløse. Jeg mente det er respektløst at dømme manden, fordi han har en holdning til tingene.
Faktisk mener jeg Xavi i høj grad er offer, for den subjektivitet og onde cirkel du taler om.
Point being; meningerne er stærkt delte, og det tror jeg alle har det fint med.

Så der er altså ret beset plads til mange forskellige holdninger herinde, og jeg synes tolerancen er helt ok, så længe man respektere andres meninger også.

Et godt eksempel, er at zqa har skulle læse alt det her, og kun kommet med få utrolig subtile hentydninger om, at de ikke er pisse spændene, det vi lukker ud.
Senest rettet af ladislau ons aug 22, 2012 6:24 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Mourinho har brugt de sidste 3 dage på en top 10 over flæberieemner han kan bruge hvis han taber i morgen. 5 mand er sat til holde øje med situationer under kampen som falder ind under de 10 punkter. På denne måde kan han hurtigt have krudtet klar til det efterfølgende pressemøde. De første fem punkter på listen har noget med dommeren at gøre, siger et rygte i hovedstaden.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:Mourinho har brugt de sidste 3 dage på en top 10 over flæberieemner han kan bruge hvis han taber i morgen. 5 mand er sat til holde øje med situationer under kampen som falder ind under de 10 punkter. På denne måde kan han hurtigt have krudtet klar til det efterfølgende pressemøde. De første fem punkter på listen har noget med dommeren at gøre, siger et rygte i hovedstaden.
Really? Eller er du bare sarkastisk? Hvis ikke, har du et link?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

At du tog det seriøst, Visca, siger alt om denne diskussion :) Det er hvad Mourinho efterhånden har drevet det til.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:At du tog det seriøst, Visca, siger alt om denne diskussion :) Det er hvad Mourinho efterhånden har drevet det til.
Jeg tænkte også at det var lidt langt ude, men så igen, der er tale om Oversætteren, manden kan finde på hvad som helst efterhånden. Unicef, Uefa, korruption, finger i øjet, verbal overfald mod dommeren, kalder sin kollega for pik, ja listen er lang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

The Dutchman laughed off the Portuguese's self-granted title of 'the only one', and even had harsh words for the Blaugrana's president Sandro Rosell.

"He had nothing to show for himself as a footballer but now he can do something," Cruyff was quoted as saying by AS.

"Yes, he is the only one, the only mad enough to say a thing like that. He's so mad he's in a straitjacket."

http://www.goal.com/en/news/755/europe/ ... eakingnews
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Visca El Barca skrev:
"He's so mad he's in a straitjacket."
Haha, det burde han i hvert fald være! ;-)

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Til Ladislau:
Nu er det overhovedet ikke for at gøre et stort nummer ud af Rosells udtalelelser, men du spørger selv, hvilke udtalelser, jeg hentyder til, så jeg må vel forklare. Jeg mener kun dem, der omhandler Real Madrid For eksempel at Christiano er verdens 12. bedste efter de 11 fra Barcelona. Eller at Barcelona vil vinde med 5-0 hver gang de møder Real Madrid. Eller dem hvor han mere end antyder at Real Madrid fik dommerhjælp sidste år. Og der var flere andre af lignende skuffe, som på mange måder minder om udtalelser, som Mou kunne have fundet på ;-)

Jeg har ikke een eneste gang stødt på nogen herinde som har taget afstand til den slags udtalelser. Og det var egentligt det, der var min pointe og intet andet. At i så har delte meninger om Rosell sådan helt generelt herinde er en anden sag, men det var ikke lige det, jeg hentydede til.

Med hensyn til den diskussion, du nævner, om Xavi så kan jeg faktisk godt huske, at der var en sådan debat. Sjovt at du nævner brugeren Quresma, for han er, sammen med den bruger, der for nyligt er blevet banned, nærmest den eneste der har vist en bare nogenlunde non-biased holdning til Real Madrid herinde. Så det overrasker mig ikke, at det var netop ham du diskuterede med, og det ville heller ikke overraske mig, hvis han sikkert var ret alene i sin afstandtagen til Xavis udtalelser. Så hvis det er Quresma plus en anden bruger, der nu er banned, der gør, at du synes, meningerne generelt er stærkt delte herinde, så må jeg jo så bare sige, at jeg er uenig. Det svarer måske til 2% af brugerne, eller hvor mange i nu er herinde...

Nå nvm. Nu er der vist groet mos på den diskussion og folk er sikkert allerede blevet trætte af mig. Bedst illusteret ved Daluigi's indlæg, som jeg vist ikke kan svare fornuftigt på og samtidigt "træde varsomt" som Rummenigge råder mig til, så det er sikkert bedst helt at ignorere det. God kamp i morgen. Må det bedste hold spille uafgjort ;-)

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Myxomatotis skrev:Jeg har ikke een eneste gang stødt på nogen herinde som har taget afstand til den slags udtalelser. Og det var egentligt det, der var min pointe og intet andet. At i så har delte meninger om Rosell sådan helt generelt herinde er en anden sag, men det var ikke lige det, jeg hentydede til.
Det kan ikke passe at det er vores opgave, at tage afstand fra enhver uacceptabel kommentar, Rossell potentielt set skulle komme med. Hvis du selv vil tage initiativet og spørge os hvad vi mener, når en af disse udtalelser kommer, skal vi da gerne give vores mening til kende, men at vi ikke farer i flint og tager afstand fra det prompte, er altså ikke lig med at vi alle er tilfredse med den givne udtalelse. Personligt havde jeg eksempelvis ikke hørt Rossell's udtalelse om Ronaldo, men jeg vil da gerne, på vegne af hvem der nu ellers skulle dele min ydmyge overbevisning, tage afstand fra den.

Min pointe er blot at din kritik falder på et mere og mere specifikt, men helt generelt mindre og mindre sted. Hvorfor er det en helt anden sag at der har været en helt generel kritik af Rossell? Det er da langt mere alvorligt, så at sige, at der har hersket en udtalt utilfredshed med Rossell generelt set, end blot at tage afstand fra enkelte af mandens udtalelser. Den førstnævnte form for kritik er da langt hårdere, end bare at tilkendegive at man 'synes at det var dumt sagt'. Meningerne om Rossell har været og er meget mangfoldige - også her på forum.

Afslutningsvis synes jeg i øvrigt, ikke henvendt til dig Myxomatotis, men bare sagt i al almindelighed, at det er pinligt, at der fortsat skal kastes med mudder herinde. Kan vi virkelig ikke bare lægge det på hylden og så holde debatten saglig?

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

RM's officielle hjemmeside hacket....Modric blev smidt ind som ny spiller. Lul.
En skam hackeren ikke smed Heskey eller Altintop ind...nå nej, han har jo spillet der! :cool:
Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

ladislau
Indlæg: 1266
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 158 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Jeg er meget imponeret over, at du opponerer mod mudderkastning, subjektivitet og "den onde cirkel" du skrev om.
Det synes jeg er gode idealer, omvendt må jeg sige, at jeg har lidt svært ved at se, hvordan du egentlig lever op til disse idealer.

Hvis kun to brugere opponerer(der var vist flere, ihvertfald #23), så må det automatisk være dem med de "objektive briller"? Det er en lidt arrogant holdning. For jeg synes bestemt at Xavi debatten om noget er et emne, som er sprunget ud af subjektivitet og fremført af internet-krigere(fantastisk ord som Queresma lancerede for mig).

Vi kan sagtens blive enige om, at Rosells udtalelser var stupide. Der er ikke plads til dårlig humor i en så højspændt situation, som den vi står i pt, og slet ikke fra præsidenten. Men kan vi ikke også blive enige om, at det jo ikke minder om Mou's udtalelser? Det er jo heller ikke skide objektivt.

Hvis din mission er at få mere objektivitet ind i debatten er på forum, så er tilgangen med at være djævlens advokat måske ikke så hensigtsmæssig. Tror nærmere det polariserer.
Jbninc aggressive og meget personlige tilgang var jo grunden til han blev banned. Altså ikke at han havde anderledes synspunkter, men at han var så overbevist om han havde ret, at han gjorde sig skyldig i det han opponerede imod. Sjovt nok, lidt det man kan frygte du er igang med...

Forstår altså ikke helt din mission, hvis man vil skabe større objektivitet og tolerance, så skal man først og fremmest tage fat i egen barm. Umiddelbart starter du med at pege fingre ad "modstanderen" i dette tilfælde,på et yderst betændt område, og det kan hurtigt misforståes.
Jeg føler ihvertfald, at du siger en ting, men gør noget andet, og det tror jeg ikke er dine intention.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Myxomatotis, din mission med at komme med Barca kritik klinger hult i mine øre. Det er lidt som at kritisere Mother Teresa for hendes tøjsmag! (Må hun hvile i fred)

Barca er moderne fordbolds mest succesfulde klub (over de sidste 25 år). De var først med at spille med Unicef på trøjen, og selv nu spiller de med en charity foundation på trøjen sammen med Unicef på ryggen (spar mig venligst for konspirationsteorier). De har verdens bedste ungdomsakademy og for første gang i moderne fodbold ser vi et hold næsten udelukkende med spillere af egen avl samtidig med at være et af de bedste hold i historien. Messi er jo symbolet på dette Barca hold, ikke engang Brdr Grimm ku ha brygget et sådant forløb i et af deres eventyr. Dine indlæg er for mig blottet for anerkendelse af ovenstående, og så spørger jeg, er det ikke naivt så at tro at ens Madrid farvede indlæg vil modtages godt??

Husk, hvis du vil nyde respekt herinde, så forhold dig mest kritisk om din egen klub, for der er meget at tage sig af, og lad os om kritikken om vores egen. Ingen gider at høre på dig hvis alle dine indlæg har hentydninger til Barcabashing. Faktisk ville din kritik af Barca på et Barcaforum blive bedre modtaget, hvis langt hovedparten af din fokus iøvrigt ville være på at være ærligt selvkritisk ifht til din egen klub og så vidt muligt holde igen med kritikken af Barca. Til denne type galdeudspyelse har du naturligt nok en ventil i madridista.dk.

Hvis du vil udvise lidt troværdighed, så forhold dig eksempelvis til Ladislaus indlæg i stedet for bare at sige "Godt Indlæg" og så ellers tromle videre med din mission uden reelt at forholde dig til hans pointer.

Jeg er spændt på at du stadig er her på forum eller vil gemme dig som en troll når Barca igen vinder de vigtige titler og Madrid fans igen skal til at lide. Jeg kan se at du har meldt ind lige når Madrids mesterskab var sikret, derfor min oplagte mistanke.

EDIT: Sjovt nok så jeg ikke dit indlæg Ladislau inden jeg postede mit, selvom vi kommer ind på lign elementer ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: !Option og 32 gæster