Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Culé
Indlæg: 1319
Tilmeldt: ons mar 07, 2012 7:38 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 35 gange
Kontakt:

Re: Real Madrid

Indlæg af Culé »

Storken skrev:Morten Olsen siger det meget godt:
Hvis flere hold kun vil leve på omstillingerne - altså trække sig tilbage og vente på, at modstanderne laver fejl - stopper det med at være sjovt at se fodbold. Man siger, at hvis man skal have en god fodboldkamp, skal du byde op til dans - og så må det andet hold også byde ind. Men det er desværre meget nemmere at nedbryde end at kreere. Derfor ser vi også flere og flere hold, der snylter på, at andre ønsker at spille positiv fodbold. Real Madrid kunne jo kun spille, som de gjorde på hjemmebane, fordi Guardiola gerne vil spille offensivt. Og den type tankegang vil i længden betyde, at de mere naive og romantiske trænere må ændre sin stil. Og så vil fodbolden dø. Vi må ikke glemme, at fodbold også er underholdning

Selvfølgelig gælder det om at vinde, men for mig betyder det også meget, hvilken måde du vinder på. VM-slutrunden i 1990 står for mig som skrækeksemplet på, hvordan man kan spille fodbold. Det var en forfærdelig slutrunde. Alle trak sig tilbage og levede på omstillinger. Der skete først noget ved det første mål, og det faldt ofte til sidst i kampen. Det var den slags kampe, hvor man var ved at falde i søvn, og hvor man sagtens kunne læse en avis samtidig. Det er min frygt, at vi vender tilbage til, at det kun drejer sig om at være god til at forsvare.

Problemet er ikke, når Skagen i 80erne spillede defensivt, da de mødte Brøndby. Problemet opstår, når de store klubber køber spiller for 40 mio. euro og så beder dem om at stille sig tilbage på banen og afvente. Holdene har så mange gode fodboldspillere - brug dem dog. Vær jeres ansvar bevidst over for fodboldspillet. Lad være med at bruge de gode kreative fodboldspillere til at spille højre eller venstre back. Brug dem i det offensive spil. Andet er synd og skam andet, slår landstræneren fast.
Kilde: http://www.bt.dk/fodbold/farvel-og-tak- ... nernes-dom
Rigtig fine ord! Er meget enig, og hver gang jeg hører folk beklage sig over vores spillestil forklarer jeg altid hvordan det er modstanderens måde at spille på (læs: 11 mand i eget felt) der får Barcas spillestil til at se "kedelig" ud fordi de derved bliver nød til at stå foran feltet og spille frem og tilbage indtil der byder sig en åbning.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Haha Ove fucking Pedersen! Han er indbegrebet af de tosser der brokker sig over tiki taka.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

- Jeg tror ikke på tiki-taka-spillestilen. Vi skal huske, hvor den stammer fra. Den kommer oprindeligt fra lande som Brasilien, hvor det er for varmt til at spille med fuld intensitet i hele kampen. Men her i Europa kan man sagtens spille med høj intensitet i 90 minutter. Hvorfor skal vi spille, som om vi er nødt til at spare på ressourcerne? Vi kan sagtens blæse derudaf.
DAUDA
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Der er en grund til at det er Morten Olsen der er højt respekteret i fodboldens verden, og at det er Ove Pedersen som ingen kender udenfor landets grænser.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

Blaugrana92 skrev:Der er en grund til at det er Morten Olsen der er højt respekteret i fodboldens verden, og at det er Ove Pedersen som ingen kender udenfor landets grænser.
Ove who?

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Ove Ditlevsen, Danmarks kendteste digter.
phpBB [video]
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Real Madrid har tænkt sig appellere over Alonso's gule kort, der gav karantæne, Hahahaha, hvad er pointen i karantæne så hos dem?

Real Madrid will appeal for Xabi's yellow card against Bayern [as]

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvis den bliver ophævet er jeg done med UEFA. Jeg kan i hvert fald huske en Abidal og en Carrick der burde have spillet Champions League finale i 2009.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Billede

Billede

For helvede..

Brugeravatar
Nidzo7
Indlæg: 759
Tilmeldt: lør feb 05, 2011 12:03 am
Geografisk sted: København
Har takket: 48 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Nidzo7 »

Da jeg først så billedet, troede jeg det var Photoshop. Det første der kom op var at det lignede Coentrao og pepe i Face mix.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Det ligner dværgen fra den der populære serie.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Jurij skrev:Det ligner dværgen fra den der populære serie.
Du må ikke snakke så grimt om The Imp.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Er Real ude af La Liga ræset nu? Atletico skal blot vinde en enkelt kamp, og så er det det. Gør de det? Jeg tvivler lidt på, at de vinder den næste kamp. Men hvad med os? Har vi en chance i helvede?
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Jurij skrev:Er Real ude af La Liga ræset nu? Atletico skal blot vinde en enkelt kamp, og så er det det. Gør de det? Jeg tvivler lidt på, at de vinder den næste kamp. Men hvad med os? Har vi en chance i helvede?
Atletico bliver mestre, hvis de vinder mod Malaga og spiller uafgjort mod Barca.

Barca bliver mestre, hvis de vinder mod Elche og Atletico.

Real Madrid bliver mestre, hvis de vinder mod Celta og Espanyol, mens Atletico taber mod Malaga og Atletico og Barca spiller uafgjort.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

... mener jeg. :?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 14 gæster