Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

Jeg forstår slet ikke, hvordan nogen kan tro på, at jorden er rund. Den er altid flad, hvorend jeg har været.

:glad:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5500
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 577 gange
Blevet takket: 566 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Storken skrev:Jeg forstår slet ikke, hvordan nogen kan tro på, at jorden er rund. Den er altid flad, hvorend jeg har været.

:glad:

http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/t ... n-var-flad

Apollo 8 billedet... he he

Og i øvrigt stod der i Bibelen, skrevet ca 740 år før Kristus om jordens form:
It is he that sitteth upon the circle of the earth
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

SpillerSomMESSI skrev:
Storken skrev:Jeg forstår slet ikke, hvordan nogen kan tro på, at jorden er rund. Den er altid flad, hvorend jeg har været.

:glad:
Og i øvrigt stod der i Bibelen, skrevet ca 740 år før Kristus om jordens form:
It is he that sitteth upon the circle of the earth
Var det ikke fordi man mente den flade jord havde en cirkel formet kurve over sig? Altså i stil med dette:
Billede

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5500
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 577 gange
Blevet takket: 566 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Nej det Hebraiske ord som er oversat med circle betyder en kugle eller "bold" som det også oversættes med...



I de ældste civilisationer troede man at jorden var flad. Men allerede i det 6. århundrede før vor tidsregning hævdede den græske filosof Pythagoras at jorden måtte være kugleformet. To hundrede år før Pythagoras fremsatte sin teori, udtalte profeten Esajas ikke desto mindre forbløffende klart og præcist om Gud: „Det er Ham der bor over jordens kreds.“ (Esajas 40:22) Det hebraiske ord chugh, der her er oversat med „kreds“, kan også gengives med „kugle“. Kun en kugleformet genstand vil se ud som en kreds fra alle vinkler.* Langt forud for sin tid fremsatte profeten Esajas altså en udtalelse der er videnskabeligt holdbar, og som ikke er påvirket af gamle sagn.

[Fodnote]

Teknisk udtrykt er jorden en rotationsellipsoide der er let fladtrykt ved polerne.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

Jeg fandt lige verset fra biblen (Isaiah 40:22):
It is he who sits above the circle of the earth, and its inhabitants are like grasshoppers; who stretches out the heavens like a curtain, and spreads them like a tent to dwell in
Det er sgu ret tydeligt, at der ikke menes, at jorden er rund. Himlen fungerer derimod som en form for telt, der beskytter den flade jord.

Ovenstående er neop problemet med konspirationsteoretikere. Tingene bliver taget ud af kontekst, så det passer til et bestemt verdensbillede.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5500
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 577 gange
Blevet takket: 566 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Storken skrev:Jeg fandt lige verset fra biblen (Isaiah 40:22):
It is he who sits above the circle of the earth, and its inhabitants are like grasshoppers; who stretches out the heavens like a curtain, and spreads them like a tent to dwell in
Det er sgu ret tydeligt, at der ikke menes, at jorden er rund. Himlen fungerer derimod som en form for telt, der beskytter den flade jord.

Ovenstående er neop problemet med konspirationsteoretikere. Tingene bliver taget ud af kontekst, så det passer til et bestemt verdensbillede.

Jeg tror du misforstår både mig og måske også hvad verset siger...

1) kald mig venligst ikke konspirationsteoretiker. Jeg tillader mig blot at være kritisk overfor den information jeg får fra officielle kilder, især regeringer og mainstream medier.
2) ordet på hebr. betyder netop det som jeg skrev ... en kugleform, som er rund på alle sider.
3) hvad verset betyder er åben for fortolkning, og det vil jeg gerne debattere på pm med dig, hvis du har lyst.
4) som jeg angav i punkt 2 er jordens form beskrevet med et hebraisk ord der betyder rent bogstaveligt kugle eller bold. Det er ikke til diskussion hvad ordet betyder.. det var blot det jeg ville vise med citatet.. Bibelen beskriver jordens form med ordet kugle eller bold.. ikke med et ord der betyder noget fladt.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

SpillerSomMESSI skrev:Jeg tror du misforstår både mig og måske også hvad verset siger...

1) kald mig venligst ikke konspirationsteoretiker. Jeg tillader mig blot at være kritisk overfor den information jeg får fra officielle kilder, især regeringer og mainstream medier.
2) ordet på hebr. betyder netop det som jeg skrev ... en kugleform, som er rund på alle sider.
3) hvad verset betyder er åben for fortolkning, og det vil jeg gerne debattere på pm med dig, hvis du har lyst.
4) som jeg angav i punkt 2 er jordens form beskrevet med et hebraisk ord der betyder rent bogstaveligt kugle eller bold. Det er ikke til diskussion hvad ordet betyder.. det var blot det jeg ville vise med citatet.. Bibelen beskriver jordens form med ordet kugle eller bold.. ikke med et ord der betyder noget fladt.
1)
Men er det ikke nærmest definitionen på en konspirationsteoretiker, det du beskriver dig selv med der?

3)
Gør det da her. Hvis tonen bare er sober, så lad da os andre kunne være med. :)

4)
Men hvordan definerer man så at være "over" sådan en kugle? Hvad er op og ned, hvis Jorden er kugleformet? Og hvordan kan det med "teltet" så lade sig gøre?
qepd

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

SpillerSomMESSI skrev: Jeg tror du misforstår både mig og måske også hvad verset siger...

1) kald mig venligst ikke konspirationsteoretiker. Jeg tillader mig blot at være kritisk overfor den information jeg får fra officielle kilder, især regeringer og mainstream medier.
2) ordet på hebr. betyder netop det som jeg skrev ... en kugleform, som er rund på alle sider.
3) hvad verset betyder er åben for fortolkning, og det vil jeg gerne debattere på pm med dig, hvis du har lyst.
4) som jeg angav i punkt 2 er jordens form beskrevet med et hebraisk ord der betyder rent bogstaveligt kugle eller bold. Det er ikke til diskussion hvad ordet betyder.. det var blot det jeg ville vise med citatet.. Bibelen beskriver jordens form med ordet kugle eller bold.. ikke med et ord der betyder noget fladt.
1) Du gengav lige definitionen på en konspirationsteoretiker :glad:

2 & 4) Der hentydes jo ikke til jordens form. Der hentydes til den kugleform, der omringer jorden. Det oprindelige ord er hûg. Det bruges også i verset Proverbs 8:27, hvor der netop hentydes til himlen:
When he established the heavens, I was there; when he drew a circle on the face of the deep.
3) Det behøves ikke. Jeg kræver et publikum, der kan beundre mine veludførte argumenter ;-)

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

SpillerSomMESSI skrev:
putamadrid skrev:Hmm, tror godt jeg kan gætte hva det er. I så fald lyder spillersomMessi som et fornuftigt og selvtænkende menneske :glad:
Men det gør ikke at jeg har meldt mig ind i en klub af konspirations teoretikere som absolut skal tro på lunatics som fremholder flat earth etc som plausibel...

Jeg vælger blot at forholde mig ret til ikke at tro på ALT som det bliver fremlagt .. men at danne min egen mening udfra hvad der peger i den ene eller den anden retnig af beviser.

F,eks er jeg 55/45 overbevist om at måne landingerne var fake.. men jeg er åben for at blive overbevist om at det virkelig skete.. der er blot for mange anomaliter for mig til at jeg kan blive helt overbevisøt om det..
No offence, men du kan ikke vurdere beviserne, grundet en manglende faglig baggrund. Det er derfor du lader dig overbevise af forkrøblede menneskers Youtube-dokumentationer, der groft simplifierer, eller fordrejer, benægter, eller konkluderer data, de ikke engang selv forstår. Jeg er ked af det SpillersomMessi, men du er ret tæt på at være en konspirationsteoretiker. Måske "kun" sympatisør, men det er sku næsten lige så slemt.

Men kør videre med det. Måske er du et geni, måske er du en idiot. Det må tiden vise.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5500
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 577 gange
Blevet takket: 566 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Ok, jeg er hermed dømt :-)

Jeg er ikke ude på at diskutere om jeg er konspirationsteoretiker.... bare glem den diskussion

Ergo hvis en person udtaler sig en kende tvivlende til de officielle regerings udtalelser om at Lee Harvey Oswald egenhændig slog JFK i hjel er man bare konspirations teoretiker...

Jeg ville mene at man skulle advokere for bestemte teorier for at være konspirations teoretiker

Mht til det Hebraiske ord... det er ikke versets fortolkning jeg taler om, det er selve ordets betydning

Ordets betydning er en kugle formet jord

Om en teltdug kan slås op om en kugle formet jord og symbols beskytte nogen er derimod fortolkning

Hvad du mener med proverbs verset, som viser at ordet ikke menes at skulle opfattes som kuglerund kan jeg ikke lige se

Det er jo også faktuelt forkert at sige at solen står op ikke

Ordet der er brugt om jordens form betyder kreds, kugle, bold - en form der er rund hele vejen rundt

Ordets betydning kan ikke diskuteres, versets betydning kan selvfølgelig
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5500
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 577 gange
Blevet takket: 566 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Men denne tråd er vel om Real Madrid :-)
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

Jeg kan generelt ikke se grunden til, at man skal bruge så meget tid på konspirationsteorier. Hvad får man ud af det? Man bliver i hvert fald ikke mere lykkelig, hvis man er overbevist om, at USA's regering stod bag 9/11. Man bliver kun mere mistroisk og stoler mindre på autoriteter.

Uvidenhed er en dyd. Det er bedre at være naiv end at se på verden som et fucked up sted. Også selvom man skulle have ret.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Bare af interesse: Hvad, mener du, skal man så bruge tid på i stedet?
qepd

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

ELPISTOLEROSUAREZ skrev:Bare af interesse: Hvad, mener du, skal man så bruge tid på i stedet?
Man skal i hvert fald ikke bruge tid på at opsøge sin egen ulykke. Det skal nok komme til én alligevel.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Guys, vi har en mental retardation tråd [emoji28].
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 36 gæster