Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Capmes@

Aguero og Suarez nævner ligefrem hårdheden og måske implicit de knubs man får ved at spille imod ham. Ikke nødvendigvis at de syntes han er den bedste!


De 2 italienere nævner Ramos op til et indbyrdes møde. Det er lidt de her flinke lovprisninger syntes jeg. Bonucci nævner også at Ramos vandt en CL pris, så derfor er han den bedste.....ikke så meget refleksion!


Ift at Ramos har været god i de store kampe, tror jeg det spiller meget ind hvad han har lavet i den anden ende! Scorede han ikke både til 0-1 og 0-2 ude mod Bayern i 14? og udligningen i 90 min i finalen, samt offside scoringen i 16. Han har været fuldstændig vanvittig vigtig for hele denne Real epoke, altså i den "forkerte" ende.
Havde han ikke scoret i 90 min i 14, havde de tabt. I 16 kan man selvfølgelig ikke sige at de havde tabt uden hans mål, men isoleret set var han den eneste der scorede et regulært Real mål i den finale.
Disse 2 første Real CL sejre skabte helt sikkert en enorm indre styrke i Real truppen til at tro på at de faktisk godt kunne vinde disse CL sejre igen og den her følelse af at "vi vinder altid til sidst, hvis bare vi kæmper til det sidste".

I den forstand syntes jeg Ramos er en legende i Real og den absolut vigtigste spiller ifm deres CL kampagner.

Kawhi
Indlæg: 215
Tilmeldt: man aug 14, 2017 8:16 am
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 11 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kawhi »

Enig, for mig er Ramos en af de bedste forsvarsspillere - dog ikke i den forgangne sæson.

Alderen er ved at indhente ham, især i den seneste sæson har han set skidt ud i mange situationer. Det samme kan man dog sige om resten af RMs hold, der spillede voldsomt under evne hele 1. halvdel af sæsonen.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af MessiPogba »

capmes skrev:Det var dog vildt hvor blændet man kan være af sin had. Hvorvidt Ramos er hård eller psykopat, vil der altid være delte holdninger om, så den lader jeg ligge.

Men at man ikke kan indrømme han er verdensklasse forsvarspiller, viser også bare hvor langt had kan bringe en. En 2 min søgning på google leder frem til udtalelser fra spillere som Maldini, Chiellini og Bonucci der kalder Ramos for verdens bedste forsvarsspiler. Men hey du har nok fat i den lange ende, hvad pokker ved de også om fodbold og forsvarsspil.. de har nok bare ikke lige siddet og kigget kun på Ramos og hans bevægelser under Reals/Spaniens kampe, til det har vi eksperter som dig.
Aguero og Suarez der har spillet i PL overfor forsvarsspillere som Terry, Kompany, Vidic og Ferdinand, kalder Ramos for deres sværeste modstander nogensinde.
Det har intet med at had at gøre. Jeg hader Cristiano Ronaldo, men han er en fænomenal fodboldspiller stadigvæk.

Jeg hadede Drogba, men han var en fantastisk angriber. Jeg hadede med alt Pepe, men han var en fuldkommen vanvittig god forsvarsspiller.

Jeg hadede John Terry, men han var en eminent forsvarsspiller. Jeg hader Robben, men han er stadigvæk en fantastisk fodboldspiller.

Jeg hadede Di Maria, men han var fandme også god i Real.

Jeg hadede Steven Gerrard, men han var en vanvittig midtbanemand. Jeg hadede Giggs, men han var også en fantastisk fodboldspiller. Jeg kan blive ved.

Der er mange spiller, jeg har hadet, men det har aldrig skygget for min vurdering af dem.

Det, der trætter mig, at folk bedømmer Ramos mere på hans mål end at hans oprigtige arbejde på en fodboldbane, og det er at forsvare. Han er fin til det, men at man kan kalde ham for verdensklasse er for mig så useriøst, når han koster så mange mål pr. sæson. Han er en fantastisk fodboldspiller. Det har jeg skrevet flere gange. Han er bare ikke en verdensklasse midterforsvarer eller blandt de bedste, fordi han fejler simpelthen for meget i det, han skal, og det er at forsvare.

Ramos er en fremragende atlet, og pga. hans fantastiske atletiske evner er han en rigtig dygtig duelspiller. Han er rigtig god en-mod-en. Det kan jeg ikke afvise. Men at forsvare er ikke kun duelspillet, men også evnen til at placere sig, lukke rum ned, ikke blive overspillet, ikke blive spillet tynd, ikke blive taget på mellemhånd. Alt dette gør Ramos så hyppigt.

Det er bl.a. derfor, jeg stadigvæk mener, at Ramos som back ville være fantastiske, for der han kan drage nytte af sine fremragende fodboldevner, men hans manglende koncentration og mangel på at placere sig ikke vil blive ligeså udstillet, som han gør som midterforsvar.

Sammenlign lige Ramos med Nesta. To meget ens typer. Fremragende atleter, fremragende boldspillere, fremragende teknik, fysiske stærke, hurtige. Se på hvordan Nesta forsvarede sit mål sammenlignet med Ramos. Nesta var pure fucking world class.

Standarden for mig er spillere som Puyol, Maldini, Ferdinand, Terry, Carvalho, Baresi, Cannavaro, Nesta, Vidic, Stam. De her drenge kunne fandme forsvare. Så er der Godin, som er noget af det samme. Han kan fandme også forsvare. Det er en ægte forsvarsspiller for mig. Ikke en, der så ofte bliver taget på mellemhånd som Ramos. Ramos er en langt bedre fodboldspiller end Godin nogensinde bliver, men det er ikke det, der bør opveje en forsvarsspillers funktion på banen. Han er der for at forhindre modstanderne at score mål.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

MessiPogba skrev: Jeg hadede Giggs, .....


Billede
#jesuisSheep

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af MessiPogba »

zqa skrev:
MessiPogba skrev: Jeg hadede Giggs, .....


Billede
Jeg elskede ham før, men da det der med hans bror kom ud, så var det simpelthen for meget. Det er fandme et ækelt menneske, der knalder sin brors kone bag hans ryg i 8 år. Det er så usselt.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

capmes
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør aug 26, 2017 7:30 pm
Blevet takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af capmes »

Igen, jeg siger på ingen måde Ramos skulle være den bedste. Jeg synes selv Godin er bedre og mere stabil eksempelvis. Men om du vil det eller ej, så er disse atletiske egenskaber netop en del af ham som forsvarsspiller. At han har en fordel pga. dette, er netop med til at definere ham som forsvarsspiller. Det samme kan man sige om hans kunnen med bolden. Man bliver nødt til at se på tingene samlet set, og dertil er han altså en verdensklasse spiller, en af de bedste som få andre i hans tid. En som de nok ikke vil bytte med nogen andre pt.
For dig vejer disse ting måske mindre, men i den forstand var Samuel også den perfekte forsvarsspiller. Men det gik ham jo ikke særlig godt i Real.

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af LeoMessi »

Lopetegui inden ansættelsen i Real Madrid;
''Messi is the best in the history, I agree.''
Lopetegui efter ansættelsen i Real Madrid;
"Cristiano Ronaldo is the player I want by my side always. Obviously, the best in the world is at Real Madrid.”
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Goaaal
Indlæg: 1364
Tilmeldt: søn okt 04, 2015 12:37 pm
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 147 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Goaaal »

LeoMessi skrev:Lopetegui inden ansættelsen i Real Madrid;
''Messi is the best in the history, I agree.''
Lopetegui efter ansættelsen i Real Madrid;
"Cristiano Ronaldo is the player I want by my side always. Obviously, the best in the world is at Real Madrid.”

"Alt" omkring professionel fodbold er blevet kvalmende. Fodboldverdenen er ligegyldig hvis den insisterer på at være så overfladisk og uærlig.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

https://gianlucadimarzio.com/en/roma-de ... the-latest

Det bliver altså mindst 70-80 millioner for Alisson, hvis der findes en aftale mellem klubberne. Det er hvad, 120-140 der er blevet brugt på henholdsvis Alisson og Rodrygo denne sommer?

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Syntes alt er lidt skørt i disse år, så vil ikke undre mig om de kunne hente Neymar alligevel! Jeg tror dog på at han nok hentes i 19.

Men jeg forstår samtidig ikke helt bevæggrunden bag Real storkøb af unge "mulige" neymars, hvis de samtidig køber den rigtige?? Men måske det er planen at have 3 brassere deroppe foran? Men ok, de er også ret unge, så det er selvfølgelig nok ikke ikke de første 2-3 år at de er tiltænkt en rolle?

Tror jeg har mistet tråden lidt her. Petez ønsker nok bare at have alt!

Er der egentlig nogen derved hvad de gør med Bale? Han ryger vel definitivt?

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Rb88 »

Folk der skriver real henter neymar senest sommeren 19.

Jeg forstår det simpelthen ikke. Det ville stikke fuldstændig imod den plan PSG har og den status de er ved at etablere og ser sig selv som.

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af MessiPogba »

Rb88 skrev:Folk der skriver real henter neymar senest sommeren 19.

Jeg forstår det simpelthen ikke. Det ville stikke fuldstændig imod den plan PSG har og den status de er ved at etablere og ser sig selv som.

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Hvad skal PSG gøre, hvis spilleren vil væk? Lade deres 222 mio. euro investering gå i stykker, eller i det mindste forsøge at score penge på ham?

Vi lever i en fodboldtid, hvor spilleren har magten. Især når det vedrører et verdensnavn og en af de allerbedste spillere i verden i Neymar. Han kan gøre lige, hvad der passer ham. Det er den sørgelige tendens, men hvis Neymar vil væk, så skal hans bagland nok sørge for, at han kommer væk.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Rb88 »

MessiPogba skrev:
Rb88 skrev:Folk der skriver real henter neymar senest sommeren 19.

Jeg forstår det simpelthen ikke. Det ville stikke fuldstændig imod den plan PSG har og den status de er ved at etablere og ser sig selv som.

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk
Hvad skal PSG gøre, hvis spilleren vil væk? Lade deres 222 mio. euro investering gå i stykker, eller i det mindste forsøge at score penge på ham?

Vi lever i en fodboldtid, hvor spilleren har magten. Især når det vedrører et verdensnavn og en af de allerbedste spillere i verden i Neymar. Han kan gøre lige, hvad der passer ham. Det er den sørgelige tendens, men hvis Neymar vil væk, så skal hans bagland nok sørge for, at han kommer væk.
Fuldstændig uenig.
Hvis de bare lader sig hundse med af real og neymar underminerer de den status de er ved at opbygge og ser sig selv som.
I så fald tror jeg hellere de laver en disciplinærsag ud af det og sender neymar på bænken for efter 5 kampe der vil han alligevel nok indse det er sjovere at spille fodbold.

Men lade sig skræmme af neymar og real nægter jeg at se ske.
Se bare vores forsøg med marquinhos og verratti. 2 store fede nej tak'er.
Og real får det samme af vide. Hvis vi fik det med Verratti så overvej hvilket svar der kommer når det angår deres altoverskyggende stjerne

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Rb88@

Lad os lade den ligge til næste sommer;)

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af MessiPogba »



Når andre hold møder real Madrid i CL.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster