Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Velkommen til Droemmefodbold, et fint indlaeg til at starte med. Lad os haabe det ikke bliver dit sidste :)..

Jeg er som saadan enig i, hvad du skriver omkring deres traener, jeg tror faktisk de fleste nogenlunde neutrale fans har ogsaa efterhaanden mistet taalmodighed med ham.

Hvad angaar Real, det er helt aerligt den samme historie, naermest hver saeson. De starter altid godt, vi goer ikke, og det faar straks deres traener, spillere, praesident, fans, eksperter til at doemme dem som mestre og alt vindende!. Denne kedelig tendens til at give mesterskabet og C.L til Real, forplanter sig paa maerkvaerdigvis, hos nogle Barca fans ogsaa, isaer her paa siden har man en tendens til det. Utroligt at man ikke har mere tiltro til sit eget holdet, sine spillere, og sin genial traener!.

El Clasico naermer sig saa, og igen doemmer man Barca ude ( man skulle da tro, at holdet der har vundet saa meget, havde trods alt lidt mere kredit hos de diverse folk), Real spillere snakker meget selvsikkert og naermest arrogant, om hvor bedre de nu er end Barca og det er i aar, at de kommer til at slaa dem, og tage det hele. Barca spillere og traener derimod, siger det samme og samme igen, vi moedes paa banen, og saa vil vi se hvad der sker. Barca vinder, kommer foran i tabellen, og saa er alt godt, lige indtil Barca igen faar nogle resultater, som ikke er lige efter bogen. Hele det her med at give mesterskabet til Real, starter igen, man mener de hat nemmere program, de er i bedre form, de er staerkere, har bredere trup og jeg skal komme efter dig. Men det er maerkeligt, at vi stadig vinder mesterskabet. Saadan har det vaeret de sidste 3 saesoner.

Det jeg vil frem til er, at Real selvfoelgelig ikke vinder alle deres resterende kampe mod de oevrige modstandere, de har allerede tabt til Levante og spillet uafgjort mod Racing, har man glemt det?. Lige nu er de 3 point foran, men saesonen er lang. Af det jeg har set fra Barca, ogsaa i super cuppen, saa har jeg stadig STOR tiltro til holdet. Real har helt sikkert flyttet sig, men det mener jeg ogsaa vi har, med tilgang af folk som Cesc, Alexis, Thiago ( som har faaet endnu stoerre rolle) og nu ogsaa Cuenca. Laeg dertil, at Masch er blevet et monster i det centrale forsvar. Jeg mener helt oprigtigt, at vi har et bedre hold, baade spillere for spillere, men saa sandelig ogsaa som en enhed, plus hvad angaar taktik, spillestil og rutine. Husk paa at de kun har slaaet os en enkelt gang de sidste 3 saesoner, og der skulle de briúge 120 minutter paa det.

Det er fuldstaendig vanvittigt, at man allerede paa nuvaerende tidspunkt snakker om, at Real har endelig overgaaet os. Jeg kan godt forstaa diverse eksperter og fans af andre hold, samt Real fans, goere det. Det har ikke saa meget med fodboldviden at goere, det er bare et haab de har, et haab om, at det endelig skal vaere i aar, at man faar ram paa Barca. Man har jo gjort alt, og jeg mener virkelig ALT, for at faa ram paa dem, og det er lykkedes i meget faa tilfaelde. Sidste saeson var jo naermest skraemmende fra Barca side, og det haaber man bare bliver brudt.

Det jeg tilgengaeld ikke forstaar er, naar egne fans begynder at doemme Barca ude. Hav nu lidt tiltro til holdet, helt aerligt, det fortjener de efterhaanden. Jeg tror fuldt og fast paa vores hold, og naar El Clasico naermer sig, saa vil vores hold ramme topform. Den 10. december moedes vi paa banen, og saa maa vi se, hvad der sker.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

teemuss

Re: Real Madrid

Indlæg af teemuss »

dit indlæg er godt skrevet af et ærligt hjerte uden tvivl.efter 12 kampe har vi spillet 4 uafgjorte det er ca hvad vi havde efter 25 kampe sidste år,det synes jeg er bekymrende,
sidste år var vi total stærke ude i år har det knebet noget mere.I går så jeg en bunke fejlafleveringer noget som jeg ikke synes vi så så meget sidste år.
nuvel sæsonen er stadig lang og selvfølgelig kommer barca i omdrejninger,det er jeg ikke i tvivl om.med hensyn til kampen den 10 dec ja så tror jeg fakstisk vi vinder den,ganske simelt fordi barca har messi ja jeg sagde messi,real vil inden kamp tænke haha vi slår nemt barca denne gang for vi er meget bedre og det kommer til at give bagslag.
når alt det så er sagt må vi jo osse sige at vi kan jo heller ikke vinde det hele hvert år i al evighed på et eller andet tidspunkt er der nogen der vinder mesterskabet over os.Vi har dog lov at håbe det ikke blir i år,motivationen må være at vi ikke gider se psykoen morinho stå og hovere lad os klippe ham midt over. :smile:

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blach »

Jeg tror du har ret i at vi ikke er ligeså stærke som sidste år Teemuss, og jeg håber det faktisk også. Jeg synes det er lidt kedeligt at vi vinder med 99 point mod Reals 98, da alle de andre hold så bare kan være ligeglade i modsætning til hvis der kun er 1-10 point i forskel på Barca og Real og så resten af ligaen.

Du har ret i at der nok kommer til at blive et hold der slår os i mesterskabskampen, jeg vil også synes det er fair nok så længe det ikke bliver Mourinho, og hvis Ronaldo heller ikke er med på det hold der skal slå os vil jeg være ganske glad! Jeg tror dog ikke vi skal regne med at blive slået særlig tit efter det kommende generationsskifte af Puyol, Xavi, Abidal,(Alves,) Keita og Villa.
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

teemuss

Re: Real Madrid

Indlæg af teemuss »

BLACH på papiret er vi stærkere meget endda alexis og fabregas målt op mod bojan og jeffren tja gæt selv resten.
det der lige nu bekymre mig at at spillet ikke flyder så godt som sidste år mens madrid bare ser ud at køre alt og alle over,når det så er sagt kommer det forhåbentlig ikke ved med at være sådan.
jeg tror det blir MEGET tæt i år og at kampen mod RM i april meget vel kan afgøre mesterskabet.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5519
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

teemuss skrev:...det der lige nu bekymre mig at at spillet ikke flyder så godt som sidste år mens madrid bare ser ud at køre alt og alle over...
Jeg synes bestemt ikke at RMD kører alt og alle over. Mod Valencia var Valencia MINDST ligeså godt som Real, hvis ikke bedre. Val havde flere afslutninger indenfor rammen og mere boldbesiddelse end RMD, og spillet flød overhovedet ikke for RMD. Val havde ikke samme gå-på-mod som mod os, og alligevel spiller de lige op med dem rent spillemæssigt. RMD vinder kampen men men men havde dommeren dømt korrekt straffe tilsidst så var det en 3-3 kamp. RMD havde ikke fortjent sejren pga. spillet. Men sådan er det nu engang.
RMD har ihvertfald ikke *spillemæssigt* kørt alle over, men de har derimod været uhyggelig effektive.

Spiller for spiller er de bedre end resten af La Liga, undtaget Barca.

Jeg synes at vi har spillet godt selv i de kampe vi har spillet uafgjort (bortset fra Copa del Rey) - Mod Valencia FORTJENTE vi at vinde... Val have 4 afslutninger mod vores 14 i den kamp og ve endte efter en dårlig 30 minutters start med at have 65% boldbesiddelse og var meget tæt på at få sejren tilsidst. Val var udspillet i 2. halvleg rent spillemæssigt af os, de var de aldrig mod RMD.
Mod Bilbao var vi også spillemæssig overlegne men savnede effektivitet i afslutningerne... samme historie mod Sevilla, som jo var et mirakel (som Morten Bruun sagde) at vi ikke vandt med et så stort overtag i spil og chancer, men milimeterne var ikke med os.

Spille mæssigt er RMD på niveau med sidste sæson så de kører bestemt ikke alt og alle over. Sidste sæson scorede RMD også et hav af mål og sidste sæson igen lavede de point rekord og scorede et hav af mål. SPILLEMÆSSIGT er det status quo for dem, og helt ærligt... hvordan skulle det ændre sig når de ikke har købt kreative spillere i denne sæson (bortset fra Sahin), og de spiller samme system og med samme negative spillesystem træner som sidste sæson.

ALT er som det plejer, og tro mig RMD vil også tabe og spille uafgjort i flere kampe i denne sæson, både mod store og små hold, og det samme vil vi.. sådan vil det altid være. SPILLEMÆSSIGT er vi bare meget langt fra dem, og alle andre pt.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

teemuss

Re: Real Madrid

Indlæg af teemuss »

jeg er så ikke enig med dig i at RM spillemæssigt er som sidste år,jeg synes de begynder langt mere at spille som et hold desværre,deres angribere score på samlebånd 2 spillere i top 5 på mållisten,for mig at se virker de langt farligere end sidste år.
valencia spillede a h........ til i 75 min i går og havde vel samlet 15 gode min,RM var klart bedst i 75 min.
havde valencia spillet mod os som de spillede i går havde vi slået dem,,mod os var vi rent ud sagt på skideren mod dem og ret beset var vi heldige at slippe med 2-2
mine bekynringer skal IKKE forståes som om jeg pludselig ikke længere holder med bara og er blvet madrid fan,intet ligger mig så langt fra.
mine bekymringer for barca skyldes at jeg elsker den klub overalt på jorden og hader madrid men siutationen tvinger mig til at være realist.
jeg ønsker bare så hammer meget som i andre at barca osse i år vinder alt.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Spillersommessi har skrevet et godt indlaeg, jeg behoever ikke at skrive de samme ting igen.

Jeg forstaar dog ikke, denne tendens med, at saa snart Real ligger foran os, saa skal man lige pludselig goere dem saa meget bedre. Real har langtfra koert alle og enhver over i denne saeson, det er en overdrivelse. At Paasta, Valencia kun havde 15 gode minutter, er simpelthen ikke korrekt. De spillede mindst ligesaa godt som Real, hvis ikke bedre.
Real havde styr paa Lyon, og det mener jeg, folk laegger alt for meget i. Lyon er ikke, hvad de har vaeret, deres spil er ikke af samme hoej kvalitet, og holdet er svaekket. Tag et kig paa tabellen i Frankrig, den lyver ikke. Hver gang Real har faaet lidt modstand, har de vaeret i problemer, at paasta de koerer alt og alle over, er overdrevet.

De har aerlig talt ikke vist noget, som faar mig til ligge soevnloes om natten. De har samme koncept, mere eller mindre, og selvom de har flere folk som kan score, saa er deres hold til at tale med, ogsaa paa deres gode dage, det mener jeg ikke, vores er. Michael Laudrup sagde det meget godt, i en optakt til en La Liga kamp paa Sky. Han sagde, at man som modstanderens traener, har en fornemmelse af, at man godt kan pille ved Real, man kan godt faa noget ud af det med dem, naar man moeder Barca saa har man ikke samme fornemmelse. Det er lige netop det, som er forskel mellem Real og os, og saadan har det vaeret i flere saesoner nu.

Ja ja, der skal aabenbart ikke mere end 3-4 Real sejre paa stribe til, at man lige pludselig udraaber dem som favoritter. Vores spil har for det meste vaeret godt, at vi har braendt for mange chancer og har dummet os i nogle kampe, det er saa hvad det er. Vi har vaeret uheldige med skader, men nu er vi taet paa at have alle mand til raadighed. Der er ingen tvivl hos mig om, at er et bedre hold end Real. Jeg er heller ikke et sekund i tvivl om, at Real vil miste point, til andre end Barca, i denne saeson. Hvis Levante kan slaa dem, Racing faar point mod dem, saa kan andre hold ogsaa goere det samme.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5519
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

teemuss skrev:mod os var vi rent ud sagt på skideren mod dem og ret beset var vi heldige at slippe med 2-2
Nej nu holder du altså... De første 30 minutter var Val farligere end os.. men prøv lige at se objektivt på det:

1) Det ene af Val's mål var selvmål af Abidal!
2) Ellers havde de kun EET skud på mål HELE kampen
3) På udebane hvor vi havde ca. 50% boldbesiddelse i 1. halvleg åd vi os op på hele 62% overall.. hvilket betyder at vi lagde på ca. 75% i 2. halvleg som vi dominerede totalt!
4) Gense højdepunkter herunder og sammenlign med RMD's kamp
5) Vi havde 7 skud indenfor rammen mod RMD’s 4, vi havde 62% boldbesiddelse mod RMD 45%, Valdes tog 0 redninger fordi det eneste skud på mål gik ind, det andet var jo Abidal’s selvmål.



Match Stats
Valencia Barcelona
9(1) Shots (on Goal)10(7)
14 Fouls 5
4 Corner Kicks 3
2 Offsides 12
38% Time of Possession 62%
4 Yellow Cards 1
1 Red Cards 0
5 Saves 0

[youtube]_949NHy6OUU[/youtube]
EDIT: af en eller anden grund kan jeg bare ikke få linket til Val-RMD video til at være embedded?!?


GAME STATS
Valencia RMD
9 Shots 9
5 Shots On Target 4
1 Saves 4
5 Corners 2
3 Offsides 4
7 Goalkicks 13
20 Fouls (Committed) 18
31 Throws 24
55 Ball Possession 45
[youtube]-JvViCBEu4w&feature=watch_response[/youtube]

1. mål af RMD: Et frispark
2. mål af RMD Et hjørnespark
3. mål af RMD en kontra hvor Diego Alves leger markspiller!

I highlighten er der ikke medtaget Soldado’s 3. mål der blev annulleret for offside og skuddet på overliggeren til sidst + situationen med Higuain der bruger armen til at skubbe bolden væk på målstregen..

Nej, RMD savede bestemt ikke Valencia over og spillemæssigt var vi langt bedre end RMD i går da vi spillede mod Valencia!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

teemuss skrev:efter 12 kampe har vi spillet 4 uafgjorte det er ca hvad vi havde efter 25 kampe sidste år,det synes jeg er bekymrende,
De to sidste sæsoner har også været exceptionelle. Kun at tabe 1 eller 2 kampe i løbet af en sæson er vanvittigt. At vinde 31 ud af 38 mulige er vanvittigt. Det er ikke nødvendigvis hvad der kræves for at blive mestre i år. Som Visca påpeger skal Madrid nok snuble før eller siden. Bare kampen i går viste jo at deres defensiv er til at snakke med. De kan let lulle sig selv i søvn. Marcelo demonstrerede det rigtig fint ved Soldado's anden scoring, hvor Marcelo tydeligvis ikke mener at bolden er værd at følge efter, da den alligevel sikkert bare går udover baglinjen. Det er lige netop når de når det her stadie, det stadie hvor de føler at de er overlegne og helt sikre på at vinde, at det begynder at gå skidt for dem. De kan meget vel være i gang med at grave deres egen grav, med den konstante snakken om hvor meget bedre de er blevet, i forhold til sidste år. Det kan ende med at give dem en overdreven tro på egne evner, og før de ved af det, står de og piller næse, i stedet for at spille fodbold - fordi de tror sejren er hjemme!

Historisk set, siden 1997 hvor det nuværende format med 38 hold blev indført, har det i gennemsnit krævet 81 point at blive mestre. Årene lige efter årtusindeskiftet er måske ikke relevante at tælle med, da både vi og Madrid var langt fra at leve op til det egentlig niveau, men min pointe er bare at det ikke nødvendigvis skal gå ligeså godt som sidste og forrige sæson, for at vi bliver mestre. Ja, vi har spillet 4 uafgjort, men vi har ikke tabt endnu. I den legendariske Triplete-sæson, tabte vi altså 5 kampe i ligaen og spillede 6 uafgjort. Løbet er slet ikke kørt - og det er det heller ikke nødvendigvis i april, når den anden El Clásico er overstået. Der spilles til sidste fløjt i sidste runde (selvfølgelig medmindre mesterskabet forinden er afgjort på matematisk vis). Måske glemmer Madrid det? Måske glemmer de at fortsætte til det virkelig er ovre. Måske ender de med at gøre som Marcelo gjorde i det 83. minut i går - med at stå og vente på at bolden ryger ud, for så at se en lynhurtig og dygtig spiller, nå den, smide den ind over, og straffe Real Madrid. Det er jo en perfekt metafor for hvordan den her selvsikkerhed kan blive Real Madrid's egen død.

teemuss

Re: Real Madrid

Indlæg af teemuss »

Visca El Barca jeg skal gøre det kort.
jeg siger ikke at real er et bedre hold end barca hvis vi sætter vores stærkeste 11 op mod deres mener jeg barca er bedre.De er bedre kørende i øjeblikket føler jeg,selvfølgelig får alle hold op og nedture,sådan er fodbold jo.
Blaugrana92 skrev meget rigtigt vi har dummet os i et par kampe og haft mange skader,lad os håbe det uheld er sluppet op.
vi får se hvad der sker den 10/12 en kamp som jeg dog har en fornemelse af at barca vinder.
tro mig der er ikke noget jeg ønsker mere end endnu et mesterskab og en CL tittel mere. :smile:

Brugeravatar
abx
Indlæg: 4516
Tilmeldt: ons sep 06, 2006 10:24 pm
Geografisk sted: Fezbjerg
Har takket: 2265 gange
Blevet takket: 656 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af abx »

Så kom EYE MOU app :)

Próxima Estación.... Parallel!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20884
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jeg ærgrer mig over at jeg ikke har nogen iPhone..

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Ha ha ha! Nu overgår Madridista.dk sig selv i totalt snæversyn og idioti, hvor man ikke troede det var muligt.

Om Vilanova skriver de;
"Vilanova er bedst kendt for sin bevidste provokation af José Mourinho under sommerens Super Cup-kampe, som førte til det famøse øjeprik"

Øh, nej! Han er en hel del mere kendt for at være assistent-træner på et hold, der har hentet, er det 12 (?) af de helt store titler over de seneste år. Assistent-træner for et hold, som har ydmyget Real igen og igen. Der for uden har han også haft en, om end relativt marginal, professionel karriere som spiller i La Liga. Og så var det ham, der blev udsat for Mourinhos vanvid, der fandt konkret form i et øjeprik. At opstille adækvans mellem Tito, hans opførsel, og Mourinhos øjeprik er så stupidt at jeg græmmes. Det må være pinligt at være dansk Real tilhænger, men den stil deres hjemmeside lægger for dagen. Tito er mere kendt for en hel del mere, end at blive prikket i øjet af et fjols - men visse skribenter hos Madridista.dk er åbenbart imbecile.

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Haha... jeg seriøst loller. De er på nippet til at overgå sickipedia.org , men sker selvf. ikke, mest awesome side.
Allez...

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Den kender jeg ikke Emo. Men seriøst - man mangler jo ord for hvor tåbeligt det er.... ved sgu slet ikke hvad jeg skal skrive om det.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster