Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10100
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Sådan forstod jeg det også Daluigi, så det er vist en ommer. Var i øvrigt ved at poste det samme, men du kom mig i forkøbet.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

Er jeg den eneste, der finder det en anelse mærkværdigt, at Real er SÅ elendige til dødbolde? Jeg synes, Casillas er verdens bedste målmand, men at hævde luftspilet er hans force er en lodret løgn med hans 182 centimeter. Han stinker i luftspillet, men det er omvendt sindsygt, at de lukker så mange mål ind, når de har så fantastiske hovedstødsspillere som Ronaldo og Ramos, hvor især sidstnævnte er vanvittig i luftspillet. Pepe er også en dygtig header, så det er mig ubegribeligt, at de lukker så mange mål ind på denne måde.

Selv Barca med alle deres dværge lukker færre mål end dem, og de har kun Pique og Puyol, som kan heade.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Haha det var bare for at drille lidt så ingen grund til at gøre storebror/lillebror bemærkningen til mere end den var... Det var mere ment som at real til tider har virket som den jaloux lillebror som hele tiden kommer med dumme bemærkninger og vil prøve at fremhæve sig selv men kan godt se hvad i mener med at der ellers ikke er noget mellem de 2 klubber.

I mine øjne er masche en bedre def midt/boldvindende midt end khedira og vil alle dage være det... Cesc er også en bedre off midt en både ozil og modric så kan ikke se hvorfor de ikke skulle spille! Og kan desuden ikke se hvorfor di maria skulle være bedre end alexis!

Og det jeg sagde var at jeg ville være træt af hvis træneren fra den klub jeg holdte af blev ved med at konstatere sin kærlighed til en anden klub... Så kan ikke se hvad pep har med noget at gøre idet han ikke er manager i barca mere. Hvis tito derimod erklærede sin kærlighed til en anden klub ville dette irritere mig!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Til Daluigi

Nej du havde ikke nævnt nogen...

Til Piquenbauer

Jeg tror ikke, at det er unormalt, at hvis en træner har haft en god tid i en klub, så har han også følelser for den klub, selv efter han er stoppet. Det virker faktisk meget naturligt og menneskeligt. At Mou så giver udtryk for det mere åbenlyst end de fleste andre, det er så hvad det er. Jeg tror ikke, at der er nogen i Madrid lejren, der ville være nervøs for, hvor Mou's sympati lå, hvis Real Madrid skulle møde Chelsea, så jeg ser ikke det store problem i det. For min skyld kan han være kæmpe fan af Blokhus FC, hvis bare ikke det smitter af på hans arbejde i Madrid. Dog har du ret i, at hvis han offenligt gik ud og udtalte sympati eller kærlighed for Barcelona, ville jeg også blive ret irriteret...foruden dybt forundret...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Daluigi skrev:Ja det er jeg da udmærket godt klar over at det var? Har jeg nævnt dig?

Når man nævner storebror/lillebror i fodboldregi, så har det noget at gøre med klubbernes tilhørsforhold. Eksempelvis Barca-Espanyol, Real-ATM osv.
Netop.

@Myx, det er godt nok absurd at man som RM-fan betragter Barca som lillebror eller bare lille. Du mener det vel ikke eller så har jeg forhåbenligt misforstået dig, eller? Hvis du mener det, kender du ikke jeres historie godt nok ej heller rivalens.

Sjove fact jeg lige hurtigt har snuset op (sig endelig til hvis jeg tager fejl):
- Barca havde en indtjening som var ca dobbelt så stor som RMs for sæsonen 2011/12
- Barcas samlet omsætning ville have været markant højere end RMs hvis bare deres sæsonkortpriser blev sat op til 80-90% af RM.
-
- RM er lidt mere forgældede endda
- Barca har endnu ikke solgt deres træningsanlæg, minestadie og diverse bygninger fra som RM gjorde det for en stor del af deres assets ved årtusindeskiftet.
- Barca har europas største stadion, som godt nok skal fornys
- Barca har flere medlemmer end RM
- Begge holds fanbase er omtrent lige store, Barcas er størst i Europa
- Omtrent samme antal tilskuere besøger begge stadions, med et lille plus til Barca

Hvor meget mere attraktiv er La Masia mon ifht RMs cantera?

Jeg forstår det ikke, på hvilket punkt eller hvad får dig til at sige at Barca er "den lille" ifht RM?? Jeg ser dem absolut som ligeværdige, når man ser på klubbernes betydning, størrelse og historie. Det er ren uvidenhed at kalde Barca for små. Mikaelk94 havde vist også en opfattelse af at RM var en langt rigere klub (i kamptråden), baseret på hvad? (vil gerne blive klogere på det her punkt, i lyder til at have styr på RMs mægtighed)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Altså for det første så var det som sagt ikke mig, der først nævnte storebror/lillebror. Næh jeg ser dem ikke som lillebror men som en rival. Det eneste jeg sagde var bare at hvis (HVIS) man skulle snakke den slags, så ville det ikke være Barcelona, der var storebror.

Angående dine facts, så er det ikke alle sammen jeg lige kan sige om passer eller ej. Men hvis du har "snuset dem op" jamen så går jeg da ud fra at de passer. Dog er der nogen af dem, som undrer mig. Den med den dobbelt så store indtjening kommer som en overraskelse i hvert fald. Det er ikke det samme som at jeg siger, at jeg ikke tror på det, men jeg synes ikke, at det harmonerer med det man ellers hører om de to klubbers økonomi. Det med gælden ej heller.

Det med fanskaren er rigtigt nok. Men den kan man jo også vende om og sige, at Barcelona har sin nok mest succesrige periode nogen sinde, og alligevel er de to klubbers fanskare nogenlunde lige store. Det er da lidt tankevækkende, er det ikke?

Det med at være en rigere klub, er jo et relativt begreb. Gælder det købekraft eller aktiver contra passiver eller bankgaranti eller hvad? Man hører meget om Barcelonas svækkede økonomi (selvom den vist er på vej til at blive bedre) og man hører også meget om Real Madrids forskellige projekter og store indtjeninger. Jeg orker ikke at lave research på det nu her klokken mange om natten. Det må blive en anden dag at jeg kommer med noget mere konkret end ovenstående.

Jeg betragter på ingen måde Barcelona som lille. Det ville da også være helt absurd, da det er een af verdens største klubber. Dog vil jeg stadig stå fast ved, at 3-4 års dominans ikke rører ved størelsesforholdet mellem de to klubber. Det stikker meget dybere end det. Det handler for eksempel om mentaliteten og hvordan man ser den anden klub. Både internt i de to klubber men også lige så meget hos de to klubbers fanskarer.

Som et sjovt eksempel kan jeg fortæelle dig, at jeg så en statistik for nogle år siden. 7-8 år siden måske. Her viste det sig at for 47% af de adspurgte Barcelonafans var det vigtigere for dem, at Real Madrid havde tabt, end det var at Barcelona havde vundet. Det er alligevel lidt vildt. Der var så ikke nogen statistik på hvordan Real Madrid fans havde det, men jeg tør næsten lægge hovedet på bloggen på, at der vil være tæt på 0% der vil sige, at det var vigtigst at Barcelona tabte.

Og hvorfor? Fordi hadet til Real Madrid er langt langt større hos Barcelona fans end det omvendte er tilfældet. Det er også ret tydeligt på indeværende forum, hvor det opfattes som helt naturligt at hade Real Madrid. Det ville faktisk være unaturligt andet. Naturligvis er der også masser af Real Madrid fans der hader Barcelona, men der er også masser, der er sårn lidt ligeglade med Barcelona. Det kan man måske kalde arrogance og nok-i-sig-selv attutude, som Madridismoen jo også er.

Det er efter min mening den slags mindset og kultur, der gør at den ene klub er større end den anden og formodentligt altid vil være det. Ikke så meget et par års dominans og ej heller noget statistik der viser lidt om indtægter og udgifter og fanbase.

Du er sikkert uenig og det er de fleste andre herinde sikkert også, og det er da også fint nok. Barcelona er en stor klub og hvis det er den, man holder med så må man da også gerne synes, at den er verdens største. Derfor behøver det jo bare ikke at være den endegyldige sandhed...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Myx,

Mange er uenige, ikke bare rumme. Du snakker om mentalitet, og skriver at det er naturligt at hade Barca herinde, hvad med madridista.dk? Eller tag bare et kig på FB, læs nogle indlæg, se hvor ekstremt hadet til Barca er i disse år. Det er ret "lillebror" mentalitet, hvis man overhovedet skal snakke om det.

De der undersøgelser hvor man spørger fans om, hvad der er vigtigste, er virkelig intetsigende. Det handler om, hvornår de bliver lavet, tidspunktet er vigtigt. For eksempel, hvis Barca genemgår en dårlig periode, og man kan se, at det udover håbet er urealistisk at vinde noget som helst (sådan lidt Liverpool situation), mens rivlaen vinder og vinder, så tror jeg nok at de fleste vil svare, at det måske er vigtigere for dem at rivalen ikke vinder nogle trofæer, end at ens eget hold slutter nummer 7 istedet for nummer 5 eller 6. At det for 47% Barca vedkommende skulle være vigtigere at Real tabte end Barca vandt, lyder hult, især med tanke på mentalitet, hvor krævende Barca fans er. Det er spillet og eget hold der er vigtigst, alt det andet kommer i anden række, deriblandt Real Madrid.

Som Daluigi skrev, det virker lidt absurd at snakke lillebror/storebror, når det handler om Barca og Real. Jeg kan også huske for nogle år siden (hvor Real fik store klø af Barca) at det var vigtigst for Real fans at Barca tabte end man selv vandt, hvad kan man bruge det til? Ingenting.

Barca har været mere succesrig de sidste 20 år faktisk, i alt har Barca vundet flere titler end Real, sådan er der så meget. Mentaliteten er ikke noget i vejen med. Hvis man endelig skal snakke om lillebror eller lilleklubs mentalitet, så skal du da bare tænke tilbage på, hvordan Real folk har opført sig de sidste 4-5 år. Det er altså ikke Barca folk der er kommet med sådan lilleklubs mentalitet agtigt udtalelser som "uefalona" beskyldninger om dommertække, korruption, angreb på UNICEF, doping, anklager om UEFA favoriserer Barca osv. Altså du ved, de der Por Que udtalelser. Lidt at tænke over det ;-) .

Men ellers er jeg ret sikker på, at det for folk herinde er vigtigst at Barca vinder end at Real taber, det er naturligt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Sjovt at den storebror/lillebror bemærkning har fået så stor betydning... Det var som sagt bare for at drille lidt og som visca skriver fordi Real i de sidste år lidt har opført som den jaloux "lillebror" som var mere end sur over "storebrors" succes! Dette skriver jeg, som visca også siger, pga deres udtalelser om Uefa, dommere, at vinde et "rent" cl osv...

Real og Barca er 2 lige store klubber set historisk! Mere er der ikke at sige... At Real så pt ikke kan finde ud af at opføre sig som en storklub er noget andet. Men sådan går det når man smider alt ind på at hente rivalerne og hyrer mou! Mou er vel alle klubbers pr afdelings væreste mareridt!

Men derimod mener jeg stadig ikke at der er kommet et kongeskifte i spansk fodbold. Man skal som jeg skrev tildligere kunne forsvare et mesterskab da det er det der er det sværeste idet at de andre klubber ser mere prestige i at vinde over mesterholdet! Og så skal man vinde cl! Utroligt at et hold der ikke har vundet cl i 11 år går med til at blive kaldt for verdens bedste hold. 11 år! Nej i min bog kan Real først virkelig kalde sig for kongerne af Spanien og verden når de forsvarer et mesterskab og vinder cl. Indtil det sker så er Barca stadig de største!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Ok Piquenbauer, det var dig som startede en monsterlavine der ;-) Der var åbenbart brug for at redegøre for lille/stor opfattelsen fra begge sider, nu havde mikaelk94 i kamptråden også hævdet sig lidt for hurtigt uden at tjekke facts omkring nogle Madrid-er-mægtiger-end-Barca udtalelser...
Myxomatotis skrev: Jeg betragter på ingen måde Barcelona som lille. Det ville da også være helt absurd, da det er een af verdens største klubber. Dog vil jeg stadig stå fast ved, at 3-4 års dominans ikke rører ved størelsesforholdet mellem de to klubber. Det stikker meget dybere end det. Det handler for eksempel om mentaliteten og hvordan man ser den anden klub. Både internt i de to klubber men også lige så meget hos de to klubbers fanskarer.

Som et sjovt eksempel kan jeg fortæelle dig, at jeg så en statistik for nogle år siden. 7-8 år siden måske. Her viste det sig at for 47% af de adspurgte Barcelonafans var det vigtigere for dem, at Real Madrid havde tabt, end det var at Barcelona havde vundet. Det er alligevel lidt vildt. Der var så ikke nogen statistik på hvordan Real Madrid fans havde det, men jeg tør næsten lægge hovedet på bloggen på, at der vil være tæt på 0% der vil sige, at det var vigtigst at Barcelona tabte.

Og hvorfor? Fordi hadet til Real Madrid er langt langt større hos Barcelona fans end det omvendte er tilfældet. Det er også ret tydeligt på indeværende forum, hvor det opfattes som helt naturligt at hade Real Madrid. Det ville faktisk være unaturligt andet. Naturligvis er der også masser af Real Madrid fans der hader Barcelona, men der er også masser, der er sårn lidt ligeglade med Barcelona. Det kan man måske kalde arrogance og nok-i-sig-selv attutude, som Madridismoen jo også er.

Det er efter min mening den slags mindset og kultur, der gør at den ene klub er større end den anden og formodentligt altid vil være det. Ikke så meget et par års dominans og ej heller noget statistik der viser lidt om indtægter og udgifter og fanbase.

Du er sikkert uenig og det er de fleste andre herinde sikkert også, og det er da også fint nok. Barcelona er en stor klub og hvis det er den, man holder med så må man da også gerne synes, at den er verdens største. Derfor behøver det jo bare ikke at være den endegyldige sandhed...
Fair nok Myx, så er vi ikke helt håbløst fra hinanden, da jeg læste det som at du mente Barca var den lille.

Mht kultur og hvad fans siger om hinanden, så tror jeg ikke du kan konkludere at en kultur er bedre end den anden ud fra en vilkårlig undersøgelse, lidt som Visca siger det. Man kan jo ikke lave én undersøgelse der med signifikans kan afdække hvem Barca- eller Madridfans er.

Min hjemmehypotese går på at nogle Barcafans, især dem som er indfluerede af den ældre generation i Barcelona, besidder historisk set et afsky for hovedstaden og klubben som ser den som symbolet for denne "institution" som undertrykte under Diktator og General Franco. Så er der nogle som føler, lidt a la Kina Japan konflikten bare i en mindre skala, at man i Madrid aldrig direkte har fortrudt Francos handlinger og stadig udviser en centralmagtsattitude hvor de måske burde være mere ydmyge. I Madrid har man naturligt nok ikke det helt samme syn på tingene.

Personligt tror jeg at størstedelen af Madridfans og Barcafans er mere ens, især udenfor Spanien. I virkeligheden er essensen i Madridismoen og FC Barcelonas tilsvarende filosofi ikke så forskellig. Begge klubber ser det som vigtigere at spille med ære og stil, og ikke at gå på kompromis med dette for at vinde. Dvs, implicit betyder det, at man skal tabe med værdighed. Signalet som Mourinhos Madrid sender er dog et ganske andet i mange Barcafans øjne, og som Daluigi m.fl. har være inde på flere gange herinde.

EDIT: Jeg henviser til JonasVs kortere og bedre formulering forneden ;-)
Senest rettet af rummenigge fre okt 05, 2012 10:33 am, rettet i alt 1 gang.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Real Madrid

Indlæg af JonasV »

@Myxomatosis


Hvis det virker som om hadet fra Barca mod Madrid er større end omvendt, skal man nok også tage historien i betragtning. "Modviljen" - for nu at bruge et mildt ord - har som bekendt rødder der stikker dybere end bare fodboldbanegræstæppet.

Nogle vil nok mene at man skal se at lægge det bag sig og komme videre, men sådan fungerer det bare ikke helt - hvilket man eksempelvis også fik syn for, da Danmark vandt EM i '92, hvor det blev tillagt ekstra stor betydning at det var mod netop Tyskland. Selv for nogle år tilbage da '...Og det var Danmark'-dokumentaren blev lavet, blev rollerne mellem "besættelsensmagten" og "de undertrykte" også skåret hårdt op. Sådan er det når det ikke kun handler om fodbold, men også identitet, og selv om mange af nutidens fans ikke nødvendigvis kender til de konkrete hændelser og omstændigheder, er ekkoet af dem tydelige at mærke.

Derudover tror jeg du har helt ret i, at det også er et clash mellem nogle yderst forskellige klubværdier, og som du så rigtigt beskriver, er det nok også indbygget i madridismoens arrogance ikke at tage sig ligeså meget af "os catalanske møgunger" - hvor man måske kan sige at det ligger mere til Barcelonistaer at beskæftige sig meget med hvad der - i vores øjne, selvfølgelig- er retfærdigt, og hvad der ikke er. Det bliver nemt lidt Robin Hood-agtigt det hele, men jeg tror der er noget om det.

Slutteligt vil jeg bare runde af med at sige, at det er glimrende og særdeles interessant at have repræsentanter for Sheriffen af Nottingham ( ;-) ) som du og Michael her på forum, og jeg håber at alle herinde kan styre uden om mudderkastning og gåen-efter-manden-i-stedet-for-bolden.

Edit: Ok, Rumme var et par minutter hurtigere - så dele af det vi skriver, er det samme.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5509
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 579 gange
Blevet takket: 570 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Og jeg må sige at jeg er meget enig i din betragtning JonaV!

For mig selv har alt det politiske/historiske ingen betydning overhovedet. Det der betyder noget er *spillet*.

Det er meste fordi jeg, meget forskelligt fra mange fans her, er ikke *Barca* fan pga. *KLUBBEN*

Jeg er fan af spillerene.. og jeg siger det rent ud.. hvis Messi, Xavi, Iniesta skiftede til en anden klub ville jeg være fan af den klubs spillere! Jeg har sagt det samme før og blev høvlet ned, men det ændrer ikke mit syn på sagen.

Tilfældigvis kan man sige at RMD har haft en uheldig tendens til at samle de spillere jeg hader gennem de sidste +20 år jeg har fult spansk fodbold... men undtagelse af Raul, Iker, Laudrup og mogle flere self.

Jeg elsker Barca for spillestilen og de spillere de har købt og udviklet gennem mange mange år. Jeg startede med Laudrup og Romario, dernæst Rigtige Ronaldo, Rivaldo og Ronnie.. men Messi har skubbet alle andre langt væk og det er pga. ham jeg har rejst til Barcelona flere gange for at se kampe på camp Nou feks.

Iniesta xavi og Messi er måske den bedste trekløver *nogenside* i verdenshistorien og det er det der gør min forelskelse i Barca så højt. Spillerne, spillestilen er for mig det vigtigste.

Jeg synes i øvrigt RMD har forbedret sig i løbet af det sidste år i forhold til deres image... Mou kan kun ødelægge så meget, men ikke alt.. de har EM-VM-EM mestre på holdet som jeg synes meget godt om, Iker og til dels Ramos.

Benz, Higuain, Ozil, Modric, Alonso er også meget sympatiske spillere imo.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Piquénbauer skrev:michaelk94 hvordan kan du sige at spillere som masche, cesc og alexis ikke har forbedret vores hold? Det er vigtige spillere for barca og spillere der ville gå direkte ind i start 11'eren hos real! Vi har bare allerede klasse spillere på de positioner og derfor spiller de ikke hver kamp... Er dog ikke et sekund i tvivl om at både masche og cesc ville spille hver eneste gang for real og alexis ville også sagtens kunne spille en rolle idet han nærmest er født til at spille den form for fodbold i spiller... Og så husk lige på at det svære er at blive på toppen. Ikke at komme derop! Så i er på ingen måder i nærheden af barca før i forsvarer mesterskabet. Udover det så er det sjovt at man kan kalde et hold for verdens bedste når de ikke har vundet CL i 11 ÅR! I er kommet tættere på barca ja, men synes lidt at du glemmer at i de kampe hvor i har vundet har barca manglet ret vigtige spillere... Da i vandt på camp nou spillede thiago, tello og adriano så der var nogle ret vigtige spillere som ikke var med! Men ja i vandt ligaen og supercuppen men chelsea slog os ud af cl så ifølge din logik så er de vel verdens bedste hold? Nej man bliver ikke verdens bedste hold af at vinde en gang i mellem... Man skal vinde over andre store hold flere gange og det har i langt fra formået!
For det første: Man betragter lige nu Barca OG Real Madrid som de største hold. Det har intet at gøre med de sidste 11 års historie, fordi der har Real Madrid ikke haft meget succes. Vi mangler selvfølgelig også resultaterne for at kunne nærme os jeres hold rent historisk. Det er dog heller ikke noget med det jeg prøver at sige.

Jeg siger at lige nu der er holdene meget lige, hvilket de seneste fem opgør også viser, men Rummenigge siger, at i stadig dominerer, selvom vi lige har vundet mesterskabet. Endda på meget overbevisende vis! Jeg kan vitterligt ikke få det til at hænge sammen, at man stadig mener, at vi bare jagter Barca, for det stadie er vi kommet over. Vi har også fået opbygget en helt fantastisk trup, som stort set alle andre hold misunder. Så kan man snakke om alt fra dommerhjælp til at Mou har ødelagt Real Madrids image, men det ændrer intet på det jeg siger.

Jeg har kæmpe respekt for jeres talentudvikling og ja, jeg misunder den også, men de spillere i har købt, synes jeg godt nok ikke har været en succes. Det har i hvert fald ikke forstærket jer. Cesc var jo ligesom en spiller i bare skulle have, men passer han overhovedet ind i systemet? Han ville måske passe bedre i Real, det ved jeg ikke, men som han spiller i øjeblikket, så havde han ikke fået mere spilletid end Kaka.
Alexis synes jeg har været den mest skuffende spiller. Han ville måske passe perfekt ind på vores hold, fordi han normalt har spillet for hold, der spiller meget direkte (Chile og Udinese), men jeg synes slet ikke han passer ind i jeres spillestil og derfor en skuffende køb. Det er ikke fordi han er en dårlig spiller.

Masche synes jeg bare er en helt igennem overvurderet spiller og der er vi jo så nok bare uenige. Han spiller midterforsvar for jer, og det er jo nok bare fordi, at han ikke er god nok med bolden på den defensive midt, så han kan lægge i midterforsvaret mod små hold som Getafe og Granada, men det går galt når man møder de større hold.

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Til Piquenbauer

Mou er en træner, der deler vandene. Det er ikke nødvendigvis godt, men det er også ret langt fra bare at være skidt. Real Madrid har fået masser af nye fans under Mou, og selvom man givetvis også har tabt nogle, så ville jeg langt fra sige, at Mou er en pr afdelings værste mareridt. Næsten tvært imod.

Men det er din sidste sætning, hvor jeg synes, at der er begrebsforvirring. Du skriver, at før Real Madrid har forsvaret et mesterskab eller vundet CL, ja så er Barcelona de største. Det er jeg meget uenig i. Som jeg tidligere skrev, så synes jeg ikke, at det er unfair qua de sidste års succes at kalde Barcelona for verdens pt bedst spillende hold. Men det er også noget helt andet, og der vil jeg godt gå med til, at Madrid ikke kan overtage den position, før de har forsvaret et mesterskab eller vundet CL osv. Men det at være den største klub er ifølge mig noget helt andet. Det er ikke noget der skifter hvert andet år, alt efter hvem der lige vinder noget en sæson eller to. Ligesåvel som City heller ikke bare lige bliver større en United om de så vinder i England de næste 2 år og CL med (uden at sammenligne de to hold med forholdet mellem Real Madrid og Barcelona i øvrigt)

Til Visca

Ja hadet til Barcelona er meget stort hos mange i disse år. Det er både hos Real Madrid fans og hos mange andre. Men det har jo noget at gøre med, at i har vundet så meget på det sidste. Af en eller anden grund så ligger det til os mennesker at hade dem, der er (for) succesfulde. Prøv at lade være med at vinde en skid de næste 5 år. Der vil ikke være nogen, der hader jer så. Ikke engang Madrid fans, som sikkert snarere ville få lidt ondt af jer og jeres fans.
Nu har Barcelona vundet klart mest i de sidste år, og alligevel er hadet til Real Madrid meget stort. Deri ligger forskellen lidt, synes jeg.

Til Rummenigge og Jonas

Ja, så blev Franco kortet spillet. Jeg sad også og tænkte, at mon ikke den snart kommer..
Nu skriver du godt nok Rummenigge, at det mest gælder den ældre generation i Barcelona. Fint nok, men er det så vigtigt eller er det uvigtigt? Er det noget der påvirker din mening om de to hold, eller er det ikke? Jeg fylder snart 37 år, og alligevel døde Franco før jeg blev født. Dvs at man skal være på den anden side af 50 for rigtigt at kunne huske ham. Så ja for de ældre Barcelonaindbyggere er det givetvis noget der betyder noget, men for os andre virker det godt nok uendeligt ligegyldigt. Men på trods af det, så bliver Franco kortet alligevel tit spillet, når man som Barcelona fan skal forklare, hvorfor man hader Real Madrid så meget.

Nu skal jeg jo selvfølgelig ikke sidde her og sige, hvad der skal betyde noget for jer og hvad der ikke skal. Hvis der er nogen her, som ikke har Catalansk baggrund, for hvem Franco og Centralmagten alligevel er supervigtig, så må det jo være sådan. Men så kunne jeg i det mindste godt tænke mig at får en forklaring på, hvordan noget,der skete for 40 år siden i et land så langt væk som Spanien, kan være vigtigt for en tilfældig dansk Barcelonafan på mellem 15 og 30 år?
Nåårhr men altså jeg har læst i en bog, at.....Arj..hold nu op og kom videre please...

Nu nævner Jonas så sammenligningen med Tyskland og Danmark og besættelsesmagten. Jeg ved ikke rigtigt. Var det virkeligt noget, de fleste af os tænkte så meget over? Var vi ikke bare glade for at have banket de hovne arrogante tyskere? Sad vi virkeligt og tænkte, at så kan de fandme lære det, de støvletrampende, jødegassende Hitlertilbedende Nazisvin syd for Kruså? Jeg gjorde i hvert fald ikke, for de fleste af os ved jo godt, at sådan er Tyskland ikke i dag, og har ikke været det længe. Vi er kommet videre og det burde man også i Spanien...

Men jeg kan nu godt lide din Robin Hood/sheriffen parallel. Selvom jeg jo unægteligt ser "de gode og de onde" lidt anderledes end i nok gør ;-)

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Myxomatotis skrev:Til Rummenigge og Jonas

Ja, så blev Franco kortet spillet. Jeg sad også og tænkte, at mon ikke den snart kommer..
Nu skriver du godt nok Rummenigge, at det mest gælder den ældre generation i Barcelona. Fint nok, men er det så vigtigt eller er det uvigtigt? Er det noget der påvirker din mening om de to hold, eller er det ikke? Jeg fylder snart 37 år, og alligevel døde Franco før jeg blev født. Dvs at man skal være på den anden side af 50 for rigtigt at kunne huske ham. Så ja for de ældre Barcelonaindbyggere er det givetvis noget der betyder noget, men for os andre virker det godt nok uendeligt ligegyldigt. Men på trods af det, så bliver Franco kortet alligevel tit spillet, når man som Barcelona fan skal forklare, hvorfor man hader Real Madrid så meget.

Nu skal jeg jo selvfølgelig ikke sidde her og sige, hvad der skal betyde noget for jer og hvad der ikke skal. Hvis der er nogen her, som ikke har Catalansk baggrund, for hvem Franco og Centralmagten alligevel er supervigtig, så må det jo være sådan. Men så kunne jeg i det mindste godt tænke mig at får en forklaring på, hvordan noget,der skete for 40 år siden i et land så langt væk som Spanien, kan være vigtigt for en tilfældig dansk Barcelonafan på mellem 15 og 30 år?
Nåårhr men altså jeg har læst i en bog, at.....Arj..hold nu op og kom videre please...

Nu nævner Jonas så sammenligningen med Tyskland og Danmark og besættelsesmagten. Jeg ved ikke rigtigt. Var det virkeligt noget, de fleste af os tænkte så meget over? Var vi ikke bare glade for at have banket de hovne arrogante tyskere? Sad vi virkeligt og tænkte, at så kan de fandme lære det, de støvletrampende, jødegassende Hitlertilbedende Nazisvin syd for Kruså? Jeg gjorde i hvert fald ikke, for de fleste af os ved jo godt, at sådan er Tyskland ikke i dag, og har ikke været det længe. Vi er kommet videre og det burde man også i Spanien...

Men jeg kan nu godt lide din Robin Hood/sheriffen parallel. Selvom jeg jo unægteligt ser "de gode og de onde" lidt anderledes end i nok gør ;-)

"Franco kortet"? Hold nu op - det er da mindst lige så martyr-agtig en reaktion som det "kort" du opponerer mod ;-)
Det er ikke for at forsøge at slå dig eller din klub i hovedet med, hvad der skete under den spanske borgerkrig - det var udelukkende skrevet i en sammenhæng der gik på at forklare, hvorfor hadet evt. kunne være større den ene vej end den anden vej.
Læs nu hvad jeg skriver, jeg søger ikke retfærdiggøre at bruge "Franco kortet" som anledning til hadsk stemning, men vil du bilde mig ind at historien mellem vores to klubber ikke spiller ind i forhold til vores indbyrdes forhold i dag? I så fald er vi blot helt uenige på det punkt.

Og nej, selv om den danske befolkning måske ikke sad og tænkte på heilende nazister i '92, kunne man alligevel fornemme at en sejr over Tyskland blev tillagt større betydning end hvis det havde været mange andre lande. Jeg skriver jo netop også at Barça-fans ikke står og tænker konkret på Franco når der spilles clásico, men at man autmatisk nedarver modviljen. Arvefjendskaber opstår af en grund, og selv om den oprindelige årsag til konflikten er uaktuel, består stemningen derfra længe efter, uanset om det er rationelt eller ej.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 12 gæster