Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Ja alle vinkler er pr definition skæve og der kan derfor ikke dømmes korrekt i fodbold. Dommeren er derfor i sagens natur overflødig og man bør indføre selvjustits. Sygt så mange straffespark der nok ville dømmes så...

Arj spøg til side, så tror jeg at alle de closeup clip, jeg har set af situationen, rigeligt har givet indblik i, hvor hårdt Fabregas ikke bliver ramt. Men fint nok hvis du synes, at det er det samme som di Marias straffespark.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Ej men du må da kunne argumentere for, hvorfor du ikke mener at dette er det samme, Myx?

Nu er vi da derude, hvor man ser det som man bare gerne vil se så?
Forumlegende

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Ok, jamen min argumentation er, at i den ene situation kan jeg ikke se om der er straffe eller ej. Jeg så den på et stream på sky sport, og de to kommentatorer kunne heller ikke bedømme det trods gentagne slows, men deres konklusion var, at der "vist nok" var straffe. Den konklusion er jeg rimelig enig i. I den anden situation er det for mig meget tydeligt, at Fabregas ikke bliver ramt. Og de vinkler og billeder, jeg har set har efter min bedste overbevisning været ganske fine. Jeg ved ikke hvad for en argumentation, du ellers synes, at jeg skal komme med?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Myxomatotis skrev:Der er klart overtal af dem, der mener, at Fabregas er en klaphat, og at der aldrig burde have været rødt.
Uanset hvor stor en klaphat Cesc har været, vil det røde kort til Medel altid være i orden. I teorien kunne Cesc gå ud og stille sig til at pisse op og ned af fjerdedommeren 4 sekunder efter at Medel havde nikket ham en skalle. Det ville ikke ændre på at Medel skulle smides ud og ganske retfærdigt også blev det.

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af ladislau »

Myx, jeg synes nu bevægelsen er meget nem at se, og det var den også i lørdags, da man så tv billederne første gang. Du har så ret i at billederne ikke er gode, derfor er din skråsikkerhed på hvorvidt han blev ramt også meget tvivlsomt. Det er der simpelthen ingen, der kan se udfra de billeder, og slet ikke være sikker i sin sag. Overhovedet ikke hvis man ikke kan se det andet. Undskyld mig, men det er vist lige så meget hvad du vil se. Så det kommer vi nok ikke videre med.

Det er omsonst at gradbøje Fabregas forseelse, når det er yderst tvivlsomt, om han har gjort andet end at overdrive. Fred med du tror andet, men hvad bibringer din gradbøjning ellers til debatten? Ikke andet end, at folk forståelig fortolker det som en Real kontra Barca diskussion. Såfremt det er en misforståelse, så går du lige ind i den.
Som nævnt, så har vi for nylig haft et par snakke om gradbøjninger af forseelser, i den kontekst kan jeg se logik i din holdning. Selvom jeg mener at gradbøjning af film i sig selv ikke er problemet, den det bliver dømt istedet for den filmende, er jo altid forurettet. Som vi debatterede(hvilken tråd var det nu?), så er problemet snarere, at der jo allerede er selvjustits blandt spillerne(som du var inde på), fordi de skal overreagere for at få en dom.

Generelt set er jeg enig med Michael. Synes snakken om flere straffe til Real osv., er blæst noget op, og jeg synes også der var straffet til di Maria i lørdags. Sådan en kan gå begge veje.
Al det "statistik", som du vil hive frem Rumenigge, det tror jeg ikke vil være brugbart til andet, end det der bliver gjort nu. At bruge tvivlsomme argumenter, for hvorfor en part bliver snydt. Når man ser kampene, så er det jo helt random, hvornår og hvorfor straffe situationerne foregår.
Mht til statistikken, så er der jo ikke nok situationer på et år, til at det kan sige andet, end det i siger i forvejen.

Der vi har en sag imo, er at Messi falder (for?) sjældent. Han fortsætter som regel, og bliver meget ofte snydt. Så er spørgsmålet; Skal han til at smide sig?

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Vi kørte denne diskussion i PL-tråden så vidt jeg husker. Det er overkill at tage den op herinde igen.
Forumlegende

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Ramos puster til ilden/Mourinho, ved at bære Özils trøje i weekendens kamp mod Deportivo som støtte. Ramos ville have flashed nr. 10 trøjen indenunder, hvis han havde scoret.
http://sulia.com/channel/soccer/f/61058 ... cf363531c/

Billede
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Har ikke fulgt så meget med i, hvad der sker i Madrid lejren for tiden. Hvad er Özils rolle?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

... damn. :lol: Først er de triste over at Kaka ikke behandles ordenligt, så når Kaka får tid istedet for Ozil er de triste over at Ozil ikke behandles ordenligt. Jooo, lad det da fortsætte.
Allez...

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Özil blev "syndebuk" for RM's nederlag til Sevilla, og blev ofret for Modric efterfølgende. Ramos støttede Özil offentligt og røg ud i kulden mod Manchester City. Dette bærer han åbenbart/forståeligt stadig nag over.

Özil fik kun en lille halvleg mod Deportivo, til fordel for Kaka.

Meget af det er sikkert rygter, men der må efterhånden også være noget om snakken angående kontroverser mellem de spanske spillere (Casillas og Ramos) og Mourinho.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

@Ladislau - at finde straffesparksstatistikken er ikke til ære for hverken mikaelk94 eller Myx. Jeg synes at det kunne være interessant at få sat tal på hvor mange hvert hold får.

Jeg tror at man kan diskutere fra idag ind til helvede om hvad som virker åbenlys for den ene part, men aldrig blive enige med den anden. Jeg mener problemet starter hvis man som RM fan ikke kan se Mourinhos dårlige indflydelse på deres klub. En diskussion vi har været inde på og ikke behøver at tage op igen.

Tilbage til straffekendelsesstatistikken, jeg synes nemlig at problematikken med at Messi måske kun får tilkendt en brøkdel af de forseelser der laves imod ham (endnu færre inde i feltet, hvor der næsten altid holdes i ham) er relevant ifht til straffekendelserne til Barca, eller mangel på samme.

Hvis man skal tænke lidt konspiratorisk, så kunne noget tyde på at Madridpressen er den med størst indflydelse i Spanien. De nationale tv-stationer er også domineret af hovedstaden. Derfor er der et større pres på dommeren når Madridpressen har en dommerkritisk agenda og når han dømmer RMs kampe, især med Barca i hælene eller foran pointmæssigt. Man kan selvfølgelig sige at Barca bare skal stræbe efter at blive endnu bedre hvilket er en fin motivation, men det bør være muligt også at blive mester selvom man ikke er 150% bedre end sine rivaler (overdrivelse fremmer for...). Det er min lille hypotese, og straffestatistikken kunne sætte lidt perspektiv på sagen. Om Myx og mikaelk94 er enige er jeg sådan set ligeglad med, jeg startede ikke debatten med dem eller andre RM fans for øje.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Skydefinten skrev:Özil blev "syndebuk" for RM's nederlag til Sevilla, og blev ofret for Modric efterfølgende. Ramos støttede Özil offentligt og røg ud i kulden mod Manchester City. Dette bærer han åbenbart/forståeligt stadig nag over.

Özil fik kun en lille halvleg mod Deportivo, til fordel for Kaka.

Meget af det er sikkert rygter, men der må efterhånden også være noget om snakken angående kontroverser mellem de spanske spillere (Casillas og Ramos) og Mourinho.
I see. Jeg mener Modric er bedre og mere moden end Özil og en spiller de behøver mere p.t., så desværre er det ikke det store tab så længe di Maria også er i form. Hvis Ramos tilgengæld mister fokus, så ser det straks værre ud.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

vamosbarca

Re: Real Madrid

Indlæg af vamosbarca »

jeg bryder mig ikke om den måde madrid har behandlet kaka på,han er en god spiller og en sympatisk person,en af de få madrid spillere jeg godt kan li,ham så jeg faktisk gerne hos os. :smile:

vamosbarca

Re: Real Madrid

Indlæg af vamosbarca »

ps:sad lige og læste på madridsta,hmm der er tydeligvis flere derinde der allerede ser madrid sejre på søndag.
men det får vi jo at se,jeg tør ikke selv udråbe en vinder,men håber barca vil have hævn for supercup nederlaget.
barca har ikke været så godt kørende spillemæssigt men har vundet på enorm fight og vilje,men madrid har squ heller ikke spillet overbevisende i den her sæson.Nu må vi se. :smile:

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

vamosbarca skrev:jeg bryder mig ikke om den måde madrid har behandlet kaka på,han er en god spiller og en sympatisk person,en af de få madrid spillere jeg godt kan li,ham så jeg faktisk gerne hos os. :smile:

Kaka passer lige så godt ind i vores spillestil som en syg rotte på et forladt tamponfabrik!

Nej, Ramos eller intet fra den lejr!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 37 gæster