Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Messi1987 - Jeg tror de fleste vil mene at Xavi og Iniesta nok stadig er verdens bedste hhv midt-midt og offensive midt.

...men fair nok, der vil altid være uenigheder når det kommer til listesammenligninger (jeg venter bare på at Daluigi kommer og skælder os ud ;-) )

Ideen med listen var mere for at få et billede af hvor Barcatruppen står i sammenlignet med den som af mange (især Madrid sympatikere) blev udnævnt til den stærkeste trup hovedsagligt pga bredden. Så var det nærliggende at lave sammenligningen nu når Tito med dygtighed lige har givet vores trup en lækker lille udvidelse.

Umiddelbart stinker denne trup af kvalitet, og er det ikke den bedste trup i Barcas historie?! No kidding!
rummenigge skrev:...
Hvis begge mandskaber undgår de store skader, så er Barca klart stærkest i min farvede optik. Det får vi forhåbentlig også at se på torsdag. Jeg har fremhævede den spiller som uden tvivl er bedre end sin counterpart (sådan cirka):

Valdes - Casillas
Alves - Arbeloa
Masch - Ramos
Puyol - Pepe
Alba - Coentrao
Busi - Alonso
Xavi - Khedira
Iniesta - Özil
Sanchez - Di Maria
Messi - CR7
Villa - Benzema
--------
Pedro - Higuain
Cesc - Kaka
Pique - Albiol
Thiago - Granero
Song - Lassana
Adriano - Marcelo
Bartra - Varane
Montoya - ?
Tello - Moratta
Cuenca - ?
Affelay - ?
...
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

rummenigge skrev:Jeg må indrømme jeg er lidt ligeglad med Pepe. Ikke at jeg ønsker ham skadet, men han er den som har været tættest på at skade vores spillere bevidst og jeg synes at der er lidt karma over det at han ikke spiller torsdag.

Jeg håber ikke det er andet end en lettere hjernerystelse og at han kommer helt over sin skade, og lad os så komme videre.
Daluigi skrev:
michaelk94 skrev: Zamora trofæet fortæller IMO langt mere om, hvem der har haft det bedste hold. Det er jo klart Valdes vinder, når han spiller på et hold, hvor man tromler alt modstand væk.
Rart at se, at træerne ikke vokser ind i himlen. Du erkender vi stadig er bedre end jer. Respekt.
I den indbyrdes statistik ownede vi dem jo også, hvor de i direkte opgør tabte to pokaler ;-) De var superstabile i ligaen og RFEF havde også gjort det så svært som muligt for Barca, når man ser på kampprogrammet. At der gik sport fra dommernes side også at gøre det ekstra svært for Barca og vores smalle trup kom lidt til kort i april måned, er så hvad det er.

Hvis begge mandskaber undgår de store skader, så er Barca klart stærkest i min farvede optik. Det får vi forhåbentlig også at se på torsdag. Jeg har fremhævede den spiller som uden tvivl er bedre end sin counterpart (sådan cirka):

Valdes - Casillas
Alves - Arbeloa
Masch - Ramos
Puyol - Pepe
Alba - Coentrao
Busi - Alonso
Xavi - Khedira
Iniesta - Özil
Sanchez - Di Maria
Messi - CR7
Villa - Benzema
--------
Pedro - Higuain
Cesc - Kaka
Pique - Albiol
Thiago - Granero
Song - Lassana
Adriano - Marcelo
Bartra - Varane
Montoya - ?
Tello - Moratta
Cuenca - ?
Affelay - ?

Jeg har kun taget de spillere som er med i trænerens planer og som vitterlig har potentiale til at forstærke holdet.

Sammenligning er uden tvivl subjektiv og uden en masse argumenter, men det giver bare et hurtigt overblik over hvor bred og god Barcas trup er i år. Hvis Madrid ikke får en spiller som Modric , så er det ikke umuligt at det bliver en walk over for Barca i denne sæson, HVIS altså begge mandskaber undgår langtidsskader på kritiske spiller.

Så hvis Madridfans tænker at den sidste indbyrdes kamp viser det rette styrkeforhold mellem de to hold, så håber jeg for deres skyld at ikke Madrids tekniske stab har samme vurdering af Barca, for så skal det nok blive rigtig sjovt.
Først lige det her: Hvis Barca-fans tænker, at der bare er en lille mulighed for, at det bliver en walk-over sæson for Barca, så skal de nok være rigtig glade for, at de intet har med klubben at gøre. Sjældent har jeg læst en så dum udtalelse, når man skal op mod et hold, som netop vandt med 9 points foran jer sidste sæson. Det er sgu en ommer!

Din sammenligning behøver vi ikke at diskutere, det er jo bare subjektive meninger. Jeg ved bare vi havde den bedste trup sidste år, og det er ikke nogen diskussion, for det fortæller tabellen os heldigvis. Hvem der har den bedste i år er selvfølgelig stadig et spørgsmålstegn, men jeg tror selvfølgelig Real Madrid, hvilket vi nok også skal vise på torsdag. ;-) Men ja, sådan noget er altid farvet, og det ville jeg helt sikkert også være.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Man, som et hold behøver ikke at have den "bedste" trup, blot fordi man vinder et mesterskab. Ifølge mig havde vi den bedste trup sidste år, men nogle svipsere gjorde at vi ikke endte med at vinde mesterskabet. ;-)
Allez...

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

emo skrev:Man, som et hold behøver ikke at have den "bedste" trup, blot fordi man vinder et mesterskab. Ifølge mig havde vi den bedste trup sidste år, men nogle svipsere gjorde at vi ikke endte med at vinde mesterskabet. ;-)
Det bedste hold vinder mesterskabet. Så kan du finde alle de undskyldninger frem, men over en periode på et år, og et hold slutter 9 points foran, så er det bare det bedste hold.

Spiller for spiller, kan man selvfølgelig altid diskutere, og der kan Barca godt være bedre spiller for spiller (det synes jeg på ingen måde), men Reals hold var i hvert fald bedre.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Det bedste hold er ikke lige med den bedste trup. Den bedste trup er spiller for spiller, imo. Bedste hold er mere generelt. Juventus sidste år havde det bedste hold, men de havde ikke de bedste spillere.

Undskyldninger.... aaah, naaah?
Allez...

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

michaelk94 - fair nok at I vandt mesterskabet, men betyder det automatisk at I havde den bedste trup nødvensidgvis? Klyng du dig bare op på de 9 point og ignorer at Barca havde overlegen indbyrdes statistik selv med en mindre trup, flere og alvorlige skader/sygdom (Titos kræftsygdom samt Abidals sygdom) og måske en anelse mæthed fra at vinde det hele gang på gang.

Jeg tror at Madrid står overfor den rigtige prøve nu, hvor de skal genvinde et mesterskab men hvor presset også er der til at CHL bare ikke må glippe. Sulten ser ud til at være tilbage hos Barca. Husk det er ikke Barca som spiller Madrid defensivt, det er omvendt, og mon ikke det også bliver sådan på torsdag. Det bliver spændende at se om Madrid nogensinde tør at stille op imod Barca med færre end to defensive midtbane spillere mens man stadig har 4 mand i backkæden ;-)

EDIT: michaelk94 - gør mig også den tjeneste at du ikke forsvinder selvom Madrid flopper i denne sæson. Du oprettede vel din bruger da du kunne se at man for første gang havde en reel mulighed for at få det mesterskab, så må man også blive og få tæskene når det ikke er sådan mere ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

At bruge de ni point som argument for, at RM var så meget stærkere sidste år er også lidt tamt. Havde Barcelona vundet den sidste indbyrdes ligakamp, så havde tingene nok set anderledes ud. Da I vandt den, så havde vi ikke længere noget at spille for, derfor blev mellemrummet så stort.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

rummenigge skrev:michaelk94 - fair nok at I vandt mesterskabet, men betyder det automatisk at I havde den bedste trup nødvensidgvis? Klyng du dig bare op på de 9 point og ignorer at Barca havde overlegen indbyrdes statistik selv med en mindre trup, flere og alvorlige skader/sygdom (Titos kræftsygdom samt Abidals sygdom) og måske en anelse mæthed fra at vinde det hele gang på gang.

Jeg tror at Madrid står overfor den rigtige prøve nu, hvor de skal genvinde et mesterskab men hvor presset også er der til at CHL bare ikke må glippe. Sulten ser ud til at være tilbage hos Barca. Husk det er ikke Barca som spiller Madrid defensivt, det er omvendt, og mon ikke det også bliver sådan på torsdag. Det bliver spændende at se om Madrid nogensinde tør at stille op imod Barca med færre end to defensive midtbane spillere mens man stadig har 4 mand i backkæden ;-)

EDIT: michaelk94 - gør mig også den tjeneste at du ikke forsvinder selvom Madrid flopper i denne sæson. Du oprettede vel din bruger da du kunne se at man for første gang havde en reel mulighed for at få det mesterskab, så må man også blive og få tæskene når det ikke er sådan mere ;-)
I vandt indbyrdes, men det betyder ærlig talt ikke så meget for mig. I vandt den ligegyldige kamp i December, mens vi vandt, da det endelig gjaldt. At i får Copa del Rey, har jeg bestemt heller ikke så meget imod. Der vil jeg til hver en tid foretrække liga-titlen, som er den man kæmper om en hel sæson.

Jeg er helt enig i, at det bliver endnu hårdere i år, hvorfor jeg også ærgrer mig lidt over, at man fx ikke har købt en højreback endnu, og håber heller ikke at vi både sælger Kaka og Sahin. Og nu ved jeg ikke, om du egentlig har set de sidste El Clasicos? Både i udekampen mod Barca i Copa del Rey (Ja vi skulle fremad) og i liga-kampen, der ramte vi jo perfekt kontra på jeres spillestil. Vi var på ingen måde defensive, men taktisk overlegne. Jeg har respekt for jeres spillestil, men jeg synes på mange måder, at vores spillestil er langt mere effektiv.

Jeg er selvfølgelig klar til at tage tævene. Jeg er jo ikke herinde for at hovere. Jeg synes altid det er sjovt at se det fra en anden vinkel, og herinde kan jeg så forsvare Real Madrid. Det bliver selvfølgelig svært, hvis vi bliver smadret 5-0 og Pepe brækker benet på Messi. Det tror, og håber jeg selvfølgelig ikke sker, da jeg regner med endnu en succesfuld sæson fra vores side med The Only One i spidsen. Jeg har dog også på fornemmelsen, at Assistenten sagtens kan levere noget flot med Barca. Det bliver i hvert fald en god sæson. :-)

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jakob »

michaelk94 skrev:
rummenigge skrev:michaelk94 - fair nok at I vandt mesterskabet, men betyder det automatisk at I havde den bedste trup nødvensidgvis? Klyng du dig bare op på de 9 point og ignorer at Barca havde overlegen indbyrdes statistik selv med en mindre trup, flere og alvorlige skader/sygdom (Titos kræftsygdom samt Abidals sygdom) og måske en anelse mæthed fra at vinde det hele gang på gang.

Jeg tror at Madrid står overfor den rigtige prøve nu, hvor de skal genvinde et mesterskab men hvor presset også er der til at CHL bare ikke må glippe. Sulten ser ud til at være tilbage hos Barca. Husk det er ikke Barca som spiller Madrid defensivt, det er omvendt, og mon ikke det også bliver sådan på torsdag. Det bliver spændende at se om Madrid nogensinde tør at stille op imod Barca med færre end to defensive midtbane spillere mens man stadig har 4 mand i backkæden ;-)

EDIT: michaelk94 - gør mig også den tjeneste at du ikke forsvinder selvom Madrid flopper i denne sæson. Du oprettede vel din bruger da du kunne se at man for første gang havde en reel mulighed for at få det mesterskab, så må man også blive og få tæskene når det ikke er sådan mere ;-)
I vandt indbyrdes, men det betyder ærlig talt ikke så meget for mig. I vandt den ligegyldige kamp i December, mens vi vandt, da det endelig gjaldt. At i får Copa del Rey, har jeg bestemt heller ikke så meget imod. Der vil jeg til hver en tid foretrække liga-titlen, som er den man kæmper om en hel sæson.

Jeg er helt enig i, at det bliver endnu hårdere i år, hvorfor jeg også ærgrer mig lidt over, at man fx ikke har købt en højreback endnu, og håber heller ikke at vi både sælger Kaka og Sahin. Og nu ved jeg ikke, om du egentlig har set de sidste El Clasicos? Både i udekampen mod Barca i Copa del Rey (Ja vi skulle fremad) og i liga-kampen, der ramte vi jo perfekt kontra på jeres spillestil. Vi var på ingen måde defensive, men taktisk overlegne. Jeg har respekt for jeres spillestil, men jeg synes på mange måder, at vores spillestil er langt mere effektiv.

Jeg er selvfølgelig klar til at tage tævene. Jeg er jo ikke herinde for at hovere. Jeg synes altid det er sjovt at se det fra en anden vinkel, og herinde kan jeg så forsvare Real Madrid. Det bliver selvfølgelig svært, hvis vi bliver smadret 5-0 og Pepe brækker benet på Messi. Det tror, og håber jeg selvfølgelig ikke sker, da jeg regner med endnu en succesfuld sæson fra vores side med The Only One i spidsen. Jeg har dog også på fornemmelsen, at Assistenten sagtens kan levere noget flot med Barca. Det bliver i hvert fald en god sæson. :-)
Mener du helt alvorligt at liga-clásico'en på Bernabeu i december var ligegyldigt? Den kamp var 3 point hvor Real Madrid virkelig kunne have fået taget på Barca og have fået et kæmpe forspring relativt tidligt i sæsonen.
Det tror jeg ikke "The Only One" er enig med dig i. Jeg husker at Mou måneder efter hentydede til hvor heldige Barca var i den kamp. (Marcelos selvmål)
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Jakob skrev:
michaelk94 skrev:
Mener du helt alvorligt at liga-clásico'en på Bernabeu i december var ligegyldigt? Den kamp var 3 point hvor Real Madrid virkelig kunne have fået taget på Barca og have fået et kæmpe forspring relativt tidligt i sæsonen.
Det tror jeg ikke "The Only One" er enig med dig i. Jeg husker at Mou måneder efter hentydede til hvor heldige Barca var i den kamp. (Marcelos selvmål)
Jeg mener over hele sæsonen, at det var ligegyldigt i vandt den. Der er selvfølgelig prestige over den, men i sidste ende vil jeg hellere stå med mesterskabet og sejren på Camp Nou i fjerde sidste spillerunde i stedet.

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jakob »

michaelk94 skrev:
Jakob skrev:
michaelk94 skrev:
Mener du helt alvorligt at liga-clásico'en på Bernabeu i december var ligegyldigt? Den kamp var 3 point hvor Real Madrid virkelig kunne have fået taget på Barca og have fået et kæmpe forspring relativt tidligt i sæsonen.
Det tror jeg ikke "The Only One" er enig med dig i. Jeg husker at Mou måneder efter hentydede til hvor heldige Barca var i den kamp. (Marcelos selvmål)
Jeg mener over hele sæsonen, at det var ligegyldigt i vandt den. Der er selvfølgelig prestige over den, men i sidste ende vil jeg hellere stå med mesterskabet og sejren på Camp Nou i fjerde sidste spillerunde i stedet.
Selvfølgelig vil du det, men den var da langt fra ligegyldig. Jeg er sikker på at du på daværende tidspunkt ligeså gerne ville vinde den El Clásico i december som du ville vinde den sidste på Camp Nou. Det er jo logisk, eftersom de point bare ville komme ind på konten tidligere hvis Real Madrid havde vundet i december.
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

BarçaDK

Re: Real Madrid

Indlæg af BarçaDK »

michaelk94 skrev:
Jakob skrev:
michaelk94 skrev:
Mener du helt alvorligt at liga-clásico'en på Bernabeu i december var ligegyldigt? Den kamp var 3 point hvor Real Madrid virkelig kunne have fået taget på Barca og have fået et kæmpe forspring relativt tidligt i sæsonen.
Det tror jeg ikke "The Only One" er enig med dig i. Jeg husker at Mou måneder efter hentydede til hvor heldige Barca var i den kamp. (Marcelos selvmål)
Jeg mener over hele sæsonen, at det var ligegyldigt i vandt den. Der er selvfølgelig prestige over den, men i sidste ende vil jeg hellere stå med mesterskabet og sejren på Camp Nou i fjerde sidste spillerunde i stedet.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Det er da nemt at se tilbage på sæsonen og se hvilke kampe man i sidste ende var overflødige
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

BarçaDK skrev:
michaelk94 skrev:
Jakob skrev:
michaelk94 skrev:
Mener du helt alvorligt at liga-clásico'en på Bernabeu i december var ligegyldigt? Den kamp var 3 point hvor Real Madrid virkelig kunne have fået taget på Barca og have fået et kæmpe forspring relativt tidligt i sæsonen.
Det tror jeg ikke "The Only One" er enig med dig i. Jeg husker at Mou måneder efter hentydede til hvor heldige Barca var i den kamp. (Marcelos selvmål)
Jeg mener over hele sæsonen, at det var ligegyldigt i vandt den. Der er selvfølgelig prestige over den, men i sidste ende vil jeg hellere stå med mesterskabet og sejren på Camp Nou i fjerde sidste spillerunde i stedet.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Det er da nemt at se tilbage på sæsonen og se hvilke kampe man i sidste ende var overflødige
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jamen jeg føler mig bare ikke ærgerlig over vi tabte den kamp lige nu. Den var da ikke "ligegyldig" og slet ikke på det givende tidspunkt, men her efter sæsonen, så føler jeg bare, at det blev afgjort på Camp Nou. Kampen på Bernabeu var bare en af mange, men det stod næsten helt lige ved Camp Nou, og det var der mesterskabet reelt blev afgjort.

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jakob »

michaelk94 skrev:
BarçaDK skrev:
michaelk94 skrev:
Jakob skrev:
michaelk94 skrev:
Mener du helt alvorligt at liga-clásico'en på Bernabeu i december var ligegyldigt? Den kamp var 3 point hvor Real Madrid virkelig kunne have fået taget på Barca og have fået et kæmpe forspring relativt tidligt i sæsonen.
Det tror jeg ikke "The Only One" er enig med dig i. Jeg husker at Mou måneder efter hentydede til hvor heldige Barca var i den kamp. (Marcelos selvmål)
Jeg mener over hele sæsonen, at det var ligegyldigt i vandt den. Der er selvfølgelig prestige over den, men i sidste ende vil jeg hellere stå med mesterskabet og sejren på Camp Nou i fjerde sidste spillerunde i stedet.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Det er da nemt at se tilbage på sæsonen og se hvilke kampe man i sidste ende var overflødige
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jamen jeg føler mig bare ikke ærgerlig over vi tabte den kamp lige nu. Den var da ikke "ligegyldig" og slet ikke på det givende tidspunkt, men her efter sæsonen, så føler jeg bare, at det blev afgjort på Camp Nou. Kampen på Bernabeu var bare en af mange, men det stod næsten helt lige ved Camp Nou, og det var der mesterskabet reelt blev afgjort.
Du føler dig ikke ærgelig nu, men det gjorde du helt sikkert efter kampen. :)
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

Jakob
Indlæg: 452
Tilmeldt: lør aug 11, 2012 12:34 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 7 gange
Blevet takket: 12 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jakob »

BarçaDK skrev:
michaelk94 skrev:
Jakob skrev:
michaelk94 skrev:
Mener du helt alvorligt at liga-clásico'en på Bernabeu i december var ligegyldigt? Den kamp var 3 point hvor Real Madrid virkelig kunne have fået taget på Barca og have fået et kæmpe forspring relativt tidligt i sæsonen.
Det tror jeg ikke "The Only One" er enig med dig i. Jeg husker at Mou måneder efter hentydede til hvor heldige Barca var i den kamp. (Marcelos selvmål)
Jeg mener over hele sæsonen, at det var ligegyldigt i vandt den. Der er selvfølgelig prestige over den, men i sidste ende vil jeg hellere stå med mesterskabet og sejren på Camp Nou i fjerde sidste spillerunde i stedet.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Det er da nemt at se tilbage på sæsonen og se hvilke kampe man i sidste ende var overflødige
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
+1
Marco van Basten: “Messi can play anywhere.. Even in water.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 41 gæster