Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Blaugrana, du går om den varme grød og svarer slet ikke på spørgsmålet i punkt et. Jo gu falder det mig da ind, at det er ganske naturligt ikke at bryde sig om sin fodboldklubs nærmeste rivaler. Det ser jeg da som ganske naturligt. Men det var langt fra det, spørgsmålet gik ud på.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Myx, prøv lige at formulere det spørgsmål, som du ikke mener at have fået svar på, en gang til - og gerne simpelt, for hvis alt, hvad vi har skrevet er irrelevant i dine øjne, så har jeg uhyre svært ved at se hvor du vil hen.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Du spørger:
'Hvordan kan en almindelig 15-30 års dansk Barcelona fan hade en fodboldkub på grund af noget der skete før vedkomne blev født i et land 2000 kilometer væk?'

Jeg svarer:
'Fordi det er vores bitre rivaler?'

Jeg kan simpelthen ikke regne ud hvad der får dig til at tro at jeg kan svare på en 15-30 årig dansk Barcelona-fans vegne. Jeg hader nemlig ikke Real Madrid på grund af noget der skete før jeg blev født. Jeg hader Real Madrid, fordi det er vores rivaler.

Dertil ved jeg heller ikke om du har lagt mærke til det, men både Rummenigge og Jonas udtrykte meget specifikt, i de indlæg hvori 'Franco-kortet' blev spillet, at det rent demografisk naturligvis primært var en årsag hos de ældre tilhængere, og at det rent geografisk nok primært var hos de catalanske tilhængere. Jeg synes kort fortalt ikke at de på noget tidspunkt har påstået, at det er en valid grund hos en 15-30 årig dansk tilhænger, og i den forstand synes jeg simpelthen at du lægger ord i munden på dem.

Desuden nævner både Rummenigge og Jonas en anden grund, som du indtil videre mere eller mindre har overset, for i stedet at fokusere på 'Franco-kortet'', nemlig at det er et møde mellem to vidt forskellige klub-filosofier. Netop dét er den primære grund i mit tilfælde.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

rummenigge skrev:@mikaelk94 - hvorfor standser du ikke bare her, synes du selv at du bidrager konstruktiv til debatten? Kvaliteten på sine indlæg er med alt respekt for nedafgående synes jeg. Start på en frisk med et andet emne eller noget.

Jeg har lige neglede dine citater fra kamptråden, og normalt kan jeg ikke lide at fluekneppe andres indlæg, men der er lige et par pointer jeg vil frem med og vise hvorfor jeg ikke kan tage dine indlæg seriøst her på det sidste:
...Vi har brugt en masse penge, vi tjener dog også langt flere penge end jer, så det har jeg faktisk ikke det store problem med. ...
Synes du selv at det er fedt at slynge forkerte facts ud eller indrømmer du at du har lavet en hændelig blooper her og hvad er budskabet i det du prøver at sige her? Fair nok hvis du mente noget andet, men der er forskel på at tjene og omsætte og så se mit tidligere indlæg hvor jeg argumenterer for at RM ikke på nogen måde er en større klub end Barca, hvis det var dét som var din hensigt. Ellers kan vi have dét mest fornuftige standpunkt og blive enige om at de to klubber sådan set er to økonomiske kæmper, hvor man udefra ikke kan afgøre hvem som er absolut rigest.
... Jeg har stor respekt for jeres talentudvikling, men de fleste af jeres indkøb har været elendige eller bare på ingen måde nogle forbedringer (Ibrahimovic, Cesc, Alexis, Mascherano, Chygrynskiy osv) I har næsten ingen gode indkøb haft igennem de seneste sæsoner. Det har vi derimod haft.
Jeg håber at du forstår via BG92 m.fl. fornuftige svar på dine påstande, at du måske ikke skal sætte usaglige hænder i dette hvepsebo når du bare slynger en påstand ud, der udstiller din viden om Barca og deres spillestil.
...Jamen Barca er igennem en helt fantastisk periode, men jeg kan love dig for, at dette Real Madrid hold også vil blive husket....
Come on, vil du nu love mig og andre Barcafans, at dette RM hold vil være at finde i historien? Det eneste jeg har sagt er at dette hold indtil videre ikke vil blive husket i historien, i hvert fald for noget synderligt eller som Del Bosques Madrid gjorde det. Hvad fremtiden byder ved jeg ikke, men lad dog være med at spille spåmand. Mit ydmyge gæt er at Mourinhos RM hold aldrig vil overgå Peps Barca, nok historiens bedste hold, langt fra. Det vil vise sig om jeg tager fejl.
Ja, Real Madrid tjener flere penge end Barcelona. Real Madrid omsætter for 400 mio kr mere end Barca, som ellers ligger nr 2 på listen.

Jeg ser næsten alle Barca's kampe, så jeg vil sige, at jeg ved forholdsvis meget om holdets spillestil og spillerne. Der er nogle af verdens bedste spillere gennem tiderne som løber rundt på det hold, men jeg synes ikke indkøbene har forstærket holdet, (måske er det umuligt?) som man ellers havde regnet med at de ville. Derfor er købene skuffende. Jeg forstår godt, at man ikke på fcbarcelona.dks forum lige har den samme mening omkring spillerne som den almene fodboldfan.

Ja, hvis du ikke tror dette hold vil komme i historiebøgerne, så vil jeg gerne love dig det. Denne tid vil desuden blive husket i meget lang tid for denne rivalisering. Denne rivalisering er især så stor, fordi begge hold netop er så fantastiske, så selvfølgelig ville dette Real Madrid hold blive husket, måske i højere grad end man husker Del Bosques hold, selvom jeg også var kæmpe fan af det hold!

Jeg synes selv jeg bidrager fint til denne debat. Real Madrid vs Barca er meget lige i øjeblikket. Måske aldrig været mere lige, da begge hold er så stærke. Det er de fleste enige i, og allerede det er faktisk et fint argument, for det viser tydeligt, at du har dine rød-blå briller på. Altså vi vandt ligaen sidste år, så selvfølgelig kan man ikke sige, at i stadig sidder ubestridt på tronen. Det virker som om, at du stadig ikke tror vi har hentet ind på jer siden det famøse 2-6 nederlag på Bernabeu, men det er altså et faktum, at det har vi. Så når vi skal spille i morgen, så kan man jo ikke stadig snakke om, at vi halter efter jer, fordi vi netop har vundet ligaen.

Vi kommer nok ikke videre, men jeg glæder mig da til at komme herind søndag aften, hvor vi forhåbentlig har fået endnu en sejr på Camp Nou.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Blaugrana92 skrev:
Jeg kan simpelthen ikke regne ud hvad der får dig til at tro at jeg kan svare på en 15-30 årig dansk Barcelona-fans vegne. Jeg hader nemlig ikke Real Madrid på grund af noget der skete før jeg blev født. Jeg hader Real Madrid, fordi det er vores rivaler.
Sjældent jeg er enig med dig Blau, men her kunne jeg ikke være meget mere enig. Selvfølgelig bare lige den forskel, at det er Barca jeg hader. Det har intet med historien at gøre, jeg hader bare Barca. Der skal selvfølgelig ligge noget historie bag hver rivalisering og jeg synes også man skal kende den, men det er slet ikke det der skaber det had jeg har til Barca. Det handler om nutiden, hvor du sikkert har en helvedes masse grunde til at hade Real, ligesom jeg har en mine grunde til at hade Barca.

Der blev skrevet "hade" mange gange. Egentlig et ret stærkt ord.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

michaelk94 skrev:
Ja, Real Madrid tjener flere penge end Barcelona. Real Madrid omsætter for 400 mio kr mere end Barca, som ellers ligger nr 2 på listen.
...
Vi kommer nok ikke videre, men jeg glæder mig da til at komme herind søndag aften, hvor vi forhåbentlig har fået endnu en sejr på Camp Nou.
Nope, vi kommer ikke videre, men hvad er din kilde ifht at Real Madrid omsætter for mere end kr400mio mere end Barca?

Vidste du at der er en forskel mellem indtjening (enten før og efter skat) og omsætning? Så hvad mener du specifikt, omsætning eller indtjening (overskud før skat f.eks.)?

Der er jo forskel på at at købe en spiller til 1 mia og bagefter sælge ham tilbage for 800mio, det giver et plus på 800mio i omsætning, men -200mio i den gængse forståelse for indtjening.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Man kan nok ikke undgå at blande penge og fodbold sammen i dag. At I tjener lidt mere, gør mig egentligt ikke så meget, når vi har verdens bedste fodboldakademi, samt to ud af de tre bedste spillere i verden på vores hold - som endda er fra egen avl. Det er netop derfor, at alt omkring dette hold er så smukt. Den dag, Real Madrid vinder CL med otte spillere fra egen avl i startopstillingen bukker jeg mig i støvet, for det kommer ikke til at ske i min tidsalder.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17791
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Aner ikke om det rykker rundt på noget, men læste senest at Barca ikke indrager deres shop i opgørelsen over omsætningen, og dette gør Real. Men er vel en bagatel om man er 1 eller 2 eller 7, så længe man leverer på banen, og det gør Barca.
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Netop. Vi-er-rigere-end-jer-kortet er lidt komisk at bruge, især når man bare sælger sine træningsanlæg, så snart man er i økonomisk krise. Desuden læste jeg en artikel postet herinde, der gav et detaljeret overblik over underskuddet i henholdsvis Barcelona og Real Madrid, der viste det sig faktisk, at Real Madrid havde et større underskud end Barcelona. Jeg kan lige prøve at finde linket frem, når jeg er kommet hjem fra kamp.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

@michaelk94 - lidt hjælp til kilderne:

Barca 2011/12
http://www.forbes.com/sites/afontevecch ... 2-million/

Omsætning: €495mio
Indtjening: €48mio (€49mio iflg andre kilder ;-) )

Madrid 2011/12
http://au.sports.yahoo.com/football/new ... ue-record/

Omsætning: €514mio
Indtjening: €24mio

----------

Så lige et interessant Marca link:
http://www.marca.com/2012/09/23/en/foot ... 22573.html
Faus also outlined the fact that Real Madrid holds its players' image rights and that season ticket prices cost twice as much in comparison to those of the Catalan club: "It is very respectable, but they (Real Madrid) have a company policy as opposed to a society policy. We don’t compare ourselves to anyone, we are very satisfied with our policy," he concluded.
Interessant at Barcas sæsonkortpriser stadig kun er ca halvpris ifht Madrid og sidstnævnte også tjener på spillernes imagerettigheder. Hvis de skruede på denne skrue ville de hurtigt komme forbi de ca €20mio de er "bagefter" i omsætning. Barca behandler bare deres fans bedre og er ikke lige så kyniske ifht til økonomiske strategi.

Barca har en indtjening som næsten er dobbelt så stor som Madrids (!). Sidste år mener jeg endda Madrid havde røde tal på bundlinjen(!). Lidt dumt overhovedet at gå ind i denne diskussion og bare blive enige om at begge klubber er sindsygt økonomiske stærke dog med en halvstor gæld. Indrømmer du nu, at du har misforstået den økonomiske status for de to klubber??
Senest rettet af rummenigge lør okt 06, 2012 1:55 pm, rettet i alt 3 gange.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Myxomatotis skrev: Til Rummenigge

Ok nu bad jeg selvfølgelig selv om det ved at komme med et eksempel fra anden verdenskrig. Det var nu ikke på nogen måde for at sammenligne situationen i Spanien med situationen i Tyskland, men snarere for at bevise, at en årsag ikke nødvendigvis behøver at være rationel.
Nu skriver du jo også selv om dine eksempler, at "dette ikke er præcis situationen i Madrid". Med mindre det er sagt med et glimt i øjet, som jeg jo ikke kan se herfra hvor jeg sidder, så er det alligevel en underdrivelse af de større. Folkedrabne i Rwanda har måske aldrig set sin lige i bestialskhed og blodighed i verdenshistorien. Gasning af 6 millioner jøder i Tyskland er også uden sidestykke og Japans terrorisering af en så stor verdensdel som Asien i flere hundrede år er også ekseptionel. Jeg har derfor meget svært ved at tage det, du skriver, og putte det ned i en kasse, hvor der står Real Madrid mod Barcelona på.

Tyskland har været ude at undskylde ja. Det har Spanien så åbenbart ikke, kan jeg forstå. Og derfor skal vi hade Real Madrid eller hvad? Ja det er ikke for at virke nedladende, men jeg prøver virkeligt bare at forstå det.
Noget helt andet er i øvrigt, at der er masser af teorier om blandt andet at Franco var Atletico fan, og at den hjælp Real Madrid modtog (hvis de modtog den, jeg aner ikke om det er endeligt bevist) var en hjælp som de aldrig havde bedt om men derimod blev tvunget ned over dem af centralmagten for at tryne FC Barcelona. Så igen, hvor er rationalet bag at hade Real Madrid for al ovenstående?
@Myx - Bare rolig jeg sidestiller slet ikke Spaniens situation med den i f.eks. Rwanda, hvor Tutsierne idag lever side om side med Hutuer hvor mange bogtaveligttalt er deres families mordere.

Min pointe var, at i alle nævnte konflikter vil offeret bærer nag medmindre agressor'en ikke bøder for sine fejl og uhyrligheder. Tyskland er nok et unikt eksempel hvor man næsten ikke kunne finde flere måde at få dem til at bøde på, derfor er naget til det nuværende Tyskland fra ofrenes side minimeret (dog ikke at forveksle med naget til nazismen).

Katalanerne bærer stadig nag over Madrid, og det er der en grund til. Derfor ligger der bare mere i Clasicoerne end bare sport. That's all.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

rummenigge skrev:@michaelk94 - lidt hjælp til kilderne:

Barca 2011/12
http://www.forbes.com/sites/afontevecch ... 2-million/

Omsætning: €495mio
Indtjening: €48mio (€49mio iflg andre kilder ;-) )

Madrid 2011/12
http://au.sports.yahoo.com/football/new ... ue-record/

Omsætning: €514mio
Indtjening: €24mio

----------

Så lige et interessant Marca link:
http://www.marca.com/2012/09/23/en/foot ... 22573.html
Faus also outlined the fact that Real Madrid holds its players' image rights and that season ticket prices cost twice as much in comparison to those of the Catalan club: "It is very respectable, but they (Real Madrid) have a company policy as opposed to a society policy. We don’t compare ourselves to anyone, we are very satisfied with our policy," he concluded.
Interessant at Barcas sæsonkortpriser stadig kun er ca halvpris ifht Madrid og sidstnævnte også tjener på spillernes imagerettigheder. Hvis de skruede på denne skrue ville de hurtigt komme forbi de ca €20mio de er "bagefter" i omsætning. Barca behandler bare deres fans bedre og er ikke lige så kyniske ifht til økonomiske strategi.

Barca har en indtjening som næsten er dobbelt så stor som Madrids (!). Sidste år mener jeg endda Madrid havde røde tal på bundlinjen(!). Lidt dumt overhovedet at gå ind i denne diskussion og bare blive enige om at begge klubber er sindsygt økonomiske stærke dog med en halvstor gæld. Indrømmer du nu, at du har misforstået den økonomiske status for de to klubber??
Real Madrid bruger så selvfølgelig også flere penge end Barca, så det er selvfølgelig omsætningen der er større.

De bruger flere penge på fx spillerindkøb, men jeg synes jo det er fair at en klub som Real Madrid bruger store summer på spillere, fordi pengene jo netop fosser ind i klubben.
Barca har selvfølgelig også en rigtig god økonomi bla. nu hvor man også har fået Qatar Foundation (Det har jo ikke noget med Katalonien at gøre :mrgreen: ), men nu var punktet med økonomien jo bare, at Real Madrid ikke på den måde er et købehold som fx City, PSG, Anzhi etc.

Real Madrid tjener selvfølgelig rigtig meget på sit brand, men Barca er selvfølgelig et langt bedre eksempel på hvordan man skal føre en fodboldklub, netop gennem talenterne, fordi det er ikke alle klubber som kan tjene penge på sit brand som Real og Barca. Dortmund er jo et godt eksempel som har en fantastisk økonomi og de har vel brugt Barca-modellen, som man også ser andre klubber bruge såsom FC Nordsjælland fx. Med stor succes til følge. Så stor cadeau til Barca, men derfor var det jo stadig rigtig, det jeg sagde. ;

TheOnlyOne

Re: Real Madrid

Indlæg af TheOnlyOne »

Og det er forskellen på en fodboldklub og en forretning

vamosbarca

Re: Real Madrid

Indlæg af vamosbarca »

hold da helt op en diskution i to har gang i :smile: men spændende nok at følge.

Myxomatotis

Re: Real Madrid

Indlæg af Myxomatotis »

Til Blaugrana92

Nå ok jamen så må jeg jo have misforstået. Jeg havde den opfattelse, at mange herinde netop brugte, hvad der skete for 40 år siden som en af årsagerne til at bryde sig mindre om Real Madrid. Men hvis ikke det er tilfældet, jamen så må jeg jo som sagt bare have misforstået et eller andet...

Til Michael94 og Rummenigge og andre der diskuterer økonomi

Det er virkelig en svær diskution, da der virkeligt er mange modstidende oplysninger. Nogle beretter om Real Madrids helt fantastiske økonomi, mens andre medier og kilder åbenbart tegner et andet billede. Nogle beretter om, at Barcelonas økonomi er helt fin mens andre snakker om deres store gæld. Det der, efter min mening, er mest interessant for os fodboldfans (med mindre en af klubberne ligefrem er ved at gå fallit, hvilket sikkert aldrig vil ske) er klubbernes købekraft til nye spillere og om klubberne generelt er sunde. Her synes jeg, at det virker meget åbenlyst, at Barcelona har haltet efter i de seneste år, hvor man jo også selv har meldt ud, at der ikke var penge til, at man bare kunne gå ud og købe til højre og venstre. Real Madrid har derimod virket meget kapitalstærk og har i reglen bare betalt, hvis der var en spiller man vill have.
Derfor synes jeg, at for os der ikke ved bedre, så har Real Madrid virket som den med den største og bedste økonomi.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster