Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Quaresma skrev:Jeg vil ikke sige, at Real Madrid er en skændsel.

Mourinho, Pepe osv. er - men ikke Madrid.
Enig. Man skal skyde på de inficerede celler og ikke hele kroppen. Jeg tror ærlig talt ikke at Mourinho og Pepe er repræsentative for hele Real Madrid, hvilket stemmer meget godt overens med utilfredsheden over enkelte personers optræden efter Mourinhos ankomst. Real Madrid er større end det her, men der gåes ofte på kompromis, når man er desperat.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

dinhxa skrev:Det ville ikke undre mig, hvis De Hvide igen undgik hårde straffe, vi har set det før, og det sker nok igen.
Det ender nok med, at alle får en enkelt dag eller to. Så er alt jo som det gamle..

Som jeg ser kampprogrammet, så kan Real smide point i Pamplona, i Madrid (Atletico) og i Bilbao (udover Barcelona). Tror sagtens de kan slå Valencia, men tror samtidig også, Osasuna kan få et uafgjort resultat, og ligeså med Bilbao. Måske kan Atletico også hive et kryds med hjem.
Det giver os mesterskabet med 1-3 points forspring.

Mesterskabet er stadig Real Madrids, men hvis jeg var en madridista, så ville jeg ærgre mig over, at man måske vil huske disse negative episoder mere end selve mesterskabet.

De sidste to år virker det som om, at individdet kommer før institutionen Real Madrid, det er meget ærgerligt synes jeg.

Det er f.eks. ekstrem naivt at tro, at alle disse episoder ikke har skadet Real Madrid, eller at Real Madrid ikke fremstår som en skændsel for fodbolden, når klubbens præsident og ledelse samt repræsentanter opfører sig på denne måde.

Og ligegyldig hvordan man vender og drejer den, så er oversætteren, Pepe, Casillas, Perez og de andre i den grad repræsentanter for Real Madrid.
Senest rettet af Visca El Barca tors mar 22, 2012 6:34 pm, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Ja, enig Jbninc. Men ledelsen i Real kan ikke undsige sig skyld, når de blot lader stå til og intet gør ved Mourinho. Mourinho repræsenterer (foruden Real) direkte ledelsen. Ledelsen repræsenterer direkte Real. Mourinhos opførsel er også ledelsens problem. Dårligt eksempel, men se på Dong. Der er en grænse for, hvad en ledelse bør finde sig i. Her er der ikke tale om at varetage aktionærers interesser, men der er etik, omdømme og klubbens bedste at varetage. At man går så meget på kompromis med sunde værdier for at hive en titel i land, i en klub der kan vælge frit på alle hylder, er ikke blot hovedrystende. Men rystende generelt. Når de laver den slags ballade, har de satme også fortjent at høre for det.

Havde man på alle andre arbejdspladser svinet kolleger til, prikket dem i øjnene, og offentligt kaldt dem for pik efterfølgende. Så tror jeg ikke blot man var blevet fyret, man var blevet bortvist på stedet. Det er kun fordi der er tale om sport, hvor resultaterne kan ses på scoretavlen og i ligatabellen, at man overhovedet kan forestille sig sådan opførsel tolereret. Men er du gal det gør noget ved Reals omdømme.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

Jeg nævner Casillas, fordi han som anfører nægtede at overvære trofæ-overrækkelsen i Super Cup på Camp Nou, ligesom han beskyldte Cesc for at filme og overdrive tingene, efter Marcelos tackling. Han beskyldte også dommerne for at være korrupte.
Ja, hvorefter han kontaktede både Puyol og Xavi for at undskylde:

"In Xavi’s stead on Friday, however, Casillas called Puyol and was able to speak to him. According to El Mundo Deportivo, Casillas apologized for the post-match comments he made to the press about Marcelo’s tackle and the overall conduct of his team, presumably the fights, not staying on the pitch for the trophy ceremony, and coach José Mourinho’s antics." - Totalbarca.com

Mon ikke du kunne unde Casillas bare en smule sympati?
Ja Barca fans ved alt om, hvordan man skal opføre sig, og Rosell ved også alt om, at Barcelona som institution aldrig vil acceptere, hvis han opførte sig som Perez eller Pep opførte sig som oversætteren eller Puyi/pique opførte sig som Pepe.
Barca-fans og Rosell ved alt om, hvordan man skal opføre sig? Come on, det er den arrogance, der får andre fodboldtilhængere til at afsky klubbens fans og sågar klubben selv. Ikke at det er et ordentligt grundlag, men jeg kunne bestemt leve uden den indstilling blandt os fans. Det virker som om, at du har for travlt med at pege fingre, Visca.
Sjovt nok virker det netop ikke som om, Real Madrid er mere end blot Perez eller oversætteren. Alle kritikkere siger jo netop, at Real burde være mere end disse individer, men når fans, ledelsen samt ledere forsvarer disse tåbelige handlinger, så falder det da tilbage på Real Madrid. Det er underligt at man forventer at Reals image ikke lider skade af alle disse tåbeligheder, som deres ansatte og repræsentanter laver. Real Madrids ledelse har f.eks plantet historien om, at Barca skulle bruge doping, det er da direkte en skændsel for fodbolden.
Real Madrid er og bliver altid mere end blot den siddende præsident og træner. Klubben er fansene. Klubben er byen. Klubben deres stolhed. Hele klubkulturen er noget af det tætteste man kommer på Barcas, hvorfor jeg ikke forstå, at du kan optræde så ignorant i denne diskussion. Du snakker om fans, der forsvarer Mourinhos handlinger - det er en farlig, farlig generalisering. Bare tag Madridista.dk's fora som eksempel - det er ikke ligefrem pæne ord, der bliver skrevet om Mourinho og hans handlinger. Slef. er der folk, der støtter op, men det vil der altid være.

Ja, hans handlinger skader klubben ry, men at kalde Real Madrid for en skændsel for fodbolden er dårlig rivalisering og direkte forkert. En træner, en præsident, en spiller ville heller aldrig få mig til at se F.C.Barcelona (som helhed), som en skændsel for sporten. Begge hold er så meget mere.

Hvilke medlemmer af Madrids ledelse har plantet de historier, Visca?
Og så er det også flot at du ikke har andre ting end Busquets film at bruge som et eksempel, det siger vidst alt.
Hvorfor blive hadsk og sarkastisk? Er det ikke unødvendigt? Jeg har heldigvis flere eksempler, men ville flere virkelig gøre forskellen for dig?
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Guardiola skrev:Ja, enig Jbninc. Men ledelsen i Real kan ikke undsige sig skyld, når de blot lader stå til og intet gør ved Mourinho. Mourinho repræsenterer (foruden Real), direkte ledelsen. Ledelsen repræsenterer direkte Real. Mourinhos opførsel er også ledelsens problem. Dårligt eksempel, men se på Dong. Der er en grænse for, hvad en ledelse bør finde sig i. Her er der ikke tale om at varetage aktionærers interesser, men der er etik, omdømme og klubbens bedste at varetage. At man går så meget på kompromis med sunde værdier for at hive en titel i land, i en klub der kan vælge frit på alle hylder, er ikke blot hovedrystende. Men rystende generelt. Når de laver den slags ballade, har de satme også fortjent at høre for det.

Exactly, hvis der var en der kom og sagde til mig at Real Madrid er en skændsel, så ville jeg sige, jamen du kender ikke Reals historie godt nok, og ville råde vedkommende til at læse lidt mere om Real Madrid som institution.

Hvis der var en der kom og sagde, at Real Madrid og dens ledelse har de sidste 2 år repræsenteret Real på en måde, der kan betegnes som en skændsel for fodbolden, så vil jeg til gengæld ikke have et modsvar.

En ting er, at man går på kompromis med spillestil, men noget andet er, når ledelsen begynder at plante historier i medier om at rivalen bruger doping. Det er problematisk at ens træner prikker en kollega i øjet, kalder ham pik, undskylder derefter, men hans undskyldning ligner mest af alt endnu et angreb og provokation. Han sagde jo at han undskylder han mistede besindelsen, men Tito var selv skyld i det. Det er problematisk, at klubbens spillere vælger at skrotte trofæoverrækkelsen, og det er ligeledes problematisk at man har spillere, som mere end en gang træder/sparker sin modstanderen ned. Når man ikke formår at tage en klar afstand fra det, så er det forståeligt at nogle folk skriver at Real Madrid er en skændsel for fodbold, de seneste to år har der i hvert fald været mange eksempler på, at deres opførsel kan betegnes som en skændsel, intet mindre.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep


Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

Visca El Barca skrev:
Guardiola skrev:Ja, enig Jbninc. Men ledelsen i Real kan ikke undsige sig skyld, når de blot lader stå til og intet gør ved Mourinho. Mourinho repræsenterer (foruden Real), direkte ledelsen. Ledelsen repræsenterer direkte Real. Mourinhos opførsel er også ledelsens problem. Dårligt eksempel, men se på Dong. Der er en grænse for, hvad en ledelse bør finde sig i. Her er der ikke tale om at varetage aktionærers interesser, men der er etik, omdømme og klubbens bedste at varetage. At man går så meget på kompromis med sunde værdier for at hive en titel i land, i en klub der kan vælge frit på alle hylder, er ikke blot hovedrystende. Men rystende generelt. Når de laver den slags ballade, har de satme også fortjent at høre for det.

Exactly, hvis der var en der kom og sagde til mig at Real Madrid er en skændsel, så ville jeg sige, jamen du kender ikke Reals historie godt nok, og ville råde vedkommende til at læse lidt mere om Real Madrid som institution.

Hvis der var en der kom og sagde, at Real Madrid og dens ledelse har de sidste 2 år repræsenteret Real på en måde, der kan betegnes som en skændsel for fodbolden, så vil jeg til gengæld ikke have et modsvar.
James så er vi vist enige.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Så vidt jeg husker det, kan godt være jeg tager fejl, så var det også kun Madridistas Mourinho ville undskylde over for. Han vendte det jo nærmest om, og på Mourinho vis fremlagde det som om, at han blot var en ærlig mand - som sagde sin ærlige mening - hvilket ikke kan laves om. Igen, en totalt kujonundskyldning. Det kræver nosser at give en uforbeholden undskyldning.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Quaresma skrev:Ja, hvorefter han kontaktede både Puyol og Xavi for at undskylde:

"In Xavi’s stead on Friday, however, Casillas called Puyol and was able to speak to him. According to El Mundo Deportivo, Casillas apologized for the post-match comments he made to the press about Marcelo’s tackle and the overall conduct of his team, presumably the fights, not staying on the pitch for the trophy ceremony, and coach José Mourinho’s antics." - Totalbarca.com

Mon ikke du kunne unde Casillas bare en smule sympati?
Nej det kunne jeg virkelig ikke, når han har den opførsel, det var i øvrigt ikke første og heller ikke sidste gang.

Quaresma skrev:Barca-fans og Rosell ved alt om, hvordan man skal opføre sig? Come on, det er den arrogance, der får andre fodboldtilhængere til at afsky klubbens fans og sågar klubben selv. Ikke at det er et ordentligt grundlag, men jeg kunne bestemt leve uden den indstilling blandt os fans. Det virker som om, at du har for travlt med at pege fingre, Visca.
Jeg ville jo ikke have noget som helst at pege fingre af, hvis Real folk opførte sig bare nogenlunde anstændigt?. Hvad er det andet for mnoget?. At andre fans skulle blive harm over, at jeg mener Rosell aldrig kunne blive accepteret af klubbens tilhænger, hvis han opførte sig som Perez eller Pep som oversætteren er deres problem. Barca har jo vist før, også i svære tider, at Barca dyder og traditioner vægter højere end trofæer.

Denne diskussion er meget simpel, og burde egentlig ikke have meget med Barca at gøre. Der var en der skrev at Real er en skændsel for fodbolden, og jeg skrev at deres opførsel de seneste to år har været så dårlig, at det kan betegnes som en skændsel.


Quaresma skrev:Real Madrid er og bliver altid mere end blot den siddende præsident og træner. Klubben er fansene. Klubben er byen. Klubben deres stolhed. Hele klubkulturen er noget af det tætteste man kommer på Barcas, hvorfor jeg ikke forstå, at du kan optræde så ignorant i denne diskussion. Du snakker om fans, der forsvarer Mourinhos handlinger - det er en farlig, farlig generalisering. Bare tag Madridista.dk's fora som eksempel - det er ikke ligefrem pæne ord, der bliver skrevet om Mourinho og hans handlinger. Slef. er der folk, der støtter op, men det vil der altid være.
Og det er lige netop det jeg skriver, at klubben er mere end blot trofæer, og hvad du ellers nævner. Men når klubbens ledelse og klubbens præsident samt træner ( folk der har de højeste stillinger i klubben) opfører sig uværdigt, gang på gang på gang, uden at der falder konsekvens, men disse handlinger bliver blot forsvaret, så kan jeg godt forstå at folk begynder at kalde Real en skændsel for fodbold de sidste to år.

Og nok er du mindreårig og barnlig, men vær venlig ikke at kalde folk for ignoranter. Alder er ingen undskyldning for at man kan opføre sig som twat.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Guardiola skrev:Så vidt jeg husker det, kan godt være jeg tager fejl, så var det også kun Madridistas Mourinho ville undskylde over for. Han vendte det jo nærmest om, og på Mourinho vis fremlagde det som om, at han blot var en ærlig mand - som sagde sin ærlige mening - hvilket ikke kan laves om. Igen, en totalt kujonundskyldning. Det kræver nosser at give en uforbeholden undskyldning.
Ja exactly, det var det der skete, og så kan jeg ikke forstår, at klubbens ledelse ikke tog en klar afstand fra det. De accepterede det blot.

Det er jo ikke for sjovt, at Rosell på et tidspunkt seriøst overvejede at cutte bånd og forhold til Real, der skal trods alt meget til, før man tager disse drastiske metoder i brug. Det skete netop efter deres doping historier, hvor det kom frem at historien var plantet i pressen af folk fra Real Madrid.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Guardiola skrev:Ja, enig Jbninc. Men ledelsen i Real kan ikke undsige sig skyld, når de blot lader stå til og intet gør ved Mourinho.
Overhovedet ikke. De har solgt deres sjæl til Mourinho for at få resultater. Jeg begræder stadigvæk, at de kan smide en klubmand som Valdano for porten grundet en stridighed imellem Mourinho og ham.

Jeg tror, at Perez sidder og væmmer sig over, hvad der sker. Specielt efter prik-i-øjet-situationen. Men hvad skal han gøre? For få dage siden var de komfortabelt foran i ligaen og var videre i Champions League. At fyre Mourinho lige nu - uagtet hans åndsvage opførsel - er næsten for dumt.

Forhåbentligt står der selvransagelse på dagsordenen i Real Madrid, når sæsonen er ovre, og Mourinho er sparket videre til Premier Leauge.
Guardiola skrev:Det er kun fordi der er tale om sport, hvor resultaterne kan ses på scoretavlen og i ligatabellen, at man overhovedet kan forestille sig sådan opførsel tolereret. Men er du gal det gør noget ved Reals omdømme.
Ja, det er fuldstændig sindssygt.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Den dommer har vist Mourinho ud før. Er han virkelig den eneste dommer med cojones tilbage i la liga?

Noget andet, Hvornår kan vi forvente at høre mere om karantæner og deres længde af forbundet?

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca skrev:Den dommer har vist Mourinho ud før. Er han virkelig den eneste dommer med cojones tilbage i la liga?

Noget andet, Hvornår kan vi forvente at høre mere om karantæner og deres længde af forbundet?
Nu skal vi også passe på med at rose den dommer for meget, når vi samtidig brokker os over den lave standard blandt la liga dommere.

Som sagt, jeg har ikke set kampen, men fra ud fra de highlights samt brugernes indlæg rundt omkring på nettet, og det er ikke kun fra Real fora, kan jeg forstå at han ikke var særlig heldig med sine kendelse i går aftes. Næsten alle sportsider skriver også om hans inkompetence eller i det mindste meget uheldig dag på kontoret.

Jeg kender denne dommer fra andre kampe jeg har set på tv, og jeg synes han tit er med til at ødelægge kampe, plus han er meget glad for at uddele kort samt sætte sig selv i centrum. Alt det skal en dommer helst undgå, og en god dommer gør det også.

Nu er vi rigtig glade for at han turde udvise Reals træner, men lad os da heller snakke om, at denne dommer har en tendens til at lave afgørende fejl, Cojones eller ej.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Visca El Barca skrev:
Elbarca skrev:Den dommer har vist Mourinho ud før. Er han virkelig den eneste dommer med cojones tilbage i la liga?

Noget andet, Hvornår kan vi forvente at høre mere om karantæner og deres længde af forbundet?
Nu skal vi også passe på med at rose den dommer for meget, når vi samtidig brokker os over den lave standard blandt la liga dommere.

Som sagt, jeg har ikke set kampen, men fra ud fra de highlights samt brugernes indlæg rundt omkring på nettet, og det er ikke kun fra Real fora, kan jeg forstå at han ikke var særlig heldig med sine kendelse i går aftes. Næsten alle sportsider skriver også om hans inkompetence eller i det mindste meget uheldig dag på kontoret.

Jeg kender denne dommer fra andre kampe jeg har set på tv, og jeg synes han tit er med til at ødelægge kampe, plus han er meget glad for at uddele kort samt sætte sig selv i centrum. Alt det skal en dommer helst undgå, og en god dommer gør det også.

Nu er vi rigtig glade for at han turde udvise Reals træner, men lad os da heller snakke om, at denne dommer har en tendens til at lave afgørende fejl, Cojones eller ej.
Hvorfor snakke om at denne dommer laver fejl når de fleste gør det i ligaen? Jeg skriver ikke han er en god dommer nogen steder. For mig at se virker la liga dommerne direkte skræmte af mourinhos psykopatiske udfoldelser. At vi så har minst én der går mod strømmen og tør uddele røde kort til lige netop Madrid er forfriskende. Jeg så bare det var flere.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Elbarca;

Jeg snakker ikke kun om ham, men jeg mener bare at han er en dårlig dommer, og laver fejl ligesom de andre dommere. Jeg kan ikke hylde ham, netop fordi han ikke er i stand til at udføre sit arbejde nogenlunde tilfredsstillende, det er et problem i mine øjne.

Det kan egentlig godt være at det røde kort til oversætteren var på sin plads, F.eks er ludersøn nok et af de værste skældsord i Spanien, og hvis han har rådt det efter dommeren, så fortjener han også et rødt. Men hvis han har udvist ham for noget mindre, så er det ikke godt nok. Som sagt, jeg har set en del kampe med denne dommer, og han kommer altid i centrum, der er masser af kort i de kampe han dømmer og spillet standses konstant. Sådan husker jeg ham, og det er ikke godt nok efter min mening.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 26 gæster