Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Piquénbauer skrev:Ja og udover det så er vi alle medløber fans som først er begyndt at holde med barca efter de vandt cl... Og så glemmer man bare lige at man har holdt med barca siden 92...
Ja, den har jeg heller aldrig fattet. Især ikke på internettet, hvor de fleste formentlig er unge mænd. Vil Real-fans, United-fans, osv., virkelig bilde os ind, at hhv. Galacticos og 90'er-dominans ikke havde nogen som helst indflydelse på de unge mænd, der voksede op med de hold?
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Nu så jeg ikke kampen igår, men hvor er det dog frustrerende at der endnu en gang er meldinger om tvivlsomme dommerkendelser som atter er gået madrilenernes vej. Selvfølgelig synes jeg at nogle af de tidligere eksempler på dette har været lidt søgt, men set over hele denne sæson synes jeg godt nok det er i overkanten hvor meget tvivlen er kommet dem til gode, og hvor lidt den er kommet os til gode.

Det er selvfølgelig ikke bare dommerne der har vundet ligaen for dem - de vinder på at have et højere bundniveau end os - men det smerter forfængeligheden at være 13 point efter dem i skrivende stund. Det giver et helt forkert billede af denne sæson, og giver desuden dem en mulighed for at spille mere frit. Der havde nok været større chance for gummi-ben i deres lejr hvis vi havde været 3 point bag dem i stedet for 13, og hér synes jeg det er meget, meget problematisk at dommerkendelserne har haft så markant mangel på en klar linie, gældende for alle hold.

Når jeg tænker over de mange fejlagtige offside-kendelser vi har haft mod os, som i visse tilfælde direkte har kostet os point, føler jeg en god portion afmagt ...og får lyst til at vente ved nogen bil for at give dem et møgfald.

teemuss

Re: Real Madrid

Indlæg af teemuss »

jeg ved ikke med jer,men jeg begynder næsten at frygte kampen på camp nou mod RM,ikke p.g.a reals skyrke men dommerne,de kan er jeg bange for får stor indflydelse på kampens udfald til RM,s fordel.
Man kan sige hvad man vil men der foregår meget mærkelige ting i den spanske liga i år.
Jeg ville ikke blive overrasket synderligt hvis det lykkes madrid at få så meget dommerhjælp så de vinder over os på camp nou.

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Fritte skrev:Dagen derpå. Jeg er stadig bitter over at Madrid har røvet sig til SÅ mange points.
Afstanden på 13 points er fuldstændig ufortjent. Den spanske dommerkommite serverer mesterskabet for dem!
Dommerhjælp eller ej til Real Madrid, så tvivler jeg stærkt på, at det ville ændre noget. Dertil har de simpelthen være mere stabile end os. Udebanekampene har været alt, alt for dårlige. Jeg skal ikke kunne sige, om Real Madrid har fået mere eller mindre end, hvad der er givet til Barcelona, men vi skal ikke længere tilbage end til Atletico-kampen, for at finde en dommer, der gav os to point.

Derudover er det på grænsen til det kvalmende at høre, hvordan skylden nu - blandt nogle brugere - kastes på dommerne istedet for at anerkende Real Madrids frustrerende point-maskine. Stram nu op.

Da vi vandt alt, var der ingen, der brokkede sig over dommerkendelser. Ambitionen er, at dette forum skal være et seriøst forum, hvilket på ingen måde stemmer overens med den realitetsbenægtelse, der finder sted i øjeblikket.

Pep har klasse, når Barcelona taber. Mourinho får kritik for ikke at have det. Hvor er klassen herinde?

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Men det er vel forståeligt at visse folk herinde er frustrerede at visse afgørende kendelser i de tætte kampe er gået deres vej, og imod os. Selvf. kan man ikke klandre dommeren for noget som helst i sidste ende, han har ikke frarøvet os 13 point pt. og har ikke tildelt Real 13 point. Dog har dommernes kendelser og mangel på samme i forskellige situationer virkelig været tydelige denne sæson.
Allez...

fidanho
Indlæg: 553
Tilmeldt: ons jul 30, 2008 7:28 pm
Geografisk sted: Esbjerg
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 49 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af fidanho »

Jbninc skrev:Jeg skal ikke kunne sige, om Real Madrid har fået mere eller mindre end, hvad der er givet til Barcelona...
De har fået mere.
Jbninc skrev:Derudover er det på grænsen til det kvalmende at høre, hvordan skylden nu - blandt nogle brugere - kastes på dommerne istedet for at anerkende Real Madrids frustrerende point-maskine.
Nogle er deres point, er kommet fra mærkelige dommerpræstationer. Du er på et barca-forum, havde du forventet at folk ville klappe af rivalerne fra Real Madrid?
Jbninc skrev: Pep har klasse, når Barcelona taber. Mourinho får kritik for ikke at have det. Hvor er klassen herinde?
Igen, du er på et barca-forum, havde du forventet at folk ville klappe af rivalerne fra Real Madrid?
Jbninc skrev:Da vi vandt alt, var der ingen, der brokkede sig over dommerkendelser.
Bortset fra Chelsea kampen, ser jeg ingen grund til at kunne brokke sig over vores dommerkendelser dengang.


Jeg er enig i at Real har været mere stabile, men at skrive det er "kvalmende" at høre på nogle frustrerede barca-fans, der er skuffet over to ikkedømte kendelser, er sgu kvalmende. ;-)
Trust me, when i woke up today, I had no plans to be awesome, but shit happens

teemuss

Re: Real Madrid

Indlæg af teemuss »

Jbnincdu har både ret og ikke ret.Når pique brokker sig over et forkert givet rødt kort(hvilket JEG mener det var)
skal sagen naturligvis tages op i det spanske fodboldforbund,når callias råber efter dommeren efter pokalkampen at han skal gå ned og feste med barcelona og deres lortetræner overfuser og truer dommeren i parkeringskælderen,ja så sker der ikke en skid fordi fodboldforbundet nægter at undersøge det,nu har morinho så i den her uge igen være ude og svine barca til og pep har svaret,det ville ikke undre mig hvis pep får en bøde og ballade mens der ikke sker morinho en fis.
Du kan sige hvad du vil men det er totalt tydeligt at det er lykkedes morinho at svine dommerne så meget til plus fortælle hele verden at barca ALTID får hjælp at dommerne nu ikke tør røre madrid med en ildtang,de er simelthen blevet bange for ham,det skal man squ være blind for ikke at kunne se.
Når alt det her så er sagt ja så har barca smidt totalt åndsvage point væk i år og fred være med det,man kan trods alt ikke vinde mesterskabet hvert år i evighed,så for sultens skyld er det måske ok at vi så ikke vinder det i år,så er drengene sultne efter at få det tilbage næste år.
Fritte jeg håber inderligt du har ret,for ja barca med xavi iniesta og messi på toppen er stadig en klasse over madrid.
Jbninc jeg håber du forstår det er ikke for at lyde bitter en gang barca altid barca uanset hvad,men jeg kan squ godt forstå vi nogen gange i år er/har været frustreret og det synes jeg er ok,kærligheden til barca er stor herinde det er jo tydeligt at mærke vi er sammen om det her. :smile:
og lad os så håbe vi får en sejr i aften det bør vi kunne.

teemuss

Re: Real Madrid

Indlæg af teemuss »

ps:gutter lad os holde diskutionen i en pæn tone og lad os ikke blive uvenner selvom vi godt kan være uenige.
please. :smile:

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

Det er jeg svært bange for.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Ja vi har haft et lavt bundniveau på udebane i år men vi har så heller ikke fået noget hjælp overhovedet (lidt på udebane mod at madrid)... Og her mener jeg ikke dommeren der laver fejl og hjælper os på den måde... Jeg mener legitime mål og straffespark der ikke bliver dømt! Nu skal vi heller ikke gøre real bedre end de er... Ingen ved hvad der svar sket hvis ramos var blevet smidt ud mod rayo/levante, hvis der var blevet givet straffe til Getafe, Valencia eller Betis... Men jeg tvivler på at Real havde vundet alle de kampe... Og det siger altså også noget at real har fået så mange flere straffespark end os i den her sæson... De "får" bare generelt mere end os!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Og alle dem der siger at der ikke var hånd på ved ramos... Hvis selv Guti kan se det så må der være noget om det! Han er jo ikke ligefrem anti real!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:AARh altså, alene det, at han strækker hånden sådan ud, og bliver ramt burde give straffe.
Men rammer bolden hans hånd? Som sagt ligner det hånd på bolden bagfra, men ikke forfra. Det er bestemt ikke en let afgørelse, og den er slet ikke på niveau med episoderne med Higuain, Pepe, osv.
Visca El Barca skrev:Du skriver at dommerens placering er ikke god, enig, men hvad med linjedommeren?. Se lige hvor godt han står placeret?.
Ja, linjedommeren burde kunne se det bedre end dommeren og de to kameravinkler. Og han mente ikke, at der var hånd på bolden. Så...

For øvrigt var der tilsyneladende også hånd på bolden i optakten til Betis' første mål. Swings and roundabouts.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Jbninc - kommer du nogensinde Barca tvivlen til gode? Hvorfor er du konstant mere kritisk overfor Barca end Madrid, er det fordi du bare vil ha nogen at forsvare og på et Barcaforum er det oplagt at forsvare Madrid?

Jeg forstår ikke at du er så uforstående overfor Barcelonafolks frustration over Madrids smædekampagne de seneste år og at du ikke kan om det er Madrid eller Barcelona som har nydt bedst af dommerkendelserne i år.

Du må forstå at INGEN herinde nogensinde seriøst vil mene at Barca er perfekte, men man skal da være blind hvis man ikke mener at Barca med rette har et langt bedre image end Madrid, noget som er oparbejdet siden Cryuff-dagene men så sandelig også efter Del Bosque fyringen.

Jeg gider ikke at hænge mig i detaljer (fluekneppe diverse passager og artikler) og gider heller ikke gå ind i sådan diskussion. Jeg er bare helt lamslået af din overbærenhed overfor Madrid og hårde kritik af Barca.

Jeg skriver dette for at fortælle at det bare er dét indtryk du har gjort på mig på dette forum. Det kunne egentlig være spændende nok at høre dit standpunkt generelt og om du er Barcafan af hjertet pga nostalgi men i virkeligheden er Real Madrid i dit hoved, eller hvad du egentlig føler. Eller om det er Barcas institutions- og fodboldsidealogi som du kan relatere dig til men ikke synes bliver håndhævet af ledelsen osv i disse år og at Madrids eksekvering af sin er noget du i langt højere grad respekterer og kan sætte dig ind i.

Personligt er denne Perez period den værste periode i Madrids historie som jeg har overværet. Havde indtil da ellers sund respekt overfor dem og kunne endda onde dem titler hvis de var vundet med værdighed og overlegenhed, især f.eks. da Del Bosque var ved roret. Tilgengæld er denne Barcaperiode nok den mest storslået jeg har oplevet, og virkelig en periode der fylder mig med stolthed både på det sportslige men også ledelsesmæssige plan uden at sige alt er perfekt.

(som sagt lad os lade være med at diskutere ved at citere små passager af hinandens indlæg og fluekneppe os igennem tilværelsen, lad os bare udtrykke hvordan vi generelt forstår hinanden og herefter fremføre vores holdninger)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Det skal måske lige siges, at jeg synes, at det er helt i orden at brokke sig over Real Madrids held i denne sæson - eller Barcas manglende held - for der er bestemt noget om det. Også i går gik det Real Madrids vej, også selvom episoden med Ramos ikke er åbenlys som nogle måske gerne vil have den til at være.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Præcis Flax! Jeg siger ikke at der er 100% straffespark men det kan dømmes... Og det blev det ikke! Det røde kort til Pique kunne også dømmes og blev det men sådan som det går lige nu så tvivler jeg på at Ramos eller Pepe ville få rødt hvis det var dem der havde lavet den forseelse... Ved ikke hvad det er men synes virkelig at der er mange kendelser der "falder" ud til reals fordel!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 34 gæster