Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kassow-Rossing

Re: Real Madrid

Indlæg af Kassow-Rossing »

Der bliver slet ikke refereret til Sport i samtlige artikler.. Men OK guys :) Have it your way. Det her er jeres hjemmeside og jeg er ikke her for at få jer til at føle jer små.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kassow-Rossing

Re: Real Madrid

Indlæg af Kassow-Rossing »

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Billede

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Kassow-Rossing skrev:Der bliver slet ikke refereret til Sport i samtlige artikler.. Men OK guys :) Have it your way. Det her er jeres hjemmeside og jeg er ikke her for at få jer til at føle jer små.
Okay kloge Åge. Hvem bliver der ellers refereret til?


Desuden er det bullshit. De kan man se 100 mil væk. 44.000 til en præsentation er utrolig mange, men det er mindre end til Neymars, Ronaldos, Zlatans osv. Alligevel har han solgt flere trøjer end dem, siden at det er værd at skrive om?

Og de sælger 1,5 millioner trøjer på et år max. ifølge min kilde. Det er altså 23% af alle de trøjer de sælger på et år, som han har solgt på 48 timer så. Og jeg kendte ham ikke før VM.

Siger du at Neymar ikke ville indbringe dobbelt så meget som James? Neymar var en verdensstjerne og en af verdens bedste spillere da han kom til Barcelona, og havde haft en fantastisk Confederations Cup turnering, hvor de vandt 3-0 over Spanien. Han har slået rekorder på Brasiliens landshold, og blev snakket op af Gud og hvermand. Selv Pele sagde at han var meget bedre end Messi. Og det var kun 1 år siden, så så meget anderledes var markedet ikke. Ville du sige at Neymar solgte 1 million trøjer på de første 48 timer så? Eller er VM så stort? Har Messi så solgt 1 million trøjer på 48 timer, fordi han blev kåret til VMs bedste spiller?
Genopbygning status: færdig.

Kassow-Rossing

Re: Real Madrid

Indlæg af Kassow-Rossing »

:D Når man er på fremmed tærran, så skal man passe på, fordi I er i flertal og jeg har ingen intentioner om at pisse jer af.. Men der er også begrænsninger for hvor langt ned man vil diskutere ;) Eksempel på hvorfor det er svært at diskutere med jer:

1. Jeg skriver følgende indlæg fredag:
Kassow-Rossing skrev:Ja i den lokale shop på Bernabeu blev der solgt 900 på en time, men der findes andre steder at købe James Real Madrid trøjer. På 48 timer blev der solgt 345.000 trøjer.
2. Senere samme dag skriver Jurij dette indlæg:
Jurij skrev:De skriver at han solgte 900 trøjer på en time - verden over. Så 50.000 på 24 timer og så 345.000 på under 2 dage. Det kan ikke passe. Så hurtigt ville ingen sælge trøjer, ikke engang hvis Messi blev solgt til United. De sælger max 1,5 millioner trøjer per år for hele Madrid. Og James er ikke verdensstjerne endnu. Jeg vil gerne se en anden kilde end den ene spanske avis.
Kan I se hvorfor det så er svært at diskutere med Barcelona fans? :) Der bliver ikke tænkt over hvad der bliver skrevet. Ord flyver bare ud af munden på ham !

Så endnu engang (Og denne gang på dansk):
http://www.fodbold-transfers.dk/real-ma ... aa-en-time

Fra artiklen: "45.000 fans var mødt op på Santiago Bernabeu for at overvære præsentationen. Efter præsentationen, væltede det ind med fans i Real Madrids officielle fanshop ved stadion. Fem kasser blev åbnet, og alle fansene i køen havde kun et i sinde: Vi må have en ny fodboldtrøje med James Rodriguez-tryk. På en time blev der solgt hele 900 Real-trøjer med James og nummer 10 på ryggen. Det er 15 trøjer i minuttet. Det skriver Marca. Fansene måtte betale 750 kroner for en trøje i voksenstørrelse med tryk på ryggen. Dermed tjente Real Madrid altså 675.000 kroner på denne ene time alene."

Så kan vi blive enige om at de første 900 trøjer der blev solgt kom fra den lokale Real Madrid shop på Bernabeu?

Kassow-Rossing

Re: Real Madrid

Indlæg af Kassow-Rossing »

Jurij skrev:Okay kloge Åge. Hvem bliver der ellers refereret til?


Desuden er det bullshit. De kan man se 100 mil væk. 44.000 til en præsentation er utrolig mange, men det er mindre end til Neymars, Ronaldos, Zlatans osv. Alligevel har han solgt flere trøjer end dem, siden at det er værd at skrive om?

Og de sælger 1,5 millioner trøjer på et år max. ifølge min kilde. Det er altså 23% af alle de trøjer de sælger på et år, som han har solgt på 48 timer så. Og jeg kendte ham ikke før VM.

Siger du at Neymar ikke ville indbringe dobbelt så meget som James? Neymar var en verdensstjerne og en af verdens bedste spillere da han kom til Barcelona, og havde haft en fantastisk Confederations Cup turnering, hvor de vandt 3-0 over Spanien. Han har slået rekorder på Brasiliens landshold, og blev snakket op af Gud og hvermand. Selv Pele sagde at han var meget bedre end Messi. Og det var kun 1 år siden, så så meget anderledes var markedet ikke. Ville du sige at Neymar solgte 1 million trøjer på de første 48 timer så? Eller er VM så stort? Har Messi så solgt 1 million trøjer på 48 timer, fordi han blev kåret til VMs bedste spiller?
Jeg har absolut ingen anelse men find du selv ud af det.
Du kan jo prøve at læse artiklerne. Det står meget klart.
Jeg kan godt fortælle dig at Real Madrid sælger størstedelen af sine trøjer i løbet af sommeren, så 23 % af alle trøjer solgt i sæson 14/15 giver meget god mening. Real Madrid er ikke helt den samme klub som Barcelona, så tallene kunne sagtens være sande. Det skal i hvert fald modbevises før andet bliver accepteret. Ellers står det der sort på hvidt.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Det er svært at diskutere med os huh? Altimens skriver du det rene nonsense og faktisk modsiger du dig selv. At man sælger 900 trøjer på en time, er slet ikke ens betydende med at det vil gå sådan fremover. Derudover skriver jo din danske kilde (og jeg gentager mig selv lige igen) at Real Madrid har tjent 600 something tusinde kroner på trøjesalg, alene i den første time. Dermed lægger de jo netop op til, at Real Madrid kan få en stor del af transferbeløbet ind via trøjesalg, noget som du selv har skrevet er forkert.

Når en journalist skriver sådan noget, er det et bevis på at uvedkommende ikke har styr på sagen og derfor skal man ikke tage det så seriøst. Det gør du så, ikke noget overraskende i det. Du skal trods alt leve op til din høje standard.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Der stod i den ene artikel, at Madrid havde solgt 900 trøjer i alt på en time. Derfor skrev jeg det. Lidt efter læste jeg i en anden artikel, at det var på stadion de solgte 900 trøjer. Siden at du selv linkede til den første artikel, fortalte jeg blot hvad der stod - du havde selv godkendt den, ved at sige at det var en god kilde.

Jeg har før stødt på dig på bold.dk , og der er du ikke altid rationel, hvis jeg skal sige min mening. Det er bedre her. Men okay. Så lad os sige at James har solgt 23% af alle Madrids trøjer på et år på kun 48 timer! Lad os sige at det er sandt så. Og at Madrid har tjent 20 millioner euro på det, selvom det matematisk ikke giver nogen mening.

Vi angriber ikke dig. Vi er ligeglade med hvem du er. Du kan lige så godt have været Messi, vi ville angribe dig lige så meget for at sige sådan nogle ting.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Det er en...
Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

Sportsjournalistik har nået et nyt lavpunkt. Jeg bliver helt pinlig på journalisternes vegne. De citerer fuldstændig ukritisk den catalanske avis Sport om et Real Madrid anliggende. Det er komplet mangel på indsigt.

Derudover kan enhver med en smule fornuft gennemskue, at James ikke ville sælge flere trøjer end Beckham. Den hype der var omkring Beckham i sin tid var vanvittig. Alle snakkede om Beckhams skifte til Real Madrid. Det er de færreste i min omgangskreds der overhovedet kender til James.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Kassow-Rossing skrev:Der bliver slet ikke refereret til Sport i samtlige artikler.. Men OK guys :) Have it your way. Det her er jeres hjemmeside og jeg er ikke her for at få jer til at føle jer små.
Jeg skal ellers love for, at kritikken herinde stiger markant, når du åbner munden. Du er en modig mand :)

Det er jo ikke Sport, der skriver det, men de refererer jo til deres kilde, som er et marketing-firma, kaldet euromericas sport marketing. Hvis ikke deres troværdighed er "nok" pludseligt, så ved jeg næsten ikke, hvad er. Det er forresten et firma, vi benytte os af.

Så kan man altid angribe deres metoder og analyser, men det kræver adgang til deres undersøgelse og grundlæggende antagelser/vurderinger, hvilket jeg ikke gider at spilde mit liv på.

Jeg ved ikke, om nogen egentlig satte sig lidt ind i det, men der var jo udtalelser fra folk, der undersøtter forventningen om, at James Rodriguez kommer til sælge latterligt mange trøjer.

Gerardo Molina, Professor Emeritus in Sports Marketing said today in Sport:

"The expection is that the player (James) will sell product at the same level as Cristiano Ronaldo who has sold over one million shirts since arriving at Real Madrid".

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Mon ikke, Real Madrid selv havde været ude at bekræfte disse tal, hvis der var hold i dem? Det er jo ikke ligefrem noget, der vil skade deres image. Og nej, jeg snakker ikke om, at de solgte 900 trøjer den første dag. At du kan finde ti forskellige artikler om, at de har solgt 600.000 trøjer, som alle linker til Sport, finder jeg ikke spor troværdigt.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Kassow-Rossing skrev:Det er ikke samme kilder.
Det er det da. De henviser alle til Sport. Det er seriøst komisk, at det kan være så svært for dig at forstå.

Som Visca El Barca også påpeger, så fortæller det i øvrigt en hel del om din kilde, at de ifølge dig selv fremturer med forkerte tal omkring hvad Real Madrid har tjent på selve trøjesalget. Hvis de tager fejl på dette punkt, kan det så ikke også tænkes, at de måske også tager fejl andre steder?
Storken skrev:Sportsjournalistik har nået et nyt lavpunkt. Jeg bliver helt pinlig på journalisternes vegne. De citerer fuldstændig ukritisk den catalanske avis Sport om et Real Madrid anliggende. Det er komplet mangel på indsigt.
Desværre er det her det sædvanlige niveau. Det er derfor, at sportsjournalistik ikke rigtig bliver taget seriøst. Og alligevel bliver det meste af det slugt råt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster