Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Jurij skrev:
Fritte skrev:Guys, hvor er den statistik der sammenlignede Suarez med James? Der hvor Suarez havde scoret ca. 30 mål mere end James :D
Den hvor den ene er 9'er og den anden er 10'er? Og den hvor den ene er oppe i årene og kun vil blive langsommere og den anden meget ung og vil udvikle sig?

Desuden kunne vi have beholdt Zlatan, de er lige gode synes jeg.
Sjovt at du først nævner at man ikke kan sammenligne james og suarez for derefter at sammenligne suarez og zlatan. De spiller måske den samme plads men som spillere har de ikke meget tilfælles.

Og suarez er 27. Det her er altså ikke fm hvor man skal have et helt hold med 20 årig. Han har rigeligt af gode år tilbage. Der er desuden ingen der siger at james nogensinde kommer op på det niveau som suarez efterhånden har leveret på i et stykke tid.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Det jeg mente var, at begge spillere var meget kontroversielle, meget gode til at score mål og meget dyre da vi købte dem. Tror man man kan tæmme Suarez, har man også kunne tæmme Zlatan - hvis man ville.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Deres personligheder og måden de er kontroversielle på kan på ingen måde sammenlignes.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Elbarca skrev:Deres personligheder og måden de er kontroversielle på kan på ingen måde sammenlignes.
Præcis

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Guardiola skrev:
Elbarca skrev:Deres personligheder og måden de er kontroversielle på kan på ingen måde sammenlignes.
Præcis
Nej... men det er stadigvæk et sats med ham, og det var det også med Zlatan. Zlatan har dog i ingen anden klub opført sig så idiotisk som i Barcelona. Så det var faktisk lidt uventet. Men han hader ikke at være nummer 1 i en klub, så på denne måde kunne man have forudset lidt.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Ja. Og ingen spillere er garanti for succes. Jo dyrere, desto mere er der potentielt at tabe. Men selv et dydsmønster kan være en rigtig dårlig forretning - Torres er et godt eksempel. Du satser et eller andet sted altid, når du køber en spiller. Sportsligt vil jeg dog mene, at Suarez har så meget at tilføje, at det opvejer. Jeg er da også skeptisk over for Suarez bid, fprdi jeg ikke tror på, at han har kontrol i situationen. Men Zlatan havde jeg en langt større skepsis over for, både fordi jeg havde svært ved at se ham passe ind på banen og i genpresset og arbejdsomheden, men også grundet hans enorme primadonnanykker - noget jeg ikke mener Suarez lider under, på samme måde. Sidstnævnte passer langt bedre ind, efter min mening.

Anyway, vi er driftet lidt væk fra Real. Fatter ikke deres køb af James, og slet ikke til den pris. Jeg tror han flopper big time, og Isco må virkelig have en underlig smag i munden.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af A$AP »

Billede

*After listening to The Weeknd for the first time*

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 937215.ece

Åh nej....EB.
Ifølge den spanske avis Sport så har Real Madrid på de første 48 timer solgt intet mindre end 345.000 trøjer med James og 10-tallet på ryggen.

Stykprisen pr. trøje skulle være 75 euro, og dermed har de allerede tjent 193 millioner kroner på trøjesalget - selvfølgelig minus det lille beløb, det koster at producere trøjerne.
Ifølge EB har RM altså hevet knap 200 mio kr ind på 48 timer på trøjesalg. Der er sgu ok.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Skydefinten skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 937215.ece

Åh nej....EB.
Ifølge den spanske avis Sport så har Real Madrid på de første 48 timer solgt intet mindre end 345.000 trøjer med James og 10-tallet på ryggen.

Stykprisen pr. trøje skulle være 75 euro, og dermed har de allerede tjent 193 millioner kroner på trøjesalget - selvfølgelig minus det lille beløb, det koster at producere trøjerne.
Ifølge EB har RM altså hevet knap 200 mio kr ind på 48 timer på trøjesalg. Der er sgu ok.
Jeg kan kun grine.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Skydefinten skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 937215.ece

Åh nej....EB.
Ifølge den spanske avis Sport så har Real Madrid på de første 48 timer solgt intet mindre end 345.000 trøjer med James og 10-tallet på ryggen.

Stykprisen pr. trøje skulle være 75 euro, og dermed har de allerede tjent 193 millioner kroner på trøjesalget - selvfølgelig minus det lille beløb, det koster at producere trøjerne.
Ifølge EB har RM altså hevet knap 200 mio kr ind på 48 timer på trøjesalg. Der er sgu ok.
Nej vel... er folk seriøst så godtroende. Har solgt flere trøjer end Zidane, Figo og Beckham? Hvad? What? WTF?

Og at de tjener 75 euro per styk? Er det ikke Adidas som snupper overskudet?

Og 200 millioner? Jeg vil vædde med, at det ikke engang er 2 millioner.



Denne her artikel prøver at regne tingene ud. Han siger en klub tjener 12 euro på hver trøje solgt. Og medregner man alle trøjer solgt i Madrid på et år, er det ikke engang 75% af Ronaldos løn!

http://www.quora.com/Real-Madrid-C-F/Is ... his-shirts


Og trøjesalget er 900 for den første time!

http://www.101greatgoals.com/blog/real- ... -sale-isf/
Genopbygning status: færdig.

Kassow-Rossing

Re: Real Madrid

Indlæg af Kassow-Rossing »

Antallet af solgte trøjer er god nok, men beløbet er ikke korrekt.

Ja i den lokale shop på Bernabeu blev der solgt 900 på en time, men der findes andre steder at købe James Real Madrid trøjer. På 48 timer blev der solgt 345.000 trøjer. Trøjerne koster ikke det samme, fordi prisen er afhængig af hvor man køber den henne, men Real Madrid får de samme 12 euro for hver trøje og Adidas står for resten af overskuddet (+ alle udgifter til trøjerne)

345.000 x 12 Euro = 4,14 mio Euro

Antallet af solgte trøjer kommer selvfølgelig til at stagnere, så Real Madrid bliver ikke millionære på deres dyre nye VM helt. Derudover skal man også tage alternativomkostningerne ind i beregningen: Hvis man køber en James trøjer, køber man ikke andre Real Madrid trøjer den sæson. Derfor 'mister' man lidt i den anden ende. Bare rolig kære Barcelonistaer :)

Ps. De 12 Euro per trøje er gammel info og Real Madrid har netop forhandlet ny sponsoraftale med Adidas hvor de hårde tal endnu ikke er officielle, så det kan i virkeligheden være mere eller mindre end 12 Euro per James trøje.

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Jeg har meget svært ved at tro på det. 345.000 trøjer på under 2 dage? Madrid sælger under 1,5 million trøjer på et helt år. Og her tæller vi Ronaldo og Di Maria med. Ligegyldigt hvad, så er det ikke engang nok til at betale hans løn.
Genopbygning status: færdig.

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jesni »

Med omkring 31 millioner fans er det vel ikke urealistisk, at der er blevet solgt det antal trøjer med ham, nu hvor han også blev topscorer ved VM.

Tello
Indlæg: 7714
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1381 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: Sv: Real Madrid

Indlæg af Tello »

Oleguer solgte 750.000 trøjer de første 16 timer efter hans debut.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Song sælger en milliard trøjer i minuttet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 61 gæster