Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Piquénbauer skrev:Så fik real deres nye skinnende stykke legetøj. Sælg så lige di maria og khedira!
Hvis de gør det, vil jeg være meget tilfreds.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det ville være genialt. Det bliver spændende at se hvad de gør nu. Virker til at de vil gå over til at være mere possession baseret med kroos og james. Det vil dog gå ud over bale og ronaldo som vil komme til at mangle plads.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Ja det bliver spændende at se hvordan de kommer til at spille - men også hvad der skal ske med spillere som Isco og Illarramendi, som de jo betalte en hel del for sidste sommer.
Senest rettet af FCBarcelonaChr tirs jul 22, 2014 2:39 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Officiel pris?
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Hmm

Det er den følelse, som jeg sidder med lige nu. Jo vist, James var bedste spiller ved VM, har et enormt talent og har især alderen med sig. Men... 75 mio. euro? Det er vist lige i overkanten.

Tilmed. Han passer ikke rigtigt ind i systemet, hvis man regner ham for at være den 10'er, som han eks. spillede for Columbia. Naturligvis er der en plan, når Ancelotti peger tommelfingeren op til sådan et indkøb, så jeg regner med, at han primært vil komplementere de forreste 3 pladser, hvor han kan agere som hhv. wing, falsk 9'er og indvendig angriber.

Ydermere vil man i nogle situationer have brug for en mere offensivt indstillet midtbane, hvor James så vil kunne spille en decideret 10'er foran Kroos/Modric/Khedira.

Men hvorfor solgte i så 10'eren Özil? Det spørgsmål presser på, og jeg har efterhånden blevet stilt spørgsmålet et utal af gange. Problemet var, at Özil var for statisk. James er milevidt foran Özil, når vi snakker dynamik, evnen til at drible 1v1, langskudstrussel samt generelt afslutter. Naturligvis er Özil en bedre assistmager og har også et bedre overblik, men det mener jeg ikke, at man på samme måde mangler.

75 mio. euro (eller 80?) er for meget. Det kan vi lynhurtigt blive enige om. Men spændende bliver det at se James i Real. Ligesom med Suarez i Barca :-)

God tirsdag

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Heartbreaker skrev:Officiel pris?
Der er ikke blevet meldt noget ud, men på diverse sider snakkes der om en pris mellem 70-80 mio. €.

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

FCBarcelonaChr skrev:Ja det bliver spændende at se hvordan de kommer til at spille - men også hvad der skal se med spillere som Isco og Illarramendi, som de jo betalte en hel del for sidste sommer.
Egentligt behøver man ikke gøre noget med de to spillere. Di Maria er med stor sandsynlighed på vej væk, og så behøver man faktisk ikke at sælge yderligere. Hvis man gør det, tror jeg, det er forventeligt, at Khedira ryger en tur :-)

Journalisten
Indlæg: 154
Tilmeldt: tors apr 10, 2014 10:32 am
Blevet takket: 25 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Journalisten »

Piquénbauer skrev:Ja det ville være genialt. Det bliver spændende at se hvad de gør nu. Virker til at de vil gå over til at være mere possession baseret med kroos og james. Det vil dog gå ud over bale og ronaldo som vil komme til at mangle plads.
Det er spørgsmålet. Som jeg giver belæg for i mit tidligere indlæg, tror jeg ikke, at James' plads skal findes på de tre midtbanepladser. I hvert fald ikke som udgangspunkt. Derfor kan man isolere det og se på udskiftningen af Di Maria (forventeligt) med Kroos.

Helt åbenlyst er det, at man får en mere boldsikker og statisk midtbanespiller i stedet for en dynamisk omstillingsspiller. Det vil naturligvis formindske mulighederne for det omstillingsspil med straffede Bayern og Barca med i netop overståede sæson, hvor Di Maria i den grad var blandt arkitekterne. Jeg vil dog mene, at James omstllingsevner ikke er langt fra Di Marias.

Men korrekt er det, at såfremt man spiller med Alonso-Kroos-Modric på midtbanen, vil man spille med boldbesiddende end sidste sæson. Jeg forventer dog også, at man forsøger at give Modric mere frihed (som Di Maria sidste sæson), da han faktisk er en 'ok' dynamisk spiller, vil jeg mene. Eller er jeg helt på dybt vand der?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Det er svært at vide hvad real gør. Som jeg ser det så skal man enten spille james på en uvant plads (falsk 9'er) eller skifte system.

Hvis man holder 4-3-3 så er der imo ikke plads til james på midten da jeg overhovedet ikke ser ham som cm men offmidt (måske kant). Derfor vil han skulle tage den noget uvante plads som falsk 9'er. Men har man virkelig betalt så mange penge for en spiller som ikke kender pladsen? Hvorfor så ikke "bare" købe en klasse angriber?

Tror dette betyder at man går over til en 4-2-3-1 med kroos og modric på midten og james på den offensive. Dette bringer så en masse nye problemer. Kroos og modric er ikke fantastiske defensivt. Man kunne så spille med alonso (eller khedira hvis denne ikke bliver solgt) men smider man virkelig kroos eller modric på bænken? Det tror jeg ikke. Ydermere vil det som der bliver nævnt betyde at man går over til et possession baseret system. Men med det vil man fratage en stor del af bale og ronaldos spil da de er klart bedst når der er plads de kan løbe ind i. Fremragende som de er så er de ikke verdens bedste kombinationsspillere.

For mig er købet af james fuldstændig åndssvagt (og ikke kun pga prisen). At di maria vil væk kan man ikke gøre meget ved og derfor giver købet af kroos mening da modric så måske kan udfylde di marias dynamiske rolle. Men der er ikke plads til james i det nuværende system. Et system som faktisk fungerer. Og hvis man skifter væk fra det så risikerer man at ødelægge det som gjorde real farlige - deres kontraløb.

Det bliver meget spændende at se hvad carlo gør!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Som jeg ser det så skal man enten spille james på en uvant plads (falsk 9'er) eller skifte system.
Eller også roterer de lidt mellem spillerne og bruger forskellige "systemer" alt efter modstander og kampsituation. Mon ikke lidt bredde i truppen og taktisk fleksibilitet kommer til at gavne dem.

Det store problem opstår i mine øjne først, hvis/når de sælger Di Maria. På kort sigt vil det svække Real Madrid ikke at have ham i truppen. Også mere end eksempelvis salget af Özil (eller Alexis Sanchez).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Tror du at real vil rotere med spillere som samlet har kostet 2,5 mia? Tror jeg ikke. James er købt som starter - præcis som ronaldo og bale.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Jurij
Indlæg: 894
Tilmeldt: man feb 01, 2010 7:14 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 157 gange
Blevet takket: 24 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jurij »

Kæmpe fejl af Madrid. Hvis de beholder Khedira og Di Maria så er det okay for dem, men intet vidunderligt. Jeg ville 10 gange hellere have Ozil, Isco eller Fabregas. James er jo på ingen måde en 10'er. Han er mere en kantspiller som tilfældigvis spiller på midten.
Genopbygning status: færdig.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8385
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 639 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Michman »

"Et tweet hævder, at Gareth Bale, Cristiano Ronaldo og James Rodriguez til sammen har kostet Real Madrid mere, end Ajax Amsterdam har brugt på spillere siden klubbens start i 1900!" Wow..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Storken »

Michael Cox (Zonalmarking) giver sit bud på hvordan James passer ind i Real Madrid:
http://www.espnfc.com/blog/name/67/post ... 3/headline

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

FCBarcelonaChr skrev:
Heartbreaker skrev:Officiel pris?
Der er ikke blevet meldt noget ud, men på diverse sider snakkes der om en pris mellem 70-80 mio. €.
Jeg læser €80mio på goal.com og danske medier... Det er en ret stor satsning. Manden scorede 10 mål i 35 kampe for Monaco? Har så vist sig at være uhyggelig for Colombia til VM, men jeg har min tvivl. Jeg ville græde hvis Barca købte ham for €80mio især hvis vi alligevel har spillere til positionen. Isco sidder nok og hygger sig. Kan vi ikke få Isco på til udsalgspris ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 54 gæster