La Liga 2014/2015

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Storken »

emo skrev:Men hvis dommeren skriver voldelig adfærd ved de karantæne jeg nævner, Pepe, Lui, Valencia manden med albuen, hvordan vurderer de så om det er 4 8 eller 10 kampe, da grunden i rapporten er den samme?

Jeg mener at de på et eller andet punkt går ind og kigger situationen igennem, og måler straffen udefra den plus dommerens rapport.
De vurderer graden af den voldelige adfærd. Hvornår har nogen sagt andet?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Piquénbauer »

Er helt med på loven. De forskellige forbund burde så bare droppe det med at dommerens rapport er lov. Det har efterhånden stået klart i lang tid at dommerne laver fejl. Derfor SKAL RFEF begynde at se på videomateriale og straffe pga dette.

Det er trættende at svinestreger bliver "overset" pga en dommers inkompetence.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af emo »

Ved ikke hvornår og om nogen har. Ville blot have en bekræftelse på det.

Komiteen blander sig, ved rødt. De blander sig ved ingen kort. Så kunne de også blande sig ved gult, gult er også en straf. Især når det er noget som er så uhørt og latterligt som det Turan gjorde.

Igen, Simeone 8 kampe for at svine dommeren, Turan intet for at tyre sin støvle efter dommeren.
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Storken »

emo skrev:Ved ikke hvornår og om nogen har. Ville blot have en bekræftelse på det.

Komiteen blander sig, ved rødt. De blander sig ved ingen kort. Så kunne de også blande sig ved gult, gult er også en straf. Især når det er noget som er så uhørt og latterligt som det Turan gjorde.

Igen, Simeone 8 kampe for at svine dommeren, Turan intet for at tyre sin støvle efter dommeren.
Jeg siger ikke reglerne er gode, men det er FIFA, som gerne ser dommerens vurdering stå ved magt. Det nytter ikke at kritisere DBU, RFEF, FA ect. hver gang en ny episode dukker op.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af emo »

De kunne vise nosser og stille sig op imod Fifa. Desuden, aner jeg ikke hvorfor Fifa skal blande sig i hvad er forbund gør, skal nogen blande sig så er det UEFA. Desuden burde UEFA, også sætte sig op imod Fifa, men nej.
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Storken »

emo skrev:De kunne vise nosser og stille sig op imod Fifa. Desuden, aner jeg ikke hvorfor Fifa skal blande sig i hvad er forbund gør, skal nogen blande sig så er det UEFA. Desuden burde UEFA, også sætte sig op imod Fifa, men nej.
FIFA's egen disciplinær komité har følgende beføjelser (side 44):

"The Disciplinary Committee is responsible for:

a) sanctioning serious infringements which have escaped the match officials’ attention;
b) rectifying obvious errors in the referee’s disciplinary decisions;
c) extending the duration of a match suspension incurred automatically by an expulsion (cf. art 18, par. 4);
d) pronouncing additional sanctions, such as a fine."


Læg mærke til b), der siger at komitéen kan kigge hændelser igennem, hvor dommeren begik en åbenlys fejl. Det gjorde de til VM, da Zuñiga skadede Neymar efter et knæ i ryggen. Dommeren dømte frispark, men gav ikke et kort til Zuñiga. FIFA's egen komité tog sagen op, men de valgte ikke at pålægge Zuñiga nogen straf. Grunden til Zuñiga ikke fik en straf var følgende:

"First and foremost, the chairman of the FIFA Disciplinary Committee wishes to state that he deeply regrets the incident and the serious consequences on Neymar's health.

After an analysis of the matter and the extensive submission and documentation received from the CBF, the chairman came to the conclusion that the FIFA Disciplinary Committee cannot consider this matter in light of the conditions outlined in the FIFA Disciplinary Code (FDC) for the Disciplinary Committee to be able to intervene in such a situation.

In particular, in this specific case, no retrospective action can be taken by the FIFA Disciplinary Committee, since the incident involving the Colombian player Juan Camilo Zuniga Mosquera did not escape the match officials’ attention, which is the first of two cumulative and necessary conditions for art. 77 a) of the FDC to be applied.

Meanwhile art. 77 b) of the FDC, which entitles the Disciplinary Committee to rectify obvious errors in the referee’s disciplinary decisions, equally cannot be applied in this case because neither a yellow card nor a red card was shown by the referee to the player Juan Camilo Zuniga Mosquera. Indeed, art. 77 b) of the FDC stipulates that the Disciplinary Committee may rectify obvious errors in the referee’s disciplinary decisions, which is only possible in the case of mistaken identity when a referee shows a yellow or red card to the wrong player.

It is important to note that the conditions by which the FIFA Disciplinary Committee can intervene in any incident have to be considered independently of the consequences of that incident, such as an unfortunate injury suffered by a player."


Komitéen erkendte kort sagt, at dommeren havde vurderet situationen, hvorfor de ikke kunne pålægge Zuñiga nogen straf.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af emo »

Jamen så venter jeg at Fifa blander sig Costa karantænen. Ifølge dem så har dommeren vurderet hans adfærd på banen til ikke strafbart, så at FA går ind og straffe er imod Fifas kodeks.

Fedt at du finder så meget info. Men der er intet der lugter godt når Fifa er indblandet.
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Storken »

emo skrev:Jamen så venter jeg at Fifa blander sig Costa karantænen. Ifølge dem så har dommeren vurderet hans adfærd på banen til ikke strafbart, så at FA går ind og straffe er imod Fifas kodeks.

Fedt at du finder så meget info. Men der er intet der lugter godt når Fifa er indblandet.
Dommeren har netop ikke vurderet situationen med Costa. Dommeren så slet ikke de to episoder, så vidt jeg har forstået. I Zuñigas tilfælde fik Neymar frispark, hvorved dommeren havde bedømt den. Man kan selvfølgelig spørge sig selv, hvordan man kan vide, at dommeren ikke så situationen med Costa, bedømte den, men ikke valgte at straffe Costa. Jeg går ud fra, at man spørger dommeren efterfølgende, inden man tager den op i disciplinærkomitéen.

Brugeravatar
B-Freak
Indlæg: 3633
Tilmeldt: ons mar 04, 2009 8:47 pm
Geografisk sted: Sjælland
Har takket: 618 gange
Blevet takket: 330 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af B-Freak »

Sevilla har lige scoret et rimelig sindssygt mål imod Espanyol!
I'm not easily being pushed off course.
I'm not someone who gives up.
I'm a winner - Patrick Kluivert!

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af kklaus »

Damn..

phpBB [video]
Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hulubulu, Cristiano hvor er du henne?
List: Top-5 players with most dribbles per game in the Liga this season #fcblive [via @barcalatest]
Billede

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af zqa »

Det er egentligt en ret vild udvikling Ronaldo har taget siden han skiftede fra United.
#jesuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Det må man sige. Fra kantspiller til målmaskine!

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af Flax_Generous »

Han scorede nu også en del mål i United. Men jo, han har fjernet alt flair og leg og erstattet det med rå effektivitet. I min optik er hans mest underholdende sæson stadigvæk 2006-07. Selvom han uden tvivl vinder flere point nu.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: La Liga 2014/2015

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Flax_Generous skrev:Han scorede nu også en del mål i United. Men jo, han har fjernet alt flair og leg og erstattet det med rå effektivitet. I min optik er hans mest underholdende sæson stadigvæk 2006-07. Selvom han uden tvivl vinder flere point nu.
Det har jeg heller ikke sagt, men nu er han en REN målmaskine, ikke så mange stepovers mere, bare mål!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 54 gæster