Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

emo skrev:@ michael94

Jeg ved ikke om du så kampen i går, men det var da mere end tydeligt at kampen var ligegyldig for os. Vi gad jo slet ikke at spille den. I år er vi mere liga end vi er coppa. Det kan skifte fra sæson til sæson. ;-)

Det jeg mener med at "hente", er at taget vi den "periode" siden Mou kom til Real, og rivaliseringen "på-ny" blussede op, så har vi et bedre indbyrdes record.

Jeg er enig at i er kommet meget tæt på os, hvilket IMO også kun var den vej det kunne gå. Da vi startede ud med Pep var vi "revolutionærende" og alt og alle skulle igen lære at spille imod os. Det er klart at hold bliver bedre til at nærme sig Barcelona har de midlerne og kvaliteten til det end Barcelona bliver bedre til at distancere sig og vinde alle kampe 5-0 selv imod klubber som Real, United, Munchen, Cfc, osv..

Man skulle bare nyde starten af Pep-perioden for man vidste at nye 5-0 og 2-6 resultater ikke lå her i den nærmeste fremtid. Men det er hellere ikke nødvendigt. En 1-0 sejr kan være ligeså smuk og overbevisende og afklapsende som en 5-0, gøres det på den rigtige måde.
Vi skifter da også fra sæson til sæson. I år er vi cup-holdet og har faktisk været ligeglade med ligaen fra start af. :D

Jeg synes selv du nævner det lidt. I "revolutionærede" jo fodbolden under Pep, selvom jeg synes det er noget overdrevet, men faktum var, at ingen hold havde en reel chance mod jer. I denne sæson har I trods alt vundet alt, men det har været med langt større besvær og I virker bare ikke overlegne på samme måde. Samtidig har mange hold forbedret sig utroligt meget (os, Bayern, Juve, United) og jeg mener bare ikke at i topper mere. I er stadig et af verdens klart bedste hold, men I er ikke det ubestridt bedste hold mere.

Derfor spiller I jo stadig det "smukke" fodbold, men det kan I ikke bruge som argument for at være det bedste hold, hvis Real kan kontraspille det så let.

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

Holy shit, Varane hoppede højt i går:

Billede
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jamial »

emo skrev:@ michael94

Jeg ved ikke om du så kampen i går, men det var da mere end tydeligt at kampen var ligegyldig for os. Vi gad jo slet ikke at spille den. I år er vi mere liga end vi er coppa. Det kan skifte fra sæson til sæson. ;-)
Uffffff en sætning at læse. Du mener at VI (du er fan, hvad ved du?) - eller bedre sagt og forstået - FC Barcelona fandt kampen ligegyldig? At FC Barcelona som klub er ligeglad med Copa del Rey? Eller er det mest sagt henkastet for at nederlaget ikke skal gøre så ondt? - Det ville godt nok være en træls attitude at have ift. en turnering og kamp som klubben selv har beskrevet som noget der skal vindes.

Jeg tror ikke på at kampen var ligegyldig for Barca. Kampen var et tydeligt tegn på, at holdet ikke er hvor det skal være, og det finder jeg - som fan - bekymrende. Kampen mod Milan om en uge (Eller hvornår den nu spilles har ikke tjekket) er sæsonens absolut vigtigste, og sådan som de spillede mod RM igår, så ser jeg ikke mange chancer for avancement. :( - Der skal virkelig ske noget.

Brugen af ordet "vi" er så en diskussion der måske er lidt ligegyldig, men som fan (og fan der ikke var på stadion) har jeg altså meget svært ved, at folk siger "vi spillede", "vi gjorde" og "kampen var ligegyldig for os".

Trist kamp, trist nederlag. Jeg håber Barca kommer videre og vinder CL i år, så Real kan sidde med deres "vi vandt de indbyrdes kampe, men har kun en Copa pokal at vise for det". :p

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

Jamial skrev:
emo skrev:@ michael94

Jeg ved ikke om du så kampen i går, men det var da mere end tydeligt at kampen var ligegyldig for os. Vi gad jo slet ikke at spille den. I år er vi mere liga end vi er coppa. Det kan skifte fra sæson til sæson. ;-)
Uffffff en sætning at læse. Du mener at VI (du er fan, hvad ved du?) - eller bedre sagt og forstået - FC Barcelona fandt kampen ligegyldig? At FC Barcelona som klub er ligeglad med Copa del Rey? Eller er det mest sagt henkastet for at nederlaget ikke skal gøre så ondt? - Det ville godt nok være en træls attitude at have ift. en turnering og kamp som klubben selv har beskrevet som noget der skal vindes.

Jeg tror ikke på at kampen var ligegyldig for Barca. Kampen var et tydeligt tegn på, at holdet ikke er hvor det skal være, og det finder jeg - som fan - bekymrende. Kampen mod Milan om en uge (Eller hvornår den nu spilles har ikke tjekket) er sæsonens absolut vigtigste, og sådan som de spillede mod RM igår, så ser jeg ikke mange chancer for avancement. :( - Der skal virkelig ske noget.

Brugen af ordet "vi" er så en diskussion der måske er lidt ligegyldig, men som fan (og fan der ikke var på stadion) har jeg altså meget svært ved, at folk siger "vi spillede", "vi gjorde" og "kampen var ligegyldig for os".

Trist kamp, trist nederlag. Jeg håber Barca kommer videre og vinder CL i år, så Real kan sidde med deres "vi vandt de indbyrdes kampe, men har kun en Copa pokal at vise for det". :p
Jeg er ganske sikker på, at sætningen var en reference til Michaels:
På lørdag er fuldstændig ligegyldigt, da I har vundet ligaen og vi har en endnu vigtigere kamp på tirsdag.

Angående brugen af ordet "vi". Klubben er styret af medlemmerne, hvorfor man nemt kan argumenterer for, at medlemmerne er en stor del af FC Barcelona. Der er en del af os herinde, der er så heldige at være medlemmer af klubben - noget der burde forklare og retfærdiggøre brugen af "vi".
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

@ Jamial
Billede

@ Quaresma
Billede

Har ikke forstået den tankegang eller logik, at hvis man møder op fysisk så kan man forsvar at kalde holdet "vi", ellers er det "nasty". Aaah, come on! Men det er helt fint at du har det på den måde.

Jeg vil "vi" Barca så meget som muligt... eller i det mindste indtil vores succesfulde periode vare ved, derefter måske ikke så meget "vi", måske mere "de". Hvem ved...
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Vi er FC Barcelona og FC Barcelona er vi. Altid og for evigt <3.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1170 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Tots Units Fem Força!

<3

Brugeravatar
Jamial
Indlæg: 1038
Tilmeldt: lør okt 20, 2007 8:16 pm
Har takket: 417 gange
Blevet takket: 62 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Jamial »

emo skrev:@ Jamial
Billede

@ Quaresma
Billede

Har ikke forstået den tankegang eller logik, at hvis man møder op fysisk så kan man forsvar at kalde holdet "vi", ellers er det "nasty". Aaah, come on! Men det er helt fint at du har det på den måde.

Jeg vil "vi" Barca så meget som muligt... eller i det mindste indtil vores succesfulde periode vare ved, derefter måske ikke så meget "vi", måske mere "de". Hvem ved...
Det er egt. heller ikke min tankegang. Jeg bryder mig ikke om udtrykket "vi" i nogen sammenhæng som fan. Men, sådan er der jo så meget. :p

@Quaresma - Ja, på den måde kan man snakke om "vi" men ift. kampen som enhed, så er det stadig lidt speget for mig. Havde ikke fanget m94's kommentar om kampen på lørdag, overså ironien. ;)

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Ja, og noget ethvert menneske med sund fornuft ville have gjort, og mon ikke alle de andre trænere også har spurgt til ham.

Men han viser menneskelig side af sig, måske er han ikke 110% ukrudt... ;-)
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

emo skrev:Ja, og noget ethvert menneske med sund fornuft ville have gjort, og mon ikke alle de andre trænere også har spurgt til ham.

Men han viser menneskelig side af sig, måske er han ikke 110% ukrudt... ;-)
At andre også ville have gjort det, gør det vel ikke mindre sympatisk...
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Slet ikke. Derfor jeg også nævner at ethvert menneske med sund fornuft gør sådan noget. Er ikke kritik at dit "sympatisk". Det er yderst sympatisk.

Fra min side var det også kun forventeligt, at han gjorde det.
Allez...

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Quaresma »

emo skrev:Slet ikke. Derfor jeg også nævner at ethvert menneske med sund fornuft gør sådan noget. Er ikke kritik at dit "sympatisk". Det er yderst sympatisk.

Fra min side var det også kun forventeligt, at han gjorde det.
Yeah well, man kan sgu aldrig vide med Mourinho.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

I'm not sure it was a penalty. There may have been contact, but Adriano's dive was theatrical. Players do themselves no favours doing that...

Faldt lige over ham ben haywards twitter account. Selvom manden påstår han han hverken er real eller barca fan (bor i barcelona og er åbenbart spurs fan) så har han da haft travlt med at komme med diverse barca kritiske artikler på goal.com. Og når man så ovenikøbet kommer med sådan en udmelding omkring straffesparket så kan det vel konkluderes at manden i hvert fald ikke er glad for barca.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Kubala »

En vis bruger på Madridista, er især ubegavet. Brugerens navn LosMerengues30, hold kæft han er dum. Han har storhedsvanvid og komplekser selv, men snakker om Barcas kompleks. Han glemmer tydeligt at Franco rev(truet manden på livet og hans familie, samtidig kunne Barca intet stille op) Di Stefano fra Barca, og i perioden hvor Di Stefano var i klubben, så vandt Real 5 CL trofæer (samt 8 la liga titler, og Di Stefano var i klubben i 11 år, det fortæller jo, hvor toneangivende han var. Det blev også kaldt for Di Stefano æraen). Han glemmer at vi siden 1990'erne har været det mest succesfulde hold i ligaen, med 11 liga titler og 7 til dem, og at vi har vundet CL 4 gange siden 1990 og de 3 gange, deres senest tilbage i 2002 og vores i 2011, men vi har et kompleks, det kan jeg godt se.



Edit: En lille ting til, for han snakker om mægtigste klub og lille bror( Barca er ikke fra samme by, måske kunne han kalde os for de larmende naboer fra nordøst, men han er ikke intelligent, så han er tilgivet). Men den lille detalje som jeg vil nævne, er, at fra 1929 oprettes Primera Division, og Barca vinder trofæet i samme år 1929, mens Real vinder første gang i 1931-1932, men vi fortsætter med at vinde i 1944-45, 1947-1948, 1948-1949, 1951-1952 og 1952-1953, altså på daværende tidspunkt har vi vundet la liga 6 gange, hvor Real har vundet 1 gang, men det sjove er, at de river Di Stefano fra Barca, og hvad sker der så. De vinder fra starten af hans karriere i Real i 1953-954, deres andet trofæ, og mens Di Stefano er i klubben vinder Barca sølle to gange i 1958-1959 og 1959-1960, altså vi har så vundet trofæet 8 gange i alt, mens de på daværende tidspunkt er oppe på 9 gange, da Di Stefano hjalp dem med 8 titler, som nævnt.
Senest rettet af Kubala ons mar 06, 2013 2:31 pm, rettet i alt 3 gange.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 50 gæster