Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af JonasV »

'amen for fcuks sake, hvor er det tåbeligt. Nu skal de altså lige se at få omsat nogle af de 100%-chancer til mål. Grrrrr.

EDIT: Positive vibes, positive vibes....

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af JonasV »

Yes!

Hio
Indlæg: 33
Tilmeldt: lør mar 03, 2007 11:26 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af Hio »

Sådan Sevilla!!! :D :D

Men hold da op, de havde mange 98-100% chancer de brændte :shock:

anolacrabcf

Re: Real Madrid

Indlæg af anolacrabcf »

Er kampen slut??, hvordan spillede Madrid

benjamin
Indlæg: 177
Tilmeldt: man dec 22, 2008 7:04 pm
Geografisk sted: Kbh NV
Har takket: 3 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af benjamin »

Hio skrev:Men hold da op, de havde mange 98-100% chancer de brændte :shock:
Casillas fortjeneste! Den mand er fra en anden planet... Han er simpelthen - uden tvivl - verdens bedste målmand!

Også en fantastisk kamp af Jesus Navas. Alt hvad den spiller rørte, blev til guld (han må minsandten være De Vises Sten).
Stick to your guns.

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

God indsats af dommeren, det må man give ham. Så godt nok kun anden halvleg, men der virkede det ikke til, at han favoriserede hverken hjemme- eller købehold.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Hio
Indlæg: 33
Tilmeldt: lør mar 03, 2007 11:26 pm
Geografisk sted: Aalborg
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 1 gang

Re: Real Madrid

Indlæg af Hio »

anolacrabcf skrev:Er kampen slut??, hvordan spillede Madrid
Sevilla startede meget stærkt og kontrollerede første halvdel af første halvleg. Madrids mål (hovedstød fra Pepe på dødboldsindlæg) var ikke et af deres normale galacticos-mål og de havde vel en 3-4 chancer i samme størrelsesorden, som jeg lige husker det. Madrid fungerede generelt ikke som et ordentligt sammenspillet hold - pretty much som vi forventede. Det var også sjovt nok at se dem uden Ronaldo. Lige nu betyder han i hvert fald en del mere for spillet end Kaka, fordi de lever på at være foran i målscore.

Casillas lavede et par fantomredninger og Sevilla lavede derudover nogle ret heftige afbrændere. Jeg tror nok skudstatistikken endte 18-9 (ikke indenfor rammen). Et spil- og chancemæssigt korrekt resultat synes jeg sku ha været nærmere de 4-1. I sidste sæsson fik de ca 1 mia point på at vinde kampene de sidste 15 minutter. Der var et par momenter i den retning, men Sevilla gik ikke ned fysisk, som man ellers har set de fleste mindre/mellemhold gøre mod Madrid i indeværende sæsson (forstærket af, at Ronaldo har givet dem målovertag).

Well, alt i alt synes jeg det var meget af hvad de fleste havde forventet. Når de kommer op mod de store, der gerne vil kontrollere midtbanen og spille bold, så bliver de udfordret på deres manglende sammenhæng/hold.

Rocco

Re: Real Madrid

Indlæg af Rocco »

Navas tørrede mildest talt røv i Marcelo, det var sgu fedt at se på. Sevilla er sgu farlige i år, de spiller virkelig godt. Dejligt at se et Madrid hold der ikke kan finde hinanden på banen. Desuden syntes jeg den ånd Madrid har haft de sidste par år, hvor de har vundet kampe i de sidste minutter, er forsvundet en smule. De mangler gejst, hvilket bare er godt for os.

JonasV
Indlæg: 11425
Tilmeldt: man jan 12, 2009 1:06 pm
Geografisk sted: Lige ved og næsten
Har takket: 1393 gange
Blevet takket: 1843 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af JonasV »

benjamin skrev:
Hio skrev:Men hold da op, de havde mange 98-100% chancer de brændte :shock:
Casillas fortjeneste! Den mand er fra en anden planet... Han er simpelthen - uden tvivl - verdens bedste målmand!
Ja, han stod en pragt-kamp. Det må være frustrerende for ham at hans forsvar er så langt under hans niveau.

Sevilla har meldt sig på banen med denne kamp. Skal nok blive interessant at møde dem!

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Det var tydeligt igår at se, at nok har real købt store navne, men altså igen har de ikke handlet rigtigt ind! P.Madrdid var jo ikke dårlige offensivt, det var deres defensiv der haltede gevældigt, og det så man også igår var problemet!
Jeg mener P Madrid bare har købt spillere ind bare at købe dem! Jeg kan seriøst ikke se hvorfor de skulle bruge så mange penge på en spiller som Benzema, (iøvrigt er jeg træt a kanal 5,6 kommentatorer der konstant kalder ham Bonzema allar bazema, aner ikke hvor de har det fra, det udtales BINzema, det er arabisk og altså ikke franks, så drop bon og ban lyde) når man i forvejen havde en spiller som higuain der fik gennembrud sidste år, han scorede jo trods alt 23 mål! Det viser bare at florentino perez bare betaler dyrt for købets skyld, han skal bare leve op til galacticos princip, uden at tænke på at forstærke holdet rigtigt!

Man så tydeligt igår, at det er midtbanen der ikke er istand til at støtte forsvaret, fordi det er ikke de typer der spiller på midtbanen, typer der tager tilbageløb, måske med diarra som undtagelse, men det er ikke nok. De hvides midterforsvar er ok, men ikke verdensklasse, mens deres backs er direkte elendige rent forsvarsmæssigt! Marcelo og * Ramos er gode offensivt, men de glemmer/har STORE mangler i at forsvare! Man så jo tydeligt, at sevillas wings bare kørte rundt med dem igår, og så er vi tilbage til sidste år, elller alle de andre år, hvor P Madrid har lidt under det samme problem!

De Køber Alonso, og så roser man dem for at have købt en klassespiller, det er såvidt også rigtig, han er en klassespiller, men havde de virkelig brug for en som ham, når de så også har kaka? Jeg mener ikke der er plads til dem begge, de er begge to spillere, der altid vil have bolden, og de er to spillere der gode til at bygge spillet op, men jeg synes de går i vejen for hinanden, fordi de minder så utrolig meget om hinanden! Det fører mig tiulbage til et problem man utd havde for nogle år tilbage, da de havde keane og veron på samme hold, men de ikke kunne får det til at fungere!
Jeg synes de fleste har det forkerte indtryk a alonso, de placerer ham som en defensiv midt der arbejder hårdt, men det er ikke hel sandheden! I liverpool var alonso ikke en spiller der knoklede og hjalp forsvaret med hans tilbageløb, det havde de masch, og sissoko til, og efter sisso, så Lucas, Alonso var spilleren der byggete spillet op!

Jeg vil påstå at de hvide ikke kommer til at blive den store trussel for barca, medmindre de retter op på de problemer og balancen a holdet som de jo tydeligt lider under. Jeg synes dog stadig det er FRYD at se dem fejle gang på gang, og fryd at se, at de aldrig lærer a de fejl de har begået og stadig begår! Det er dog noget de må rode med, jeg siger bare VISCA EL BARCA!
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

anolacrabcf

Re: Real Madrid

Indlæg af anolacrabcf »

Jeg er enig i at købet af Benzema kommer til at gå ud over Higuains udvikling, da der er ikke plads til dem begge og det er synd for jeg ser Higuain som et ligeså stort talent som Benzema. Man kan håbe på at nederlaget i går kan være starten på at Real mister noget af troen på sig selv og at de finder ud af, de ikke er uovervindelige.

Rocco

Re: Real Madrid

Indlæg af Rocco »

Higuain fik som sagt sit gennembrud sidste år, men jeg mener stadig Madrid havde brug for en angriber mere. Raul er ikke hvad han har været, RVN bliver skadet efter 5 min. på banen, så kan godt forstå de manglede en angriber mere. Jeg forstår bare ikke at man går ud og bruger så mange penge på Benzema, når man havde Negredo som var gratis. Efter min mening er Negredo en fremragende angriber, me kæmpe udviklingspotientale.

Toure

Re: Real Madrid

Indlæg af Toure »

En ekstra angriber? Real Madrid plejer at stille med 1, højst 2 angribere... Det ville være en enorm spild af penge at spendere på en angribere, når de i forvejen har ødslet så mange penge væk.

Nej, det de har brug for er et stabilt forsvar - hvor førstepioriteten er en ordentlig venstreback. Marcelo skal stadig udvikle sig gevaldigt, og Drenthe, tja... han har simpelthen ikke klassen til topfodbold (endnu).
En mand som Filipe Luis fra Deportivo kunne være et godt bud til en mand på deres venstreback.

Ellers skal deres forsvar bare have en kvalitetsinjektion, og så skal de lære at spille ordentligt sammen - så kunne det blive et ret giftigt hold.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg er helt enig i at de havde brug for en angriber mere, men ikke nødvendigvis en stjerne, for så skulle de betale dyrt for ham! De havde jo i forvejen Negredo? Hvis de ikke var tilfredse med ham, så burde de have købt en back up til higuain, ikke en Benzema der var ekstrem dyr, og egentlig ikke bedre end Higuain! Det viser bare, at P madrid ikke har en holdbar strategi, de køber bare spillere ind, og så bare håber på det bedste!

Som jeg har været ind på det tidligere, så er holdet ikke i Balance, der er alt for mange offensive kræfter, der ikke deltager i det defensiv. Ydermere har de defensiv spiller der har, ikke de nødvendige kvaliteter! Lad ose f.eks. tage Pepe, han er en ok solid forsvarspiller, men ikke en verdensklasses ledertype! Det samme gælder Albiol, man så jo igår, hvor nemt og med simple midler sevilla udstillede dem gang på gang! Man så at det var utrolig nemt for fabiano og Negredo at komme forbi h.h albiol og Pepe! Nu bliver der så ganske rigtigt nævnt at Marcelo er ikke en god back, men det er Ramos heller ikke i mine øjne! Han er alt for offensiv, og glemme hans vigtigste opgave, nemlig at forsvare først og fremmest! Desuden er Ramos en spiller, der alt for tæt begår dumme frispark, har ikke særlig meget taktisk forståelse og får røde kort rimelig tit! Jeg mener sagtens han kunne have fået det røde kort igår, der var et par frisparks efter hans gule kort, der sagtens kunne have kostet ham det andet gult og derfor marchordre!

Det er jo i sig selv ikke katastrofalt at tabe en kamp, og slet ikke til en modstander som sevilla.. Jeg er da ret sikker på at vi også kommer til at tabe nogle kampe hist og pist! Det der var uroligende set med P Madrid øjne, det var selve spillet og sammensætning a holdet! Jeg mener, hvad er deres spilfilosofi? Hvor er balance på holdet?
Det var tydeligt igår, at en KAKA, Raul,Benzema,Guti og tildels Alonso ikke engang krydsede midterlinjen i deres tilbageløb, og de lagde heller ikke pres på sevila spillerne oppe foran, efter de havde mistet bolden!

Jeg så en attitude, der bare sagde, jamen at forsvare, eller erobre og stoppe sevilla angreb, det er squ ikke bores opgave, det må de fire nede bagved tage sig, og så må diarra hjælpe til.. Problemet var bare at deres backs tit var fejplacerede, og i moderne fodbold er det vigitgt, at stjerner OGSÅ bidrager til med det defensiv! Møder du et tophold, næsten ALLE tophold, de angriber med mange mænd, 5-6 spillere! derfor er det nødvendigt at der er spillere der gider ofre sig, tage de tilbageløb der skal til, men jeg ser ikke en kaka,en ronaldo, en raul, en benzema, en guti, eller en higuain gør det! Samtidig har de så næsten ingen backs når de skal forsvare!

Hvis de hvide skal gøre sig forhåbninger om at kunne kæmpe med om C.L og la liga, så er de næsten nødt til at forstærke sig defensivt, de har KLART brug for en ledertype i midterforsvar, og så skal de til at have nogle spillere der gider tage del i den defensiv del også! Hvis de ikke er istand til at rette op på det, så er de i de samme problemer som de var i sidste år, og så er det ligeyldigt om de har en ronaldo eller en kaka! Som jeg har sagt tidligere, så havde de jo ikke problemer med deres angreb sidste år, men forsvaret, balance på holdet og et KLART spilkoncept! Det ser ud til at de stadig ikke har rettet på det, eller har indset det.. de bliver bare ved med at kæbe spillere, der er verdensklasse spillere, men som ikke passer helt ind på holdet!

Jeg vil stadig mene at Alonso og kaka ikke helt passer ind på holdet sammen, da de begge vil have bolden hele tiden, og begge er mere spilopbyggere, end defensiv spillere(i alonsos tilfælde) eller decideret wing eller en hængende angriber( kakas tilfælde).
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Jeg ved ikke om i er enige, men jeg synes Madrids største problem i weekenden var at de ikke var farlige nok oppe foran, mere end at forsvaret ikke var godt nok. Deres kontraangreb løb for ofte ud i sandet og de var slet ikke skarpe og hurtige nok. Det betød jo at både fx. Adriano og Navas bedre kunne koncentrere sig om at angribe fremfor at forsvare.

Jeg fryder mig også over de har solgt Robben og Sneijder. Robben er efter min mening bedre end Cronaldo i mand-mand situationer og er en evig trussel ude på kanterne. Cronaldo savnede de selvfølgelig også for han er nok deres suverænt bedste spiller i kontrafasen og dødboldene. Og er det bare mig eller er Sneijder ikke bedre en VDV og Guti?!
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 35 gæster