FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

emo
Indlæg: 17807
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Det er positivt.
Allez...

Jbninc

Re: FC Barcelona

Indlæg af Jbninc »

emo skrev:Det er positivt.
Ja! Det undrede mig meget, at man overhovedet ikke har bemærket det fjerneste af dette. Det mindste i omklædningsrummet i Real Madrid, så har pressen været over det. Det er første gang, jeg hører, at Messi, Xavi etc. har store egoer, der i ny og næ skaber dårlig stemning i omklædningsrummet.

Men det er dejligt at høre, at der er ridser i den ellers så perfekte lak.

emo
Indlæg: 17807
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Tror nu at alle omklædningsrum har dårligt stemning når ikke alt går som det skal, ikke at det ikke gør i Barca, for det gør det næsten. At Messi gerne vil spille hele tiden og han er sur hvis han har leveret en dårlig kamp er også kun sundt og positivt for mig, og egentlig ikke noget der behøver at blæses op til mere end det er.

Hvis folk havde gået og troet at der duftede af roser i Barcas omklædningsrum og de alle skrev digte til hinanden... såååå ved jeg ikke helt hvad man fejler.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

[youtube]P8Gz7pAbfVc[/youtube]

De elsker Abi.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Det fik mig da til at trække på smilebåndet! :smile:

(Puyol fra 1:55 til 2:01!) :lol:

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Jeg begyndte nææsten at tude ved 2.23 - 2.36. :sad:
Det er bare smukt
Senest rettet af Skydefinten fre mar 30, 2012 9:18 pm, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af # 23 »

Ja, man er sgu lidt naiv, hvis man ikke tror, at Messi, Iniesta og Xavi har store egoer. Man når altså ikke så langt i noget som helst i livet, hvis man ikke har et ego.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Med hensyn til det med 'at skabe dårlig stemning', så forstår jeg simpelthen ikke hvor Luna vil hen, når hun siger at Messi kan skabe dårlig stemning når han ikke spiller eller har spillet en dårlig kamp. Hvis man ikke bliver i dårligt humør når man har spillet en dårlig kamp, så bør man slet ikke være fodboldspiller. Og med Messi bør enhver efterhånden vide at han bare vil spille fodbold hver gang han har muligheden. Så det kan da ikke komme som den store overraskelse for nogen som helst? I det hele taget er man vel nødt til at forstå at ethvert konkurrence-menneske, inklusive undertegnede, har ego'er der gør at de kommer i dårligt humør når det går skidt og omvendt i godt humør når det går godt. Altså, det er jo ikke ligefrem raketvidenskab vi er ude i her.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg tror Lunas udtalelser skal lige sættes i kontekst, og med den nyhed som onside har skrevet så er vi igen derhen, hvor vi snakker om at tingene måske tages ud af kontekst så et medie får en nyhed, som di vil have.

Med andre ord, vi ved jo allesammen, hvor meget Ibra har kritiseret Leo, Xavi og Ini og har kaldt dem skoledrenge, folk der bare nikker. Generelt er der bare rigtig mange mennesker i medierne, som tror at Leo og Xavi og de andre bare nikker og gør ALT som deres træner beder dem om. Med andre ord, Pep har et nemt job, fordi spillerene i Barca mangler karakter. Senest var der en selv-proklameret "ekspert" der var fremme med nogenlunde samme kritik.

Det er måske vigtigt at tage det med, at Lunas udtalelser faldt i forbindelse med Milan kampen, igen altså hvor der højst sandsynligt er blevet refereret Ibra og hans kritik. Sådan som jeg læser det, så prøver Luna på at sige, at Pep er ret god til det med manskabspleje, at Messi, Xavi, Ini m.fl ikke er bare nikkedukker og at der findes stærke personligheder i Barcas omklædningsrummet. Sådan som jeg læser hendes udtalelser, så siger hun egentlig at Leo og de andre godt kan blive sur, og Pep er god til at holde det på et nogenlunde niveau.

Når det er sagt, så vil jeg mene at Barca er an af de få storeklubber, hvor stemning i omklædningsrummet er ret god, og hvor alle arbejder for alle. Jeg har lagt mærke til, at de fleste nye spillere bliver overraskede over, hvor godt sammenhold der er i klubben, og de fremhæver hele tiden den gode stemning som minder om en storfamilie i harmoni. Afellay har sagt det, Adriano har sagt det, Alexis har sagt det og senest har Cesc udtalt at han er overrasket over, hvor ydmyge de store stjerner trods alt er ( man kan sagtens være ydmyg men samtidig ambitiøs på egne og sine holdkammeraters vegne. At man stiller store krav til sine omgivelser er ikke ens betydende med at man er en ego tripper), og at alle kommer godt ud af det med hinanden. Senest er det ii det her interview hvor Cesc snakker om netop den gode stemning i omklædningsrummet, præcis fra 2:00 og frem til 2:30.

Med andre ord, jeg giver Blau ret, enhver sportsmand der har ambitioner, vil også stille store krav til sig selv, og det kan simpelthen ikke undgås at disse spillere engang imellem bliver utilfredse. Jeg tror dog ikke at vi får hele kontekst med, måske havde vi forstået Lunas budskab bedre, hvis de havde taget de spørgsmål med, som hun helt sikkert er blevet stillet og også hvorfor de i første omgang tog emnet op.

Hvis man håber på lidt problemer i Barca, så tror jeg man bliver slemt skuffet. Ja spillerene stiller store krav til sig selv og hinanden, ellers ville de heller ikke vinde så meget som de har gjort. Men Barca er en af de få storeklubber, hvor alle kommer godt ud af det med hinanden, måske lidt kedeligt for nogle, men jeg vil 1000 gange hellere have det sådan, end at der er grupperinger og splid. Som Cesc siger, der er ingen jalousi, der er ikke noget misundelse og alle arbejder for hinanden fordi de ved at holdets og dermed ens egen succes er afhængig af hvor godt ens holdkammerater præsterer.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15184
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1714 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Se med fra 2:20
De kender alle Barca spillere efter deres nummer på trøjen.
Vevy funny :smile:

[youtube]V-EyEk9UYaE[/youtube]
MDCCCXCIX

Quaresma
Indlæg: 3376
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 9:24 pm
Geografisk sted: Zzzlummen
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 140 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Quaresma »

Visca El Barca skrev: Senest er det ii det her interview hvor Cesc snakker om netop den gode stemning i omklædningsrummet, præcis fra 2:00 og frem til 2:30.
Shit, hvem havde troet at Salgado ville være Cesc overlegen, når det kom til det engelske sprog. Og derudover er han endda ikke så dum at høre på.
- Karl Tanner - Fookin Legend of Gin Alley -

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »



By Musa Okwonga
FC Barcelona: how to tiki taka

I’ve been watching and thinking of Barcelona a great deal recently, and have been trying to write something about them and their style. I eventually came up with this piece:

“To Tiki-Taka”

There is a verb,
“to tiki-taka”:
To slip the ball through gaps
Slim as atoms;
To use wits sharp as the tips of daggers
Leaving rivals bewitched and scattered…
We watch them
Tiki-taka,
Shift the ball in intricate patterns -
So swift and blissful is their magic
That when they leave the pitch,
We’re saddened.
Barça. They are tiki-taka:
They’re humble, and yet rich in swagger -
Not so much athletes as phantoms,
They make hearts swell
Like the best of anthems.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Rørende indslag.

[youtube]a_dc0h1KwVI[/youtube]
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15184
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1714 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Der er 15 dage til årets første El Classico.
Jeg er allerede spændt og hadet stiger for hver dag der går.
MDCCCXCIX

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

De to Copa del Rey kampe tæller ikke? ;-)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 13 gæster