FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:Ja, 17 som starter i PL og tre som udskifter, mens 4 som starter i CL, det giver jo ikke 17, men 21. Og ja, Roberto har været bedre end ham stats-mæssigt i denne sæson, men Bellerin har haft to gode sæsoner. Debutsæson og sidste sæson.

Min favorit er alligevel Sidibe.
Hvad for en type er Sidibe egentlig? Slet ikke lagt mærke til ham i Monaco.

Er han Abidal-typen, der er mere velovervejende i sit spil, Lahm-typen, der mestrer alle facetter af backspillet, eller er han full gung-ho a ala 25-årig Dani Alves?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg har ikke set sidibe live men når man ser lidt youtube med ham så virker han som lidt af et skur. Måske en abidal type?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17798
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Fair nok, har jeg også. Men hvordan kan du mene at vi ikke gør det. Hvad er det ved vores midt du ser som ikke har brug for en forstærkning? Hvad er det nogle spillere som skal kunne levere på top plan i den kommende sæson også. Jeg forventer og regner med at vi til sommer har hentet en midt som kan gå direkte ind på holdet, eller i løbet af eftetårsæsonen.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg er enig med Piquenbauer omkring ingen køb til midten, især pga. de udtalelser der kom fra ham vicepræsident eller hvem det nu var. Men man kan dog ikke udelukke det helt selvfølgelig.

klogfyr
Indlæg: 2377
Tilmeldt: tirs okt 10, 2006 7:58 pm
Geografisk sted: Holbæk
Har takket: 97 gange
Blevet takket: 224 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af klogfyr »

Kubala skrev:
klogfyr skrev:Kunne Florenzi fra Roma være en mulighed? Jeg følger ikke italiensk fodbold, så ved ikke, hvor god han er.
Han er også rigtig spændende, men tror, at han er gået mere over til at spille længere fremme på banen(hvis jeg ikke tager fejl).
Kan lige se at han overrevet sit korsbånd for anden gang, så det er nok ikke en god investering.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Man har godt nok en smule højere forventninger til Bellerin, hvis man forventer, at en spiller som 21-årig på en backplads er dominerende. Det er vel reelt kun set David Alaba, der i de sidste 10 år, som har været et monster ude på backen fra en ung alder. Luke Shaw var også vild i Southampton, men han er gået i stå i United.. Ellers er en back først begyndende god fra 23-24 års alderen.

Bellerin har alle redskaber til at blive verdens bedste. Det hjælper jo heller ikke på hans udvikling, at han spiller på et hold uden leder eller spillere, han kan læne sig op ad udover Petr Cech, og han er målmand. Koscielny er og har aldrig været en leder.

Bellerin ville jeg tro, at han ville blomstre i Barca. Især hvis hans holdkammerater er Messi, Neymar og Suarez. De tre suger så meget opmærksomhed, at Bellerin fra dyb kan komme med 120 km/t og lave overlap på overlap.
Senest rettet af MessiPogba tors feb 16, 2017 9:58 pm, rettet i alt 1 gang.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Ja, 17 som starter i PL og tre som udskifter, mens 4 som starter i CL, det giver jo ikke 17, men 21. Og ja, Roberto har været bedre end ham stats-mæssigt i denne sæson, men Bellerin har haft to gode sæsoner. Debutsæson og sidste sæson.

Min favorit er alligevel Sidibe.
Hvad for en type er Sidibe egentlig? Slet ikke lagt mærke til ham i Monaco.

Er han Abidal-typen, der er mere velovervejende i sit spil, Lahm-typen, der mestrer alle facetter af backspillet, eller er han full gung-ho a ala 25-årig Dani Alves?
Abi-typen, men kan også fremad.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Ja, 17 som starter i PL og tre som udskifter, mens 4 som starter i CL, det giver jo ikke 17, men 21. Og ja, Roberto har været bedre end ham stats-mæssigt i denne sæson, men Bellerin har haft to gode sæsoner. Debutsæson og sidste sæson.

Min favorit er alligevel Sidibe.
Hvad for en type er Sidibe egentlig? Slet ikke lagt mærke til ham i Monaco.

Er han Abidal-typen, der er mere velovervejende i sit spil, Lahm-typen, der mestrer alle facetter af backspillet, eller er han full gung-ho a ala 25-årig Dani Alves?
Abi-typen, men kan også fremad.
Det lyder fint, så kan man lade Alba være Dani Alves og så lade Sidibe være lidt mere velovervejet. Spørgsmålet er dog, om det ikke er bedst, at det er Messi, der har den hyperoffensive back bag sig ,da han 29 ud af 30 gange alligevel søger ind mod centralen og overlader et stort areal, som højre backen helst skal bestride?
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

emo skrev:Fair nok, har jeg også. Men hvordan kan du mene at vi ikke gør det. Hvad er det ved vores midt du ser som ikke har brug for en forstærkning? Hvad er det nogle spillere som skal kunne levere på top plan i den kommende sæson også. Jeg forventer og regner med at vi til sommer har hentet en midt som kan gå direkte ind på holdet, eller i løbet af eftetårsæsonen.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Jeg siger jo ikke at vi ikke har brug for det. Jeg siger at jeg ikke tror det kommer til at ske. Vi brugte mange penge på Gomes (penge vi tog fra vores budget i næste vindue) og vi har en del unge spillere centralt (Gomes, Denis, Rafinha) og nogle endnu yngre der måske får tid (Alena og Samper).

De penge vi har bliver brugt til en HB og så kommer Roberto igen til at blive set som CM hvorfor vi har ekstremt mange spillere derinde.

Og hvis man lige ser bort fra de manglende penge og de mange cm'er så har jeg svært ved at se os hente en spiller som virkelig kan gøre en forskel. Altså på den måde at man VED at det vil blive markant bedre. Det har jeg fordi jeg ikke ser os hente Verratti, Thiago og Koke. De bliver simpelthen ikke solgt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

MessiPogba skrev:Man har godt nok en smule højere forventninger til Bellerin, hvis man forventer, at en spiller som 21-årig på en backplads er dominerende. Det er vel reelt kun set David Alaba, der i de sidste 10 år, som har været et monster ude på backen fra en ung alder. Luke Shaw var også vild i Southampton, men han er gået i stå i United.. Ellers er en back først begyndende god fra 23-24 års alderen.

Bellerin har alle redskaber til at blive verdens bedste. Det hjælper jo heller ikke på hans udvikling, at han spiller på et hold uden leder eller spillere, han kan læne sig op ad udover Petr Cech, og han er målmand. Koscielny er og har aldrig været en leder.

Bellerin ville jeg tro, at han ville blomstre i Barca. Især hvis hans holdkammerater er Messi, Neymar og Suarez. De tre suger så meget opmærksomhed, at Bellerin fra dyb kan komme med 120 km/t og lave overlap på overlap.
Du siger det selv med Shaw. Man ved ikke hvad man får og er det virkelig chancen værd når Bellerin vil koste så mange penge? Har vi tiden til at lade ham blomstre når man tænker på at vores bærende stamme er omkring de 30?

jeg er forresten uenig omkring arsenals forsvar. Det er sgu fint.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

MessiPogba skrev:
Kubala skrev:
MessiPogba skrev:
Kubala skrev:Ja, 17 som starter i PL og tre som udskifter, mens 4 som starter i CL, det giver jo ikke 17, men 21. Og ja, Roberto har været bedre end ham stats-mæssigt i denne sæson, men Bellerin har haft to gode sæsoner. Debutsæson og sidste sæson.

Min favorit er alligevel Sidibe.
Hvad for en type er Sidibe egentlig? Slet ikke lagt mærke til ham i Monaco.

Er han Abidal-typen, der er mere velovervejende i sit spil, Lahm-typen, der mestrer alle facetter af backspillet, eller er han full gung-ho a ala 25-årig Dani Alves?
Abi-typen, men kan også fremad.
Det lyder fint, så kan man lade Alba være Dani Alves og så lade Sidibe være lidt mere velovervejet. Spørgsmålet er dog, om det ikke er bedst, at det er Messi, der har den hyperoffensive back bag sig ,da han 29 ud af 30 gange alligevel søger ind mod centralen og overlader et stort areal, som højre backen helst skal bestride?
Jamen, han kan fremad, Sidibe altså.

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Xavi6Smede »

Piquénbauer skrev:
MessiPogba skrev:Man har godt nok en smule højere forventninger til Bellerin, hvis man forventer, at en spiller som 21-årig på en backplads er dominerende. Det er vel reelt kun set David Alaba, der i de sidste 10 år, som har været et monster ude på backen fra en ung alder. Luke Shaw var også vild i Southampton, men han er gået i stå i United.. Ellers er en back først begyndende god fra 23-24 års alderen.

Bellerin har alle redskaber til at blive verdens bedste. Det hjælper jo heller ikke på hans udvikling, at han spiller på et hold uden leder eller spillere, han kan læne sig op ad udover Petr Cech, og han er målmand. Koscielny er og har aldrig været en leder.

Bellerin ville jeg tro, at han ville blomstre i Barca. Især hvis hans holdkammerater er Messi, Neymar og Suarez. De tre suger så meget opmærksomhed, at Bellerin fra dyb kan komme med 120 km/t og lave overlap på overlap.
Du siger det selv med Shaw. Man ved ikke hvad man får og er det virkelig chancen værd når Bellerin vil koste så mange penge? Har vi tiden til at lade ham blomstre når man tænker på at vores bærende stamme er omkring de 30?

jeg er forresten uenig omkring arsenals forsvar. Det er sgu fint.
Forskellen er at Shaw slog igennem i en midterklub, Bellerin har allerede slået sit navn fast i en af verdens største klubber. Desuden var Shaw også rigtig god, inden skader og Mourinho kom til.

Du må have set Real Madrid-Napoli igår :grin:

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nu er det ikke fordi vi har haft kæmpe succes med spillere der er slået igennem i arsenal. Så det at Bellerin er slået igennem (mener jeg stadig er tvivlsomt) er på ingen måder ensbetydende med at han har niveauet til at gøre sig hos os.

Og ja det gjorde jeg. Men har set en del til arsenal over de sidste sæsoner og mener at deres forsvar er ret godt. Det er i hvert fald ikke så dårligt at det kan gives skylden for bellerins dårlige spil i denne sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af MessiPogba »

Piquénbauer skrev:
MessiPogba skrev:Man har godt nok en smule højere forventninger til Bellerin, hvis man forventer, at en spiller som 21-årig på en backplads er dominerende. Det er vel reelt kun set David Alaba, der i de sidste 10 år, som har været et monster ude på backen fra en ung alder. Luke Shaw var også vild i Southampton, men han er gået i stå i United.. Ellers er en back først begyndende god fra 23-24 års alderen.

Bellerin har alle redskaber til at blive verdens bedste. Det hjælper jo heller ikke på hans udvikling, at han spiller på et hold uden leder eller spillere, han kan læne sig op ad udover Petr Cech, og han er målmand. Koscielny er og har aldrig været en leder.

Bellerin ville jeg tro, at han ville blomstre i Barca. Især hvis hans holdkammerater er Messi, Neymar og Suarez. De tre suger så meget opmærksomhed, at Bellerin fra dyb kan komme med 120 km/t og lave overlap på overlap.
Du siger det selv med Shaw. Man ved ikke hvad man får og er det virkelig chancen værd når Bellerin vil koste så mange penge? Har vi tiden til at lade ham blomstre når man tænker på at vores bærende stamme er omkring de 30?

jeg er forresten uenig omkring arsenals forsvar. Det er sgu fint.
Sagen med Shaw er dog, at han er blevet sat tilbage af en freakskade, som har præget ham psykisk eftersigende. Det er ikke en ting, du kan gardere dig imod. Inden hans benbræk var han muligvis Uniteds bedste mand i sidste sæson.

Men når udvalget er så småt med pt. etablerede backs, så er jeg sgu villig til at give Bellerin det pusterum og tid, der skal til for at han kan blive en international back. SOm sagt, hans potentiale er i min verden kolossalt, og han kan virkelig blive frygtindgydende med den rette indstilling, vejledning og træning samt holdkammerater. Især, hvis han skal sweepe for Messi og udnytte det rum, han kan give ham.

Jeg kunne forstå din tankegang mere, hvis det var fordi, at der var en 27-årig Lahm eller 25-årig Dani Alves fri på markedet.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5523
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 580 gange
Blevet takket: 571 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

SpillerSomMESSI skrev:LE synger "You .... are ..... my .... lucky .... star..." hver gang han stiller sig i det tekniske felt...

Nu er tiden inde til at han siger...


This is Lucho, last survivor of the nostromo, signing off...

Igen, jeg må sige, .. jeg elsker dig Gnomitz! Du gav mig et like... en artsfælle formoder jeg... en ægte Alien fan. Den 8. passager er bedste Sci-fi film nogensinde!
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 43 gæster