Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

iStokholm

Re: Real Madrid

Indlæg af iStokholm »

# 23 skrev:Det er imponerende at Arbeloa kan kalde sig spansk landsholdsspiller med to europamesterskaber og verdensmester samtidig kalde sig fast mand på Real Madrid med så et begrænset talent.
Ja, helt enig. Den er godt nok billigt tilsalg begge steder..

BarçaDK

Re: Real Madrid

Indlæg af BarçaDK »

Real Madrid har skiftet to skadede spillere ud (så ikke alvorligt ud dog), ramt træværket og lukket et dumt mål ind.

Er rollerne mon byttet om nu? :mrgreen:

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Bager »

Valencia har fået et onside mål annuleret, og Diego Alves står fremragende!
Visca el Barca

Squix

Re: Real Madrid

Indlæg af Squix »

Bager skrev:Valencia har fået et onside mål annuleret, og Diego Alves står fremragende!
Svært at se om den var onside.
De stopper jo billedet, da han ligger afleveringen, men uden man kan se om han var offside.

Ihvertfald påCanal 9 som jeg ser det på.

Men der var formentelig ikke offside siden de bliver ved med at vise det.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Jeg kan simpelthen ikke forstå, at nogle mennesker (der er ret mange efterhånden) mener Casillas er verdens ubetinget bedste keeper. Jeg har hele tiden sagt, at hvis man skal kaldes verdens ubetinget bedste, så skal man være komplet og ikke have mangler. Endnu engang koster Casillas Real 2 point, han er jo direkte skyld i, at de lukker mål i går, hvilken skovtur han var på. Det er iøvrigt ikke atypisk Casillas, den slags fejl laver han faktisk en del af, over en sæson. Han er bare så heldig, at han spiller på et hold hvor hans fejl oftest ikke får en afgørende betydning på kampens resultat, derfor snakker man ikke meget om det. Han var dog ikke så heldig i går.

Jeg er slet ikke så imponeret over Casillas' evner som målmand, som andre åbenbart er.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Tilgengæld redder han deres røv utallige gange i løbet af en sæson. Nogle af hans redninger er uden sammenligning.

At han er ubetinget den bedste, det ved jeg nu ikke.. Der er ret mange talentfulde målmand i verden i øjeblikket (Buffon, Neuer, Valdés, Cech osv). Men én ting er sikker, han er klasse.
#jesuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Visca El Barca skrev:Jeg kan simpelthen ikke forstå, at nogle mennesker (der er ret mange efterhånden) mener Casillas er verdens ubetinget bedste keeper. Jeg har hele tiden sagt, at hvis man skal kaldes verdens ubetinget bedste, så skal man være komplet og ikke have mangler. Endnu engang koster Casillas Real 2 point, han er jo direkte skyld i, at de lukker mål i går, hvilken skovtur han var på. Det er iøvrigt ikke atypisk Casillas, den slags fejl laver han faktisk en del af, over en sæson. Han er bare så heldig, at han spiller på et hold hvor hans fejl oftest ikke får en afgørende betydning på kampens resultat, derfor snakker man ikke meget om det. Han var dog ikke så heldig i går.

Jeg er slet ikke så imponeret over Casillas' evner som målmand, som andre åbenbart er.
Casillas svaghed er helt klart hans skovture, og luftspillet. Det er også derfor han ektremt sjældent er ude og gribe et indlæg ud medmindre det kommer helt tæt på mål linjen.

Hans status er resultatet af hans "commanding presence" i målfeltet vel siden han var 19år. Han har simpelthen brugt alt hypen i starten til at pumpe sin selvtillid op med samtidig med at han har et kampestort målmandstalent. Både takket være hans egen mentale styrke og klubbens støtte til ham.

F.eks. har Valdes først i en sen alder fået "lysten" og opdaget sit kald. Hans tekniske og atletiske talent er i min øjne større (Bedre med fødderne, bedre i luften selvom Valdes ikke er den bedste heller, bedre på stregen, bedre mand mod mand). F.eks. tror jeg at det er for sent for Valdes at kunne gøre det bedre end Casillas på landsholdet sådan som tilstanden er nu. Som det er nu er dette Casillas domæne og vil være det lige så længe han er den med den største tro på sig selv. Det vil nok ikke ændre sig før at Casillas rent fysisk ikke kan være med længere. Tilsvarende vil Casillas ikke kunne gøre det bedre end Valdes hos Barca da dette er domænet hvor Valdes tro på egne evner nok slår Casillas (naturligt nok) og Casillas er ikke bedre rent teknisk for at kunne kompensere for dette. At kunne slå Valdes i hans domæne ville kræve en målmand med langt større tekniske skills og den målmand findes bare ikke p.t.

Casillas er outstanding når det kommer til troen på sig selv i hans "domæner" (dvs hos Madrid og på landsholdet) og det smitter af på omgivelserne i højere grad end måske nogen anden målmand.

EDIT: Hehe, for den kortere og mindre forvirrende version af mit indlæg, se zqas indlæg ;-)
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

rummenigge skrev:
Visca El Barca skrev:Jeg kan simpelthen ikke forstå, at nogle mennesker (der er ret mange efterhånden) mener Casillas er verdens ubetinget bedste keeper. Jeg har hele tiden sagt, at hvis man skal kaldes verdens ubetinget bedste, så skal man være komplet og ikke have mangler. Endnu engang koster Casillas Real 2 point, han er jo direkte skyld i, at de lukker mål i går, hvilken skovtur han var på. Det er iøvrigt ikke atypisk Casillas, den slags fejl laver han faktisk en del af, over en sæson. Han er bare så heldig, at han spiller på et hold hvor hans fejl oftest ikke får en afgørende betydning på kampens resultat, derfor snakker man ikke meget om det. Han var dog ikke så heldig i går.

Jeg er slet ikke så imponeret over Casillas' evner som målmand, som andre åbenbart er.
Casillas svaghed er helt klart hans skovture, og luftspillet. Det er også derfor han ektremt sjældent er ude og gribe et indlæg ud medmindre det kommer helt tæt på mål linjen.

Hans status er resultatet af hans "commanding presence" i målfeltet vel siden han var 19år. Han har simpelthen brugt alt hypen i starten til at pumpe sin selvtillid op med samtidig med at han har et kampestort målmandstalent. Både takket være hans egen mentale styrke og klubbens støtte til ham.

F.eks. har Valdes først i en sen alder fået "lysten" og opdaget sit kald. Hans tekniske og atletiske talent er i min øjne større (Bedre med fødderne, bedre i luften selvom Valdes ikke er den bedste heller, bedre på stregen, bedre mand mod mand). F.eks. tror jeg at det er for sent for Valdes at kunne gøre det bedre end Casillas på landsholdet sådan som tilstanden er nu. Som det er nu er dette Casillas domæne og vil være det lige så længe han er den med den største tro på sig selv. Det vil nok ikke ændre sig før at Casillas rent fysisk ikke kan være med længere. Tilsvarende vil Casillas ikke kunne gøre det bedre end Valdes hos Barca da dette er domænet hvor Valdes tro på egne evner nok slår Casillas (naturligt nok) og Casillas er ikke bedre rent teknisk for at kunne kompensere for dette. At kunne slå Valdes i hans domæne ville kræve en målmand med langt større tekniske skills og den målmand findes bare ikke p.t.

Casillas er outstanding når det kommer til troen på sig selv i hans "domæner" (dvs hos Madrid og på landsholdet) og det smitter af på omgivelserne i højere grad end måske nogen anden målmand.

EDIT: Hehe, for den kortere og mindre forvirrende version af mit indlæg, se zqas indlæg ;-)
Haha tal om at være på skovtur ;-) ...
Forumlegende

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Alle spillere begår fejl i ny og næ. Casillas har for længst gjort sig fortjent til et drop. Han er klasse.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

zqa skrev:Tilgengæld redder han deres røv utallige gange i løbet af en sæson. Nogle af hans redninger er uden sammenligning.

At han er ubetinget den bedste, det ved jeg nu ikke.. Der er ret mange talentfulde målmand i verden i øjeblikket (Buffon, Neuer, Valdés, Cech osv). Men én ting er sikker, han er klasse.

Jeg er enig i, at han er en klassemålmand, men komplet eller verdens ubetinget bedste, det er han ikke. Jeg mener ikke engang han er verdens bedste ( han er ikke komplet), men klasse ja det er han.

Rumme;

He He ja, jeg ved hvad du mener ;-) . At han som 19 årig kom ind på Reals hold, havde forholsvis stor succes med holdet, har selvfølgelig hjulpet på det, ligesom hans succes på landsholdet også har. Han har lederegenskaber, og nu skal det heller ikke lyde som om at jeg mener han er en dårlig målmand. Som Zqa skriver, han redder sine hold også, han laver bare for mange fejl efter min mening.

Flax;

Jeg ved det nu ikke, altså hvis han spillede i en klub, hvor hans 4-5 skovture i løbet af en sæson, kostede 10-15 point, så ville kritikken være stor. Casillas' held er så, at han spiller på et Real hold og spansk landshold, hvor hans fejl oftest ikke har nogen betydning. Men den fejl som Casillas lavede, skal man ikke lave for mange af i en anden storklub, for ellers ryger man på bænken.

Som sagt, jeg benægter ikke hans klasse, men jeg synes bare han har 4-5 kampe over en sæson, hvor han koster mål, det er ikke verdens bedste målmand værdigt.

Uden at have Barca briller på, synes jeg ikke han er bedre end Valdes f.eks. Hans succes på landsholdet samt hans mange år som Real førstemålmand gør måske, at der er alt for stor hype omkring ham, men jeg mener Valdes har været en bedre målmand end ham de sidste 2-3 år.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

4-5 kampe ud af 50 (og så landskampe oven i) er satme også godt! Det er der ikke nogen der lige kan overgå hvis du spørger mig. Og når han så oven i købet har så mange afgørende redninger, som det er tilfældet, så er man sku tilladt at fejle også.

Der er ingen målmand der er komplette, og alle begår fejl.
#jesuisSheep

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Skydefinten »

zqa skrev: Der er ingen målmand der er komplette, og alle begår fejl.
Jeg har ikke droppet på mit serie 4 hold i flere sæsoner. Uden pis.
Tilgengæld har jeg lukket over 400 mål ind.
Senest rettet af Skydefinten man aug 20, 2012 12:25 pm, rettet i alt 1 gang.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Skydefinten skrev:
zqa skrev: Der er ingen målmand der er komplette, og alle begår fejl.
Jeg har ikke droppet på mit serie 4 hold i flere sæsoner. Uden pis.
Fordi du sidder på bænken?
#jesuisSheep

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Visca El Barca skrev:Uden at have Barca briller på, synes jeg ikke han er bedre end Valdes f.eks. Hans succes på landsholdet samt hans mange år som Real førstemålmand gør måske, at der er alt for stor hype omkring ham, men jeg mener Valdes har været en bedre målmand end ham de sidste 2-3 år.
Jeg er enig med dig i, at Valdés er undervurderet af den almindelige fodboldfan, men jeg ved ikke om han er bedre end Casillas. Valdés begår jo også fejl. F.eks. sidste sæson, hvor han kom på mellemhånd ved Khediras mål på Camp Nou og var endnu mere impliceret i Benzemas mål på Bernabeu. Valdés hjælper så også holdet ved at redde ellers sikre mål (oftest friløbere). Ligesom Casillas ofte laver nogle fænomenale refleksredninger inde på stregen. Så alt i alt står de nok begge i stort plus på pointkontoen. Og det er det vigtigste.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

Messi1987 skrev:
Visca El Barca skrev:Jeg har hele tiden sagt, at hvis man skal kaldes verdens ubetinget bedste, så skal man være komplet og ikke have mangler.
Så Ronaldo er verdens ubetinget bedste fodboldspiller, ifølge dig? :razz:
God pointe, jeg mener så at der mangler definition for "komplet". Cr7 er så ikke den mest komplette i mine øjne for den sags skyld.

Jeg kan dog godt følge Visca, for Casillas aerial ability er virkelig gennemsnitlig, mand mod mand er der flere der er bedre. På straffespark er alle tre spanske målmænd nok de bedste og tæt på at være lige gode. Så fra et målmandsteknisk synspunkt bliver Casillas nok ikke et monster af en legende i min bog. Tilgengæld er han nok den målmand med størst selvtillid og stærkest mentalt med en vildt indgroet tro på sig selv, som sammen med heldet om at være på et super landshold måske gør at han er en af de mest vindende og bedste målmænd nogensinde.

Så kort sagt, det er den mentale edge ifht andre målmand som giver Casillas sin status IMO, som Buffon og Kahn nok er ene om at komme i nærheden af eller være ligeså gode.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 44 gæster