Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:Det har du ret i Blau. Pointerede bare at rollerne ikke er byttet om i andre sammenhænge

Michael, når man tilægger mine argumenter for en Balon d' or vinder som udslagsgivende, så er det ikke tæt. At du føler trang til at diskutere dette, er dit problem, ikke mit. Jeg svare blot på hvad du skriver. Men jeg mener ikke det er tæt. Argumenterne er blevet udleveret til dig. Søg efter dem hvis du ikke har fanget dem endnu.

Der kom ydermere en tabel der viste at Messi har betydet langt mere for sit hold denne sæson end Ronaldo har. Mener det var Messi1987 der lagde den ud for en uges tid siden i denne tråd. Søg efter den, hvis du føler trang til at se dit argument om MVP i ligaen blivet mánet til jorden.
Jeg har også mine argumenter for, at Ronaldo skal vinde, men derfor kan jeg stadig godt sige, at det er tæt. Jeg føler også Messi har været fantastisk, så jeg ser det som enormt tæt, men jeg ville foretrække, at Ronaldo vandt den, fordi han vandt den vigtige titel for sit hold. Vi kan nok ikke skære det mere ind til benet, så lad os være enige om, at vi er uenige. Vi får i hvert fald svaret til Januar, hvem der vinder. At det er tæt, kan man læse på de tusinder af debatforums om netop Messi vs Ronaldo, men at du stadig ikke mener det, er selvfølgelig fair nok.

MVP i ligaen er simpelthen den der har betydet mest for sit hold? Lav samme statistik for sidste år og Ronaldo betød mere for Real Madrid end Messi betød for Barcelona. Lav den for 08/09 sæsonen, hvor det var Robben der betød mere for Real Madrid end Messi betød for Barcelona. Ronaldo afgjorde mesterskabet i år med sine mål. Messi fik vundet en fin sølvmedalje. Messi1997s tabel viser endnu mere, hvor overlegne Real Madrid var i forgangende sæson.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Blaugrana92 skrev:
michaelk94 skrev:Jep den fik jeg, selvom det var en af de smarte kommentarer.

Nu skal jeg lige forstå dig korrekt, så i år er det Barcas fans der ikke tillægger titelhøsten større værdi, men derimod de individuelle titler? :)
Godt nok.

Ja, det tror jeg da at der er mange der gør. Personligt mener jeg ikke at titlerne skal være udslagsgivende. Jeg kigger, ganske enkelt, på hvilken spiller der har imponeret mig mest og flest gange i løbet af det forgangne år - når vi altså når så langt. Indtil videre har det været Messi. Han overrasker mig hver gang - og det er positivt.
Jeg synes heller det kun er titlerne der skal være udslagsgivende, men jeg vægter ikke de 10 mål højere end at få den vigtige titel for holdet. Så på den måde synes jeg stadig titlerne bliver udslagsgivende, men det er selvfølgelig forskelligt. :)

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Robben var også fantastisk den sæson. Det samme var Ronaldo sidste sæson. Fælles for dem begge var dog at Messi var højere rangeret blandt de folk som afgiver stemmerne. At du lige kan give et estimat over hvor tæt det er ud fra de 0,00001 % debatforums der diskuterer sagen rundt om i verden, synes jeg er et fantastisk brugbart argument.

Især når de farvede individer på de forums ikke er dem der afgiver stemmerne.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

michaelk94 skrev:Jeg synes heller det kun er titlerne der skal være udslagsgivende, men jeg vægter ikke de 10 mål højere end at få den vigtige titel for holdet. Så på den måde synes jeg stadig titlerne bliver udslagsgivende, men det er selvfølgelig forskelligt. :)
Nu skrev jeg jo heller intet om at de 10 mål vægtede højere end en vigtig titel. For mig er det spillet på banen der taler sit sprog; om spilleren imponerer mig rent fodboldfagligt og til hvilken grad han i så fald gør det.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:Robben var også fantastisk den sæson. Det samme var Ronaldo sidste sæson. Fælles for dem begge var dog at Messi var højere rangeret blandt de folk som afgiver stemmerne. At du lige kan give et estimat over hvor tæt det er ud fra de 0,00001 % debatforums der diskuterer sagen rundt om i verden, synes jeg er et fantastisk brugbart argument.

Især når de farvede individer på de forums ikke er dem der afgiver stemmerne.
At Messi var højere rangeret af stemmerne viser netop, at man på ingen måde kan bruge Messi1997s tabel til noget, som du ellers påstod.
At det bliver diskuteret så meget viser jo bare, at det er tæt. Det er jo også landstrænere og sportsjournalister, altså dem der skal stemme, der er med til at diskutere det i tv'et hele tiden. "Messi vs Ronaldo" er jo blevet en kæmpe debat, men kapløbet har vel aldrig været mere tæt her i 2012.

Nej heldigvis er det ikke farvede individer der skal stemme, men holder sportjournalisten med Real Madrid, så giver det nok en lille fordel til Ronaldo skal du se.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Det vil altid være subjektivt, Blau. Det har du helt ret i, og af den grund vinder Messi jo gang på gang, fordi hans spil henrykker langt størstedelen af de almene fodboldelskere. Den eneste grund til at man drager statestikker ind i det her, er fordi dem der håber på Ronaldo som vinder, skal have noget at bakke deres sag op med. Det kan dog virke håbløst, når Messi også her er Ronaldo overlegen. Men hvis bare man leder længe nok efter argumenterne, så skal man nok finde et par stykker der kan pege mod Ronaldo.

Manden er jo som Michael nævner, rig, berømt og (smuk)
Forumlegende

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Blaugrana92 skrev:
michaelk94 skrev:Jeg synes heller det kun er titlerne der skal være udslagsgivende, men jeg vægter ikke de 10 mål højere end at få den vigtige titel for holdet. Så på den måde synes jeg stadig titlerne bliver udslagsgivende, men det er selvfølgelig forskelligt. :)
Nu skrev jeg jo heller intet om at de 10 mål vægtede højere end en vigtig titel. For mig er det spillet på banen der taler sit sprog; om spilleren imponerer mig rent fodboldfagligt og til hvilken grad han i så fald gør det.
Hvordan imponeres du så rent fodboldfagligt. Altså, er det hvem der laver den lækre dribling eller er det også resultaterne?
Altså Messi har et bedre overblik end Ronaldo, men Ronaldo har bedre hovedspil end Messi. Deres skills kan man jo diskutere til evighed, men resultaterne må vel være beviset for, hvad man får ud af sit fodboldfaglige niveau.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Jeg har immervæk kendt til mange der var bedre i lufrummet end Cristiano. Jeg har aldrig set nogen der var bedre til at drible og afslutte end Lionel Messi. Læg dertil hans overblik og evner som holdspiller. Ja det er sådanne ting de fleste tilsyneladende vægter højest.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Og resultaterne!? Vil du i ramme alvor nu begynde at diskutere hvem af de to der har fået de bedste resultater ud af deres spil?

Et lille hint: Det har Messi
Forumlegende

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:Og resultaterne!? Vil du i ramme alvor nu begynde at diskutere hvem af de to der har fået de bedste resultater ud af deres spil?

Et lille hint: Det har Messi


Vi snakker Ballon D'or 2012. Messi har Copa del Rey, Cristiano har La Liga. Messi har en semifinale i CL, det har Ronaldo også, men han har også en EM semifinale. You're wrong!

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:Jeg har immervæk kendt til mange der var bedre i lufrummet end Cristiano. Jeg har aldrig set nogen der var bedre til at drible og afslutte end Lionel Messi. Læg dertil hans overblik og evner som holdspiller. Ja det er sådanne ting de fleste tilsyneladende vægter højest.
Jamen om Messi rent skill mæssigt er en bedre fodboldspiller, kan vi diskutere længe. Det er så subjektivt som det kan blive.
http://messivsronaldo.net/ denne side giver det 69/80 til begge. Der er jeg sådan set meget enig, men sådan vil jeg aldrig bedømme Ballon d'or. Jeg vil bedømme det ud fra spillerens resultater i 2012, som altså er resultat af spillet på banen.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Da Argentina ikke ligger i Europa, så er en EM-semifinale godt nok ikke særlig relevant i denne sammenligning.

Messi har produceret flere mål både gennem assists og mål. Han har dermed fået mere ud af sine fodboldtekniske færdigheder. At Cristianos hold har vundet 1 titel mod Meissis 4 titler, er igen utrolig ubrugeligt for din side af sagen, hvis du vil ud i den her debat.
Forumlegende

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Du bliver nødt til at forstå, at hvis du virkelig vil bruge en liga-titel som dit trumfkort, så har du vitterligt intet som helst at bidrage yderligere til denne debat. For jeg har gentagende gange forklaret dig, at det ikke er en enkelt liga titel der kommer til at vinde en individuel titel til Cristiano - bedst eksemplificeret ved Snejder, som endda vandt the treple - En bedrift Cristiano aldrig har opnået.
Forumlegende

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:Da Argentina ikke ligger i Europa, så er en EM-semifinale godt nok ikke særlig relevant i denne sammenligning.

Messi har produceret flere mål både gennem assists og mål. Han har dermed fået mere ud af sine fodboldtekniske færdigheder. At Cristianos hold har vundet 1 titel mod Meissis 4 titler, er igen utrolig ubrugeligt for din side af sagen, hvis du vil ud i den her debat.
Jeg pointerer lige en ekstra gang for prins knud. Vi snakker 2012. 2011 is so last year! Messi har vundet en sølle Copa del Rey titel (ikke mere!!) og scoret lidt flere ubetydelige mål. Ronaldo sikrede derimod sit hold en La Liga titel. Messi spillede endda på det hold, som stort set har skabt Spaniens offensiv de sidste år med folk som Xavi (kåret til 3. bedste i verden) og Iniesta (kåret til 4. bedste). Det er meget tæt, jeg vil foretrække Ronaldo, men du mener stadig Messi er langt foran i kampen om Ballon d'or. (2012)

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:Du bliver nødt til at forstå, at hvis du virkelig vil bruge en liga-titel som dit trumfkort, så har du vitterligt intet som helst at bidrage yderligere til denne debat. For jeg har gentagende gange forklaret dig, at det ikke er en enkelt liga titel der kommer til at vinde en individuel titel til Cristiano - bedst eksemplificeret ved Snejder, som endda vandt the treple - En bedrift Cristiano aldrig har opnået.
Ja, men Sneijder lavede bare ikke 46 må i sin liga samme sæson. Det gjorde Ronaldo.

75 mål (assist og mål) i 54 kampe, La Liga titel, semifinale i CL (Real Madrid)
Var den afgørende mand for sit landshold og delt topscorer under EM. (Portugal)

101 mål (assist og mål) i 59 kampe, Semifinale, Copa del Rey titel (FC Barcelona)
Scorede bla. hattrick mod Brasilien i venskabskamp. (Argentina)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 58 gæster