Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Blaugrana92 skrev:Det var skam ikke nogen som helst form for forsvarstale. Den slags vil jeg overlade til Sokrates og andre gamle mennesker. Du fik det blot til at lyde som om at det var Daluigi's trumf af et argument, og det er absolut ikke det indtryk jeg får. Jeg skal dog gerne undskylde, hvis det rent faktisk er Daluigi's trumf.
Hans påstand er, at Messi er langt bedre end Ronaldo. Hvad det skyldes, argumenterer han fint for, omend man jo sagtens kan bytte om på navnene og det vil give lige god mening. Folk vil bare ikke acceptere det på samme måde, da Messi er denne lille engel, mens Ronaldo er den arrogante. Du ved, Barca er de gode, uskyldige, mens Real Madrid er de hårde, arrogante fra centralmagten.

Jeg forstår man synes Messi er bedre, det kan der sagtens argumentere for, men det at man ikke engang kan kalde for tæt løb, det fatter jeg simpelthen ikke!

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Michaelk94. Det er forkert af dig at sige de to spillere er så tæt på hinanden. Jeg skal indrømme at Christiano i denne sæson har haft en fod med i afgørende og svære kampe, men det er den første sæson han har gjort dette. Det har aldrig været et stabilt højt niveau han har leveret kamp efter kamp. Der er for mange smuttere i det store billede syntes jeg. Det virker som om mange ting omkring ham skal være på plads før han slår til, når det virkelig gælder.

Det kommer mere naturligt til Leo da han ofte får sat nogle spillere og skaber mulighederne.

Det handler ikke om Barca og Real. Men om et geni kontra en rigtig dygtig atlet/spiller.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Elbarca skrev:Michaelk94. Det er forkert af dig at sige de to spillere er så tæt på hinanden. Jeg skal indrømme at Christiano i denne sæson har haft en fod med i afgørende og svære kampe, men det er den første sæson han har gjort dette. Det har aldrig været et stabilt højt niveau han har leveret kamp efter kamp. Der er for mange smuttere i det store billede syntes jeg. Det virker som om mange ting omkring ham skal være på plads før han slår til, når det virkelig gælder.

Det kommer mere naturligt til Leo da han ofte får sat nogle spillere og skaber mulighederne.

Det handler ikke om Barca og Real. Men om et geni kontra en rigtig dygtig atlet/spiller.
Ronaldo har ofte fejlet i de store kampe, men det gjorde han jo bare ikke i år, som du også selv påpeger. Det kan godt være Messi er mere elegant, men det er Iniesta eller Pirlo jo også. Det betyder dog bare ikke automatisk deres resultater bliver bedre foran en fænomenal atlet, som det jo også er bevist, han er i "Tested to the limit". Han har ikke bare scoret mange ligegyldige mål i år. Han har scoret mål i mesterskabskampen, i CL-semi og i de afgørende EM-kampe. Netop det har Messi jo ikke gjort. Han brændte det afgørende straffe i kampen mod Chelsea og fik ikke scoret ellers og var anonym i den afgørende kamp mod Real.

Ronaldo har altså fået resultaterne i denne sæson, så kan Messi være nok så meget et geni, men sådan kan der jo ikke argumenteres. Djokovic vil også være den bedste tennisspiller i år, selvom mange mener Federer er den bedste gennem tiderne? Så kan det være Messi har scoret flere mål, men det havde Ronaldo jo også sidste sæson. Det er de ubetydelige mål, som fire mål i en ubetydelig kamp mod Malaga?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

michaelk94 skrev:Det betyder dog bare ikke automatisk deres resultater bliver bedre foran en fænomenal atlet, som det jo også er bevist, han er i "Tested to the limit".
Som den dejlige Sid Lowe har påpeget et par gange, så handler det ikke om hvem der er den bedste atlet, men om hvem der er den bedste fodboldspiller.
michaelk94 skrev:Så kan det være Messi har scoret flere mål, men det havde Ronaldo jo også sidste sæson.
I ligaen scorede Ronaldo flere end Messi i sidste sæson, ja. Men ikke i det hele.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Blaugrana92 skrev:
michaelk94 skrev:Det betyder dog bare ikke automatisk deres resultater bliver bedre foran en fænomenal atlet, som det jo også er bevist, han er i "Tested to the limit".
Som den dejlige Sid Lowe har påpeget et par gange, så handler det ikke om hvem der er den bedste atlet, men om hvem der er den bedste fodboldspiller.
michaelk94 skrev:Så kan det være Messi har scoret flere mål, men det havde Ronaldo jo også sidste sæson.
I ligaen scorede Ronaldo flere end Messi i sidste sæson, ja. Men ikke i det hele.
Tager jeg helt fejl, hvis jeg siger Messi scorede 51 og Ronaldo scorede 56?

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

De scorede begge to 53. Messi i 55 kampe og Ronaldo i 54. Ronaldo lavede 14 assists. Messi lavede 24.

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Blaugrana92 skrev:De scorede begge to 53. Messi i 55 kampe og Ronaldo i 54. Ronaldo lavede 14 assists. Messi lavede 24.
Okay, havde en statistik, hvor det var med landskampe og uden Super Cuppen. Der tog jeg selvfølgelig fejl! :-)

Ændrer ikke på mit argument med ubetydelige og betydelige mål, for der er kæmpe forskel om man leverer i de store kampe, eller når man fører 3-0.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Blaugrana92 skrev:Det var skam ikke nogen som helst form for forsvarstale. Den slags vil jeg overlade til Sokrates og andre gamle mennesker. Du fik det blot til at lyde som om at det var Daluigi's trumf af et argument, og det er absolut ikke det indtryk jeg får. Jeg skal dog gerne undskylde, hvis det rent faktisk er Daluigi's trumf.
Det er netop aldrig nogensinde blevet sagt fra min side, og jeg forstår heller ikke hvordan i alverden det bliver smidt ind i debatten. Jeg ser heller ikke hvor jeg skriver, at jeg har et had til Ronaldo, blot fordi jeg mener Messi er en klasse over?

Og at det i så fald skulle skyldes at han er rig og berømt (Smuk ligefrem?), ja det er godt nok en ærgerlig bebrejdelse at få, når man selv er træt af janteloven...

Michael, hvis du skal tages seriøst herinde, så skal du smide de kedelige madridista.dk-tendenser væk, og så skal du undlade at snakke udenom og lægge ord i munden på folk. Du kaster ydermere rundt med tal, du slet ikke har nogen indsigt i, og det er decideret tår-krummende, at skulle se dig blive sat faktuelt på plads af Blaugrana92 og andre, gang på gang.

Så kom nu lige med noget evidens for dine påstande, hvis det er på det niveau du gerne vil hive debatten op på. Ellers kan du jo ligeså godt bare vedkende dig, at du mener Ronaldo skal vinde, blot fordi han er rig, berømt og åbenbart smuk og med den trumf - Han spiller i Real Madrid.
Forumlegende

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Christiano er en fænomenal atlet ja, men det er stadig Messi med sine 169 cm, der brager igennem 4 forsvarspillere uden at tabe bolden. Hvor tit ser du Christiano komme forbi mere end én enkel mand? Det er helt nede i disse basale kundskaber vi finder forskellene. Messi er fænomenal i sine løb med bolden. Der skal også noget specielt til for at være bedre end 102 mål i 60 kampe på én sæson, hvor 3/4 dele er scorede mål og den sidste 1/4 er assist.

Christiano skuffede også i CL semifinalen. Det er ikke fordi han har været prangende i de kampe. Han skal ikke have titlen blot fordi Messi også skuffede.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Elbarca skrev:Der skal også noget specielt til for at være bedre end 102 mål i 60 kampe på én sæson, hvor 3/4 dele er scorede mål og den sidste 1/4 er assist.
Fy for satan, hvor er det en vild statistik. Jeg vidste det jo egentlig allerede godt, men jeg havde lige glemt hvor vanvittigt det ser ud. Det er jo direkte latterligt.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Det er som altid en håbløs debat. Du har geniet mod den fantastiske fodboldspiller/atlet. De individuelle tal viser at Messi har haft en rekordbrydende sæson. Mens Cristiano formåede at vinde et spansk mesterskab med sit hold.

Real vandt 1 titel. Barca vandt 4, omend Reals var af klart største betydning.

Når man stiller tingene op sort på hvidt, så er det altså svært at argumentere for, at Ronaldo skal vippe Messi af pinden, blot fordi han hjalp hans hold til et spansk mesterskab. Det vil højst sandsynligt heldigvis heller ikke komme til at ske. En spiller som Ramos, Xabi og Casillas har i kraft af EM haft en langt mere succesfuld sæson end Ronaldo, hvis du absolut vil snakke titler. Men jeg tvivler igen på at de er i tæt kapløb med Messi.
Forumlegende

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:
Blaugrana92 skrev:Det var skam ikke nogen som helst form for forsvarstale. Den slags vil jeg overlade til Sokrates og andre gamle mennesker. Du fik det blot til at lyde som om at det var Daluigi's trumf af et argument, og det er absolut ikke det indtryk jeg får. Jeg skal dog gerne undskylde, hvis det rent faktisk er Daluigi's trumf.
Det er netop aldrig nogensinde blevet sagt fra min side, og jeg forstår heller ikke hvordan i alverden det bliver smidt ind i debatten. Jeg ser heller ikke hvor jeg skriver, at jeg har et had til Ronaldo, blot fordi jeg mener Messi er en klasse over?

Og at det i så fald skulle skyldes at han er rig og berømt (Smuk ligefrem?), ja det er godt nok en ærgerlig bebrejdelse at få, når man selv er træt af janteloven...

Michael, hvis du skal tages seriøst herinde, så skal du smide de kedelige madridista.dk-tendenser væk, og så skal du undlade at snakke udenom og lægge ord i munden på folk. Du kaster ydermere rundt med tal, du slet ikke har nogen indsigt i, og det er decideret tår-krummende, at skulle se dig blive sat faktuelt på plads af Blaugrana92 og andre, gang på gang.

Så kom nu lige med noget evidens for dine påstande, hvis det er på det niveau du gerne vil hive debatten op på. Ellers kan du jo ligeså godt bare vedkende dig, at du mener Ronaldo skal vinde, blot fordi han er rig, berømt og åbenbart smuk og med den trumf - Han spiller i Real Madrid.
Jeg prøver ikke at tale udenom. Du skriver, at Messi ubestridt er den bedste spiller, og at det kun er Ronaldo-fanboys og Real Madrid fans der får det til at ligne et kapløb. Der bliver lavet diskussioner om Messi vs Ronaldo hele tiden. Der er en hjemmeside med det, og diskussionerne kører hele tiden, så at nævne det ikke er et kapløb er jo absurd? Så taler du om, at Ronaldo kun lige har et spansk mesterskab, men nævner intet med at han scorede imponerende 46 mål og afgjorde finalen på Camp Nou. Messi scorede nogle ubetydelige mål til sidst, som sikrede ham topscorertitlen og slog nogle rekorder, men han vandt ikke titlerne.

Jeg mener Ronaldo skal vinde, men det er jo ikke engang det vi debatterer om. Du sætter det så langt ned, at Ronaldo ikke engang er en konkurrent til Messi, men her er der ingen evidens for din påstand? Det er bare noget jeg ved inderst inde.

Så er der rigtig mange der giver Messi + points for hans personlighed kontra Ronaldos, og det formoder jeg så er dit belæg, men nej, jeg kan ikke vide det, jeg kan kun gætte. Jeg skriver det lige igen; Jeg kan sagtens forstå, at man mener Messi skal vinde, men at man ikke engang kan se, at det er et kapløb mellem de to, kan jeg slet ikke begribe. Messi er et geni, mens Ronaldo er en dygtig atlet? Så vinder Messi altså de næste 16 års balon d'or eller hvad?

Jeg vil gerne føre saglige diskussioner. Jeg undskylder for min fejl før, hvor jeg havde fået nogle forkerte statistikker, men det hjælper ikke noget, når du skriver noget som dette:

Jer Real-fans og Ronaldo fanboys vil så utrolig gerne have det til at ligne et kapløb. mellem de to. Men faktum er, at ingen kan følge med Messi. Inderst inde... helt derinde hvor din fornuft befinder sig, så ved du jo også godt, at Messi er et større unikum end Ronaldo.

Så kan du grine nok så meget af madridista.dk, men dette er sgu ikke meget bedre. ;)

michaelk94

Re: Real Madrid

Indlæg af michaelk94 »

Daluigi skrev:Det er som altid en håbløs debat. Du har geniet mod den fantastiske fodboldspiller/atlet. De individuelle tal viser at Messi har haft en rekordbrydende sæson. Mens Cristiano formåede at vinde et spansk mesterskab med sit hold.

Real vandt 1 titel. Barca vandt 4, omend Reals var af klart største betydning.

Når man stiller tingene op sort på hvidt, så er det altså svært at argumentere for, at Ronaldo skal vippe Messi af pinden, blot fordi han hjalp hans hold til et spansk mesterskab. Det vil højst sandsynligt heldigvis heller ikke komme til at ske. En spiller som Ramos, Xabi og Casillas har i kraft af EM haft en langt mere succesfuld sæson end Ronaldo, hvis du absolut vil snakke titler. Men jeg tvivler igen på at de er i tæt kapløb med Messi.
Jeg troede vi snakkede Balon d'or 2012? Barca har vundet en "ubetydelig" titel (det var den i hvert fald sidste år), mens Real Madrid vandt det spanske mesterskab. Ronaldo var den vigtigste mand for sit hold, som altså vandt mesterskabet, mens Messi var den vigtigste for sit. Ronaldo scorede altså 46 mål, hvilket jo også er helt uhørt, som altså sikrede titlen. Så det er Ronaldo med masser af mål og den vigtige titel overfor Messi med lidt flere mål, men ingen vigtig titel. Samtidig spillede Ronaldo et fantastisk EM. Hvilket niveau er vi på, hvis man ikke kalder det for et kapløb mellem de to? Fair nok du vælger Messi, men argumenterne for Ronaldo taler i hvert fald for sig selv.

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Daluigi »

Det du citerer er på ingen måde bedre, det har du helt ret i. Det var dog ment som en lille provokationer og ikke et argument for min påstand om at det ikke er noget decideret kapløb.

Argumentet for dette skal findes i at man ikke skal længere tilbage end 2010 for at se Ronaldo ude af top 3, hvor Messi, Iniesta og Xavi befandt sig. Sidste år vandt Messi med 47 % mod Cristianos 21 %... Tæt kapløb, nej vel?

At det i år muligvis bliver tættere, ja det er da noget man kan spekulere i, nu hvor Cristiano er spansk mester. Men her har Messi så lige haft en historisk sæson, hvor han altså forbedre ligarekorden med 10 mål... 10 mål WTF!?!? Og en sæson total på 82 scoringer!

Så ja, jeg føler det er fanboys (ikke nedsættende ord i min verden) og Real-fans som gerne vil få det til at ligne et tæt kapløb. Mens tallene i sidste ende vil vise det samme som altid - Messi er verdens bedste.
Forumlegende

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

michaelk94 skrev:Messi scorede nogle ubetydelige mål til sidst, som sikrede ham topscorertitlen og slog nogle rekorder ...
Men var det ikke lige netop Ronaldo's La Liga rekord der var Ronaldo-tilhængernes helt store trumfkort i sidste års debat?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 15 gæster