FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Bænken frem til januar... :roll:
Barça's bench till January: Ter Stegen - Douglas, Bartra, Mathieu, Adriano - Rafinha, Vermaelen, Sergi Roberto - Luis Enrique, Sandro, Munir
Jeg ved godt at mr. D tæller dobbelt, men alligevel.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1604
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 179 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Champione »

Jeg kan ikke komme på et eneste godt argument for at man lufter totalt ud blandt de unge:
Deolefeu, Adama, Montoya (vel på kant til at være ung) og lader Xavi, Afellay og nu Pedro gå, når man ved man ikke kan hente forstærkning/anvende nye spillere.

Jeg kan ikke finde et eneste godt argument.
Og slet ikke når man til vinter selvfølgelig kan indskrive og forstærke sig - men her er spillere på øverste hylde i gang med CL på deres mandskaber og dermed ubrugelige i den turnering.

Sandro og Munir til at erstatte den magiske trio - ja jeg håber da ikke en af dem løber ind noget længerevarende!

Hvad er det for nogle overvejelser man gør sig i Barca, bag de her beslutninger??
---------------------------------------
Barca is my religion!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Dårligste bænk siden 2003. Klubben mener vel, at vi på magisk vis kan klare os igennem til januar.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af A$AP »

Der skal købes spillere og også ryddes en del op, det sker nok ikke i Januar måned, måske mere ved næste sommers transfervindue. Spillere som Mathieu, Adriano, Bartra, Douglas, vores forsvar er generelt bare en stor joke. Mascherano skal også til at tage sig gevaldigt sammen. Og så må Alves også gerne spille som om at hans kontrakt er ved at udløbe i hver kamp.

Spillere som Laporte, Verrati/Pogba, Gabigol fra Santos er meget meget interessant, han minder virkelig meget om Neymar. Men det handler ikke bare om navnene, vi skal bare begynde at købe gå efter nogle mere langsigtet transfers, men samtidig også spillere der kan gå ind og forstærke holdet. Her vil spillere som Laporte og Verrati være vanvittigt gode transfers, taget priserne nu om dage i betragtning, så kan vi ikke komme til at betale for meget for to spillere som dem. Vi er også rygtet meget sammen med Noltio, jeg elsker Noltio, men jeg synes virkelig ikke at vi skal gå efter ham, han fylder 29 om to måneder, og så vil vi jo egentlig bare fortsætte hvad vi har gang i lige nu.

Og hvorfor fuck træner Gumbau og Camara med førsteholdet? Hvis Gumbau bliver rykket op, så ved jeg simpelthen ikke hvad jeg gør..

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Real har i hvertfald mange unge spillere, der inden for en overkommelig tid vil være verdensklasse, mens vores bedste spillere, herunder Suarez, Iniesta, Alves, Mascherano - og ja vel også Messi snart er oppe i alderen. De skal alle erstattes og dem på bænken er jo bare ældre eller ikke gode nok.

Vi skal gennemgå et generationsskifte snart.

Kovavic var et genialt køb af Real. De har nok indset, at ligemeget hvem de henter, slår de os ikke med Messi på holdet - derfor forbedrer de sig på tiden efter Messi.

Laporte og Veratti næste sommer.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af zqa »

Så tager Neymar bare over.
#jesuisSheep

kklaus
Indlæg: 9747
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 636 gange
Blevet takket: 1285 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Everybody who scored in the 5-0 win has now left the club.
Billede

:(
Giv mig min sko tilbage, røv!

Kubala
Indlæg: 10117
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Man overdramatiserer godt nok forsvaret i Barca, for hvem har Real egentlig? De har en aldrende Pepe og så Ramos, som er 29 år gammel. Ja, de har Varane, men han har jo vist svagheder, altså alvorlige svagheder. I Barca har man Pique, som er 28 og Mascherano på 31, som er suppleret af Bartra, Vermaelen og Mathieu. Ja, Mathieu og Mascherano er ved at være oppe i årene, men man har stadig Bartra, Pique og Vermaelen, som man kunne supplere med en ung spiller til, men det er altså ikke verdensundergang. Problemerne er på midten, for her mangler man alvorlig talt forstærkninger og muligvis også i angrebet. Preseason og den her dårlige sæsonstart har virkelig skræmt nogle brugere herinde.
Senest rettet af Kubala tors aug 20, 2015 8:49 pm, rettet i alt 2 gange.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Helt enig kubala. Forsvaret er ikke det største problem (selvom laporte ville være dejlig at få til klubben). Problemet er midtbanen og angrebet hvor reserverne pt hedder roberto, rafinha, munir og sandro. Vidal og turan kommer så til i januar og det vil uden tvivl gøre holdet bedre i alle kæderne.

Men ja vi bliver nødt til at investere. De unge spillere er ikke gode nok (til at blive stjerner men de kan blive fin bredde) og hvis vi vil fortsætte på toppen så kommer det til at koste penge. Vi behøver dog ikke købe et helt hold - et god køb til midten og angrebet og så er vi tilbage.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan ikke komme på et eneste godt argument for at man lufter totalt ud blandt de unge:
Deolefeu, Adama, Montoya (vel på kant til at være ung) og lader Xavi, Afellay og nu Pedro gå, når man ved man ikke kan hente forstærkning/anvende nye spillere.
Jeg kan ikke helt finde ud af om du er seriøs?

Xavi var gammel og ville selv videre. Afe har været ringe i alle klubber han har været i siden barca (og er konstant skadet). Pedro ville forståeligt selv videre da han ikke er i nærheden af at kunne udfordre MSN.

Dølle var reserve i everton og faldt derefter igennem hos sevilla - det tyder på han har en elendig moral. Adama er et kæmpe talent men han har på ingen måder de egenskaber der skal til for at spille for os (endnu). Det er hovedet ned og så frem. Det går i PL men ikke hos os. Og montoya har jo allerede skuffet hos inter hvor man er ude efter en ny hb.

Vi skal virkelig passe på med at gøre vores unge spillere til så store talenter at vi forventer at de kan erstatte nogle af de bedste spillere nogensinde (puyol, xavi, iniesta osv). Hvis de ender med at kunne bruges som bredde så ville det være fremragende og et tegn på at de virkelig er gode.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8384
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 639 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Vi kunne faktisk virkelig godt bruge Afellay nu synes jeg..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej det kunne vi virkelig ikke. Vi kunne godt bruge en kvalitetsspiller hvilket udelukker afe.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Hvorfor snuppede vi dog ikke N. Brock-Madsen foran Birmingham FC?? Nå ja, han må ikke spille før januar...
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Jeg tror i år bliver et af de sværeste år for os. Transferbannen har virkelig ramt os hårdt, og måske hårdere end vi ville tro. Vi var en del som faktisk så det som en 'blessing in disguise', men det gælder vel kun såfremt ledelsen er villige bruge La Masia spillere. Og ja, jeg er godt klar over at Roberto, Munir og Sandro er La Masia spillere, men dem sætter jeg simpelthen ikke min lid til.

Jeg kunne forestille mig, at vi i denne sæson ville komme i vild meget modgang rent presmæssigt, i modsætning til eksempelvis Guardiolas anden sæson. Hvem husker ikke at stort set alle hold parkerede bussen fordi vi virkede så stærke. I år får vi en meget tynd trup, en trup som ikke er ligeså god med bolden, og en trup som bliver meget hurtigere udmattet og træt. I år vil trænere i La Liga vide at vi er pressede, og jeg tror at de lader sig inspirere af Bilbao.

Jeg ved godt at det sikkert var rigtig godt for pengekassen at sælge Adama, men som jeg ser det var det måske en fejl. Især nu hvor Pedro er væk. Selve idéen om at sælge spillere, når man ikke må købe spillere, forstår jeg slet ikke. Jeg forstår heller ikke logikken i at sælge spillere fra La Masia, når man egentlig står og mangler spillere, og at La Masia er det eneste sted man kan få dem fra.

Adama: Han er stærk, hurtig og ganske fin teknisk. Måske er han for meget kant, men han er god til at holde på bolden og han er i min optik en rigtig god reserve, især nu hvor der skal roteres. Der er et tydeligt skel mellem denne ledelses filosofi og den for 10 år siden.

Halilovic: Talentet er åbenlyst, ingen tvivl om det. Han har dog haft det rigtig svært med at falde til, nok fordi han er så ung og at det er et helt nyt hold, nyt land osv. Halilovic er sjovt nok rigtig god når han spiller sammen med Rakitic, en spiller som har spillet i Spanien i snart 5 år, og som virker som en god gut at tage ved lære af. Hvorfor ikke sætte de to sammen? Halilovic ville måske føle sig mere tryg, og hvem ved, måske blomstre til en verdensklassespiller.


Inden folk begynder at tænke, at jeg maler fanden på væggen vil jeg gerne understrege, at jeg ikke tror det bliver en katastrofe sæson. Start 11'eren er jo stadig noget nær det bedste i verdenen. Jeg er bare rigtig irriteret over at vi ikke udnytter de talenter vi har - det er måske ikke nyt. Måske er det fordi jeg ikke tror på at de vender tilbage så gode, som jeg tænker de ville blive, hvis de blev i klubben - eller måske er jeg skræmt af Deulofeu-eksemplet.


Når jeg prøver at tænke tilbage på gode eksempler med spillere som blev solgt, for bagefter at vende tilbage gode, kan jeg kun komme i tanke om Alba og Pique - og de blev ikke en gang solgt med tanke om at de skulle tilbage, men fordi de blev anset som ikke gode nok. Ellers blev spillere som Valdes, Xavi, Puyol, Busquets, Pedro, Messi, Iniesta osv ikke lejet ud, eller solgt med tilbagekøbsklausul. De fik chancen på førsteholdet, og det føler jeg lidt at vi har været dårlige til i lang tiden (siden Busquets og Pedro).

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8384
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 639 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Piquénbauer skrev:Nej det kunne vi virkelig ikke. Vi kunne godt bruge en kvalitetsspiller hvilket udelukker afe.
En kvalitets spiller får vi fandme ikke.. Vi har brug for en fucking backup ikke 100% kvalitetspiller..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 45 gæster