FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af OliverDK »

Raman93 skrev:IMO håndterer Messi sagen forkert ved at spille med musklerne. Jeg håber ikke, at jeg bliver slagtet for det herinde, men en spiller, heller ikke Messi, må være hævet over en træner eller i dette tilfælde hele klubben. Hvad jeg vil frem til, er om det ikke er gået for vidt, når Messi har fået så magt? Der var FC Barcelona før Messi, og der vil også være et Barcelona efter ham. Vi kritiserer Ronaldo for at være iscenesættende, arrogant og egoist, men er det ikke præcist, hvad Messi er i denne sag? Det bliver så opvejet af dårlige resultater og ledelsens inkompetence, men jeg kan ikke lade være med at forestille mig et scenarie, hvor vi:
- lå nummer 1 i ligaen
- Suarez havde indfundet sig på holdet og tildels stjålet Messi plads
- Neymar tryllede

Og Messi blev bænket. Ville hans opførelses stadig være acceptabel?
Messi har fået for meget magt, og han håndterer det på en dårlig måde, hvilket ikke klæder ham. Jeg er enig i mange af de ting, I siger om Lucho og ledelse, men jeg synes også dette er vigtigt at have med.

Er der aldrig en af vores fremtidige trænere, der må bænke Messi eller fortælle ham, han skal løbe mere, uden at blive tøssefornærmet? For så ser jeg helst et FC Barcelona uden ham, trofæer eller ej - han er ikke vigtigere end klubben.
Problemet er netop, at Luis Enrique IKKE snakker med Messi. Han skulle angiveligt slet ikke have snakket personligt med Messi om sine visioner og sine taktiske mål. Hvilken træner indvier ikke verdens bedste spiller i sine visioner?

Derudover forstår jeg ikke helt dit eksempel. Selvfølfelig ville hans opførsel ikke være acceptabel, hvis han var blevet slået af holdet af en bedre spiller. Det er dog ikke sket, så det kan på ingen måde sammenlignes.

Synes bestemt ikke, at Messi er arrogant i denne sag. Han er bare utilfreds med trænerens metoder, og det er han forresten ikke den eneste spiller, der er.

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af OliverDK »

Det er desuden heller ikke første gang, at Lucho har kontroverser med en stor stjerne. Han og Totti var heller ikke bedste venner. Måske af de samme grunde.

Brugeravatar
Bager
Indlæg: 2612
Tilmeldt: tirs sep 06, 2005 12:23 pm
Har takket: 147 gange
Blevet takket: 291 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Bager »

Det er simpelthen for langt ude at tro at ledelsen har presset Cesc ud og fået ham til at sige udtalelser som disse; "I asked Barcelona to find a way for me to leave the club. The president tried to stop the sale, but I already had my mind made up."
Kilde: http://www.standard.co.uk/sport/footbal ... 42346.html

Ledelsen vil aldrig nogensinde være i stand til at presse Messi ud og få ham til ikke at smække med døren efterfølgende. Med andre ord, så vil ledelsen grave deres egen grav hvis man forsøgte at presse Messi ud ligegodt hvordan man vender det.

Anyway, det jeg tror formentlig sker nu at Barto vil gøre alt for at holde fast i præsidentstolen. Dette betyder at danse efter Messis sang. Hvis man ikke kan løse problemerne mellem Messi og Lucho bliver det sidstenævnte der ryger og vi vil se en ny træner inden måneden er omme. Ledelsen vil på den måde få lidt goodwill ved at så frøene til et nyt projekt og således ride denne storm af. Vi vil som klub køre med håndbremsen trukket indtil der kommer valg i 2016.

Raman93: Indtil nu vil jeg formentlig give dig ret. Men hvad nu hvis Messi bare lukker munden? Ligesom Pep, Puyol, Abidal, Valdés og Zubi alle lukker munden. Så fortsætter denne ledelse som den har gjort, indtil én ikke kan mere og det hele springer i luften (som nu) eller der om alt for lang tid kommer et præsidentvalg. Der er mange ting grundlæggende forkert lige nu i Barca. At lukke munden er ikke altid i klubbens interesse selvom det giver ro på den korte bane.
Visca el Barca

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Det skal lige siges, at mit eksempel ikke helt kan bruges som sammenligningsgrundlag - overdrivelse fremmer forståelsen. Men har der ikke efterhånden været en del sager, hvor Messi har været involveret - Zlatan, Villa, cola-sagen og nu det her. Det er ikke en egentligt kritik af Messi, men jeg spekulerer nogle gang blot over, om det ikke er gået for vidt. Og at det i virkeligheden hæmmer klubben, at vi har en mand, der tydeligvis ikke kan tåle den mindste kritik og ønsker alt skal gå efter hans hoved.

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Det er jo sjovt, at folk begynder på det der: "Messi føler sig hævet over klubben, Messi er diktator og Messi har fået for meget magt". Hvorfor var der ikke disse problemer med Messi førhen? Hvorfor var de ikke under Laporta?

Ja, Messi kunne have håndteret det anderledes, men vi kender ikke alle omstændigheder omkring denne situation. Måske var det på tide, at nogen råbte op. Måske efter at disse mennesker har handlet virkelig mærkeligt i flere tilfælde, at Messi fik nok.

I øvrigt, hvorfor var Messi ikke pissed på Tata, da han bænkede ham? Hvorfor var han det ikke på Tito? Hvorfor dette vredesudbrud mod Luis Enrique? Måske Luis Enrique har tabt sutten.
Senest rettet af Kubala tirs jan 06, 2015 6:30 pm, rettet i alt 1 gang.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Eller et helt tredje, droppe LS!

91 procent af de mulige point blev hevet hjem inden LS fik debut. Efter Lui er blevet klar har vi kun hevet 59 procent af de mulige point hjem, det er FANME skidt !

Lui du løber bare i vejen, gå væk!

;-)
I did warn you all. :razz: :lol:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Ja, så må jeg kalde dig ekstrem naiv, for det er desværre et meget naiv opfattelse af tingene, du beskriver på de sidste sider. Og så må vi være enige om at være uenige.

Se på Cesc, Thiago og hvis Leo skifter væk og siger efterfølgende (alt andet vil være ekstrem dumt) at han havde brug for en ny udfordring og ville gerne til den klub han er i nu, vil folk slet ikke skyde skylden på Bartomeu. Sandsynligheden for at Leo kritiserer ledelsen åbenlyst (hvis og jeg siger hvis han skifter), er meget lille, sandsynligheden for at han siger han selv gerne ville væk og elsker sin nye klub er ekstrem stor, overvældende stor.

Og så vil alt det andet være glemt. Det vil med stor sandsynlighed være glemt, at det er den samme knægt der gang på gang har udtalt at han skylder Barca alt. Hvor meget han elsker denne klub og hvor glad han engang var. Tilbage vil man højst sandsynligt står med den samme reaktioner som fans har når en stor profil, en legende sælges. Han ville det ikke mere, ville selv væk, han tror han er større end klub. Det er i de færreste tilfælde, hvor spillerne direkte går ud og lægger alt på bordet, især i disse moderne tider. Det forekommer næsten aldrig. Vi fans har en fantastisk evne til at hade en spiller/træner vi elskede og omvendt. Det hele kommer an på, hvor denne person havner. Jeg er ret sikker på, at der er flere måder at presse en spiller ud på, at presse ham ud så åbenlyst er ikke den eneste mulighed.

Det er så også det sidste fra mig i denne diskussion. Du har din mening omkring sagen, din egen opfattelse af situation, vi andre har vores. Du har argumenteret for din sag, det har vi også. Ens for os alle er det dog, at vi holder meget stædigt fast i vores argumenter, nok fordi ingen af os føler at den anden argumenterer overbevisende nok. Det er derfor lidt håbløst at diskutere videre. Lad os se hvad der sker. Vi ser meget anderledes på tingene, som du selv siger.

Raman93;

Der var en på twitter, som skrev en god artikel om lige netop dette problem. Jeg mener Skyde har postet den artikel i Leos tråd. Jeg tror oprigtigt at Leo gør det af kærlighed til klubben. En så sky person kan aldrig blive så magtsyg, en mand som Ibra kaldte en skoledreng, en duks. Nu har Leo fået mere ansvar, både på landsholdet og på klubholdet, i takt med de oplevelser der har været, er det egentlig ikke så unaturligt at han gør dette. Centrale skikkelser i andre klubber såvel som Barca har gjort det før, nogle mere åbenlyst end andre. Ja selv Lucho og Pep har haft sine kampe med trænere og ledelsen i sin tid.

Leo står i en ekstrem svær situation. Hvis han råber på banen, er han en diktator. Hvis han ikke siger noget, er han ikke leder, en mand der er bange for at tage ansvar. Alt imens vi alle forventer at han pr. automatik skal præstere, ligesom det også er ham, der får skylden for det meste (efter træneren) når tingene går skidt. Han skal reagere, det gør han ved at lægge pres på en ledelse, som han ikke er særlig glad for. Hvis nu denne ledelse er så skidt som vi alle synes og tror den er, så er det netop på grund af kærlighed til klubben han gør det, ikke fordi han hæver sig over klubben. Han kunne også vælge at skride stille og roligt, men han gør det ikke, hvorfor? Han kunne også vælge at give fanden i det, hæve sin fede løn og så bare spille, det gør han heller ikke. Jeg tror oprigtigt han er bekymret for tingenes tilstand i klubben.

Husk at La Masia er et stort rod efterhånden. I Leos tråd kan du læse lidt om de forskellige situationer, den artikel forklarer en lille smule, selvom man ikke skal æde alt der står i den råt.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Hvad sker der i øvrigt med det pressemøde?

Var det ikke kl. 16 i dag? Hvem er vores sportsdirektør?
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Kubala skrev:Det er jo sjovt, at folk begynder på det der: "Messi føler sig hævet over klubben, Messi er diktator og Messi har fået for meget magt". Hvorfor var der ikke disse problemer med Messi førhen? Hvorfor var de ikke under Laporta?

Ja, Messi kunne have håndteret det anderledes, men vi kender ikke alle omstændigheder omkring denne situation. Måske var det på tide, at nogen råbte op. Måske efter at disse mennesker har handlet virkelig mærkeligt i flere tilfælde, at Messi fik nok.

I øvrigt, hvorfor var Messi ikke pissed på Tata, da han bænkede ham? Hvorfor var han det ikke på Tito? Hvorfor dette vredesudbrud mod Luis Enrique? Måske Luis Enrique har tabt sutten.
Jeg antager, at disse problemer ikke var her under Laporta, da Messi under hans periode var 16-23 år. Ikke opnået det samme som nu og var omgivet af spillere, der var større(?) end ham.
Der har jo tidligere været rygter om, at Messi også var "pissed" på de trænere, du nævner, for at bænke ham

OliverDK
Indlæg: 3094
Tilmeldt: søn dec 16, 2012 4:28 pm
Geografisk sted: Oslogade 14 1 sth 8200 Århus og Nord . Dk
Har takket: 198 gange
Blevet takket: 389 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af OliverDK »

Visca El Barca skrev:Hvad sker der i øvrigt med det pressemøde?

Var det ikke kl. 16 i dag? Hvem er vores sportsdirektør?
I morgen :glad:

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

Director of football Raul Sanllehi and former assistant coach Jordi Roura are among the options to become the new sports director. [md]
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Dette forklarer det egentlig rimelig godt. Tror at LE ser sig selv som en konge, som tager beslutninger uden samråd med anførerne/spillerne, tror at mange spillerne ikke føler sig spurgt. LE er måske mere inspireret af en Van Gaal, som er mere "diktatorisk" som træner end eksempelvis en Guardiola. Pep har netop forstået at man ikke kommer nogle steder uden samtykke og samarbejde fra spillerne.

Billede

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Visca El Barca »

OliverDK skrev:
Visca El Barca skrev:Hvad sker der i øvrigt med det pressemøde?

Var det ikke kl. 16 i dag? Hvem er vores sportsdirektør?
I morgen :glad:
Nårh for hulen da. Så skal vi vente et døgn til.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Kubala
Indlæg: 10104
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 109 gange
Blevet takket: 388 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Raman93 skrev:
Kubala skrev:Det er jo sjovt, at folk begynder på det der: "Messi føler sig hævet over klubben, Messi er diktator og Messi har fået for meget magt". Hvorfor var der ikke disse problemer med Messi førhen? Hvorfor var de ikke under Laporta?

Ja, Messi kunne have håndteret det anderledes, men vi kender ikke alle omstændigheder omkring denne situation. Måske var det på tide, at nogen råbte op. Måske efter at disse mennesker har handlet virkelig mærkeligt i flere tilfælde, at Messi fik nok.

I øvrigt, hvorfor var Messi ikke pissed på Tata, da han bænkede ham? Hvorfor var han det ikke på Tito? Hvorfor dette vredesudbrud mod Luis Enrique? Måske Luis Enrique har tabt sutten.
Jeg antager, at disse problemer ikke var her under Laporta, da Messi under hans periode var 16-23 år. Ikke opnået det samme som nu og var omgivet af spillere, der var større(?) end ham.
Der har jo tidligere været rygter om, at Messi også var "pissed" på de trænere, du nævner, for at bænke ham
Men var Laporta ikke præsident, da Messi blev kåret til verdens bedste spiller? Endda to gange, før Rosell tog over. Så det passer ikke helt. Ja, rygter, som folk har tilsluttet sig. Det er en ting, at neutrale fans og madridistaer kommer med sådanne antagelser, men noget andet, når Barca-fans begynder på det. Det er helt vildt, hvor utaknemmelig folk er. Messi er simpelthen skyld i, at andre store navne ikke slår til i Barca. Hvorfor mon de ikke gør det?
Senest rettet af Kubala tirs jan 06, 2015 6:53 pm, rettet i alt 2 gange.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Brombi skrev:Dette forklarer det egentlig rimelig godt. Tror at LE ser sig selv som en konge, som tager beslutninger uden samråd med anførerne/spillerne, tror at mange spillerne ikke føler sig spurgt. LE er måske mere inspireret af en Van Gaal, som er mere "diktatorisk" som træner end eksempelvis en Guardiola. Pep har netop forstået at man ikke kommer nogle steder uden samtykke og samarbejde fra spillerne.

Billede
For helvede, hvor er Pep bare klog. Gid at han gad tage en tørn mere hos os. Måske om et par år, når der ikke rigtigt er flere spillere tilbage fra hans første hold. Jeg ved godt at han har sagt at han ikke kommer tilbage til os som træner, men hvis nu vi står med Laporta som ny præsident, med Cruyff som opbakning og et hold der ikke minder om det Pep efterlod rent materialemæssigt, kan det jo være at Laporta kan gøre hvad Pep gjorde ved spillerne og forføre ham til at tage endnu en tørn. Jeg håber så forfærdeligt meget.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 31 gæster