Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Ronaldinho
Indlæg: 778
Tilmeldt: fre aug 27, 2010 10:51 am
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 19 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Ronaldinho »

Jbninc skrev:
Visca El Barca skrev:
Tw Pique: "..." [@3gerardpique] - note: speechless after madrid won 2-3 with two clear penalties for handball not given to betis
Jeg husker ikke, at Pique havde problemer med at snakke efter han agerede håndboldspiller i feltet i den famøse semifinale mod Chelsea. Ærgeligt og lidt dum tweet fra ellers så fantastiske Pique.
Arh hold dog op. Det vildt du gider argumentere for noget der snart er over 4 år gammelt. I så fald, må hver person der har fået et rødt kort i sin karriere, aldrig argumentere/kritisere for/til dommeren, om at det var klokkeklart?
Ronaldinho Gaúcho

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Ifølge den "linje" de spanske ske dommere kører, og den der har kostet Messi tre gule, så skal al hånd dømmes og gult skal gives. Et frispark i feltet med hånden er vel straffe, om det er med vilje eller ej, sådan har de dømt på Messi, hvorfor så ikke holde det for alle.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Gutter gutter, rolig nu, fanatisme er ikke godt, subjetktivitet er noget værre noget, være dog lidt objektive her. Man skal som fan være objektiv, ALTID!.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Ronaldinho skrev:Arh hold dog op. Det vildt du gider argumentere for noget der snart er over 4 år gammelt. I så fald, må hver person der har fået et rødt kort i sin karriere, aldrig argumentere/kritisere for/til dommeren, om at det var klokkeklart?
1. Jo, det må han godt. Han udstiller desværre ham selv som en smule hyklerisk i den situation.

2. Jeg har ikke set begge omtalte episoder, men den ene, der lige er blevet linket over, er der ikke straffespark. Bolden rammer Ramos' lår, hvorefter den rammer hånden. Det er altså ikke straffespark, men derimod sindssygt godt observeret af dommeren.

Jeg skulle bruge tre gange på Youtube, før jeg så det. Dommeren gjorde det i situationen. Thumbs up. Desværre for ham bliver han nu slagtet af mennesker, der kun vil se det, de vil se.
Senest rettet af Jbninc søn mar 11, 2012 2:31 am, rettet i alt 1 gang.

Jbninc

Re: Sv: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

emo skrev:Ifølge den "linje" de spanske ske dommere kører, og den der har kostet Messi tre gule, så skal al hånd dømmes og gult skal gives. Et frispark i feltet med hånden er vel straffe, om det er med vilje eller ej, sådan har de dømt på Messi, hvorfor så ikke holde det for alle.
Messi tog bolden med for at kunne score. Det er gult. Bolden rammer Ramos' lår, hvorefter den rammer hans hånd. To vidt forskellige ting. Man kan anfægte, at han har sin hånd i unaturlig position, men da den rammer låret, og derefter rammer hånden bør der vel ikke være noget?

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Henviser ikke kun til den seneste Messi episode, hvor jeg mener at bolden rammer ham og ikke omvendt. Puyol fik gult for at blive skubbet i en duel og bolden ramte hans arm. Jeg mener klart at der er straffe da han breder sig ud, går ned i en slags håndbold målmand position, og dermed er aktiv i at søge bolden.

Men hvad synes du om den første hånd på bolden, Fabia? Hvis du har fået set den i mellemtiden.
Allez...

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Flax_Generous »

Jeg har set Ramos-hændelsen en hel del gange nu, og det er altså svært at se om Ramos rammer bolden med hånden eller knæet. Hvis man ser fra vinklen bag mål ligner det et straffe, men så på næste vinkel ligner det, at han bruger knæet (se selv her). Dommeren havde et splitsekund til at vurdere det og stod ikke i en særlig god position. Måske tog dommeren den forkerte beslutning, måske ikke, men uanset hvad var det ikke en let beslutning i, hvad der var vist dommerens første La Liga-kamp.

Situationen med Alonso er et større straffe, mener jeg. Hvis det var en angriber, der på den måde brugte hånden til at få kontrol over bolden, også selvom det ikke var helt forsætligt, var der dømt frispark imod ham. Så i den situation blev Betis klart snydt.

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Jeg nærstuderede det et par gange, og det ligner, at den rammer knæet lige før, den rammer hånden. Havde han dømt straffe havde det været fair nok, men det gjorde han ikke. Men Betis er ikke blevet snydt. Det er vel en 50/50-situation, da det er så tæt.

Hvor ser i Alonso-episoden henne?

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Flax_Generous skrev:Jeg har set Ramos-hændelsen en hel del gange nu, og det er altså svært at se om Ramos rammer bolden med hånden eller knæet. Hvis man ser fra vinklen bag mål ligner det et straffe, men så på næste vinkel ligner det, at han bruger knæet (se selv her). Dommeren havde et splitsekund til at vurdere det og stod ikke i en særlig god position. Måske tog dommeren den forkerte beslutning, måske ikke, men uanset hvad var det ikke en let beslutning i, hvad der var vist dommerens første La Liga-kamp.

Situationen med Alonso er et større straffe, mener jeg. Hvis det var en angriber, der på den måde brugte hånden til at få kontrol over bolden, også selvom det ikke var helt forsætligt, var der dømt frispark imod ham. Så i den situation blev Betis klart snydt.
AARh altså, alene det, at han strækker hånden sådan ud, og bliver ramt burde give straffe. Du skriver at dommerens placering er ikke god, enig, men hvad med linjedommeren?. Se lige hvor godt han står placeret?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Sv: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Henviser ikke kun til den seneste Messi episode, hvor jeg mener at bolden rammer ham og ikke omvendt. Puyol fik gult for at blive skubbet i en duel og bolden ramte hans arm. Jeg mener klart at der er straffe da han breder sig ud, går ned i en slags håndbold målmand position, og dermed er aktiv i at søge bolden.

Men hvad synes du om den første hånd på bolden, Fabia? Hvis du har fået set den i mellemtiden.
Hvem er fabia, undskyld jeg spørger?.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

emo
Indlæg: 17799
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Sv: Real Madrid

Indlæg af emo »

Haha Xabi... Tlf. fejlede.
Allez...

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Sv: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

emo skrev:Haha Xabi... Tlf. fejlede.
He He ok, troede lige der var en usynlig bruger herinde :razz: .

Men ja Xabis er endnu større!.

Det betyder ikke det vilde i sidste ende ( hvad angår mesterskabskampen), så derfor kan jeg ikke hidse mig op over det, men hvis jeg var Betis fan eller Betis spiller, så ville jeg godt nok føle mig snydt af dommeren/linjedommeren, og det ikke kun en gang!.


Det er bare helt håbløst at forsvare det med det ene eller det andet, eller prøve at plante, i øvrigt lidt det samme, Reals fans også gjorde, da Higuain? tog med hånden mod Valencia mener jeg det var. Der var klart hånd på. At prøve at bortforklare disse tydelig fejl, er ligeså håbløst som at skrive at dommerne er korrupte ( når man ikke har klokkeklare beviser på det).
Senest rettet af Visca El Barca søn mar 11, 2012 2:48 am, rettet i alt 1 gang.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
Nidzo7
Indlæg: 759
Tilmeldt: lør feb 05, 2011 12:03 am
Geografisk sted: København
Har takket: 48 gange
Blevet takket: 17 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Nidzo7 »

Visca El Barca skrev:
Nidzo7 skrev:Jeg så kampen med en real-fan.. Lod mine frustrationer gå udover ham, han slap kun med 5 lamere og en flad.

HA HA HA HA OK????? Det er rimelig sygt alligevel. Jeg havde sikkert råbt ad ham ( hvis han havde været smart) men at slå ham ligefrem?. Kom ikke og sige at det var din far eller noget i den stil :razz: .
Haha, så så. Nu var det ikke fordi jeg bankede ham til plukfisk. Jeg slog ham ikke særligt hårdt, det var med et smil på læben :smile: -Nej nej, det var en af mine gode venner. Jeg kunne ikke modstå det. Han sad der med sin real-trøje og kiggede på mig med et smil hvor han kom med kommentaren "13 point" ;-)

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Piquénbauer »

Det er da ligemeget om den rammer knæet først! Hans hånd er i unaturlig position og den bliver ramt... Messi fik gult for at bolden ramte hans lår og så hans hånd mod at madrid... Ja det gjorde at han fik bolden med men det var da ikke mere bevist end det ramos gjorde her... Men som jeg skrev så var det også den af de 2 som var mest tvivlsom (selvom jeg mener at der er klart straffe). Den med alonso fås ikke større og dommeren står endda og kigger dirkete på situationen...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Jbninc

Re: Sv: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

emo skrev:Men hvad synes du om den første hånd på bolden, Fabia? Hvis du har fået set den i mellemtiden.
Jeg kan simpelthen ikke finde klippet. Er der en, der kan komme mig til undsætning?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 17 gæster