FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

Ingen tvivl om at ter Stegen er fremtidens mand, og at han skal have nogle liga kampe. Men seriøst Piq, kan du ikke lade være med at lyde så "dum", undskyld sproget.

1. at påstå at Bravo ikke bidrager med noget er direkte forkert. Han er rutineret, han er, som Blau har berettiget, en leder som er med til at holde styr på vores forsvarspillere.
2. Ja det er to komplet forskellige kampe. Det var meget lettere for ter Stegen for at fordele bolde, fordi han fik meget mere at arbejde med.

Undskyld sproget igen, men jeg synes det er lidt synd for Bravo, at han blive underkendt så meget. Han var dyr, men et rigtig godt valg imo. Når det er sagt er vi enige om, at ter Stegen skal have Liga kampe, og at han er fremtidens mand. Men jeg anerkender sgu også Bravo :)

emo
Indlæg: 17805
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: Sv: FC Barcelona

Indlæg af emo »

JonasV skrev:En ting er at ønske at Ter Stegen får flere kampe, men at sige at Bravo ikke bidrager med noget er altså at stramme den.
Brombi skrev:Ingen tvivl om at ter Stegen er fremtidens mand, og at han skal have nogle liga kampe. Men seriøst Piq, kan du ikke lade være med at lyde så "dum", undskyld sproget.

1. at påstå at Bravo ikke bidrager med noget er direkte forkert. Han er rutineret, han er, som Blau har berettiget, en leder som er med til at holde styr på vores forsvarspillere.
2. Ja det er to komplet forskellige kampe. Det var meget lettere for ter Stegen for at fordele bolde, fordi han fik meget mere at arbejde med.

Undskyld sproget igen, men jeg synes det er lidt synd for Bravo, at han blive underkendt så meget. Han var dyr, men et rigtig godt valg imo. Når det er sagt er vi enige om, at ter Stegen skal have Liga kampe, og at han er fremtidens mand. Men jeg anerkender sgu også Bravo :)
ThisThis!!
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Nej det kan jeg ikke. Jeg er træt af at vi bliver ved med at stå med en 31 årig målmand som ikke udvikler sig yderligere mens vi har en målmand siddende på bænken som kan udvikle sig til den perfekte målmand for os. Men går udfra at trænerteamet stadig tænker på bravos vm fremfor hans tid i real soc:
Claudio Bravo: No player has committed more errors that have led directly to a La Liga goal in the last 4 seasons than Bravo (10)(whoscored)
Jeg kan ikke se at han bidrager med nok til være starter for os. Ja han er rutineret, ok med fødderne og tager de skud han skal men forventer ikke at han trækker en vanvittig redning op af hatten (var f.eks. ikke et sekund i tvivl om at almeria ville score. Ved valdes sad jeg altid med tanken om at en friløber kunne tages). Ydermere er han sløv på stregen og ikke god nok til at komme ud af målet. Det er simpelthen ikke nok til at retfærdiggøre en startplads hos os.

Og jeg gentager... Hvorfor er det 2 forskellige kampe? I begge kampe var vi presset i første halvleg og den eneste forskel i forsvarskæden var adriano. At bravo ikke fik så meget at arbejde med er måske fordi forsvarskæden ikke stoler på hans kunnen med fødderne og derfor ikke spiller ham?

Nu er der begyndt at gå mål ind på bravo også så lad os da få byttet om på de 2. Men desværre vælter Lucho også rundt når det kommer til målmændene.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

emo
Indlæg: 17805
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Elendig statistisk at hive frem, med hans fejl for Sociedad. Jeg vil skide på hvad han gjorde for dem, han har ikke kostet os noget som helt.

Hvad angår hans luftspil, så mener jeg ikke at vi har haft en bedre målmand til netop det. Han er mere sikker der end Valdés var.

Ja, Valdés kunne lave de vilde redninger, som også skyldtes den badass attitude han fik opbygget og kunne presse spilleren til at skyde som Valdés ville have det.

Jeg er enig i at Stegen er fremtiden og han meget gerne må begynde at få flere kampe. Men jeg kan for fanden ikke være enige i en pind af det du skriver om Bravo.
Allez...

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Der er intet elendigt ved den statistik. Den viser at selvom bravo har rutine så er han tilbøjelig til at lave fejl. Noget man ellers siger unge målmand laver (og med god grund) hvilket ellers kunne være en grund til at holde MAtS ude af starteren.

Efter at Bravo er begyndt at lukke mål ind så kan jeg ikke se en eneste grund til at fortsætte med ham. Han kan ikke noget som MAtS ikke kan når det kommer til skills. Så kan det godt være at han har mere rutine og snakker sproget men er det virkelig nok til at starte ham? Det synes jeg ikke.

Det her er ikke en kritik af Bravo. Jeg har tværtimod flere gange skrevet at jeg har været for hård overfor ham. Det ændre dog ikke på at han bare ikke er god nok til at starte for et af verdens bedste hold. Han er derimod en fin reserve og en målmænd som kan lære MAtS en masse.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15180
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1714 gange
Blevet takket: 1141 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Der står i Bravos kontrakt at han SKAL spille liga kampe.
MDCCCXCIX

emo
Indlæg: 17805
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Hahaha....
Allez...

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7078
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Daluigi »

Bravo har været intet mindre end bund solid. En ting man ikke kan sige om Ter Stegen.

Det er for mig, helt surrealistisk læsning, at du påstår manden har tendens til at fejle. Det kan da være fuldstændig ligegyldigt, hvad han har lavet i en anden klub. Indtil videre har han været super for os, og reddet flere farlige situationer. Ter Stegen var mod PSG tragikomisk at se på. Han er decideret ringe til at komme ud i feltet på høje bolde. Dette kan han passende træne på i de mindre turneringer, mens en erfaren målmand spiller de vigtigste kampe.
Forumlegende

BarçaDK

Re: FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Piquénbauer, det er selvfølgelig fair, at du mener, at Bravo er ubrugelig ved siden af MAtS, men det fører ingen steder hen at forsøge at overbevise folk herinde om det på den måde. Jeg synes, at dine argumenter er åbenlyst ensidige.

Bravo udvikler sig ikke, men alligevel er han gået fra at være manden med flest fejl til ikke at have kostet Barça noget?

Jeg kan heller ikke se, hvordan det har betydning, at Bravo lukker mål ind, hvis det ikke er hans skyld?

Indtil videre i sæsonen er det kun MAtS, der har set skidt ud ved en scoring. Jeg siger ikke, at det betyder, at Bravo er en bedre målmand, men det er værd at nævne i forbindelse med, hvem der laver flest kostbare fejl.

Brugeravatar
Flax_Generous
Indlæg: 4454
Tilmeldt: tors jun 14, 2007 4:46 am
Geografisk sted: København
Har takket: 607 gange
Blevet takket: 510 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Flax_Generous »

Piquénbauer skrev:Efter at Bravo er begyndt at lukke mål ind så kan jeg ikke se en eneste grund til at fortsætte med ham. Han kan ikke noget som MAtS ikke kan når det kommer til skills. Så kan det godt være at han har mere rutine og snakker sproget men er det virkelig nok til at starte ham? Det synes jeg ikke.

Det her er ikke en kritik af Bravo. Jeg har tværtimod flere gange skrevet at jeg har været for hård overfor ham. Det ændre dog ikke på at han bare ikke er god nok til at starte for et af verdens bedste hold. Han er derimod en fin reserve og en målmænd som kan lære MAtS en masse.
Hvad er det Bravo kan lære MAtS, hvis han ikke kan noget som MAtS ikke kan? Spansk?

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

@Daluigi

MAtS er ung. Der vil komme fejl som mod PSG. Du overdriver dog helt vildt i dit forsøg på at få ham til at se dårlig ud. Ydermere tager du på ingen måder hensyn til hvilket pres han var under og hvor lidt han havde spillet inden denne kamp. Og nej han er ikke decideret ringe til at komme ud i feltet til høje bolde hvilket man fint så sidste i sæson:
Marc-André ter Stegen: Only Brad Guzan (98) made more cross claims in Europe's top 5 leagues this season than ter Stegen (88)
Men godt at den elendige MAtS så kun står i de mindre vigtige CL kampe. Og desuden er det ikke kun mig som mener at Bravo har en tendens til at lave fejl. Som jeg har påpeget så er der stats som direkte viser det. Men det gælder åbenbart ikke da det blev lavet andre steder end barca.


@BarçaDK

Jeg er på ingen måder ude på at sige at Bravo er ubrugelig ved siden af MAtS. De er imo på ca samme niveau. Forskellen er bare at MAtS kan udvikle sig og derfor kan vi ligeså godt få ham igang med det samme da det vil være bedre for os i længden. Hvorfor skal vi spille en målmand som er fin nu men som der ikke er det store fremtidsperspektiv i?

Og jeg gentager... Man må se på omstændighederne hvorunder MAtS spiller. Han spiller som en ung og urutineret målmænd hver anden uge i nogle af de sværeste kampe man får. Så under disse forhold vil der komme fejl. Lucho er ved at floppe fælt i sin management at MAtS.

Til sidst vil jeg henvise til denne fine artikel (http://www.totalbarca.com/2014/opinion- ... ore-166961) som fint tager hånd om de problemer vi har på målmandsposten.
Senest rettet af Piquénbauer søn nov 09, 2014 10:49 pm, rettet i alt 1 gang.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Flax_Generous skrev:
Piquénbauer skrev:Efter at Bravo er begyndt at lukke mål ind så kan jeg ikke se en eneste grund til at fortsætte med ham. Han kan ikke noget som MAtS ikke kan når det kommer til skills. Så kan det godt være at han har mere rutine og snakker sproget men er det virkelig nok til at starte ham? Det synes jeg ikke.

Det her er ikke en kritik af Bravo. Jeg har tværtimod flere gange skrevet at jeg har været for hård overfor ham. Det ændre dog ikke på at han bare ikke er god nok til at starte for et af verdens bedste hold. Han er derimod en fin reserve og en målmænd som kan lære MAtS en masse.
Hvad er det Bravo kan lære MAtS, hvis han ikke kan noget som MAtS ikke kan? Spansk?
Han kan vel være en mentor type da han gennem sin lange karriere må have tilspillet sig lidt viden.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

BarçaDK

Re: FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Piquénbauer skrev:Jeg er på ingen måder ude på at sige at Bravo er ubrugelig ved siden af MAtS. De er imo på ca samme niveau. Forskellen er bare at MAtS kan udvikle sig og derfor kan vi ligeså godt få ham igang med det samme da det vil være bedre for os i længden. Hvorfor skal vi spille en målmand som er fin nu men som der ikke er det store fremtidsperspektiv i?

Og jeg gentager... Man må se på omstændighederne hvorunder MAtS spiller. Han spiller som en ung og urutineret målmænd hver anden uge i nogle af de sværeste kampe man får. Så under disse forhold vil der komme fejl. Lucho er ved at floppe fælt i sin management at MAtS.
Så du mener altså, at Bravo skal sættes af, fordi det er det bedste for Barças fremtid målmandsmæssigt. Som jeg forstår det.

Det tror jeg bare slet ikke er nødvendigt. Ter Stegen skal nok udfylde sit potentiale uanset om han kun spiller CL og Copa del Rey de næste måneder.

Det er vigtigere, at der er fair forhold i klubben. Spillerne skal have mulighed for at få minutter, hvis de spiller godt. Det gælder både spillere uden for startopstillingen, som gerne vil ind, såvel som startere, der gerne vil beholde deres status.

Jeg tror ikke, at vi om et par sæsoner vil se på ter Stegen og tænke "hvor er det dog en skam, at han ikke spillede ligakampe de første måneder."

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

Ja det mener jeg. Som der også står i den artikel som jeg har linket til så er jeg bange for at hele MAtS' start i barca har gjort at han hurtigt mister modet og måske søger videre. Han er købt som starter men nu sidder han på bænken og spiller kun i CL (tror masip får CdR) uden et rigtigt kendskab til sine medspillere hvilket ikke giver ham de bedste muligheder for at vise sit niveau og de få kampe sætter jo heller ikke gang i en voldsom udvikling. Ydermere er der risiko for at denne opstart vil kunne smadre hans selvtillid (man kan jo allerede se hvordan Daluigi skriver om ham) da han f.eks. blev angrebet som han gjorde efter PSG kampen.

Så hvorfor tage denne risiko? Hvad vinder vi med at spille bravo foran MAtS? Jeg kan som sagt ikke se nogen grund men det er der åbenbart mange der kan. Så lad os bare håbe at det ikke ender med at vi mister en målmand som kan blive genial for os.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

BarçaDK

Re: FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Det er ikke make or break for ter Stegen i denne sæson.

Hvis han ikke klarer det her (en helt normal behandling i en topklub), så bliver han ikke til noget. Der er ingen grund til at pakke ham ind i vat.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 10 gæster