FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Brombi »

emo skrev:
Storken skrev:Artikel om El Clasico:
http://politiken.dk/magasinet/interview ... ondt-blod/

Læs den!
»Jeg holder ikke med nogen af de to store, men jeg glæder mig til næste Clásico 25. oktober. Hvis Luis Suarez bliver god for Barcelona i den kamp, holder jeg nok lidt med dem. For mit engelske hold er Liverpool, hvor han jo blev købt. Sådan har fodbold sin egen underlige logik eller mangel på samme«.
Skulle Sid Lowe ikke være erklæret Real tilhænger, ifølge piplz herinde?

Ved ikke om han er erklæret RM fan, men han har altid skruet ned for forståelsen francoismen forstået på den måde, at den ikke har haft så stor indflydelse på både RM succes og Barcas nedtur. Han mener helt akademisk at RM ikke blev gode fordi de var regimets hold, men at de blev regimets hold fordi de var gode.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

emo skrev:
Storken skrev:Artikel om El Clasico:
http://politiken.dk/magasinet/interview ... ondt-blod/

Læs den!
»Jeg holder ikke med nogen af de to store, men jeg glæder mig til næste Clásico 25. oktober. Hvis Luis Suarez bliver god for Barcelona i den kamp, holder jeg nok lidt med dem. For mit engelske hold er Liverpool, hvor han jo blev købt. Sådan har fodbold sin egen underlige logik eller mangel på samme«.
Skulle Sid Lowe ikke være erklæret Real tilhænger, ifølge piplz herinde?
Sid Lowes Blå Bog:
Britisk journalist og historiker, bosat i Madrid, hvorfra han skriver i avisen The Guardian om spansk fodbold. Har også fungeret som oversætter for engelske fodboldspillere som David Beckham og Michael Owen samt danske Thomas Gravesen i Real Madrid. Derudover deltager han jævnligt på Real Madrid TV.

Hvem mon han umiddelbart har mest sympati for?

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Lui Suarez?
Allez...

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

emo skrev:Lui Suarez?
Jeg påstår ikke, at han er Real Madrid fan, men det er helt klart min fornemmelse, at han bedre kan lide Real Madrid end Barca. Han skriver dog nogle glimrende artikler alligevel.

BarçaDK

Re: FC Barcelona

Indlæg af BarçaDK »

Han er relativt Real-fan, men han er ikke fatsvag. Videre. :)

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Jesni »

Storken skrev:
Sid Lowes Blå Bog:
Britisk journalist og historiker, bosat i Madrid, hvorfra han skriver i avisen The Guardian om spansk fodbold. Har også fungeret som oversætter for engelske fodboldspillere som David Beckham og Michael Owen samt danske Thomas Gravesen i Real Madrid. Derudover deltager han jævnligt på Real Madrid TV.

Hvem mon han umiddelbart har mest sympati for?
Kunne også være, at han rent professionelt har arbejdet med spillere omkring klubben og den vej igennem har fået en arbejdsrelation til klubben. Men det har jo ikke automatisk noget at gøre med et evt tilhørsforhold. Nogle mennesker kan jo faktisk skille tingene fra hinanden.
emo skrev:Skulle Sid Lowe ikke være erklæret Real tilhænger, ifølge piplz herinde?
Han har sikkert skrevet mindre rosende om Messi eller et eller andet Barca-relateret, og så fungerer mekanismen for en del herinde, at så er man Real-fan.

Skydefinten
Indlæg: 8941
Tilmeldt: man aug 31, 2009 7:03 pm
Geografisk sted: Frederiksberg
Har takket: 1752 gange
Blevet takket: 1029 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Skydefinten »

Det generer dig øjensynligt, at siden er Pro-Barca.
Take away his goals, you’re left with his assists. Take away his assists, you’re left with his dribbles. Take away his dribbles, and you’re left with his key passes.. And most of the time, you get all of it together in 90 minutes. Lionel Messi.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Skydefinten skrev:Det generer dig øjensynligt, at siden er Pro-Barca.
Jeg har lige læst samtlige af Jesni's indlæg igennem, da jeg mistænkte ham for at være madridista. Jeg må dog ærligt erkende, at han ikke er påfaldene kritisk overfor Barca. Hans indlæg er på mange måder nuanceret, men bliver en anelse følelsesladet, når han tager Real Madrid i forsvar. Han tager tit afstand, når vi går lidt hårdt til rivalen. Hans indlæg indeholder derudover ingen kritik af Real Madrid, hvor han især forsvarer Ronaldo.

Jeg vil ikke afvise, at han er Barca fan, men han har ikke det samme forhold til Real Madrid som os andre.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Blaugrana92 »

Jesni skrev:Nogle mennesker kan jo faktisk skille tingene fra hinanden.
Det tager jeg som en kompliment.

Billede

Jesni
Indlæg: 1650
Tilmeldt: tirs maj 13, 2014 3:07 pm
Har takket: 91 gange
Blevet takket: 68 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Jesni »

Storken skrev:Han tager tit afstand, når vi går lidt hårdt til rivalen. Hans indlæg indeholder derudover ingen kritik af Real Madrid, hvor han især forsvarer Ronaldo.
Jeg forsvarer sjældent Ronaldo. Jeg angriber indlæg, der er fuldstændigt uden belæg eller uden form for refleksion.
Skydefinten skrev:Jeg vil ikke afvise, at han er Barca fan, men han har ikke det samme forhold til Real Madrid som os andre.
Jep. Tak.
Skydefinten skrev:Det generer dig øjensynligt, at siden er Pro-Barca.
Det generer mig hvor lidt tanke, der nogle gange er bag folks handlinger.

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Storken »

Jesni skrev:
Storken skrev:Han tager tit afstand, når vi går lidt hårdt til rivalen. Hans indlæg indeholder derudover ingen kritik af Real Madrid, hvor han især forsvarer Ronaldo.
Jeg forsvarer sjældent Ronaldo. Jeg angriber indlæg, der er fuldstændigt uden belæg eller uden form for refleksion.
Skydefinten skrev:Jeg vil ikke afvise, at han er Barca fan, men han har ikke det samme forhold til Real Madrid som os andre.
Jep. Tak.
Skydefinten skrev:Det generer dig øjensynligt, at siden er Pro-Barca.
Det generer mig hvor lidt tanke, der nogle gange er bag folks handlinger.
"Det er en ulykke, når folk hverken har forstand til at tale eller dømmekraft til at lade være"

;-)

Raman93
Indlæg: 1573
Tilmeldt: fre jun 12, 2009 7:34 pm
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 64 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Raman93 »

Hvad mener I, at vi i øvrigt kan forvente af Lucho? I mine øjne har vi den mest talentfulde trup i historien. Men vi skal vinde, og det skal være nu. Iniesta, Alves, Xavi og Mathieu er alle oppe i årene. Luis Suarez, Messi, Busquest og Pique er i deres 'peak-alder'. Vi har så meget talent på det her hold. Historiens bedste spiller. Verdens bedste angriber. Neymar. Legenden Iniesta. Xavi. Jeg håber virkeligt, at vi kan hive mindst to CHL-trofæer ud af det her hold.

I mine øjne er det et krav, at Lucho vinder CHL i år. Det er fire år siden snart. Det er hårde krav, men det er ikke en kaffeklub det her. Han brændt mange penge af. Det ultimative ville være, hvis vi formår at vinde CHL to år i streg. Det ville virkeligt determinere holdet som det bedste i historien. Og jeg synes virkeligt, at det ville være ærgerligt, hvis vi ikke formår det med et hold bestående med spillere som Messi, Iniesta, Suarez og Neymar. Efterfølgende kan vi sende dem på pension.

Derfor forstår jeg også, vi brugte så mange penge på Suarez. Vi har ramt en gyldengeneration, som vi aldrig får at se igen. Det skal vi udnytte. Hent så mange trofæer som muligt nu. Jeg håber virkeligt, at vi henter de to CHL i streg. Det ville være en god måde for Messi og Iniesta at slutte af på. Hvis han ikke kan vinde VM, må to CHL i streg kompensere for dette.

Vi skal ende den her æra ordentligt. KOM NU!!!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Piquénbauer »

IMO kan CL aldrig være et krav. Der er så mange faktorer der skal falde på plads for at vinde (held, lodtrækninger, form osv). Men ja vi skal vinde nogle pokaler og jeg vil være meget tilfreds med et la liga trofæ i denne sæson.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Rivaldowski
Indlæg: 75
Tilmeldt: tirs apr 01, 2014 9:25 pm
Geografisk sted: Hvidovre
Har takket: 6 gange
Blevet takket: 3 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Rivaldowski »

Er rimelig positivt stemt overfor vores muligheder i ligaen men når det kommer til Chl så skal der virkelig andre boller på suppen, hvis skal have forhåbninger om at komme længere end sidste år.
All times are good, when old.

emo
Indlæg: 17811
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 367 gange
Blevet takket: 806 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af emo »

Skid på Chl, tag det som en bonus. La Liga er turneringen. Alt andet er bonus.
Allez...

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 42 gæster