Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Jbninc skrev:
Blaugrana92 skrev:... du kunne jo også bare forholde dig til det der bliver skrevet? Mener du vitterligt ikke at Bayern er en seriøs udfordrer?
Men hvorfor er de en seriøs udfordrer? Det er de vel kun fordi, at Chelsea er i en overgangsfase, Manchester United skraber bunden pt. grundet manglende indkøb og Manchester City's underlige form i Champions League. Det er korrekt, at de ligger nummer 1. i Bundesligaen, men det er måske heller ikke en liga, man bør tage overvejende seriøst i forhold til Premier Leauge, La liga etc.
Men hvorfor skulle man ikke se dem som en seriøs udfordrer? De har et stærkt hold, med store individualister som Ribéry, Robben og Müller. De har en af de dygtigste midtbanespillere i verden i form af Schweinsteiger og så har de en af de giftigste frontløbere overhovedet. Hvorfor skulle man ikke tage et hold, der er i besiddelse af ovenstående, seriøst? De var i Champions League finalen så sent som forrige sæson. De har altid fundet sig godt til rette i Europa. Sidste år røg de knebent ud til Inter, der efterfølgende røg ud til sidste års sensation - et hold fra lige netop Bundesligaen. Hvorfor man ikke bør tage Bundesligaen overvejende seriøst kan jeg simpelthen ikke sætte mig ind i. Der er ligeså mange tyske hold tilbage i Champions League, som der er engelske, spanske, russiske og franske. Det andet tyske hold slog endda den nuværende 3'er i La Liga ud. Præcis hvorfor er det så at man ikke skal tage Bundesligaen og Bayern seriøst? Bayern vandt trods alt den klart hårdeste gruppe i år, hvor de slog lige netop Manchester City ud. Det slår dig slet ikke at det i højere grad er fordi Bayern bare er stærke, og ikke fordi at 'City havde en underlig form i Champions League'?

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Blaugrana92 skrev:Men hvorfor skulle man ikke se dem som en seriøs udfordrer? De har et stærkt hold, med store individualister som Ribéry, Robben og Müller. De har en af de dygtigste midtbanespillere i verden i form af Schweinsteiger og så har de en af de giftigste frontløbere overhovedet. Hvorfor skulle man ikke tage et hold, der er i besiddelse af ovenstående, seriøst?
Ud fra den logik skulle vi også have taget dem seriøst sidste år. Gjorde vi det? Der var det vidst mere Manchester United, Chelsea og Inter, der var på dagsordenen.

Blaugrana92 skrev:Der er ligeså mange tyske hold tilbage i Champions League, som der er engelske, spanske, russiske og franske.
Ja, det er jo så næsten korrekt, da Italien jo har tre hold med mod Tysklands to.
Blaugrana92 skrev:Det andet tyske hold slog endda den nuværende 3'er i La Liga ud.
Med alt respekt for La ligas nuværende 3'er, så tror jeg, vi alle ved, at den spanske ligas kvalitative udfordringer sker efter plads 1 og 2.
Blaugrana92 skrev:Præcis hvorfor er det så at man ikke skal tage Bundesligaen og Bayern seriøst? Bayern vandt trods alt den klart hårdeste gruppe i år, hvor de slog lige netop Manchester City ud.
Det gjorde de, og det skal de da også have et anerkendende klap på skulderen for. Men det var også året, hvor andre hold som Napoli f.eks. også gjorde. Et hold, der, efter din logik, knebent tabte til Bayern Munchen med et 1-1 hjemme og 2-3 ude. Napoli hentede forresten fire point mod Manchester City mod Bayern Munchens tre.

Jeg tror ikke, at de er en mere seriøs udfordrer end et hold som f.eks. Napoli, og jeg ser bestemt ikke Napoli som et hold, der på nogen måde kan bide skeer med hverken Barcelona eller Real Madrid.
Blaugrana92 skrev:Det slår dig slet ikke at det i højere grad er fordi Bayern bare er stærke, og ikke fordi at 'City havde en underlig form i Champions League'?
Du synes umiddelbart ikke, at det er lidt underilgt, at Manchester City ikke har præsteret i samme overbevisende grad, som de f.eks. har gjort i Premier League?

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Det er virkelig underligt, at man ikke anser Bayern som en serioes udfordrer til C.L. De fleste, ogsaa da City og Man Utd endnu havde alle chancer for at kvalificere sig til ottendedels finaler, havde Bayer n som de stoerste udfordrer til C.L, sammen med Barca og Real. Det var vel at maerke paa et tidspunkt, hvor det koerte for baade Man Utd OG City. Hvis man lige soeger nogle artikler omkring C.L og favoritter i aar, paa nettet, saa vil Bayern fremstaa som en af de tre stoerste. Tottenham er selvfoelgelig ikke i naerheden af Bayern, hverken historisk, eller sidste saeson eller i denne saeson, og det baade hvad angaar klubbens stoerrelse, klubbens status, klubbens spillemateriale samt vundne trofaer.

Det er i oevrigt mere end dumt, at sammenligne dette aars Bayern med sidste aar, det svarer lidt til, hvis man sammenlignede Rijkaards Barca anno 07/08 med Peps Barca anno 08/09. Selvom der kun vaar gaaet en saeson eller 6 maaneder, saa var forskellen til at faa oeje paa, det samme kan siges om Bayern. Bayern er ikke min kop te, men man kan ikke komme udenom de faktum, at de har en staerk trup, de spiller god omgang fodbold, de har en meget erfaren traener, som ved hvordan man vinder C.L, og de har nogle af de absolut bedste spillere paa enkelte positioner. Det er det der goer dem til favoritter, ikke Citys "underlig" C.L eller Man Utds, daarlig trup, arrogance eller whatever.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Visca El Barca skrev:Det er i oevrigt mere end dumt, at sammenligne dette aars Bayern med sidste aar, det svarer lidt til, hvis man sammenlignede Rijkaards Barca anno 07/08 med Peps Barca anno 08/09.
Hvis du gider at læse mit indlæg igennem, så vil du se, at det heller ikke er pointen. Blaugrana skriver, at fordi, de har spillere som Robben, Ribery, Muller, etc, så skal de tages seriøst. Ud fra den logik, så skulle det være samme tilfælde sidste år, hvor jeg ikke hørte mange spå Bayern Munchen store chancer.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Jbninc skrev:Ud fra den logik skulle vi også have taget dem seriøst sidste år. Gjorde vi det? Der var det vidst mere Manchester United, Chelsea og Inter, der var på dagsordenen.
Man skal altid tage Bayern seriøst, men jeg tog dem ikke halvt så seriøst sidste år som i år. Det hænger sammen med at der er sket en del på det hold siden. Det virker langt mere som et hold bestående af 11 holdspillere og ikke et hold bestående af en række individualister, som det ofte gjorde sidste sæson.
Jbninc skrev:Ja, det er jo så næsten korrekt, da Italien jo har tre hold med mod Tysklands to.
Læs lige hvad jeg skriver.
Jbninc skrev:Med alt respekt for La ligas nuværende 3'er, så tror jeg, vi alle ved, at den spanske ligas kvalitative udfordringer sker efter plads 1 og 2.
... og alligevel skriver du at La Liga som helhed bør tages mere seriøst end Bundesligaen?
Jbninc skrev:Det gjorde de, og det skal de da også have et anerkendende klap på skulderen for. Men det var også året, hvor andre hold som Napoli f.eks. også gjorde. Et hold, der, efter din logik, knebent tabte til Bayern Munchen med et 1-1 hjemme og 2-3 ude. Napoli hentede forresten fire point mod Manchester City mod Bayern Munchens tre.

Jeg tror ikke, at de er en mere seriøs udfordrer end et hold som f.eks. Napoli, og jeg ser bestemt ikke Napoli som et hold, der på nogen måde kan bide skeer med hverken Barcelona eller Real Madrid.
Er vi ikke også enige om at Bayern var sikret første pladsen i den sidste kamp mod City og stillede med et noget reservespækket hold? Jeg ser bestemt ikke Napoli som en større udfordring eller en ligeså seriøst udfordring som Bayern, qua deres mangel på international erfaring. Bayern har været med hvor det er rigtig svært, men også sjovt, så mange gange, at man bare ikke tage let på dem. Jeg tror ikke umiddelbart der er mange hold der kan bide skeer med os eller Madrid, men jeg tror bestemt at et Bayern München i deres optimale startopstillingen er et af de hold der kan.
Jbninc skrev:Du synes umiddelbart ikke, at det er lidt underilgt, at Manchester City ikke har præsteret i samme overbevisende grad, som de f.eks. har gjort i Premier League?
Jeg synes måske det er lidt sigende om Manchester City. Mange af deres spillere har international erfaring, men de har ingen international erfaring med hinanden og generelt ikke megen erfaring med hinanden. Det er ikke noget voldsomt sammentømret hold endnu, og det tror jeg vitterligt gør en forskel - og lige netop her står Bayern i mine øjne markant stærkere.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Hej Blaugrana92.. check lige den her:


http://www.bt.dk/danmark/youtube-faenom ... -optraeden

What...Din signatur?



OT: Bayern var i den hjemlige liga heller ikke prangende sidste år, men det er de i år, det er med til at gøre dem til større favoritter i år i CHL sammenhæng end sidste år. Var Robben/Ribery ike også en del skadet i begyndelsen af sidste sæson?
Senest rettet af SpillerSomMESSI ons dec 21, 2011 7:12 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Blaugrana92 skrev:
Jbninc skrev:Med alt respekt for La ligas nuværende 3'er, så tror jeg, vi alle ved, at den spanske ligas kvalitative udfordringer sker efter plads 1 og 2.
... og alligevel skriver du at La Liga som helhed bør tages mere seriøst end Bundesligaen?
Jeg husker ikke, at jeg har skrevet dette. Jeg skriver blot, at de to ypperste hold fra La liga skal tages ekstremt seriøst hvert år. Jeg er ikke helt sikker på, om jeg synes, at hold fra Bundesligaen virkelig har noget at byde ind med, når vi snakker om en seriøs udfordrer til Champions League-titlen. Bayer har selvfølgelig altid et vist bundniveau, men jeg kan virkelig ikke se dem bide skeer med et Real Madrid, der har fået nogenlunde styr på defensiven og en god offensiv.

Uden at virke for fodbold-arrogant, så kan jeg ikke se dem gøre noget som helst i mod Barcelona i en nogenlunde acceptabel forfatning. Der skal virkelig en kollektiv mental kernenedsmeltning til, før Bayern München kan gøre noget mod Barcelona - jeg ser det i hvert fald ikke ske i år.
Jbninc skrev:Det gjorde de, og det skal de da også have et anerkendende klap på skulderen for. Men det var også året, hvor andre hold som Napoli f.eks. også gjorde. Et hold, der, efter din logik, knebent tabte til Bayern Munchen med et 1-1 hjemme og 2-3 ude. Napoli hentede forresten fire point mod Manchester City mod Bayern Munchens tre.
Blaugrana92 skrev:Jeg tror ikke umiddelbart der er mange hold der kan bide skeer med os eller Madrid, men jeg tror bestemt at et Bayern München i deres optimale startopstillingen er et af de hold der kan.
Ja, det er nok dér humlen er, for jeg ser virkelig ikke de store Champions League-perspektiver for Bayern München. Ikke fordi de er dårlige, men konkurrencen er simpelthen alt for hård. Derudover er det et hold, der taber noget af sin pust, når Arjen Robbens glasben ryger. Det er (næsten) mere reglen end undtagelsen, at han bliver skadet.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Ja, Real traener elsker sine spillere, han tager altid presset vaek fra dem, og saetter sig selv i under pres, altid!. Han kunne aldrig finde paa at kritisere egne spillere eller skade dem, offentlig. Naarh jo, saa er det ogsaa dommerens skyld at hans hold har faaet 16! roede kort, i de ca. 18 maaneder, han har vaeret traener for klubben.

Jose Mourinho reaps what he sows
Plus: Cesc Fabregas' role at Barcelona and Real Betis' tactically ambitious squad

Hunter By Graham Hunter
Special to ESPN.com

Jose Mourinho called out Sami Khedira for Real's loss to Levante, even though last year he said he would never publically blame one of his players.

On Saturday night at Camp Nou, a journalist colleague was commenting on how long it is taking the Spanish Federation to conclude its disciplinary action against Jose Mourinho and Tito Vilanova for the offenses they committed at the end of the second leg of the Spanish Supercup at Camp Nou on Aug. 17. Then the football gods intervened and, at least in the case of Mourinho, some natural justice was promptly meted out.

During the 1-0 defeat to Levante on Sunday, Sami Khedira was sent off for jumping into a ruck of players and pushing Sergio Ballesteros to the ground. It was the German midfielder's second booking and there were no questions, no arguments -- he had to walk.

After that remarkable, uncomfortable defeat, Mourinho was clear-cut and brutal about blame. Explaining that he had specifically shown a video to his players which, he claimed, warned them that Levante were both tricksy and provocative, the Special One was furious that Khedira had behaved as he did. "The defeat is the fault of one of my players who knew very well that there would be provocations like that but fell for it. I hand him part responsibility for the defeat and I've no problem in telling him that directly."

This from a man who told the Spanish television channel Canal+ last season that he would never publicly blame one of his players.

While Khedira was naive and the red card was earned unnecessarily, Mourinho failed to acknowledge the blatant irony. Khedira's rash, self-indulgent action precisely mirrored his manager's sneaky, hot-headed, immature decision at Camp Nou in August when he crept round the back of a melee of players to poke his finger in the direction of Vilanova's eye. The incident was widely publicized, Mourinho hasn't yet been punished, and it summed up the world-is-against-us attitude he's been inculcating in his players, one that seems to suggest they can do and say practically anything they want in retribution.


Jones For more Graham Hunter, check out his columns on all things La Liga and Spanish soccer.

Should Mourinho really be surprised that one of his players, consciously or subconsciously, mimics his manager's actions, gets sent off and costs the team a painful defeat?

Real Madrid has been shown 16 red cards since Mourinho took over, the last couple of which have included Marcelo's disgusting two-footed lunge at Cesc Fabregas in the incident which sparked all the trouble in the Supercup and, again, Marcelo diving (you may call it cheating if you wish) to try to gain a penalty in Zagreb when he had already been booked.

During Sunday's disaster at Levante, the often-ridiculous Pepe deliberately stamped on Xavi Torres while he was on the ground and should also have been sent off.

If there is fault to be shared, the Real Madrid manager must accept a large measure of it.

And it is noticeable that precious few chose to highlight the fact that Madrid, with half an hour left, was genuinely disadvantaged when Vicente Iborra's handball in front of goal went unnoticed and unpunished when it should have brought Los Blancos a penalty and Iborra a red card.

Few neutrals seemed to care.

Mourinho has a powerful squad, the majority of his players still enjoy training under the Special One, and the Spanish Supercup ties showed, clearly, that the competitive gap between Madrid and Barcelona has narrowed. But the dark disinformation campaign that he is selling to his players, parts of the media and some of Madrid's dimmer fans is counterproductive and may yet help cost him the trophies that he craves.

The evidence came Sunday night at the Ciutat de Valencia stadium and I, for one, had no sympathy for the defeated coach or his finger-jabbing blame exercise
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

Jbninc skrev:Jeg husker ikke, at jeg har skrevet dette. Jeg skriver blot, at de to ypperste hold fra La liga skal tages ekstremt seriøst hvert år. Jeg er ikke helt sikker på, om jeg synes, at hold fra Bundesligaen virkelig har noget at byde ind med, når vi snakker om en seriøs udfordrer til Champions League-titlen. Bayer har selvfølgelig altid et vist bundniveau, men jeg kan virkelig ikke se dem bide skeer med et Real Madrid, der har fået nogenlunde styr på defensiven og en god offensiv.

Uden at virke for fodbold-arrogant, så kan jeg ikke se dem gøre noget som helst i mod Barcelona i en nogenlunde acceptabel forfatning. Der skal virkelig en kollektiv mental kernenedsmeltning til, før Bayern München kan gøre noget mod Barcelona - jeg ser det i hvert fald ikke ske i år.
Du skrev ellers følgende, men det kan jeg så selvfølgelig have misforstået:

Det er korrekt, at de ligger nummer 1. i Bundesligaen, men det er måske heller ikke en liga, man bør tage overvejende seriøst i forhold til Premier Leauge, La liga etc.

Personligt kan jeg bare ikke forestille mig at vi og Real Madrid får lov til at vade lige igennem Champions League, medmindre vi støder ind i hinanden før finalen. Jeg kan ikke forestille mig andet end at både os og Real får reel modstand i løbet af turneringen og Bayern i mine øjne et af de få hold der kan gøre det. Milan kan også.
Jbninc skrev:Ja, det er nok dér humlen er, for jeg ser virkelig ikke de store Champions League-perspektiver for Bayern München. Ikke fordi de er dårlige, men konkurrencen er simpelthen alt for hård. Derudover er det et hold, der taber noget af sin pust, når Arjen Robbens glasben ryger. Det er (næsten) mere reglen end undtagelsen, at han bliver skadet.
Selvfølgelig får de problemer hvis deres vigtigste offensive spiller bliver sat ud af spillet i længere tid. Det vil jeg tro de fleste hold gør, måske inklusive os selv.

Visca El Barca
Indlæg: 10389
Tilmeldt: tirs apr 28, 2009 1:22 pm
Geografisk sted: Jorden
Har takket: 786 gange
Blevet takket: 403 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Visca El Barca »

Robben har faktisk ikke vaeret en stor del af den succes, som de har haft i denne saeson. Faktisk var der snak om, at han ville blive solgt, og han sad ogsaa en hel del paa baenken efter hans skade. Bayerns opblomstring skyldes primaert Ribery, men ogsaa folk som Schweinsteiger, Kroos, Gomez, deres stabile forsvar plus Neuers tilgang. Man ved ikke hvad man snakker om, naar man skriver, at Bayern ingenting kan, uden Robben, naar denne saeson har vist, at de udemaerket godt kan klare sig, uden ham, og spille virkelig flot fodbold.

Det er desuden ogsaa irrelevant at spille Barca kort. Uden at virke fodbold-arrogant, saa kan man sige, at det er svaert at se, hvilket hold vil kunne goere nooget som helst ved Barca, bare holdet er i nogenlunde forfatning, det saa vi senest med Real, som blev sat godt og grundigt paa plads. Vi ved dog, at C.L er en turnering, hvor det er dagsform, skader, karantaene, held og uheld, kan afgoere tingene, og paa den baggrund er Bayern absolut en af de 3 klare favoritter. De er maaske ikke ligesaa store favoritter som om, eller Real, men hvis der er et hold som kan forhindre os eller Real i at vinde C.L, saa er det Bayern.
Lad være med at diskutere med en idiot; han tager dig ned på hans niveau, og slår dig i erfaring."

#JeSuisSheep

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Visca El Barca skrev:...men hvis der er et hold som kan forhindre os eller Real i at vinde C.L, saa er det Bayern.
Jeps, og Chelsea
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Fcbarcelona2009

Re: Real Madrid

Indlæg af Fcbarcelona2009 »

teemuss skrev:i tilfælde af at RM vinder mesterskabet er det ihvertfald ikke verdens bedste hold,der vinder ligaen i år
barca er stadig et bedre hold de viser de sidste 3 års el clasicos med al tydelighed.
skulle vi så møde dem CL igen tja farvel pustas god tur hjem,heller ikke her vil de kunne slå os. :smile:
jeg frygtede virkelig madrid denne gang men efter den sidste kamp tror jeg simelthen de er blevet bange for os.


Hvis de vinder ligaen, så er det jo fordi de har været bedre end os. men de er ikke bedre indbyrdes, det har vi jo set i 3 år nu. udover det, så synes jeg det barnligt at vi i hver indlæg skal omtale dem som Real Madrid. men det jo op til jer selv.

Fcbarcelona2009

Re: Real Madrid

Indlæg af Fcbarcelona2009 »

Elbarca skrev:Real har ikke kun været os underlegne de sidste år. De har også været andre stærke hold i Europa underlegne. Jeg tror de ville tabe til City, United, milan og muligvis nogle flere. I det hele taget har de ikke vist nogen "overlegenhed" mod de store stærke klubber. Ellers havde de vel været tæt på andre titler end den copa del Rey de vandt sidste år. Perez synger med på mourinhos pipe. Det er jo hans investering og enten støtter han op om den eller lader være.

Om 5 år er disse halvhjertede kommentarer glemt og tilbage står én ting: Barca' s altovervejende dominans.

Lige nu er de 3 point foran men der er lang vej endnu. Mange er nok uenige men jeg betragter ikke Real som stærkere end sidste år. Samme taktik og enkelte spillere som kommer i nærheden af Messi, Xavi, iniesta, pujol, avles osv.
Sidste år vandt de 2-0 over milan hjemme,de kunne faktisk havde vundet større og 2-2 ude, hvor et af milans mål var offside.

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

God jul :cool:

[youtube]fiygJBWIPdk[/youtube]
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Stadig ingen tegn overhovedet på den overlegenhed som de selv ser i eget spejlbillede. Året før tabte de hjemme 3-2 til milan og spillede anden kamp uafgjort. De har ikke været i nærheden af at præstere det vi har gjort mod de store klubber. Tilmed har vi gang på gang ydmyget dem.
Ved ikke om jbinc er af samme overbevisning men vi er vel et tophold?

Bayern har på papiret et nogenlunde lige så godt hold som real.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 48 gæster