Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af zqa »

Det værste er, at folk bare sluger det råt fordi de er ved at være trætte af, at Barcelona er så gode og vinder så meget. Folk kan virkelig ikke snuppe at vi har så meget succes - på trods af den måde vi har fået den.
- Hold der vinder høster ikke sympati. Viser andre hold sympati for United? Nej, for United vinder altid. Viste de andre hold sympati for Arsenal, da de vandt ligaen og pokalturneringerne? Nej, for hold ved at de ikke høster sympati når de vinder, siger Mancini til SkySports.
Apropos ^^
#jesuisSheep

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

@SpillerSomMESSI - helt enig, og det er en af grundene til at La Liga er underholdende. Dog er de hvide gennem de seneste år nærmest blevet eksperter i at hænge på eller få maksimum point uge efter uge, så der er grund til lidt bekymring.

Så er det også rigtigt trættende at Sevilla og Villareal er så usle i år at de næsten slår Atletico i at underpræstere.

...men spændende bliver det.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Ligaen er piv-åben. Jeg vil sige, at den ligger 50-50 mellem os og Real.

Halvdelen er spillet, Real er 3 foran, men vi bankede dem i Madrid. Både Barca og Real kan selv afgøre det. Det er ikke op til andres resultater. Vi har fordel af, at vi skal spille hjemme på Camp Nou, og formentlig kommer til at være bedst indbyrdes og derfor vinder ved pointlighed. Real har fordel af, at de kan tillade sig at spille uafgjort mod os, og så selv afgøre ligaen.

Min fornemmelse siger mig, at vi banker Real på Camp Nou. Hvis den holder stik, så ligger ligaen til os - omend marginalt. Der skal ikke snubles ret meget, for hverken os eller Real, før det kan blive afgørende.

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Vi kan i hvert fald håbe, at ligaen bliver afgjort på de indbyrdes kampe Barcelona og Real Madrid imellem, for så kan champagnepropperne godt skydes afsted allerede nu. Hvis jeg skal finde et sted, hvor jeg tror, at Real Madrid er bedre, så er det på kontinuiteten i de små kampe, specielt på udebane, hvor sæsonen har haltet en smule for Barcelona.

Jeg tror ikke, at Barcelona har smidt de sidste point på udebane i denne sæson, og jeg kan frygte for, at Mourinho har skabt et pointmaskine, der, hvis de vinder ligaen, vinder pga. et meget højt bundniveau.

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

På den anden side, så har nederlaget til Getafe virkeligt været en lærestreg og en motivations faktor for, at det ikke skal ske igen.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Jbninc

Re: Real Madrid

Indlæg af Jbninc »

Heartbreaker skrev:På den anden side, så har nederlaget til Getafe virkeligt været en lærestreg og en motivations faktor for, at det ikke skal ske igen.
Man kan i hvert fald håbe.

teemuss

Re: Real Madrid

Indlæg af teemuss »

i tilfælde af at RM vinder mesterskabet er det ihvertfald ikke verdens bedste hold,der vinder ligaen i år
barca er stadig et bedre hold de viser de sidste 3 års el clasicos med al tydelighed.
skulle vi så møde dem CL igen tja farvel pustas god tur hjem,heller ikke her vil de kunne slå os. :smile:
jeg frygtede virkelig madrid denne gang men efter den sidste kamp tror jeg simelthen de er blevet bange for os.

# 23
Indlæg: 2779
Tilmeldt: tors apr 08, 2010 5:23 pm
Geografisk sted: Old Trafford
Har takket: 30 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af # 23 »

teemuss skrev:i tilfælde af at RM vinder mesterskabet er det ihvertfald ikke verdens bedste hold,der vinder ligaen i år
barca er stadig et bedre hold de viser de sidste 3 års el clasicos med al tydelighed.
skulle vi så møde dem CL igen tja farvel pustas god tur hjem,heller ikke her vil de kunne slå os. :smile:
jeg frygtede virkelig madrid denne gang men efter den sidste kamp tror jeg simelthen de er blevet bange for os.
Altså, hvis Real vinder ligaen, så viser de jo netop, at de har været bedre end Barca. Det er jo ikke held at vinde en liga efter 38 kampe. Det kræver et højt bundniveau og klasse. Og især førstnævnte har Real åbenbart fået indoktrineret i deres spil. Det har ellers ikke hersket i deres spil længe, men det har han formået at få ind på alle de egoer, at man skal præstere som hold.
Senest rettet af # 23 man dec 19, 2011 9:51 pm, rettet i alt 1 gang.
Den største nogensinde? Ronaldinho <3 El magico!

BarçaDK

Re: Real Madrid

Indlæg af BarçaDK »

Man kan ikke sige på nuværende tidspunkt om ligaen vindes fortjent.

Hvis det ene hold fx vinder ligaen med 3 point, og det andet hold virkelig er blevet bortdømt i indbyrdes opgør og kampe mod de andre store i ligaen (hvor man ikke kan forlange, Barça og Real vinder med 3+ mål), så kan det sagtens være det næstbedste hold ender med at løbe med titlen.

Lige nu vil jeg mene Reals føring er fortjent. Jeg mener samtidig Barça er det bedste hold, men Reals bundniveau er som nævnt meget højt for tiden, hvilket jeg mener er 100% Mourinhos fortjeneste. Han forlanger jo altid at de kværker de små hold, det må efterhånden være nået ind til samtlige spiller. Kredit til Real/Mourinho dér!

Lad os nu bare håbe på en spændende sæson med masser af godt spil, gode mål, gode kampe og masser af Barça-titler ;-)

Brugeravatar
Elbarca
Indlæg: 1657
Tilmeldt: man apr 25, 2005 11:32 pm
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Elbarca »

Jeg tror Reals form vil dale i Januar/Februar. De startede sæsonnen i topform og det går aldrig godt i længden.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 21033
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 321 gange
Blevet takket: 1162 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Mourinho (coach Real Madrid): "Is this Barça the best team in history? They have a great team but I'm too young to be able to judge that."
Mourinho: "With another opponent than Barça, we'd have an easier job. If this Madrid would play in another league, we would easily win it."

rummenigge
Indlæg: 3307
Tilmeldt: tirs apr 21, 2009 11:57 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 938 gange
Blevet takket: 178 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af rummenigge »

# 23 skrev:
teemuss skrev:i tilfælde af at RM vinder mesterskabet er det ihvertfald ikke verdens bedste hold,der vinder ligaen i år
barca er stadig et bedre hold de viser de sidste 3 års el clasicos med al tydelighed.
skulle vi så møde dem CL igen tja farvel pustas god tur hjem,heller ikke her vil de kunne slå os. :smile:
jeg frygtede virkelig madrid denne gang men efter den sidste kamp tror jeg simelthen de er blevet bange for os.
Altså, hvis Real vinder ligaen, så viser de jo netop, at de har været bedre end Barca. Det er jo ikke held at vinde en liga efter 38 kampe. Det kræver et højt bundniveau og klasse. Og især førstnævnte har Real åbenbart fået indoktrineret i deres spil. Det har ellers ikke hersket i deres spil længe, men det har han formået at få ind på alle de egoer, at man skal præstere som hold.
Hvis Real Madrid vinder med et lignende margin ned til os som de har nu og det viser sig at vi har spanket dem i de indbyrdes kampe så er det mere rigtigt at sige at begge hold har det samme høje bundniveau (da kun marginaler har afgjort det), men at Barca er klart det bedste hold når der skal toppræsteres og reelt det bedste hold og nok fortjente mesterskabet mere.

Hvis Madrid vinder med mere end 6 point f.eks. eller bare markant så kan man begynde at tale om at de har en bedre stabilitet end Barca, måske pga færre skader eller bredere trup, og så havde de været fortjente mestre, men som styrkeforholdet er idag så er der dog ingen tvivl om at Barca er det bedste hold p.t.

Meget hypotetisk I know.
Puyol har ikke hår på sine testikler, da hår ikke gror på stål
- Chuck Norris

Brugeravatar
Guardiola
Indlæg: 3205
Tilmeldt: lør jul 30, 2005 10:56 pm
Har takket: 174 gange
Blevet takket: 386 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Guardiola »

Bolden er rund. Et resultat er ikke givet på forhånd. Ved ikke hvad jeg skal mene om at vinde ligaen. Men der er ingen tvivl om, at vi har vist - grundet de kontinuerlige sejre - at vi spiller bedre end Real indbyrdes. Og set over de sidste sæsoner, har vi klart været bedst.

At Perez går ud og siger, at Real er Barca overlegne er helt ude i hampen. De har flere point lige nu. Men set over de sidste 5 sæsoner, står Barca klart stærkest. Set efter sidste indbyrdes kamp, står Barca klart stærkest. Det er totalt sort, usympatisk, og direkte dumt at udtale sig som Perez gør. Og bunder formentlig i mindreværd over for det, som Barca har leveret. Real er ikke Barca overlegne, før de gentagne gange sætter os på plads indbyrdes og tager de store titler igen og igen. Præcist det Barca har gjort, mod Real.

Jeg er så uendeligt glad for, at Barca ikke kommer med lignende udtalelser. Det er så meget mere stil og ære over den måde vores ledelse opfører sig kontra reals, Pep kontra Mourinho. Og sjovt nok, hvis ellers de ville erkende Barcas sande styrke, og arbejde hårdt og ydmygt ud fra det, ville de blive langt mere skræmmende. Nu fremstår de blot - igen - som små børn, der ikke har fået deres julegaveønske, og derfor prøver at slå farmand i kuglerne.

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5540
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 582 gange
Blevet takket: 575 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Altså 3 points!!! Havde Messi scoret mod Sevilla på straffesparket havde der været 1 point! Vi havde 70% boldbesiddelse i den kamp og et hav af chancer men en Sevilla målmand der stod årets kamp.

Og mod Getafe blev et afgørende mål til 1-1 underkendt for offside, hvilket der tydeligvis ikke var. Så havde vi lagt nr. 1!

RMA vinder 3-2 på udebane mod Valencia i en kamp hvor de er på hælene og hvor Higuain i kampens overtid afværger et mål med armen, men der bliver uforståeligt ikke dømt straffe til Valencia i situationen.. sådan kunne jeg blive ved... eksempelvis vores ude kamp mod real Soc!

Altså de er bitte små marginaler der har været på RMA's side når det virkelig har gjalt, så selvom vi ikke har fået max point de de kampe hvor vi på papiret skulle have det, har vores spil været godt og vi har haft masser af boldbesiddelse og chancer... over hele sæsonen er det mere RMA's held der burde bekymre tilhængere end Barca's nogle gange svigtende skarphed i kampe de har fuldstændig under kontrol.
Senest rettet af SpillerSomMESSI tirs dec 20, 2011 4:17 pm, rettet i alt 1 gang.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Mander
Indlæg: 2856
Tilmeldt: ons apr 22, 2009 1:53 pm
Geografisk sted: Århus med Å
Har takket: 51 gange
Blevet takket: 122 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Mander »

Guardiola skrev:Bolden er rund. Et resultat er ikke givet på forhånd. Ved ikke hvad jeg skal mene om at vinde ligaen.
Tjah, men samtidig kunne man jo anføre, at det ikke er ovre, før den fede dame har sunget, og at fodbold er et spil à 2x45 minutter, og når kampen er ovre, har tyskerne vundet ligaen.
I have been complimented many times and they always embarrass me; I always feel that they have not said enough.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 19 gæster