Real Madrid

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

Blaugrana92 skrev:
Skydefinten skrev:Et gæt. Kan kun være skrevet af vores alle sammen ven, Kasper Rowsing, eller hvad fanden han nu hedder :roll:
Bingo! :razz:
Brombi skrev:@bg92
Jeg kender strategien, men lad os lige holde den hemmeligt lidt endnu... ;)
Hvad vil du give for at jeg holder tæt?
Og miG??
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

teemuss

Re: Real Madrid

Indlæg af teemuss »

tsk tsk hold kæft de må have mindreværdskomplekser derinde på madridista,

Blach
Indlæg: 543
Tilmeldt: tirs mar 10, 2009 9:48 pm
Har takket: 95 gange
Blevet takket: 23 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blach »

j´♥ le foot skrev:
Blach skrev: Min opstilling er også noget jeg ved aldrig vil ske med Mourinho, medmindre han så lyset en dag ;-)

Opstillingen er simpelthen den jeg tror vil virke bedst, da den har det hele! Kontra spillet i Benzema, CR7 og Kaka, og så Özil der kommer stomende som 4. manden. Tager brodden fra vores ball-posesion, med Sahin, Özil, Kaka og Alonso der kan spille den rundt, måske et niveau eller 10 under vores, men alligevel.
Og så er der det defensive, som vil fungere ved at lukke midten af, mandsopdække Xavi, Iniesta og Busquets. Og så samtid lukke for at vi kan gå til baglinjen og ligge bolden ind lige foran målet.

Men det sker heldigvis ikke med Mourinho ved roret :cool:

Og Özil er lort mod os! Han kan jo ikke så meget udenbolden, som vores kan, hvilket er hans store ulempe. Han skal altså have bolden, før han er god, og det får han ikke mod os.

Og jeg tror Mourinho stiller med Lass, Kheidira og Alonso på midten...
Efter min mening, mangler der meget før at man kan kalde det en opstilling. Som eksempel vil jeg sige, at udover at du glemt at tænke på hvordan vores spillere vil reagerer, så virker du meget optaget af mandsopdækning og glemmer fuldstændigt, at tænke på zoneopdækning( Du nævner f. eks slet ikke hvor på banen deres forsvar skal stå)
At skrive: ” lukke midten af ” er ikke nok, uden at forklare hvordan det kan lad sig gøre mod et hold som Barça, samtidige med at du vil mandsopdække xavi, iniesta, busquets og messi. Mange trænere har tænkt på samme måde og endt med at få en ordentlig omgang tæsk lolll
For at forklare hvorfor er det vigtigt på de ting jeg nævner, vil jeg gerne give nogle eksempler fra den sidste kamp vi spillede mod et hold der næsten gjorde det samme, nemlig kampen mod Rayo vallecano.
Eksempel -1-
billedet A
Billede
billedet B
Billede
billedet C
Billede
Gif
Billede
Her er en situation hvor xavi, messi, keita og iniesta er mandsopdækkede fuldstændig som du siger. Men læg mærke til at Xavi går tilbage på banen og trækker en spiller med, det samme gøre messi for at bringe modstanderen i en dårlig placering således at spilleren i den blå cirkel er den eneste dertilbage til tage sig af zoneopdækning. På billedet B kan man se tydeligt hvordan geniet messi orientere sig lige før han modtage bolden og er allerede i gang med at planlæge de næste skridt. På samme billede kan man se hvor meget plads der blev skabt mellem deres forsvare og midtbane som messi udnytter for at skaffe lige præcise den tempogevinst der skal til for score mål. På billedet C kan man se geniet Xavi tager det rigtige løbe til rigtige sted og ender med og give den målgivende aflevering til Alexis. På giffen kan man sige hele situation.

Eksempel -2-
Billedet A
Billede
billedet B
Billede
gif
Billede
På billedet A er Xavi, messi og iniesta mandsopdækkede, men ved af hjælp af den induktive tænkning *som Xavi og iniesta har lært i la massia trækker deres modspiller til side for at skabe den plads som en anden medspiller kan udnytte ( Piqué som kan ses i billedet B)
l sidst videoen hvor jeg tog billederne fra.
[youtube]4epQsgaXlmI[/youtube]

*induktive tænkning: : Spillerne er selv med til at finde og definere de rigtige løsninger. DBU´s hjemmeside hvor man kan finde forklaring på mange begreber Her
Meget godt indlæg må jeg sige!
Jeg har aldrig rigtig tænkt over hvordan man kan lukke ned for Barca, og derfor heller ikke tænkt over hvad vi gør når nogen prøver det, så det var lige et lille tanke eksperiment jeg lavede. For hvordan skal Real kunne vinde over os? Jeg tror det er ved at lukke ned for vores tre midtbanespillere og så have en mand der sørger for at fylde huller ud. Dvs. ham i den blå cirkel i billed 1A(Xabi A.) skal fylde noget af det gule felt sammetid med at vores forsvar skal blive presset af en af deres angribere, så han bliver stresset og ikke bare kan stå evigheder med bolden og finde muligheder(som Pique måske er verdens bedste forsvarer til). Noget som der ikke sker i det her eksempel(læg mærke til angriberen ved lige netop Pique). Hvis det sker, så nytter mandsopdækningen ikke en skid, da vi jo bare skaber de der huller.
Derudover når Messi rykker op til midtbane skal Xabi mandsopdække ham, en forsvarsspiller skal sørge for at prøve og lukke hullet, mens forsvaret rykker tættere sammen, hvilket i begge eksempler ikke er sket. Her er forsvaret bare blevet stående og så er der lige pludselig 4 der mandsopdækker, 4 der bare står på en linje for at forsvare mod 2 kanter og 2 backer, og mindst en angriber der bare står og gloer fodbold. Og så kommer hullerne selvfølgelig.

Det vigtigste for Real er dog at holde på bolden, og dermed bryde en tre år lang stime, hvor vi altid har haft bolden mest. Hvis de gør det, tager de altså en stor del af broden på vores hold.
"Winning against Madrid is like an orgasm" Xavi Hernandez

BarçaDK

Re: Real Madrid

Indlæg af BarçaDK »

LEAK:Guide til at undgå Rick-Rolling:
Bare brug "CITER" :oops:

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

BarçaDK skrev:LEAK:Guide til at undgå Rick-Rolling:
Bare brug "CITER" :oops:
Nu prøvede vi jo lige at sælge det til højestbydende..
Jeg har dog stadig en hurtigere og lettere metode til salg.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Som at holde musen over og se at et youtube link vises nederst på siden... !? Eller... ? :?
Allez...

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

I dag har været en meget dårlig dag at lave business på.
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Brombi
Indlæg: 12448
Tilmeldt: søn sep 24, 2006 2:00 am
Har takket: 13 gange
Blevet takket: 28 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Brombi »

damn... i will get back at you! i vil blive rickrolled før eller siden..

Brugeravatar
Heartbreaker
Indlæg: 9573
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 9:54 pm
Geografisk sted: Skivevej 27 lejlighed 3 9500 Hobro by Dk
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 720 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Heartbreaker »

<3
Billede
Vi skal ikke have Fnat lus lopper knuper adis eller grises til af andre folk de skal og bare lade jeg være i fred og ro for eller døder de lige på stedet med et af min fætter Klaus S Jensen skydevåben det er ikke for sjov det er skam meget alvorlig mendt

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

emo skrev:Som at holde musen over og se at et youtube link vises nederst på siden... !? Eller... ? :?
Billede

Hvad skal jeg nu tjene penge på? Det var jo lige netop det jeg prøvede på at sælge til højestbydende! Hvor gemte du dig på mit værelse, eftersom du fandt ud af det? Og lad nu være med at sige at det var under sengen - så kommer jeg ikke til at sove i nat!

BarçaDK

Re: Real Madrid

Indlæg af BarçaDK »

Blaugrana92 skrev:
emo skrev:Som at holde musen over og se at et youtube link vises nederst på siden... !? Eller... ? :?
Billede

Hvad skal jeg nu tjene penge på? Det var jo lige netop det jeg prøvede på at sælge til højestbydende! Hvor gemte du dig på mit værelse, eftersom du fandt ud af det? Og lad nu være med at sige at det var under sengen - så kommer jeg ikke til at sove i nat!
Han er ikke under din seng, det kan jeg sige med sikkerhed, her er kun mig :oops:

emo
Indlæg: 17797
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 805 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af emo »

Blaugrana92 skrev:(...)Og lad nu være med at sige at det var under sengen - så kommer jeg ikke til at sove i nat!
[youtube]nZ7ex9YCtJo[/youtube]
Allez...

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

BarçaDK skrev:Han er ikke under din seng, det kan jeg sige med sikkerhed, her er kun mig :oops:
Lies! Fandt lige en rumæner og en litauer derned, der ved at drikke sig i hegnet. Så medmindre du er en af dem er du fuld af lort!

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20891
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 319 gange
Blevet takket: 1142 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Du er åbenbart meget gæstfri, Blau. Næste gang jeg er i Randers, bor jeg hos dig, istedet for at bo på hotel.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Real Madrid

Indlæg af Blaugrana92 »

FCBarcelonaChr skrev:Du er åbenbart meget gæstfri, Blau. Næste gang jeg er i Randers, bor jeg hos dig, istedet for at bo på hotel.
Du må gerne bo under min seng. Men du rydder fandeme op efter dig! Jeg gider ikke finde en tom flaske Jack D. Der skal som minimum være halvdelen tilbage, hvis noget skal efterlades.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 29 gæster